ارزان ترین راه برای رسیدن به هتل از فرودگاه استانبول
علیرضا مشرقی 1399/01/03 4475 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



همانطور که می‌دانید، مدتی از افتتاح فرودگاه جدید استانبول می‌گذرد. این فرودگاه در حال حاضر تبدیل به فرودگاه بین المللی استانبول شده است و تمام پرواز‌های خارجی تنها بر باند این فرودگاه فرود می‌آیند. اردوغان، رئیس جمهور وقت ترکیه، با این هدف فرودگاه جدید استانبول را تاسیس کرده است تا آن را در سال 2028 تبدیل به بزرگ‌ترین فرودگاه جهان نماید. به همین خاطر، همانطور که انتظار می‌رود، این فرودگاه باید در زمینی بسیار وسیع ساخته شود. در شهری به وسعت استانبول نیز یافتن چنین زمین بزرگی در بافت شهری بسیار دشوار است و البته باید سر و صدا و خطراتی که وجود باند فرود در بافت شهری ایجاد می‌کند را نیز در نظر گرفت. به همین خاطر، مهندسان مجبور شدند تا در فاصله نسبتا زیادی از بافت شهری، فرودگاه جدید استانبول را بنا کنند. این مساله باعث شده تا بسیاری از مسافران خارجی که شناختی از سیستم حمل و نقل عمومی استانبول ندارند، دچار مشکل شوند و به ناچار از تاکسی‌های گران قیمت برای دسترسی به هتل استفاده کنند. اما اگر قصد سفر به استانبول را دارید، با ما همراه باشید تا ارزان ترین راه برای رسیدن به هتل از فرودگاه استانبول را بشناسید. در این مقاله به صورت کامل و جامع با سیستم حمل و نقل عمومی از فرودگاه جدید استانبول به سمت مرکز شهر آشنا خواهید شد. پس با کایت همراه باشید!


فرودگاه جدید استانبول کجاست؟


پیش از هر چیز شما باید با موقعیت جغرافیایی فرودگاه جدید استانبول آشنا شوید تا بتوانید یک تصویر ذهنی حدودی از موقعیت خودتان داشته باشید. این فرودگاه در شمال غربی شهر زیبای استانبول و در 50 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. تقریبا می‌توان فاصله مرکز شهر استانبول تا فرودگاه جدید آن را معادل فاصله مرکز شهر تهران تا فرودگاه امام خمینی دانست. این فرودگاه در انتهای اتوبان D020 استانبول قرار دارد و برای دسترسی به مرکز شهر، حداقل باید یک فاصله یک ساعته را طی کنید.

فرودگاه-جدید-استانبول-کجاست؟


چطور باید از فرودگاه جدید استانبول به سمت هتل خود برویم؟


در درجه اول باید بدانید که بهترین روش دسترسی به هتل، استفاده از خدمات ترانسفر فرودگاهی است. اگر همراه تور سفر کرده باشید، می‌توانید از این نوع خدمات استفاده کنید. در این حالت همزمان با رسیدن شما در بیرون از فرودگاه، یک ون انتظار‌تان را می‌کشد و تا جلوی درب هتل شما را بدرقه خواهد کرد. اما اگر به تنهایی سفر می‌کنید، باید با روش‌های مختلف دسترسی به مرکز شهر آشنا شوید تا بتوانید بدون فوت وقت و دردسر، خود را به هتل برسانید. قطعا زمانی که به فرودگاه مبدا می‌رسید، مسیر طولانی را از محل سکونت تا فرودگاه بین المللی شهر خود سپری کرده‌اید. پس از آن در صف‌های طولانی اخذ ارز، تایید پاسپورت، اخذ بلیت و چک این حضور داشته‌اید و در نهایت حدود دو ساعت پرواز را تحمل کرده‌اید. به همین خاطر تمام مسافرانی که به فرودگاه مقصد می‌رسند، بسیار خسته هستند و ترجیح می‌دهند که سریعا به هتل بروند و استراحت کنند. همین مساله باعث می‌شود که برخی از رانندگان تاکسی فرودگاه جدید استانبول، به دنبال سوء استفاده از شرایط مسافران باشند و هزینه بیشتری از آنها دریافت نمایند.
قطعا تاکسی گرفتن، مخصوصا با وجود تعداد زیادی ساک و چمدان، بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به هتل خواهد بود. اما با وجود بالا بودن نرخ لیر نسبت به ریال و فاصله زیاد فرودگاه جدید استانبول تا مرکز شهر، قطعا باید هزینه بسیار زیادی را بابت آن پرداخت نمایید. برای دسترسی از فرودگاه جدید استانبول تا محله سلطان احمد، طبق نرخ مصوب تاکسی‌رانی ترکیه، باید حداقل 135 لیر پرداخت نمایید. در صورتی که پرواز شما نیمه شب فرود آمده باشد، 20 تا 40 درصد به این نرخ افزوده خواهد شد. پس باید بین 100 تا 200 لیر ترکیه را برای استفاده از تاکسی در نظر داشته باشید که حدود معادل 200 تا 400 هزار تومان ایرانی می‌شود. این هزینه قطعا برای یک مسافر ایرانی بسیار زیاد است. در اینجا ما قصد داریم تا شما را با ارزان ترین راه برای رسیدن به هتل از فرودگاه استانبول آشنا کنیم.

چطور-باید-از-فرودگاه-جدید-استانبول-به-سمت-هتل-خود-برویم؟


ارزان ترین راه برای رسیدن به هتل از فرودگاه استانبول


خوشبختانه با وجود اینکه فرودگاه جدید استانبول در خارج از شهر قرار دارد، اما در آن سیستم حمل و نقل عمومی مشغول فعالیت است و به مسافران خدمات خوبی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از انواع اتوبوس‌های دولتی و یا اتوبوس‌های خصوصی برای دسترسی به هتل خود استفاده نمایید.

ارزان-ترین-راه-برای-رسیدن-به-هتل-از-فرودگاه-استانبول


اتوبوس‌های دولتی


در حال حاضر 23 خط اتوبوس دولتی در فرودگاه جدید استانبول وجود دارند که مسافران را به مناطق مختلف شهر می‌رسانند. اگر خطوط این اتوبوس‌ها را به خوبی بشناسید، می‌توانید با هزینه بسیار کمی ( در حدود 30 لیر) خود را به هتل برسانید. این اتوبوس‌ها طبق برنامه‌ریزی کاملا دقیق و منظمی حرکت می‌کنند و لازم نیست که ساعات طولانی منتظر رسیدن یک اتوبوس باشید. در ادامه به شما برنامه دقیق حرکت، نام خطوط و هزینه کرایه آنها را نشان می‌دهیم:

شماره خط مقصد مبلغ کرایه فاصله به کیلومتر ساعت حرکت

ساعت حرکتفاصله به کیلومترمبلغ کرایهمقصدشماره خط
هر 20 دقیقه48 km18 لیرYenikapı İDOIST-1
هر .30 دقیقه58 km21 لیرTüyapIST-2
هر 20 دقیقه39 km16 لیرEsenler OtogarIST-3
هر 20 دقیقه44 km18 لیرBakırköy İDOIST-4
هر 15 دقیقه43 km18 لیرBesiktasIST-5
هر 40 دقیقه31 km16 لیرAlibeyköy Cep OtogarıIST-6
هر 40 دقیقه64 km25 لیرKozyatağı مترو (Kadıköy)IST-7
هر 40 دقیقه97 km30 لیرPendikIST-8
هر 30 دقیقه40 km16 لیرHaciosmanIST-9
هر 40 دقیقه64 km25 لیرSancaktepeIST-10
هر 30 دقیقه20 km12 لیرArnavutköyIST-11
هر 40 دقیقه21 km12 لیرKemerburgazIST-12
هر 40 دقیقه40 km16 لیرSariyerIST-13
هر 30 دقیقه27 km14 لیرBaşakşehirIST-14
هر 30 دقیقه42 km16 لیرBahçeşehirIST-15
هر 30 دقیقه36 km15 لیرMahmutbeyIST-16
هر 30 دقیقه40 km16 لیرHalkalıIST-17
هر 15 دقیق37 km16 لیرMecidiyeköyIST-18
هر 15 دقیق40 km18 لیرتکسیمIST-19*
هر 40 دقیقه52 km18 لیرسلطان احمدIST-20*
هر 20 دقیقه5,20 لیرŞişli-MecidiyeköyIETT H-2*
..5,20 لیرHalkalıIETT H-3
5,20 لیرفرودگاه اتاتورکIETT H-4

به صورت کلی اکثر مسافران خارجی از خطوط 19 و 20 برای دسترسی به سلطان احمد و تکسیم استفاده می‌کنند. این دو محله را می‌توان قلب استانبول دانست. شما می‌توانید از این دو محله، خود را به هر گوشه از شهر برسانید. قطعا استفاده از این خطوط اتوبوس را می‌توان ارزان ترین راه برای رسیدن به هتل از فرودگاه استانبول دانست.

مطالب مرتبط:

تور استانبول

بلیط هواپیما استانبول


شاتل‌های خصوصی


برخی از شرکت‌های خصوصی، همانند Havaist یا Kiwi، اتوبوس‌هایی خصوصی در فرودگاه ارائه می‌دهند که در بخش مخصوصی قرار دارند. اتوبوس‌های این شرکت کمی گران‌تر از شرکت‌های دولتی است و به عنوان مثال برای دسترسی به تکسیم، باید حدود 25 لیر ترکیه پرداخت کنید. اما باید در نظر داشته باشید که اتوبوس‌های خصوصی فرودگاه استانبول، اتوبوسهای VIP و راحتی هستند که شما می‌توانید در مدت رسیدن به مرکز شهر، در آن استراحت کنید یا از تلویزیون استفاده نمایید. با وجود اینکه اتوبوس‌های خصوصی از اتوبوس‌های دولتی گران‌تر هستند، اما این نوع حمل و نقل را نیز می‌توان ارزان ترین راه برای رسیدن به هتل از فرودگاه استانبول دانست.


آیا فرودگاه جدید استانبول ایستگاه مترو دارد؟


متاسفانه هنوز ایستگاه اختصاصی مترو فرودگاه جدید استانبول تاسیس نشده است. به همین خاطر، شما ناچار باید از اتوبوس‌های دولتی به مقصد مترو کادیکاوی یا همان خط 7 استفاده نمایید و از آنجا سوار بر مترو شوید.


کاهش هزینه‌ها با استانبول کارت


شما می‌توانید از فرودگاه یا مراکز مختلفی مثل مترو، استانبول کارت تهیه نمایید. برای تهیه استانبول کارت باید از یک دستگاه مشابه ATM استفاده کنید. استانبول کارت یک نوع بن تخفیف محسوب می‌شود که باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل شما خواهد شد. شما باید برای خود استانبول کارت 10 لیر پرداخت کنید و به مقدار مورد نظر آن را شارژ نمایید. پس از آن دقیقا همانند کارت مترو تهران، می‌توانید از آن برای پرداخت کرایه اتوبوس، مترو یا ورودی برخی از جاذبه‌های گردشگری استفاده نمایید. به این شکل تخفیفی 30 تا 50 درصدی شامل حال شما خواهد شد!

کاهش-هزینه‌ها-با-استانبول-کارت


خب همراهان عزیز کایت، به نظر شما ارزان ترین راه برای رسیدن به هتل از فرودگاه استانبول کدام است؟ شما هزینه زیاد تاکسی و راحتی آن را ترجیح می‌دهید یا می‌خواهید با هزنیه کمتر به هتل برسید؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم! پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید