بهترین زمان سفر به اروپا چه زمانی است؟
علیرضا مشرقی 1399/01/15 2024 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر به اروپا یکی از زیباترین سفرهای خارجی ممکن برای هر ایرانی محسوب می‌شود و البته سفری بسیار لوکس و لاکچری نیز به شمار می‌آید. بنابراین جزو سفر‌هایی نیست که به طور معمول و هرساله برای همه اتفاق بیافتد. از این رو بهتر است پیش از اینکه راهی سفر اروپا شوید، در مورد بهترین زمان سفر به اروپا بدانید تا در همان یک تجربه خود نیز بیشترین استفاده را از کشورهای اروپایی برده باشید. اما در مورد بهترین زمان سفر به اروپا، باید یک نکته را در نظر بگیرید. بهترین زمان سفر به اروپا، به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود. قسمت اول مخصوص کسانی است که از نظر مالی مشکلی ندارند و ترجیح می‌دهند از بهترین آب و هوا و شرایط اروپا لذت ببرند و قسمت دوم مخصوص کسانی است که ترجیح می‌دهند سفری مقرون به صرفه را تجربه کنند. در نتیجه ما بهترین زمان سفر به اروپا را به دو قسمت زمان پیک سفر یا پیک سیزن و زمان کاهش توریست، یا همان آف سیزن تفسیم می‌کنیم و تصمیم‌گیری را به خود شما می‌سپاریم.


بهترین زمان سفر به اروپا – پیک سیزن


اگر نگران مسائل مالی نیستید و از دیدن جنب و جوش و شلوغی یک شهر اروپایی لذت می‌برید، بهتر است تابستان را برای سفر اروپایی خود انتخاب کنید. البته باید در این سفر، انتظار برخی اتفاقات را داشته باشید که در ادامه به شما این موارد را نشان خواهیم داد. در فصل تابستان، اروپا شاهد شلوغ‌ترین روزهای خود است. گردشگران از سراسر دنیا، تابستان را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. در این فصل شما می‌توانید با خیال راحت از انواع تفریحات آبی لذت ببرید یا در فضای باز رستوران‌های معروف جهان بنشینید و یک غذای محلی خوش طعم را میل کنید. اما در عین حال، در فصل تابستان ازدحام جمعیت زیادی را شاهد خواهید بود.
این یعنی باید انتظار ایستادن در صف‌های طولانی برای بازدید از اماکن و جاذبه‌های توریستی را داشته باشید. از طرف دیگر، گاهی ممکن است گرمای تابستان، برای مسافران آزار دهنده باشد. در شهرهای ساحلی، رطوبت هوا بسیار افزایش پیدا می‌کند و شاید تنفس برای شما کمی سخت‌تر شود. قیمت هتل‌ها در این فصل افزایش پیدا می‌کند و باید خودتان را برای افزایش قیمت رستوران‌ها یا حتی تفریحات آبی مختلف نیز آماده کنید. اما با این حال، تابستان فصل مناسبی برای تجربه‌ای منحصر به فرد از اروپا است. شما در این فصل بدون هیچ گونه مشکلی می‌توانید از ساحل استفاده کنید یا به دیدن کشورهای سردسیر اروپایی مثل سوئد، گرینلند یا ایسلند که در زمستان بسیار سرد هستند بروید.

بهترین-زمان-سفر-به-اروپا-–-پیک-سیزن


بهترین زمان سفر به اروپا – آف سیزن


در وضعیت سخت اقتصادی امروز کشور ما و افزایش بی حد و مرز قیمت ارز‌های خارجی، مخصوصا یورو، بهترین زمان سفر به اروپا برای بسیاری از افراد، آف سیزن خواهد بود. به صورت کلی برای اکثر کشورهای اروپایی، زمستان را می‌توان آف سیزن دانست. در این فصل، امکان استفاده از تفریحات مختلف آبی و حتی ساحل وجود ندارد و در خیابان‌ها بیشتر شاهد مردم محلی خواهید بود و تعداد گردشگران کاهش می‌یابد. البته باید در نظر داشته باشید که این آف سیزن مخصوص ایام غیر از کریسمس است و در کریسمس شاهد افزایش قیمت چشم‌گیر سفرهای اروپایی خواهید بود.
با وجود اینکه سفر به اروپا در زمستان محدودیت‌های زیادی برای شما ایجاد می‌کند، باید کاهش قیمت هزینه‌های سفر در این فصل را در نظر داشته باشید. به علاوه اینکه شما می‌توانید بدون ایستادن در صف‌های طولانی، از جاذبه‌های مختلف توریستی دیدن فرمایید و سفر خود را در آرامش و سکوت، سپری کنید. در فصل‌های پیک، آنقدر تراکم و ازدحام جمعیت در مراکز دیدنی و جاذبه‌های گردشگری زیاد است که شما نمی‌توانید به خوبی از بازدید خود لذت ببرید. اما در فصل‌های آف سیزن اینطور نیست و می‌توانید با خیال آسوده و آرامش کامل به بازدید از شهرهای مختلف بپردازید. هزینه هتل، بلیت هواپیما و حتی بازدید از جاذبه‌های گردشگری نیز در این فصل کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند.
شما در این فصل به راحتی می‌توانید تاکسی پیدا کنید و لازم نیست در ترافیک‌های شهری وقت سفر خود را تلف کنید. شاید سردی هوا کمی شما را آزار دهد اما واقعا تحمل این سرما در مقابل کاهش هزینه‌های سفر و آرامشی که تجربه می‌کنید، اصلا کار دشواری نیست. پس اگر به دنبال یک سفر آرام و مقرون به صرفه اروپایی هستید، حتما زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید.

مطالب مرتبط:

بهترین جاذبه‌های گردشگری اتریش

بهترین مراکز خرید باکو

حقایق باور نکردنی در سفر به صربستان

بهترین-زمان-سفر-به-اروپا-–-آف-سیزن


بهترین زمان سفر به اروپا – شولدر سیزن


خب در مورد فصل زمستان و تابستان که دقیقا در تضاد با یکدیگر هستند، به عنوان پیک سیزن و آف سیزن صحبت کردیم. به همین خاطر شاید شما هم کنجکاو شده باشید که فصل بهار و فصل پاییز برای سفر به اروپا چطور است؟ این دو فصل برای سفر به اروپا، شولدر سیزن محسوب می‌شوند. این یعنی در بهار و پاییز، نه شاهد تراکم جمعیت و گرانی تابستان و نه شاهد خلوتی و ارزانی زمستان هستید. در فصل بهار و پاییز، همه چیز در اروپا متناسب است. این یعنی مخصوصا در فصل بهار هنوز هم می‌توانید در برخی مناطق از تفریحات آبی و بازدید از ساحل لذت ببرید و در در عین حال لازم نیست که بابت انجام این تفریحات هزینه‌های گران قیمت تابستانی را پرداخت کنید.
فصل پاییز به اندازه زمستان خلوت و آرام نیست اما سرمای هوا نیز شما را آزار نمی‌دهد و این یعنی می‌توانید لذت بیشتری از مناظر طبیعی و حتی ساحل شهرهای اروپایی ببرید و در عین حال هزینه‌های گران قیمت و گزاف تابستان را پرداخت نکنید. در فصل‌های بهار و پاییز می‌توانید به راحتی هتل پیدا کنید و لازم نیست که به دلیل ازدحام گردشگران، هزینه‌های زیادی را بابت تاکسی پرداخت نمایید. در فصل‌های بهار و پاییز، حتی قیمت بلیت هواپیما نیز کاملا متعادل است و نه به ارزانی زمستان و نه به گرانی تابستان خواهد بود.

بهترین-زمان-سفر-به-اروپا-–-شولدر-سیزن


خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد بهترین زمان سفر به اروپا چیست؟ شما چه زمانی را برای سفر خود ترجیح می‌دهید؟ پیک سیزن؟ آف سیزن یا شولدر سیزن؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید