بهترین شهرهای جهان برای بالون‌سواری | معرفی 10 شهر برتر
زهرا نیرومند 1399/01/21 2290 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



بالون‌سواری و تماشای مناظر زیبای اطراف در حالی که به آرامی بر روی آن پرواز می‌کنید، از جمله تفریحات دوست‌داشتنی و هیجان‌انگیزی است که حتما برای یک بار هم که شده، به آن فکر کرده‌اید. بالون‌ها در گذشته کاربردهای دیگری داشتند، اما امروزه وسیله‌ای برای سرگرمی و تفریح هستند که رویای پرواز بر فراز آسمان و تماشای دنیا از زاویه‌ای دیگر را برای انسان‌ها به واقعیت تبدیل می‌کنند. علاوه بر این، همه ساله جشنواره‌های زیبا و هیجان‌انگیزی از بالون‌های رنگارنگ در شهرهای مختلف دنیا برگزار می‌شود که جذابیت فوق‌العاده‌ای داشته و گردشگران علاقه‌مند را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. اگر شما نیز فرد ماجراجویی هستید و دوست دارید رویای کودکی خود را به واقعیت تبدیل کنید، ادامه مطلب را دنبال نمایید. در این مقاله با 10 شهر برتر دنیا برای بالون‌سواری آشنا خواهید شد.


کاپادوکیا (Cappadocia) در ترکیه


کاپادوکیا، فلات پهناوری است که در منطقه آناتولی ترکیه قرار دارد. این فلات دارای صخره‌های فراوانی است که در طی هزاران سال به دلیل فوران آتشفشان‌ها ایجاد شده و اکنون منظره‌ای خاص و دیدنی ایجاد کرده‌اند. این منطقه جذاب تاریخی یکی از توریستی‌ترین مناطق ترکیه محسوب می‌شود و سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین تفریحات و سرگرمی‌هایی که گردشگران در کاپادوکیا می‌توانند از آن برخوردار باشند، بالون‌سواری است. تماشای مزارع سرسبز زیتون، کوه‌ها و صخره‌های آهکی و کلیساها و ساختمان‌هایی که در بین این کوه‌ها ساخته شده‌اند، از جمله مواردی هستند که می‌توانید هنگام بالون‌سواری در کاپادوکیا و از فراز آسمان‌ به تماشای آن‌ها بنشینید. گاهی اوقات نیز راهنماها بالون‌ها را تا عمق دره‌ها پایین می‌برند تا گردشگران بتوانند زیبایی‌های صخره‌ها را از نزدیک لمس کنند.

کاپادوکیا (Cappadocia) در ترکیه


صحرای دبی (Dubai Desert) در امارات


از دیگر کشورهای همسایه ایران که بالون‌سواری را به عنوان یک تفریح هیجان‌انگیز و جذاب برای گردشگران و علاقه‌مندان فراهم کرده است، کشور امارات است. علاقه‌مندان به پرواز می‌توانند بر فراز شهر مدرن دبی و در ارتفاع 1200 متری به بالون‌سواری پرداخته و تصاویر زیبایی از بیابان‌های اطراف این شهر را به تماشا بنشینند. بیابان‌هایی که تپه‌هایی دیدنی از شن، شتر و غزال‌های تیزپای عربی را به نمایش می‌گذارد. اگر به سفر ماه‌عسل می‌روید، می‌توانید یک بالون دونفره اجاره کنید و یک ساعت رمانتیک را بر فراز آسمان‌های دبی بگذرانید.


دره یارا (Yarra Valley) در شهر ملبورن استرالیا


دره یارا منطقه‌ای در نزدیکی رودخانه یاراست که در ایالت ویکتوریای استرالیا قرار دارد. این رودخانه در 90 کیلومتری شرق ملبورن استرالیا واقع شده و حدود یک ساعت با آن فاصله دارد. این منطقه آب و هوایی مساعد برای کشاورزی دارد و خانواده‌های روستایی در آن مشغول پرورش گاو و گوسفند هستند. بالون‌سواری یکی از تفریحات جذاب و دوست‌داشتنی این منطقه است که با استفاده از بالون‌های هوای گرم انجام می‌شود. بالون‌سواری بر روی مزارع سرسبز و زیبای یارا که تمامی تپه‌ها و دره‌های این منطقه را در برگرفته‌اند، یکی از هیجان‌انگیزترین و دیدنی‌ترین لحظات زندگی شما خواهد بود. در این‌جا قبل از سوار شدن بر روی بالون از شما با یک نوشیدنی محلی بسیار خوش‌طعم پذیرایی می‌شود تا خاطره دلنشین و دوست داشتنی این لحظات را برای همیشه در ذهنتان زنده نگه دارد.

دره یارا (Yarra Valley) در شهر ملبورن استرالیا


کویینزتاون (Queenstown) در نیوزیلند


کویینزتاون، شهر کوچکی است که در منطقه اتاگوی نیوزیلند و در کنار دریاچه واکاتیپو واقع شده است. این شهر زیبا یکی از توریستی‌ترین مناطق کشور نیوزلند محسوب می‌شود و سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. از جمله تفریحات و سرگرمی‌هایی که در شهر ساحلی کویینزتاون برای گردشگران و مسافران آماده شده است، می‌توان به قایق‌سواری، کوه‌پیمایی، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های آبی در تابستان و اسکی در زمستان اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، گردشگران در فصل‌های گرم سال می‌توانند سوار یکی از بالون‌های رنگارنگ منطقه کویینزتاون شده و کوه‌ها و دریاچه‌های زیبا و دیدنی این شهر را بر فراز آسمان تماشا کنند.


منطقه سرنگتی (Serengeti) در آفریقا


سرنگتی، دشتی پهناوری است که از منطقه شمال تانزانیا شروع شده و تا جنوب غربی کنیا ادامه دارد. این مکان زیستگاه گونه‌های متعدد و متنوع پستانداران است که به این‌جا مهاجرت کرده و سرنگتی را به عنوان محل زندگی خود انتخاب نموده‌اند. اگر از علاقه‌مندان به حیات وحش هستید، می‌توانید این منطقه را برای بالون‌سواری انتخاب کنید. در این‌جا بالون‌هایی با هوای گرم تدارک دیده ‌شده‌اند که بر روی دشت سرنگتی به پرواز درآمده و تصاویر بسیار جذاب و هیجان‌انگیزی از گیاه‌خواران، غزال‌ها، گورخرها، زرافه‌ها، فیل‌ها و حتی حیوانات وحشی چون شیر، ببر، کرگدن و ... را از آسمان به نمایش می‌گذارند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید بالون‌هایی را انتخاب کنید که از مشعل‌های کم‌صدا برای پرواز استفاده ‌می‌کنند. این بالون‌ها امکان این را دارند که به مناطق ناشناخته‌تر رفته و تصاویر جذاب‌تری را به شما نشان دهند.

منطقه سرنگتی (Serengeti) در آفریقا


دره ناپا (Napa Valley) در ایالت کالیفرنیا


دره ناپا، منطقه حفاظت شده‌ایست که در شهرستان ناپا در بخش شمالی ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. این دره به دلیل باغ‌های گسترده انگور و شرابش معروف است و شهرت جهانی دارد. در این جا باغبانان و محیط‌بان‌های بسیاری مشغول فعالیت هستند و از طبیعت بکر و جذاب این دره نگهبانی و محافظت می‌کنند. این منطقه یکی از مناطق توریستی و زیبای آمریکا محسوب می‌شود که معمولا برای سفرهای رمانتیک و ماه‌عسل پیشنهاد می‌گردد. امکانات تفریحی و رفاهی فوق‌العاده این منطقه، مانند رستوران‌ها، هتل‌های شیک و مجلل و تفریحات و سرگرمی‌های متعدد، امکان یک اقامت رویایی و خاطره‌انگیز را برای گردشگران فراهم کرده است. به این جذابیت‌ها بالون‌سواری را نیز اضافه کنید که چشم‌اندازهای زیبایی از مناظر بکر، مزارع سرسبز و باغ‌های انگور را از فراز آسمان در مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. آب و هوای ملایم این منطقه بالون‌سواری را در هر فصلی از سال ممکن می‌سازد.


شهر پاریس (Paris) در فرانسه


پاریس، یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین پایتخت‌های اروپایی در بین گردشگران و علاقه‌مندان به سفر است. هرچیزی که بخواهید، از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا مراکز خرید و فروشگاه‌های مد روز دنیا، کوچه‌ پس کوچه‌های رمانتیک و دوست‌داشتنی برای قدم زدن و تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز برای داشتن سفری خاطره‌انگیز و رویایی، همه را می‌توانید در این شهر مدرن و تاریخی یک‌جا داشته باشید. یکی از این تفریحات هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی، بالون سواری بر فراز پاریس و تماشای زیبایی‌های این شهر از آسمان است. بزرگ‌ترین بالون هوای گرم جهان در مرکز شهر پاریس، پارک آندره سیتروئن، قرار دارد که می‌تواند شما را تا ارتفاع 150 متری بالا ببرد. نکته جالب در مورد این بالن رنگ آن است که بر اساس میزان آلودگی هوا تغییر می‌کند و کیفیت آن را نشان می‌دهد. در واقع با نگاه کردن به این بالون و رنگ آن می‌توان وضعیت آلودگی هوا را تشخیص داد.


آلبوکرکی (Albuquerque) در نیومکزیکو


آلبوکرکی شهری بزرگ در ایالت نیومکزیکوی آمریکاست. بزرگ‌ترین فستیوال بالون‌سواری دنیا همه ساله در ماه اکتبر در شهر آلبوکرکی برگزار می‌شود و صدها بالون رنگارنگ آسمان شهر را پر می‌کند. در این زمان هزاران نفر از سراسر دنیا به آلبوکرکی می‌آیند تا آَسمان رنگارنگ این شهر را به تماشا نشسته و در مراسم‌های دیگر این جشنواره، مانند کنسرت‌ها، آتش‌بازی‌ها و .... شرکت داشته باشند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که سوار یکی از بالن‌ها شده و بر فراز آسمان این شهر به پرواز درآیند.

آلبوکرکی (Albuquerque) در نیومکزیکو


اوت بک (Outback) در استرالیا


اوت بک در واقع همان مناطق دورافتاده استرالیاست که حدود سه چهارم مساحت این کشور را در برمی‌گیرد. بخش بزرگی از اوت بک غیرقابل دسترسی بوده و پوشیده از مناظر بکر و دست‌نخورده از جنگل‌های بارانی بسیار زیبا با حیوانات بومی چون کانگورو است. تماشای این تصاویر زیبا تنها از طریق پرواز بر فراز منطقه امکان‌پذیر است که دسترسی به آن از طریق بالون‌سواری برای افراد ماجراجو و علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش فراهم شده است. سنگ‌های آیرز و دسته‌های بزرگی از کانگوروها از جمله دیدنی‌هایی هستند که می‌توانید از فراز آسمان به تماشای آن‌ها بنشینید.

اوت بک (Outback) در استرالیا


اورلاندو (Orlando) در فلوریدا


اورلاندو واقع در ایالت فلوریدای آمریکا یکی از معروف‌ترین مقاصد توریستی آمریکاست که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به والت دیزنی، سی ورلد، سرزمین تمساح‌ها و پارک آبی اشاره کرد. مجموعه والت دیزنی یکی از پربازدیدترین مجموعه‌های تفریحی جهان است که شامل بخش‌های مختلفی چون شهربازی، پارک آبی و ... می‌باشد. بالون‌سواری در اورلاندو این امکان را به شما می‌دهد که تمامی این جاذبه‌های دیدنی، رنگارنگ و هیجان‌انگیز را از آسمان این شهر ببینید و از تماشای آن لذت ببرید.

اورلاندو (Orlando) در فلوریدا


در این مقاله در مورد یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات صحبت کردیم و 10 شهر برتر جهان برای بالون‌سواری را معرفی نمودیم. سعی کردیم اطلاعات مختصری در مورد هریک از این شهرها و مناظری که می‌توانید در هنگام بالون‌سواری از فراز آسمان تماشا کنید، در اختیارتان قرار دهیم. با این اطلاعات و با توجه به علاقه خود می‌توانید تصمیم درستی بگیرید و بهترین شهر را برای انجام این کار انتخاب نمایید. در صورتی که نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید با شماره 02175097700 تماس گرفته و با کارشناسان کایت در این مورد سفر خود مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید