دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن
علیرضا مشرقی 1399/01/18 1243 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آیا می‌دانید ویزای شینگن چیست و چقدر می‌تواند اهمیت داشته باشد؟ آیا می‌دانید با داشتن ویزای شینگن، می‌توانید آزادی را به معنای واقعی کلمه احساس کنید؟ ریجکت شدن ویزای شینگن یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای یک مسافر رخ دهد. به این ترتیب تمام برنامه سفر شما بر هم می‌خورد و مجبور به پرداخت هزینه‌ها و جریمه‌های استرداد بلیت و رزرو هتل خواهید بود. اما خوشبختانه باید بدانید که دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن بسیار محدود هستند و شما می‌توانید با کمی تحقیق، مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن را پیدا کنید و به این طریق از ریجکت شدن درخواست خود، جلوگیری نمایید. به همین خاطر است که ما قصد داریم تا در این مقاله جالب و کاربردی، شما را با انواع مختلف دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن آشنا کنیم.


ویزای شینگن چیست؟


قطعا وقتی که قصد اخذ ویزای شینگن را دارید، از قبل در مورد این ویزای مهم تحقیقاتی انجام داده‌اید و اطلاعات کاملی در دست دارید. ویزای شینگن را در حقیقت می‌توان مهم‌ترین ویزای تمام جهان دانست. این ویزا از زمانی به وجود آمد که 26 کشور مختلف، با یکدیگر هماهنگ شدند تا ویزای مشترک داشته باشند. به این طریق، شهروندان این 26 کشور، برای تردد بین کشورهای عضو این توافق نامه، نیاز به ویزا ندارند و تنها با پاسپورت می‌توانند سفر خود را انجام دهند. 22 کشور حاضر در این توافق نامه، کشورهای اتحادیه اروپا هستند. پس اساسا می‌توان ویزای شینگن را معتبرترین و مهم‌ترین ویزای اروپایی دانست. زمانی که شما ویزای شینگن را به دست بیاورید، می‌توانید بدون نیاز به اجازه‌نامه یا ویزا، بین 26 کشور مختلف، سفر کنید. به همین خاطر، مسئولین صدور ویزای شینگن، وسواس زیادی به خرج می‌دهند و پرونده متقاضیان را به خوبی و بارها بررسی می‌کنند.

ویزای-شینگن-چیست؟


با داشتن ویزای شینگن، به چه کشورهایی می‌توان سفر کرد؟


همانطور که اشاره کردیم، با در دست داشتن ویزای شینگن، شما می‌توانید بین 26 کشور مختلف، بدون نیاز به اخذ ویزای اختصاصی، سفر کنید. ما در اینجا به صورت دقیق، شما را با لیست کشورهایی که می‌توانید به وسیله ویزای شینگن به آنها سفر کنید، آشنا می‌کنیم:


  • اتریش
  • بلژیک
  • جمهوری چک
  • دانمارک
  • استونی
  • فنلاند
  • فرانسه
  • آلمان
  • یونان
  • مجارستان
  • ایسلند
  • ایتالیا
  • لتونی
  • لیتوانی
  • لوکزامبورگ
  • مالت
  • هلند
  • نروژ
  • لهستان
  • پرتغال
  • اسلواکی
  • اسلوونی
  • اسپانیا
  • سوئد
  • سوییس
  • لیختن اشتاین

با-داشتن-ویزای-شینگن،-به-چه-کشورهایی-می‌توان-سفر-کرد؟


مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن کدام هستند؟


همانطور که اشاره کردیم، معمولا بسیاری از متقاضیان ایرانی، با دریافت ویزای شینگن دچار مشکل می‌شوند. این نیز تنها به خاطر مسائل سیاسی و اجتماعی مختلف است که کشور ما درگیر آن بوده و همواره با این مسائل دست و پنجه نرم می‌کند. اما حتی با وجود تحریم‌های اقتصادی و سخت‌گیری‌هایی که در مورد ایرانیان می‌شود، باز هم می‌توانید با کمی تحقیق و تکمیل مدارک، ویزای شینگن خود را به راحتی اخذ نمایید. به همین خاطر در اینجا هفت مورد از عمده‌ترین دلایلی که مسئولین صدور ویزای شینگن به خاطر آنها، با درخواست شما مخالفت می‌کنند را بیان می‌کنیم تا با اجتناب از این موارد، بتوانید مراحل دریافت ویزای خود را با موفقیت پشت سر بگذارید.


متقاعد کردن مامور صدور ویزا برای بازگشت به ایران


برای اینکه ویزای شینگن را به دست آورید، در درجه اول باید بتوانید مامور صدور ویزا را قانع کنید که حتما به کشور خود باز می‌گردید. در بسیاری از مواقع، مامور صدور ویزای شینگن، تنها به خاطر اینکه از بابت بازگشت شما به کشور خود اطیمنان ندارد، با درخواست صدور ویزای شما مخالفت می‌کند. به همین خاطر، باید ادله و سوابق محکمی را به مامور صدور ویزای شینگن ارائه کنید تا از بابت بازگشت شما به ایران مطمئن باشد. این ادله می‌تواند شامل داشتن خانواده درجه یک، مثل همسر، پدر، مادر و فرزند در ایران باشد. همچنین بهتر است اسناد املاک و مستقلات خود را نیز در پرونده قرار دهید تا به کمک آنها به مامور صدور ویزا ثابت کنید که حقیقتا ریشه شما در ایران قرار دارد و نمی‌خواهید در کشورهای حوزه شینگن پناهنده شوید.


دعوت‌نامه از اقوام درجه یک ساکن در شینگن


در اکثر مواقع، متقاضیان تصور می‌کنند که داشتن دعوت‌نامه از اقوام درجه یک، باعث می‌شود تا با درخواست ویزای آنها موافقت شود. اما این مساله می‌تواند کاملا نتیجه عکس داشته باشد. در این موارد، مامور صدور ویزا تصور می‌کند که شما قصد دارید تا در کشور مقصد پناهنده شوید و پیش فامیل درجه یک خود زندگی کنید و دیگر به ایران باز نگردید. به همین خاطر به احتمال زیاد با درخواست صدور ویزای شینگن شما مخالفت خواهد کرد.


مهر‌های معتبر در پاسپورت


سفرهای قبلی شما می‌توانند تاثیر به سزایی در صدور یا عدم صدور ویزای شینگن شما داشته باشند. به عنوان مثال، این که پیش از درخواست خود، به کشورهای معتبری همانند کانادا، آمریکا، اروپای شرقی و یا کشورهای حوزه شینگن سفر کرده‌اید و مجددا به کشور خود بازگشته‌اید، نشان می‌دهد که شما قصد پناهندگی ندارید و همین موضوع باعث آسایش خاطر مامورین صدور ویزا می‌شود.


اطلاعات غلط یا دروغین


در بسیاری از موارد، ممکن است مامورین صدور ویزا، متوجه دروغ و غلط‌های موجود در مدارک شما نشوند. اما اگر حتی به یک مورد مشکوک باشند و عدم صداقت شما مشخص شود، به هیچ وجه با درخواست صدور ویزای شینگن شما موافقت نمی‌کنند. این ممکن است یک غلط بسیار ساده و سهوی باشد، اما مسئولین صدور ویزا این را دال بر عدم صداقت می‌دانند و با درخواست شما موافقت نمی‌کنند. این مساله در مورد پرونده‌های ایرانی بیشتر رخ می‌دهد و مامورین با کوچک‌ترین شک و شبه، به صورت کامل با پرونده شما مخالفت می‌کنند. پس مراقب صداقت و صحت اطلاعات خود باشید.


اشتغال و محل سکونت در ایران


اکثر کسانی که به قصد پناهندگی سفر می‌کنند، دارای محل سکونت و درآمد کافی در کشور خود نیستند. به همین خاطر شما باید در پرونده خود این مساله را اثبات کنید که در ایران با درآمد کافی اشتغال دارید و حداقل به خاطر از دست ندادن شغل خود هم که شده به کشور باز می‌گردید. علاوه بر آن، حتما باید مدارک معتبر محل سکونت خود را که صحت کافی داشته باشند، به مامورین صدور ویزا ارائه دهید تا از داشتن محل سکونت مناسب شما در ایران اطمینان حاصل کنند.

مهم‌ترین-دلایل-ریجکت-شدن-ویزای-شینگن-کدام-هستند؟


داشتن سابقه مجرمانه


کشورهای حوزه شینگن، اکثرا اروپایی هستند و به دنبال دردسر و حضور افراد مجرم در کشور خود نیستند. به همین خاطر، در صورت وجود سابقه مجرمانه در پرونده شما، به احتمال زیاد با درخواست‌تان مخالفت می‌کنند.


نداشتن هدف مشخص از سفر به کشورهای حوزه شینگن


شما باید در مدارک خود یا در مصاحبه حضوری، به صورت کامل مامورین صدور ویزا را قانع کنید که به چه دلیلی قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارید. در اکثر مواقع، دلایل معتبر می‌تواند شامل دیدن اقوام، تفریح، گردشگری یا انجام یک تجارت، شرکت در یک دوره تحصیلی با مدت مشخص، شرکت در یک سمینار یا همایش یا چنین مواردی باشد. در هر صورت، شما باید کاملا مامور صدور ویزا را قانع کنید که در قصد خود، مصمم هستید. به عنوان مثال اگر قصد یک سفر 10 روزه به اتریش را دارید، بهتر است ابتدا بلیت رفت و برگشت و همچنین واچر رزرو هتل را در دست داشته باشید. به این طریق مامور صدور ویزا از این بابت اطمینان خواهد داشت که شما در موقع مقرر به ایران باز خواهید گشت. یا بر فرض مثال، برای شرکت در یک سمینار، باید مشخصات کامل سمینار و دعوت‌نامه خود را ارائه دهید و تاریخ بازگشت خود را نیز مشخص کنید.


خب همراهان عزیز، به نظر شما مهم‌ترین دلیل مخالفت با صدور ویزای شینگن چیست؟ آیا ملیت ایرانی را می‌توان جزء مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن دانست؟ آیا شما این ویزا را دریافت کرده‌اید؟ یا اینکه در شرف دریافت آن هستید و با درخواست شما بارها مخالفت شده است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که نظرات شما عزیزان همراه، مهم‌ترین مشوق ما برای ادامه کار است.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید