بهترین کشورها برای مسافرت تنهایی
علیرضا مشرقی 1399/01/19 2268 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر را می‌توان تنها تفریحی دانست که اگر آن را به هر شکل و شمایلی انجام دهید، به شما خوش خواهد گذشت. به تنهایی سفر کردن طعم شیرینی دارد و در عین حال سفرهای گروهی در کنار دوستان و اعضای خانواده نیز تفریح جالبی خواهد بود. اما به صورت کلی برای ثبت یک تجربه شیرین، باید بدانیم که در هر نوع سفر چطور تفریح کنیم و خاطرات زیبایی را رقم بزنیم. شاید برای شما هم پیش بیاید که به خاطر شرایط خاص، مجبور شوید تنهایی به سفر بروید یا حتی برخی از افراد مسافرت تنهایی را به مسافرت‌های گروهی ترجیح می‌دهند. از این رو ما نیز قصد داریم تا شما را با بهترین کشورها برای مسافرت تنهایی آشنا کنیم. مقصدهایی که به شما معرفی خواهیم کرد، مکان‌هایی هستند که در آنجا می‌توانید با خیال آسوده از تنهایی خود لذت ببرید و کمی آرامش را از نزدیک تجربه کنید. پس با کایت همراه شوید تا بهترین کشورها برای مسافرت تنهایی را بهتر بشناسید.


بهترین مقاصد برای مسافرت تنهایی کدام هستند؟


شاید در درجه اول با خودتان بگویید که اصلا چه تفاوتی بین کشورهایی که برای سفر تنهایی مناسب هستند و کشورهایی که برای سفرهای خانوادگی، مقصدی ایده آل به شمار می‌آیند، وجود دارد؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. در سفرهای تنهایی معمولا افراد به دنبال یک مکان دنج برای استراحت و آرامش هستند و اگر غیر از این بود، حتما در کنار دوستان یا خانواده سفر می‌کردند. این یعنی مسافران تنها، برای تجربه آرامش به تنهایی سفر می‌کنند و قصد دارند تا کمی از شلوغی دنیا دور شوند و استرس خود را سرکوب کنند. به همین خاطر همه شهرها و کشورهای دنیا برای سفرهای تنهایی مناسب نخواهند بود و برخی از آنها حتی ممکن است باعث تشدید حجم استرس و تشویش در فرد شوند. به همین دلیل در اینجا لیستی از بهترین مقاصد برای مسافرت تنهایی را آماده کرده‌ایم تا شما عزیزان بتوانید از سفر انفرادی خود به خوبی لذت ببرید.


لذت بردن از سواحل مادریا | پرتغال


کشور پرتغال در طول تاریخ به عنوان یکی از کشورهای بزرگ و اساطیری به شمار می‌آید که در گذشته حتی قسمت‌هایی از خاک ایران را نیز تحت سیطره خود قرار داده بود. این کشور اروپایی و زیبا، دارای مناظر طبیعی بی‌شماری است. مناظری که شاید با دیدن هر کدام از آنها، هوش از سر شما برود و از اعماق قلب خود آرزو کنید که کاش می‌توانستید تا آخر عمر در کنار همین مناظر به زندگی خود ادامه دهید. پرتغال شاید کشور خیلی بزرگی نباشد اما هر شهر آن مناظر منحصر به فرد خود را دارد. مادریا یکی از شهرهای ساحلی زیبا و تماشایی پرتغال محسوب می‌شود که برای سفرهای تنهایی بسیار ایده‌آل است. در این شهر شما می‌توانید علاوه بر لذت بردن از مناظر طبیعی، به تماشای ابنیه تاریخی منطقه بنشینید یا در کنار خط ساحلی پیاده روی کرده و ریه‌های خود را با اکسیژن خالص پر و خالی کنید. در این شهر می‌توانید شاهد نفس‌گیرترین مناظر طبیعی تمام اروپا باشید. با وجود آنکه مادریا شهری بسیار زیبا و دیدنی است، اما در آن، ازدحام جمعیت گردشگران خارجی شما را آزار نخواهد داد و می‌توانید با خیال آسوده از تنهایی و آرامش خود لذت ببرید.

لذت-بردن-از-سواحل-مادریا-پرتغال


از کوهستان تا صحرای مراکش


مراکش یکی از کشورهای عجیب دنیا محسوب می‌شود که برای سفرهای تنهایی گزینه ایده‌آلی به شمار می‌آید. این کشور تنوع مناظر طبیعی بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید از کوهنوردی در کوهستان اطلس یا کویرگردی در صحرای بکر و دیدنی مراکش لذت ببرید. اگر اهل ماجراجویی هستید و می‌خواهید کمی خود را به چالش بکشید، کمپ‌های خصوصی در دل کویر یا در نوک کوه، برای شما سفری خاطره انگیز را رقم می‌زنند. خوشبختانه مراکز مختلف، امکانات رفاهی و خدماتی زیادی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند و لازم نیست که نگران برقراری ایمنی یا مسائل این چنینی باشید. در مراکش همه افراد به دنبال ماجراجویی خود هستند و می‌خواهند دفتر خاطرات شخصی خود را پر کنند. پس می‌توانید در سکوت کوهستان اطلس یا در دل شن‌های کویری مراکش غرق شوید و جز آرامش چیزی را احساس نکنید.

از-کوهستان-تا-صحرای-مراکش


شمال هند


هند، دومین کشور پر جمعیت دنیا و یکی از وسیع‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌آید که در آن می‌توانید از شمال تا جنوب، نظاره‌گر هزاران فرهنگ و رنگ گوناگون باشید. در هند صدها ابنیه تاریخی مختلف وجود دارند که هر کدام از آنها را می‌توان متعلق به یک قوم، فرهنگ و تمدن دانست. هند کشور رنگ‌ها، طعم‌ها و فرهنگ‌ها است. شاید سفر به هند برای هر کس یک معنای خاص داشته باشد. به عنوان مثال شاید بسیاری از افراد تنها یک شهر را برای سفر خود انتخاب کنند و به صورت خانوادگی از جاذبه‌های تماشایی آن دیدن نمایند. اما اگر قصد تجربه یک سفر تنهایی و خاطره انگیز را دارید، می‌توانید شهر به شهر این کشور پهناور را بگردید و با رسوم و فرهنگ‌ عجیب مردم این کشور آشنا شوید. باور کنید که این سفر می‌تواند تا ماه‌ها به طول بیانجامد و از این رو شناخت کامل فرهنگ مردم هندوستان و بازدید از همه اماکن تاریخی و بی‌نظیر آن تجربه‌ای تماشایی و منحصر بفرد است. بهتر است سفر تنهایی خود را از شمال هندوستان آغاز کنید و مسیر را تا جنوب ادامه دهید و وجب به وجب خاک آن را خوب بگردید.

شمال-هند


قدم زدن در سواحل صخره‌ای ایرلند


ایرلند یکی از کشورهای کوچک دنیا به شمار می‌آید که در نزدیکی بریتانیا قرار گرفته است. این کشور کوچک، دارای یکی از رویایی‌ترین خطوط ساحلی در تمام اروپا بوده و به همین خاطر گردشگران منحصر به فردی که قصد دارند کمی با خود تنها باشند را جذب خود می‌کند. مناظر طبیعی ایرلند بسیار بکر، دیدنی و مثال زدنی هستند و باید حتما از آنها دیدن کنید. اما چیزی که باعث جذابیت بیشتر مناظر طبیعی ایرلند می‌شود این است که مشابه آنها را در کمتر از جایی از دنیا می‌توان یافت. در حقیقت کمتر کسی ایرلند را برای سفر خانوادگی خود انتخاب می‌کند. از این رو اگر قصد دارید تا کمی آرامش را در دل طبیعت و صدای امواج دریا تجربه کنید، بهتر است سری به ایرلند بزنید. البته این کشور جزء مناطق سردسیر اروپا به شمار می‌آید و ترجیحا باید در شش ماه اول سال به آن سفر کنید.

قدم-زدن-در-سواحل-صخره‌ای-ایرلند


جنگل‌های انبوه کلمبیا


بی شک سفر به کلمبیا جزو سفرهای رایج و معمول بین ایرانیان و افرادی که در کنار خانواده سفر می‌کنند، نیست. پس اگر به دنبال چشیدن طعمی منحصر به فرد و جدید از مسافرت تنهایی هستید، باید حتما سری به کشور کلمبیا و جنگل‌های انبوه آن بزنید. همچنین گفتنی است که در این کشور می‌توانید شاهد حضور درختان زیبای قهوه باشید و طعم بهترین قهوه‌های دنیا را نیز بچشید. اما زیبایی‌های کلمبیا تنها محدود به همین‌ها نیست و باید بدانید که در این کشور، زیباترین یخچال‌های طبیعی استوایی نیز به چشم می‌خورند که جزء منحصر به فردترین مناظر تماشایی کلمبیا هستند. کایاک سواری بین صخره‌های مرجانی یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌توانید به تنهایی تجربه کنید و از آرامش خط ساحلی دریای کارائیب لذت ببرید.

جنگل‌های-انبوه-کلمبیا


سفری ماجراجویانه به نپال


نپال یکی از کشورهای فقیر دنیا است که بیشتر قسمت‌های آن را مناطق روستایی تشکیل داده‌اند. اما در عین حال، مردم نپال فرهنگی بسیار غنی دارند و بسیار به سنت‌های قدیم خود پایبند هستند. به همین خاطر اگر قصد تجربه یک مسافرت تنهایی و منحصر به فرد را دارید، حتما باید از این کشور جذاب و خاص دیدن کنید. در مسیر خود می‌توانید از صومعه‌ها، روستاها و مزارع محلی بازدید فرمایید. در سفر به نپال تنها به یک کوله پشتی و یک جفت کفش پیاده روی نیاز دارید تا ساعت‌ها در دل مناظر طبیعی قدم بزنید و آرامش را با تمام وجود خود احساس کنید. در عین حال باید بدانید که سفر به نپال می‌تواند سفری نسبتا ارزان قیمت برای شما باشد و نباید انتظار اقامت در هتل‌های لوکس پنج ستاره را داشته باشید.

سفری-ماجراجویانه-به-نپال


طبیعت بکر و حیرت انگیز ماداگاسکار


ماداگاسکار نام یکی از جزایر بسیار زیبا است که در نیم کره جنوبی قرار دارد و یکی از بکرترین و منحصر به فردترین حیات‌ وحش‌های تمام دنیا را در دل خود جای داده است. این جزیره نسبتا کوچک یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه یک مسافرت تنهایی است تا بتوانید همانند انسان‌های اولیه در طبیعت زندگی کنید و از هم زیستی مسالمت آمیز با حیوانات وحشی لذت ببرید. در دل این جزیره، یکی از بزرگ‌ترین و البته زیباترین پارک‌های جنگلی ملی جهان وجود دارد که حتما باید از آن بازدید کنید. شاید سفر به ماداگاسکار همراه خانواده خیلی منطقی به نظر نرسد. اما اگر این سفر را به تنهایی تجربه کنید، قطعا خاطره‌ای بی‌نظیر در ذهن شما ثبت خواهد شد.

طبیعت-بکر-و-حیرت-انگیز-ماداگاسکار


خب همراهان عزیز، نظر شما در مورد این مقاصد چیست؟ اگر قصد تجربه یک سفر تنهایی را داشته باشید، کدام یک را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنید؟ در ضمن، به نظر شما کدام نوع سفر لذت بخش‌تر است؟ مسافرت تنهایی یا مسافرت گروهی؟ آیا شما تجربه سفر تنهایی را داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم! پس ما را بیش از این منتظر نگذارید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید