بهشت کوله‌گردها |بهشت بک پکرها کجاست؟
علیرضا مشرقی 1399/01/10 2029 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



به نظر شما برای سفر به چه چیزهایی نیاز است؟ در درجه اول باید مقصد سفر را مشخص کنید، سپس به یک آژانس مسافرتی مراجعه نمایید تا بلیت سفر خود را خریداری کنید. قطعا باید با یکی از وسایل نقلیه هوایی، زمینی یا دریایی سفر خود را آغاز کنید و بر همان اساس، چمدان خود را می‌بندید. پول به اندازه کافی همراه خود می‌برید و کاملا برای سفر آماده می‌شوید. اما هیچ کدام این‌ها برای کوله گردها معنا ندارد. کوله گرد به کسی گفته می‌شود که زندگی خود را در سفر می‌گذراند و به چیزی جز سفر فکر نمی‌کند. کوله‌گردها برای سفر تنها به یک کوله پشتی نیاز دارند. آنها حتی پول همراه خود نمی‌برند و با کمک رانندگان جاده‌ای، خودشان را به شهرهای مختلف می‌رسانند و مهمان خانه افراد معمولی می‌شوند. شاید این سبک سفر و زندگی برای همه مردم خوشایند نباشد. اما سفر برای یک کوله گرد، معنای واقعی زندگی است و جز سفر چیزی نمی‌خواهد. تا چند وقت پیش کوله گردی در ایران اصلا مفهوم نداشت. اما چند سالی می‌شود که کوله گردان ایرانی نیز تن خود را به جاده سپرده‌اند تا سفر کنند و با قسمت‌های مختلف این جهان بزرگ آشنا شوند. به همین خاطر ما نیز قصد داریم در مورد بهشت کوله‌گردها صحبت کنیم. یعنی اماکنی که برای کوله‌گردها بیش از همه مناسب است و می‌توانند در آنجا احساس راحتی بیشتری داشته باشند. پس با ما همراه شوید تا بهشت کوله‌گردها را بهتر بشناسید.


بهشت کوله‌گردها کجاست؟


کوله‌گردها انسان‌های بسیار عجیبی هستند و نکته جالب در مورد آنها این است که هیچ جای خاصی را نمی‌توان بهشت آنها دانست! بلکه آنها هر جایی را که بخواهند، تبدیل به بهشت خود کرده و از آن کمال لذت را می‌برند. اکثر ما معیارهای ثابتی برای لذت بردن از سفر داریم. به عنوان مثال همه ما به این موضوع عادت داریم که در سفر غذاهای خوشمزه‌ای را در رستوران‌های لوکس یک شهر دیگر میل کنیم و از جاذبه‌های داخل شهری آن محل لذت ببریم. در هتل‌های لوکس اقامت داشته باشیم و با پروازی راحت به مقصد برسیم. اما کوله‌گردها ترجیح می‌دهند با کامیون سفر کنند، از غذاهای خیابانی میل کنند، در جمع مردم باشند و از اماکنی بازدید کنند که کمتر کسی آن را مشاهده کرده است. امروز قصد داریم با شما در مورد اماکنی صحبت کنیم، که شرایط ذکر شده را برای کوله‌گردها مهیا می‌کنند و در آنجا کمتر خبری از هتل‌های لوکس و رستوران‌های گران قیمت است.


جزیره قشم و هرمز


جزایر قشم و هرمز از زیباترین مناطق طبیعی جنوب کشورمان هستند که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب خود می‌کنند. این جزایر را می‌توان جزایر عجایب در ایران دانست به طوری که در هر گوشه از آنها، از خاک خوراکی هرمز گرفته تا دره ستارگان قشم، طبیعت به نوعی شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر اهل ماجراجویی و تجربه هیجان در طبیعت باشید، می‌توانید روزها در این جزایر کمپ کنید و از شمردن ستاره‌ها در آسمان شب خلیج همیشه فارس نهایت لذت را ببرید. علاوه بر کوله‌گردها، بسیاری از دوچرخه‌سواران ورزشکار جنوب کشور، تورهای جزیره هرمز و جزیره قشم را برگزار می‌کنند تا از مناظر طبیعی و چالش‌هایی که در این جزایر وجود دارند، نهایت لذت را ببرند. پس اگر اهل کوله‌گردی هستید، می‌توانید در کنار این دوچرخه سواران و ورزشکاران که مشغول صخره نوردی در بخش‌های خاص جزیره قشم هستند، کمپ بزنید و آخر شب‌ها با آنها کنار آتش بنشینید و مشغول صحبت شوید.
خوشبختانه از نظر قانونی هیچ محدودیتی در کمپ زدن داخل جزایر قشم و هرمز وجود ندارد و لازم نیست که نگران چنین مسائلی باشید. در حقیقت می‌توانید هر جایی که بخواهید چادر بزنید. همچنین مردم جنوب کشور، مردمانی بسیار خون گرم، مهربان و مهمان نواز هستند و ممکن است شما را به داخل خانه خود دعوت کنند تا شب را در کنار آنها سپری کنید. حتی در برخی مواقع، اگر به آنها بگویید که کوله گرد هستید و می‌خواهید تمام ایران را ببینید، شاید شما را مهمان سفره پر مهر و محبت خود کنند. فقط به یاد داشته باشید که فصل‌های بهار و پاییز، بهترین زمان برای کوله گردی در قشم و هرمز هستند. در ضمن فراموش نکنید که می‌توانید برای تهیه غذا، خودتان دست به کار شوید و از ماهی و میگو‌های خوشمزه و تازه خلیج همیشه فارس استفاده کنید.

جزیره-قشم-و-هرمز


استان یزد


استان یزد یکی از استان‌های کویری ایران محسوب می‌شود که در مرکز ایران واقع شده است و همه روزه گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. اگر به بازدید از مناطق کویری علاقه‌مند باشید، تمام قسمت‌های استان یزد را باید بهشت کوله‌گردها بدانید. در کویرهای اطراف یزد، همانند کویر بافق، امکان اقامت در کمپ‌های کویری وجود دارد. مردم حاشیه کویر، مردمانی بسیار مهمان نواز، خون گرم و مهربان هستند و شما می‌توانید از امکانات آنها استفاده کنید. بر اساس نظر کوله گرد‌های داخلی و خارجی، شما می‌توانید در خانه‌های روستایی بسیاری از مردم حاشیه کویر ساکن شوید و در آنجا اقامت داشته باشید. حتی لازم نیست نگران پر کردن قمقمه آب، یافتن نان، فضایی برای استراحت کوتاه مدت یا حتی سرویس بهداشتی باشید. در استان یزد، درب هر خانه را که بزنید، مردم با روی گشاده از شما پذیرایی خواهند کرد. کمپ‌های کویری یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های کوله گردی در استان یزد محسوب می‌شوند. شما می‌توانید در محوطه خارجی اقامتگاه‌های کویری، کمپ بزنید و بدون پرداخت هزینه اضافه، در امنیت و آرامش کامل، شب را سپری کنید.

استان-یزد


کوله گردی در سه زمرد سبز شمال


سه استان شمالی کشورمان، یعنی گیلان، گلستان و مازندران را می‌توان بهشت کوله‌گردها دانست. استان‌های شمالی کشور، بی شک از خوش آب و هواترین قسمت‌های تمام ایران به شمار می‌آیند. همچنین همه ساله شاهد حضور گردشگران زیادی در این استان‌های زیبا و سرسبز هستیم. از این رو، در این مناطق صدها اقامتگاه‌ توریستی ارزان قیمت برای کوله گرد‌ها وجود دارد تا بتوانند کمی استراحت کنند و برای ما بقی سفر خود آماده شوند. از طرفی مناطق ییلاقی و جنگلی مختلف موجود در استان‌های گیلان، گلستان و مازندران، باعث شده تا کوله گرد‌ها بتوانند روزها و هفته‌ها کمپ‌های جنگلی داشته باشند و از آرامش و طبیعت استان‌های شمالی لذت ببرند. بسیاری از مسافران تنها از جنگل‌های معروف، نواحی حفاظت شده و دریای شمال لذت می‌برند. اما هیچ محدودیتی شامل حال کوله گرد‌ها نمی‌شود و آنها می‌توانند از بکرترین و دست نخورده‌ترین قسمت‌های طبیعت شمال نیز لذت ببرند. همان طور که می‌دانید در شمال کشور به برکت وجود آب و هوایی مطلوب و خاکی حاصلخیز، فاصله روستا‌ها از هم بسیار کم است و در هر گوشه از آن می‌توانید شاهد حضور یک روستا و آبادی باشید. در نتیجه لازم نیست که نگران یافتن آبادی‌های مختلف باشید و برای ادامه راه می‌توانید از مردم با محبت روستایی، تقاضای کمک کنید.

کوله-گردی-در-سه-زمرد-سبز-شمال


خب همراهان عزیز، نظر شما در مورد کوله گردی چیست؟ آیا شما این سبک زندگی و سفر کردن را ترجیح می‌دهید؟ یا به دنبال آرامش و امنیت در سفر هستید؟ به نظر شما بهشت کوله‌گردها واقعا کجاست؟ اگر شما بخواهید کوله گردی کنید، کدام منطقه را در ایران برای سفر خود انتخاب خواهید کرد؟ یا اینکه آیا تا به حال کوله گردی کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید