آیا حمل متادون در فرودگاه، پرواز و کشورهای خارجی ممنوع است؟
حامد مقتدایی 1399/01/22 25521 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر از آن دسته افرادی هستید که نیاز دارید بنا به هر دلیلی در سفر به کشورهای خارجی و پرواز به کشوری دیگر با خودتان متادون حمل کنید، در این مقاله با ما همراه شوید.
شاید فکر کنید سفر با دارو باید یک مسیر و روال سرراست داشته باشد، اما قوانین امنیت فرودگاه‌ها، پروازها و کشورهای خارجی، شرایط را برای شما سخت خواهند کرد و دانستن اینکه بالاخره آیا می‌توانید با خودتان به پرواز متادون ببرید را گیج‌کننده می‌سازند. در این راهنما به سوالات شما در ارتباط با حمل متادون در فرودگاه، پرواز و کشورهای خارجی پاسخ داده می‌شود.


1.آیا باید با پزشک خود مشورت کنیم؟


پیش از اینکه بخواهید متادون را با خود به هواپیما ببرید، بهتر است حداقل دو ماه پیش از سفر با پزشک‌تان در این زمینه صحبت کنید و مشورت بگیرید. آن‌ها در ارتباط با کارها و اقدامات لازمی که باید در این مورد انجام دهید، به شما مشاوره می‌دهند، و به شما مستنداتی ارائه می‌کنند که می‌توانید به همراه‌شان متادون حمل کنید.
البته این کار مستلزم طی کردن یک سری روال قانونی است که پزشک، در این زمینه شما را راهنمایی می‌کند. همچنین بهتر است تاریخ انقضای متادون مصرفی را برای مدت زمان سفر حتماً چک کنید.

آیا-باید-با-پزشک-خود-مشورت-کنیم؟


2. آیا حمل متادون مجاز است؟


زمانی‌که نسخه پزشک‌تان را به همراه سایر مستندات قانونی لازم به همراه داشته باشید و جزئیاتی درباره دارو و وضع سلامتی‌تان از طرف پزشک پیش‌تان باشد در هواپیما با مشکلی مواجه نخواهید شد. با این حال، کشورهای متفاوت قوانین متفاوتی در ارتباط با نوع و مقدار داروهای مجاز که می‌توانید در سفر به آن‌ها با خودتان حمل کنید، وضع کرده‌اند و پیش از سفر باید حتماً از طریق سفارتخانه آن کشورها در ایران، این مسئله را پیگیر شوید تا در کشور خارجی مدنظرتان دستگیر نشوید.


3. سفر با متادون چگونه خواهد بود؟


همه تجهیزات دارویی که در کنار متادون می‌خواهید حمل کنید را به همراه داشته باشید و آن را در جعبه و جایگاه و بسته‌بندی خود قرار دهید و آن را کنار نسخه پزشک‌تان بگذارید. بهتر است متادون را در کیف‌دستی‌تان به همراه داشته باشید. باز هم یادآوری می‌کنیم که پیش از سفر، باید قوانین و مقررات فرودگاه مقصد و کشور خارجی و نیز هواپیمایی که با آن سفر می‌کنید را به دقت مطالعه کنید و از مسئولین مربوطه در ارتباط با آن سوال کنید تا با مشکل مواجه نشوید.


سفر-با-متادون-چگونه-خواهد-بود؟


4. متادون را با چه بسته‌بندی حمل کنیم؟


از پزشکتان در ارتباط با نحوه خنک یا گرم نگه‌داشتن متادون سوال کنید و در حین پرواز و پس از رسیدن به مقصد همواره راه‌حلی برایش در نظر داشته باشید.


5. چطور از بخش امنیت پرواز با متادون عبور کنیم؟


در ارتباط با حمل بطری‌های آب در کیف‌های دستی و مایعات به کابین هواپیما قوانین و مقرراتی وجود دارد و احتمالاً در ارتباط با حمل متادون و بسته‌بندی آن نیز قوانین بخصوصی در فرودگاه، پرواز هواپیمایی و کشورهای خارجی که به آن سفر می‌کنید وجود داشته باشد. زمانی‌که نسخه پزشک و مستندات قانونی لازم را به همراه داشته باشید، مشکلی برای‌تان بوجود نخواهد آمد. البته بهتر است پیش از سفر اطلاعات مربوط به حمل متادون در فرودگاه مقصد را از مسئولین رزرو پروازهای‌تان یا همان آژانس‌های هواپیمایی سوال کنید.


چطور-از-بخش-امنیت-پرواز-با-متادون-عبور-کنیم؟


6. برای حمل متادون چه بهانه‌ای داشته باشیم؟


مشکل سلامتی و بیماری که دارید را در صورت مواجهه با مامورین امنیتی فرودگاه و پرواز به کشورهای خارجی با آرامش کامل و در کمال خونسردی با جزئیات برای‌شان مطرح کنید و مستندات قانونی و نسخه پزشک را به آن‌ها ارائه دهید. حقیقت بهترین بهانه برای حمل متادون خواهد بود.


7. بیمه مسافرتی باید داشته باشیم؟


در سفرهای خارجی بهتر است که بیمه مسافرتی داشته باشید، علی‌الخصوص اگر سلامتی‌تان در معرض خطر قرار دارد و مجبور به استفاده از دارو و شیوه‌ درمانی خاصی همچون حمل متادون هستید.


8. قوانین داروهای غیرمجاز را از چه طریقی بررسی کنیم؟


همه کشورها برای حمل متادون در پروازها و کشورشان قوانین و مقررات خاصی را وضع کرده‌اند که بهتر است حتماً پیش از سفر نسبت به آن‌ها از طریق سفارت آن کشور در ایران اطلاعات لازم را کسب کنید تا در سفرتان به مشکل برخورد نکنید.


قوانین-داروهای-غیرمجاز-را-از-چه-طریقی-بررسی-کنیم؟


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستی‌های مفید و کاربردی از حمل متادون در فرودگاه، پرواز و کشورهای خارجی آشنا کردیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید