تور جزیره موریس سفری به اقیانوس هند
4149 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


بسیاری از کتاب‌های تاریخ ما نوشتند که رضاخان به یک جزیره دور افتاده تبعید شد و ما تصور می‌کنیم که شاه ایران در یکی از جزیره‌های دورافتاده ماجراهای سندباد اقامت داشته، که این یک باور غلط در مورد جزیره موریس هست. در صورتی که یکی از نویسنده‌های آمریکایی تبار، درباره جزیره موریس گفته: «اول موریس آفرید شد و بعد از آن خدا بهشت را به تقلید از این جزیره آفرید» برای رفتن با تور جزیره موریس باید به جنوب غربی اقیانوس هند سفر کنیم که موریس در بین مجمع‌الجزایری به نام؛ آگالگا، سنت براندون، چاگوس و... قرار داره. این جزیره رویایی، در سال ۱۸۱۰ تا ۱۹۶۳ در استعمار انگلیس بوده که امروز هم مردم موریس به زبان انگلیسی صحبت می‌کنن. اقوام متنوعی با فرهنگ‌ مختلف در این جزیره زندگی می‌کنن.

تورهای مرتبط:

تور جزیره موریس

تور جزیره موریس در آفریقا با مردمی از هند


نکته جالبی که باید در مورد تور جزیره موریس بدانید این است که موریس در قاره آفریقا هست اما مردمی که در آن زندگی می‌کنن هندی هستند. پایتخت این جزیره پورت لوئیس است که بزرگترین شهر موریس محسوب میشه. پایتخت موریس بزرگ‌ترین شهر آن یعنی پورت لوئیس نام دارد که از سال مستعمره انگلیس به شمار می‌رفت. پوشش گیاهی و حیوانی منحصر به فردی در این جزیره بود که با کشف زیبایی‌های آن و جلب شدن گردشگران به تور جزیره موریس امیدواریم که محیط بکر این جزیره تخریب نشه.

تور جزیره موریس در آفریقا با مردمی از هند

بازدید از مستعمره ناپلئون در تور جزیره موریس


قبل از سفر با تور جزیره موریس کمی با تاریخ این منطقه آشنا شو: این جزیره در طول تاریخ توسط یک ملوان عرب در سال 975 دیده شد و در سال ۱۵۰۷ به دست پرتغالی‌ها کشف شد و در نهایت در سال 1598 ملوان‌های هلندی اسم یکی از شاهزاده‌های خودشون رو به نام این جزیره گذاشتن. این جزیره دیکتاتورها و استعمارگرهای زیادی به خود دیده که ناپلئون بناپارت هم شامل میشه. تاریخ اثبات کرده که هر منطقه‌ای که منافع زیادی داشته باشه استعمارگرای زیادی آرزوی به دست آوردنش رو دارن. در تور جزیره موریس مساحت کل جزیره را در ۲۰۴۰ کیلومتر مربع می‌بینی که منطقه‌ بسیار مهم اقتصادی در اقیانوس هند به حساب میاد. ساحل‌های شنی بسیار زیبا که در تور جزیره موریس از آن دیدن می‌کنیم، 150 کیلومتر هست که بزرگترین صخره‌های مرجانی دنیا در این منطقه وجود داره. موقعیت جغرافیایی این منطقه در شرق ماداگاسکار قرار داره که جزیره‌ای جوان به حساب میاد که حاصل فعالیت‌های آتشفشانی اقیانوس هند هست.

بازدید از مستعمره ناپلئون

مناطق رفاهی و اقامتی در تور جزیره موریس


در تور جزیره موریس جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود داره که از جمله؛ آبشار تامارین، ساحل گرند بی، کوهستان موکا و بازدید از دلفین‌ها و ... است که گردشگران زیادی رو از سراسر دنیا به تور جزیره موریس جلب می‌کنه. هر گردشگری که به این منطقه سفر کنه می‌تونه در هتل‌های لوکس موریس اقامت داشته باشه. امکانات :
استفاده از اتوبوس در تور جزیره موریس؛ از 6 صبح با طلوع آفتاب تا 18:30 عصر می‌تونی با بلیت ارزان اتوبوس، جزیره‌گردی کنی. استفاده از تاکسی در تور جزیره موریس؛ علاوه بر تاکسی و اتوبوس، هیجان‌انگیزترین وسیله‌ای که باهاش می‌تونی کل جزیره رو در کمترین زمان ببینی، تور هلیکوپتر هست که خاطره‌ای به یاد موندنی رو به یادگار می‌گذاره.

مناطق رفاهی و اقامتی

بازدید از اقامتگاه رضاخان در تور جزیره موریس


یکی از مناطقی که در تور جزیره موریس از آن بازید خواهیم کرد اقامتگاه رضا شاه است. در انتهای خیابانی زیبا کاخ والری وجود داره که در شهریور 1320 شاه ایران به دستور انگلیسی‌ها به جزیره موریس تبعید شد و در این کاخ اقامت کرد. این باغ ویلا سال‌هاست که رها شده و اهالی موریس به گزارش عصر ایران از این روال کاخ شاکی هستن و ایرانی‌هایی که با تور جزیره موریس برای بازدید از اقامتگاه رضاخان می‌روند عکس‌های ماندگاری از این کاخ می‌گیرند که بخشی از تارخ ایران در آن متروک شده.

در این مقاله به معرفی این جاذبه گردشگری پرداختیم در مقالات بعدی به جاذبه‌های گردشگری که باید در تور جزیره موریس ببینیم، اشاره می‌کنیم.
  بازدید از اقامتگاه رضاخان در تور جزیره موریس

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید