خرید از شهر وان ترکیه  | از وان چه بخریم؟
زهرا نیرومند 1399/01/21 19981 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



یکی از دلایل سفر ایرانیان به کشور ترکیه، خرید از بازارهای این کشور است. شاید دلیل این امر کیفیت بالای برندهای ترکی و ارزان بودن اجناس باشد. در گذشته بیشتر مردم شهر استانبول را برای خرید انتخاب می‌کردند، اما امروزه اغلب به شهر وان ترکیه سفر می‌کنند. استقبال ایرانیان از شهر وان دلایلی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به نزدیک بودن این شهر، امکان سفر زمینی و ارزان‌تر بودن کالاها نسبت به استانبول و آنتالیا اشاره کرد.
در شهر وان مراکز خرید بسیار زیادی دیده می‌شود که هرکدام از آن‌ها، جدیدترین و متنوع‌ترین کالاها را از انواع برندهای بین‌المللی و ترک، به مشتریان خود ارائه می‌دهند. هر آن‌چه که در بازارهای استانبول و آنتالیا مشاهده می‌کنید، در مراکز خرید شهر وان نیز شعبه داشته و با قیمتی مناسب‌تر و ارزان‌تر به مشتریان عرضه می‌شوند. اگر قصد خرید دارید و نمی‌دانید چه کالاهایی را از شهر وان خریداری نمایید، ادامه این مطلب را دنبال کنید. در این‌جا بهترین اجناسی که می‌توانید از مراکز خرید این شهر تهیه نمایید، معرفی می‌کنیم و همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده بهترین تورهای وان ترکیه وارد صفحه "تور وان ترکیه" شوید.


پوشاک


همان‌طور که می‌دانید، پوشاک ترک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بسیاری از فروشندگان ایرانی برای خرید پوشاک به ترکیه سفر کرده و اجناس خود را از این کشور به ایران وارد می‌کنند. از این رو، می‌توان گفت لباس‌های ترک یکی از پرطرفدارترین کالاها در بین گردشگران است که پیشنهاد می‌کنیم خرید آن را از دست ندهید. قیمت پوشاک در شهر وان ترکیه از دیگر شهرهای توریستی این کشور ارزان‌تر است. در مراکز خرید این شهر می‌توانید انواع پوشاک را در تنوعی بسیار بالا، مشاهده کرده و مطابق با سلیقه خود، طرح موردنظرتان را خریداری نمایید. انواع چرم، لی، جین، کتان و ... که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در فروشگاه‌های شهر وان عرضه می‌شوند، انتخاب خوبی برای خرید سوغاتی هستند. توجه داشته باشید که برای خرید لباس از برندهای ترک، به دنبال لباس‌های اسپرت مانند تیشرت و شلوار باشید. لباس‌های مجلسی ترک، خصوصا لباس‌های زنانه، اغلب با سلیقه مردم ترکیه تولید می‌شوند و شاید از نظر ما ایرانی‌ها چندان جذاب و شیک نباشند.
توجه داشته باشید که در فروشگاه‌ها و مراکز خرید شهر وان، انواع لباس با برندهای معتبر دنیا دیده می‌شود. اگر می‌خواهید خرید ارزان‌تری را تجربه کنید، باید به دنبال برندهای ترک باشید. برندهای بین‌المللی تقریبا با همان قیمت اصلی خود ارائه می‌شوند و تفاوت چندانی با دیگر نقاط دنیا ندارند.

پوشاک


لوازم آرایشی


از جمله موارد دیگری که پیشنهاد می‌کنیم از شهر وان ترکیه خریداری نمایید، لوازم آرایشی بهداشتی است. در شهر وان فروشگاه‌های بسیاری را می‌بینید که در زمینه فروش عطر و لوازم آرایشی فعالیت می‌کنند و به عرضه برندهای معتبر بین المللی می‌پردازند. فلورمار، ایو روشه، نیوآ، اورآل و ... از جمله برندهایی هستند که در مراکز خرید این شهر دارای شعبه می‌باشند. اگر بخواهید می‎‌توانید به جای برندهای اروپایی، محصولات موردنظر خود را از برندهای با کیفیت ترک تهیه نمایید. واتسون و گراتیس، دو برند معتبر لوازم آرایشی ترک هستند که در سراسر این کشور دارای فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌باشند. این دو برند محصولاتی بسیار باکیفیت تولید می‌کنند و با توجه به این که همیشه باهم در رقابت هستند، تولیدات خود را با قیمت‌هایی بسیار مناسب عرضه می‌دارند.

لوازم آرایشی


صنایع دستی


اگر قصد دارید یک سوغاتی یا یادگاری خاص و به‌یادماندنی از ترکیه خریداری کنید، بهترین انتخاب صنایع دستی و هنرهای محلی این کشور است. ترکیه نیز مانند دیگر نقاط دنیا صنایع دستی خاص خود را دارد که از بین آن‌ها می‌توان به فرش و گلیم دستباف، ظروف سرامیکی و شیشه‌ای، ابزار موسیقی سنتی، محصولات چرمی، ست قهوه‌خوری مسی و اجناس آنتیک مربوط به دوران عثمانی، اشاره کرد. با خرید هریک از این محصولات و قرار دادن آن در گوشه‌ای از خانه‌تان، می‌توانید خاطرات سفر را تا ابد در ذهنتان ثبت کنید.

صنایع دستی


ظروف سفالی و مسی


از جمله صنایع دستی ترکیه که مورد استقبال گردشگران این کشور قرار دارد، ظروف سفالی و مسی آن است. این ظروف در تمامی شهرهای توریستی، از جمله سوغاتی‌فروشی‌ها و مراکز خرید شهر وان ترکیه، به فروش می‌رسد. صنعتگران محلی ترکیه از خاک رس محصولاتی خاص و منحصربفرد تولید کرده و آن را به علاقه‌مندان به هنرهای دستی و سفالگری عرضه می‌کنند.
ظروف مسی نیز از جمله هنرهای جذاب مردم ترکیه است که در مدل‌های مختلف و با کیفیت بسیار بالا تهیه می‌شود. سینی، سماور، قهوه‌جوش و ست قهوه‌خوری از جمله ظروف مسی پرطرفدار ترکیه هستند.

ظروف سفالی و مسی


قهوه ترک


اگر از علاقه‌مندان قهوه ترک هستید، می‌توانید قهوه اصیل ترکی را از بازارها و فروشگاه‌های شهر وان خریداری نمایید. درست کردن این قهوه در خانه و نوشیدن آن طعم خوشمزه‌ قهوه‌های ترکیه را به یاد شما آورده و خاطرات سفر را برایتان زنده می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید برای دوستان و آشنایان خود نیز قهوه ترک تهیه کنید و به عنوان یک سوغات خاص و اصیل به همراه خود به خانه ببرید.


چای ترک


همان‌قدر که قهوه ترک در دنیا معروف است، چای آن نیز طعم و عطر خاصی داشته و طرفداران بسیاری دارد. خوردن چای خوش عطر ترکی در استکان‌های کمر باریک، یکی از جذابیت‌های سفر به ترکیه است که اغلب گردشگران این کشور برای یک بار هم که شده، آن را امتحان کرده‌اند. خرید چای‌ها و دم‌نوش‌های ترکی و استکان‌های کمر باریک، از دیگر سوغاتی‌های خاص و جذاب کشور ترکیه و شهر وان است.


شکلات


اگر به دنبال خوراکی‌های خوشمزه هستید، پیشنهاد می‌کنیم شکلات‌های معروف ترکی را از دست ندهید. اولکر، هوبی، آلبنی، نوتلا، مترو، چیکولاتا، کوکو استار، گوفرت، براونی، فیورلا، چوکو کرم، اتی و هانیمللر، از محبوب‌ترین برندهای ترکی هستند که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند. این شکلات‎‌ها را می توانید در فروشگاه‌های معروف عرضه شکلات یا تمامی سوغاتی‌فروشی‌های شهر وان ترکیه، به راحتی پیدا کنید. شکلات‌های خوشمزه ترکی در بسته‌بندی‌های شیک و جذاب آماده فروش بوده و یک سوغاتی مناسب برای دوستان، اقوام و خانواده‌ شما هستند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید این شکلات‌ها را به صورت کیلویی نیز تهیه نمایید.


انواع خوراکی و شیرینی


علاوه بر شکلات‌های پرطرفدار ترکی، انواع غلات حجیم شده، چیپس و بیسکوییت نیز سوغاتی‌های خوبی هستند که می‌توانید از شهر وان ترکیه خریداری کرده و به همراه خود به خانه ببرید. انواع شیرینی‌های مخصوص ترکی از جمله باقلوا، راحت‌الحلقوم و باسلوق‌، از دیگر خوردنی‌های خوشمزه و پرطرفدار هستند که در تمامی قنادی‌ها و سوغاتی‌فروشی‌های ترکیه، پیدا می‌شوند.


نکات مهمی که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه داشته باشید:


در نظر داشته باشید که برای برگشت به ایران باید از گمرک عبور کنید. به همراه داشتن بیش از اندازه بار شما را دچار دردسر کرده و هزینه اضافی برایتان به همراه دارد.
اگر قصد دارید برای فروشگاهتان به صورت عمده خرید کنید، چند نفر از دوستان و آشنایان خود را به همراه داشته باشید و از پاسپورت آن‌ها استفاده کنید. البته قبل از آن مطمئن شوید که این افراد قصد سفر مجدد به کشور ترکیه را ندارند.
اگر غیر از وان به دیگر شهرهای ترکیه، مانند استانبول و آنتالیا، سفر کرده باشید، می‌دانید که اجناس در شهر وان ترکیه با قیمتی ارزان‌تر عرضه می‌شوند. با این حال، همچنان می‌توانید چانه بزنید و قیمت‌ها را پایین‌تر بیاورید.
اگر قصد خرید خوراکی، شیرینی، شکلات و ... را دارید، بهتر است به سراغ فروشگاه‌ها و سوغاتی‌فروشی‌های معتبر بروید و از هرجایی خرید نکنید.
توجه داشته باشید که مراکز خرید و فروشگاه‌های ترکیه، از جمله شهر وان، برای دادن کیسه خرید به مشتری هزینه جداگانه‌ای دریافت می‌کنند. بنابراین، اگر چنین چیزی شنیدید، متعجب نشوید.
لازم نیست همه پول خود را به لیر تبدیل کنید. اگر به لیر بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید این کار را در صرافی‌های شهر وان انجام دهید.


در این مقاله در مورد خرید از شهر وان ترکیه صحبت کردیم و بهترین کالاهایی که می‌توانید از این شهر خریداری نمایید را معرفی نمودیم. با دانستن این اطلاعات می‌توانید از بین هزاران برند و کالاهای متنوعی که در مراکز خرید متعدد این شهر مشاهده می‌کنید، بهترین‌ها را به عنوان سوغاتی یا یادگاری انتخاب نموده و همراه خود به خانه بیاورید. اگر قصد سفر به شهر وان را دارید و برای خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل به راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید با شماره 02175097700 تماس گرفته و با کارشناسان کایت در این مورد مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید