قیمت خرس پاندا واقعی چقدر است؟ شرایط نگهداری و سرعت رشد
حسام مقتدایی 1399/01/17 174020 بازدید 14 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

وقتی درباره قیمت خرس پاندا واقعی صحبت می‌کنیم به این معنا نیست که می‌شود آن را به راحتی خرید و فروش کرد. بلکه کاملاً برعکس. طبق آمار موجود در کشور چین که خاستگاه این حیوان زیبا به شمار می‌رود، 1600 قلاده پاندا وجود دارد و مجموعاً در سایر کشورهای جهان، 50 قلاده از این حیوان را می‌توانید پیدا کنید. پانداها، حیوانات درنده‌ای نیستند و گهگاه اگر درباره حملاتشان خبری شنیدید، مطمئن باشید قصدشان دفاع از خودشان بوده است. نکته دیگر درباره این حیوان این است که جزو حیوانات بسیار گران‌قیمت می‌باشد. البته با اینکه خرید و فروش آن کاملاً ممنوع است اما قیمت‌گذاری انجام گرفته روی آن تا 2 میلیون دلار می‌باشد.

قیمت خرس پاندا واقعی در ایران

به طور کلی همه پانداهای بزرگی که وجود دارند، فرقی نمی‌کند کجای جهان باشند، صاحبشان کشور چین است. این حیوانات بامزه و محبوب بسیار گران‌قیمت هستند. آن قدری که دولت مالزی تصمیم گرفته بود اخیراً دو پاندای بزرگش را به چین پس بدهد. این کشور طی قراردادی که در سال 2014 توسط نخست‌وزیرش، نجیب رزاک، با چین بست، تصمیم به اجاره خرس پاندا گرفت. در این قرارداد ذکر شده که از سال 2014 تا 2024، کشور مالزی موظف است، سالی 1 میلیون دلار به عنوان اجاره این خرس بپردازد. دولت جدید مالزی که در ماه مه سال 2018 روی کار آمد، اعلام کرد به زودی مراتبی اتخاذ خواهد شد تا هرچه زودتر این دو خرس به کشورشان بازگردند. با این اوصاف، فکر می‌کنم کاملاً مشخص باشد که امکان خرید و فروش پاندا در ایران وجود ندارد و اگر هم اتفاق بیفتد که بعید است، فعالیتی قاچاق به شمار می‌رود.

قیمت پاندا واقعی در ایران

از کدام کشورها، می‌توان خرس پاندا واقعی خرید؟

خرس‌های پاندا تجارت بزرگی به حساب می‌آیند. چه برای کشور چین و چه برای باغ‌وحش‌هایی که می‌خواهند به بهانه داشتن پاندا، بازدیدکننده‌ای داشته باشند. در آخرین سرشماری در سال 2004، حدود 1600 پاندا در حیات وحش زندگی می‌کنند. حدود 350 پاندا تحت مراقبت انسان در باغ وحش هستند یا در مرکز باروری از آن‌ها استفاده می‌شود و به سختی می‌شود گفت 50 تای آن‌ها در خارج از چین وجود دارند. کشور چین صاحب اول و آخر پانداهای بزرگ سرتاسر جهان است و خودش انتخاب می‌کند به کدام کشور این حیوان را اجاره بدهد یا ندهد. قیمت اجاره یک جفت پاندا به مدت یک سال، معمولاً 1 میلیون دلار بوده و بودجه آن به طور کامل صرف اقدامات مراقبتی از دیگر پانداها در چین می‌شود. اجاره‌نامه این حیوان معمولاً 10 ساله بوده و امکان تمدید هم دارد.

خرید خرس پاندا واقعی

آیا خرید و فروش خرس پاندا، قانونی است؟

خرس‌های پاندا از گونه‌های در حال انقراضی به شمار می‌آیند که تعداد بسیار کمی از آن‌ها هم‌اکنون وجود دارند. از طرفی نظارت شدیدی از طرف دولت چین روی پانداهایی که در سرتاسر دنیا وجود دارند اتفاق می‌افتد. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های دولت چین، شکار یا قاچاق این حیوان است. به همین خاطر هرگونه خرید و فروش این حیوان در کشورهای مختلف ممنوع اعلام شده و مجازاتی که برای آن در خود کشور چین در نظر گرفته شده، مرگ است. از طرف دیگر همان‌طور که بالاتر به این نکته اشاره کردیم، قیمت خرس پاندا واقعی، سالانه 1 میلیون دلار است و از آنجایی که اجاره‌نامه‌ای که بسته می‌شود، 10 ساله است، یعنی باید 10 میلیون دلار داشته باشید تا بتوانید از این حیوان نگهداری کنید. درنتیجه همان‌طور که احتمالاً خودتان هم متوجهش شده باشید، این حیوان را نمی‌توانید در همه باغ وحش‌های کشورهای مختلف ببینید و یکی از مهم‌ترین دلایلش، گران بودن است.

خرید و فروش پاندا واقعی

آیا ایران محل مناسبی برای رشد پاندا است؟

پانداهای بزرگ را در حیات وحش تنها می‌توانید در مناطق دور افتاده و کوهستانی مرکز چین، واقع در سچوآن، شانژی و گانسو پیدا کنید. در این مناطق جنگل‌هایی با درختان بلند بامبو که بعضاً بین 1/5 تا 3 متر هستند را می‌توانید ببینید و آب و هوای این جنگل خنک و مرطوب است و این دقیقاً همان جایی است که پانداها می‌توانند آن را خانه خود صدا بزنند. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توان گفت ایران جای خیلی مناسبی برای رشد و نگهداری پاندا نیست چرا که اگر بتوان جایی با آب و هوای مرطوب و خنک (مثل رشت) هم پیدا کرد، نمی‌توان جنگلی از درختان بامبو داشت تا این حیوان به راحتی بتواند از آن تغذیه کند. پس نگهداری این حیوان در ایران، ظلم در حق آن است و آسیب زیادی را به او متحمل می‌سازد. این حیوان هیچ‌وقت از خوردن بامبو سیر نمی‌شود و به طور روزانه نزدیک به 12 ساعت از وقتش را صرف خوردن بامبو می‌کند.

زندگی خرس پاندا در ایران

سرعت رشد خرس پاندا واقعی

همه خرس‌های پاندا وقتی متولد می‌شوند، بسیار کوچک هستند. متوسط وزن آن‌ها چیزی در حدود 100 گرم است و این یعنی یک نهصدم مادرشان و یک بیستم یک انسان وزن دارند. سبک‌ترین پاندایی که تاکنون به دنیا آمده 36 گرم و سنگین‌ترین آن 210 گرم وزن داشته است. دوره بارداری خرس پاندا بین 95 تا 160 روز است. پروسه رشد خرس پاندا، حیرت‌انگیز اما بسیار سخت است. چرا که بسیار شکننده هستند و به راحتی این امکان برایشان وجود دارد که مریض شوند و بمیرند. در مرکز باروری حیوانات، امروزه نزدیک به 90% آن‌ها زنده می‌مانند و این در حالی است که در سال 1960، هرگز بیشتر از 30% آن‌ها جان سالم به درنمی‌بردند. از لحظه به دنیا آمدن خرس پاندا تا لحظه بالغ شدن و رها کردن مادرشان، تنها دو سال طول می‌کشد. این حیوانات تازه در 6 ماهگی عاشق بامبو می‌شوند و شروع به خوردن آن می‌کنند.

رشد خرس پاندا

خرس پاندا، بانمک اما گران‌قیمت

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به قیمت خرس پاندا واقعی پرداختیم و بررسی کردیم ببینیم اصلاً این حیوان خرید و فروش می‌شود یا خیر. همچنین به خاستگاه آن اشاره کردیم و درباره محل زندگی و شیوه زندگی آن نیز مطالبی برایتان آماده کردیم. در انتها درباره مراحل رشد آن نوشتیم و به این نتیجه رسیدیم، امکان خرید این حیوان در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و تنها می‌شود آن را با قیمتی بالا اجاره کرد و مدت اجاره آن هم 10 ساله می‌باشد. اطلاعات زیادی درباره نوع زیست این حیوان زیبا و دوست‌داشتنی وجود دارد که می‌توانید در ارتباط با آن جستجو کنید و مطالبی که دنبالش هستید را پیدا کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1399/02/13

    جالبه واقعا یکی پول نداره غذا بخوره یکی هم انقدر پولش اضافه میاد که میره هفتصد میلیون میده پاندا خریداری میکنه خیلی جالبه برام

  • 1399/10/24

    700 میلیون؟ با دلار الان میشه حدود 25 ملیارد برای یک سال تازه به جز هزینه ی نگهداری

  • 1399/11/18

    من پاندا می خوام یعنی نمی تونم بخرم راستی قیمتش چنده

  • 1400/01/06

    کاش میشد تو ایران نگه داشت,من یکی از حیواناتی که خیلی دوسش دارم خرس پاندا هست

  • 1400/02/02

    وایی من پانداااا می‌خوام 😱😱😱😱

  • 1400/04/01

    سلام من می خواهم خرس بخرم برای باغ وحش می توا نید قیمت پاندا نر رو بهم بگین

  • 1400/07/10

    منم میخواستم بخرمش خیلی نازه یعنی نمیشه بامبو هم براش بخریم

  • 1400/09/01

    تو چین اگه‌ بخام باهاش کشتی بگیرم‌ چقدر پول میگیرن ازم ؟ 😄🤔

  • 1400/09/26

    وای خدایا خیلی ناز هستن

  • 1400/10/22

    من عاشق پانداها هستم کاش میشد یکی بخرم

  • 1400/11/10

    آفرین بر مسعولین باغ وحش و سران چین که برای مرگ این حیوان در معرض انقراض برای کسی که این حیوان را میکشد. حکم مرگ طرف امضاه میشود تا درس عبرت برای دیگران شود.و همین مسئولیت پذیری حاکمان چین باعث شده بزنه به جلوی تمام کشورها.

  • 1401/02/27

    تو خود ایران یدونه هم پیدا نمیشه چه برسه به بندر 😞

  • 1401/02/29

    کاش میشد در ایران پاندا نگهداری کنم 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭🐼

  • 1401/04/04

    من حیوون مورد علاقم پانداعه ارزوم این بود ی روز بخرمش یعنی نمیشه وقتی دنیا اومد کوچولو بود خریداری کنیم ؟ البته من فوقش بتونم ۷ و ۸ میلیون هزینه کنم💔🥺

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید