معرفی 10 جایگزین سفر در شرایط خاص نظیر کرونا
حسام مقتدایی 1399/01/06 2037 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



در شرایط خاص شیوع ویروس کرونا به سر می‌بریم و تاکنون در سرتاسر جهان، 381.161 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این بین، 16.537 نفرشان جان خود را از دست داده‌اند.در چنین شرایطی تمام رسانه‌ها از مردم جهان می‌خواهند در خانه بمانند و جز برای تهیه مایحتاج، خانه خود را ترک نکنند تا ویروس کنترل شود و جلوی انتقال آن گرفته شود. این در حالی است که وزارت بهداشت ایران، اعلام کرده تاکنون 23.049 نفر در کشورمان به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این تعداد، نزدیک به 1.812 نفر جان خود را از دست داده‌اند. در ایام تعطیلات هم به سر می‌بریم و این قرنطینه اجباری شرایط سختی را برایمان ترتیب داده است. در این مقاله قرار است به معرفی 10 جایگزین سفر در شرایط خاص نظیر کرونا بپردازیم تا اوضاع کمی برایتان قابل‌تحمل شود.


در ایام قرنطینه، فیلم ببینیم!


تماشای-فیلم-در-قرنطینه-کرونا


این را شاید اگر ما هم نمی‌گفتیم، خودتان سراغش می‌رفتید یا تاکنون شاید فیلم‌هایی هم دیده باشید. تماشای فیلم‌های خوب اسکار می‌تواند گزینه‌ای باشد تا این روزها ساده‌تر بگذرد و بهتر بتوانید آن را تحمل کنید. 5 فیلم با جهان داستانی مختلف برایتان آماده کرده‌ایم که بسته به سلایقتان می‌توانید انتخاب کنید و روزهایتان را با تماشای این فیلم‌ها کوتاه‌تر کنید:


1917: اگر اهل فیلم‌هایی هستید که داستانشان در زمان جنگ‌های جهانی اتفاق می‌افتد، این فیلم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. داستان این فیلم در جریان جنگ جهانی اول رخ می‌دهد و درباره دو سربازی است که قرار است نامه مهمی را به فرمانده عملیاتی برسانند. از نکات بارز در ارتباط با این فیلم می‌توان به فیلم‌برداری حیرت‌انگیز و جلوه‌های ویژه میدانی بسیار قوی اشاره کرد. 1917 محصول سال 2019 بوده و به کارگردانی سم مندز ساخته شده است.‌

چاقوکشی (Knives Out): چقدر از فیلم‌های معمایی خوشتان می‌آید؟ از طرفداران پوآرو یا شرلوک هلمز هستید؟ خیلی فرقی نمی‌کند. همین‌که اهل کشف حقیقت باشید کافی است تا این فیلم را در فهرست فیلم‌هایی که می‌خواهید ببینید قرار دهید. داستان این فیلم درباره قتلی است که در شب مهمانی انجام می‌شود و همه مهمانان را درگیر خود می‌کند. گفتن هر نکته دیگری درباره آن می‌تواند قصه را لو دهد یا به طور کامل همه چیز را خراب کند. بهتر است خودتان ببینید. 2 ساعت و 10 دقیقه پای تلویزیونتان خواهید نشست بدون این که نگرانی دیگری داشته باشید. این فیلم محصول سال 2019 بوده و به کارگردانی رایان جانسون ساخته شده است.

انگل (Parasite): احتمال این که این فیلم را ندیده باشید، خیلی کم است اما به هر حال حیفمان آمد در این فهرست نیاوریمش. این فیلم محصول کشور کره جنوبی بوده و یکی دیگر از ساخته‌های نابغه کره‌ای، بونگ جون-هو است. از فیلم‌های دیگر او می‌توان به اوکجا و خاطرات قتل اشاره کرد. این فیلم در جشن اسکار برنده 4 جایزه در بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اصلی و بهترین فیلم بین‌المللی شد. همین قدر کافی است تا دلتان بخواهد آن را ببینید و نیازی نیست چیزی درباره قصه‌اش بگوییم.

فورد در مقابل فراری (Ford V Ferrari): اگر اهل فیلم‌های مسابقه‌ای هستید که کمی تاریخ چاشنی آن شده باشد و هیجان هم داشته باشد و کسلتان نکند، فیلم جیمز منگلد را باید ببینید. در این فیلم شاهد نقش‌آفرینی مت دیمن و کریستین بیل هستیم که بخشی از تاریخ رانندگان مسابقه‌ای ماشین فورد آمریکایی را به شما نشان می‌دهد. این هم یکی دیگر از فیلم‌های حاضر در جشن اسکار است و نظر منتقدان را تا حد زیادی به خود جلب کرد.

داستان ازدواج (Marriage Story): این همه درباره فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز گفتیم و آدرنالین زیادی در بدنتان ترشح کردیم بهتر است کمی شرایط را آرام و خوشایند کنیم. چه چیزی بهتر از فیلم داستان ازدواج با بازی اسکارلت جوهنسون که در اسکار حاضر بوده و در 6 بخش نامزد دریافت جایزه شده است. داستان ازدواج توانست اسکار بهترین بازیگر مکمل زن را برای بازی لارا درن از آن خود کند. این فیلم موردتوجه نگاه بسیاری از منتقدان بود و امتیاز آن در روتن تومیتو (وب‌سایتی مختص منتقدان)، 95% است.


در ایام قرنطینه، سریال ببینیم!


سریال-دیدن-در-قرنطینه-کرونا


همان‌قدر که تماشای فیلم می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب باشد، سریال هم طرفدارانی دارد. بهترین وقت است که در این ایام قرنطینه اجباری کرونا، سراغ تماشای سریال بروید. این روزها صنعت سریال سازی شبکه‌هایی همچون نتفلیکس (Netflix) و اچبیاو (HBO) بسیار پررونق است. البته که شبکه‌های دیگری هم هستند اما این دو شبکه سریال‌های بی‌نظیری پخش می‌کنند. می‌توانید با تماشای جهان غرب (WestWorld) شروع کنید که شاهکار برادر کریستوفر نولان است. متنی دقیق و بازی‌هایی فوق‌العاده که میخکوبتان می‌کند. سریال دیگری که پیشنهاد می‌کنیم آن را تماشا کنید شکارچی ذهن (MindHunter) است که دیوید فینچر قسمت‌هایی از آن را کارگردانی کرده و نویسنده آن، نویسنده بسیار خوب آمریکایی، جو پنهال است. این دو سریال جدای از هیجانی که دارند، شما را به فکر فرومی‌برند و ساعت‌ها بعد از تماشای هر قسمت را نیز پر می‌کنند. پر از خیال.


در ایام قرنطینه، بازی‌های کامپیوتری را فراموش نکنیم!


بازیهای-کامپیوتری-و-قرنطینه-کرونا


این روزها که به خاطر کرونا هیچ مسابقه فوتبالی برگزار نمی‌شود، ایام سرد و بی هیجانی ساخته است. اما شما که نباید به خاطر شرایط، خودتان را از فوتبال محروم کنید. یکی از آن راه‌هایی که پیش پایتان است، بازی‌های کامپیوتری یا ایکس باکسی است. می‌توانید FIFA 20 یا PES 20 بازی کنید و لذت ببرید. مهمانی که نمی‌توانید بروید ولی با اعضای خانواده می‌توانید مسابقاتی برگزار کنید و بازی کنید. اگر طرفدار فوتبال نیستید، بازی‌های کامپیوتری مسابقه‌ای اتومبیل هم می‌تواند جذاب باشد. خصوصاً اگر اهل سری بازی‌های Need For Speed باشید. اگر طرفدار بازی‌های جنگی هستید که پیشنهاد می‌کنیم Call Of Duty بازی کنید و برای لحظاتی همه حرص و عصبانیتتان از خانه ماندن را روی نیروی دشمن خالی کنید. البته گزینه دیگری هم پیش رویتان قرار دارد و آن هم بازی Watch Dogs 2 است که شما در آن نقش هکری را به عهده دارید و در جهانی آزاد می‌توانید هر کاری می‌خواهید انجام دهید.


در ایام قرنطینه، بازی‌های کارتی را فراموش نکنیم!


بازیهای-کارتی-و-قرنطینه-کرونا


اهل بازی‌های کارتی هستید یا نه؟ اگر نیستید که وقتش رسیده یک راه جدیدی را برای سرگرم شدنتان امتحان کنید و چه چیزی بهتر از بازی‌های کارتی. احتمالاً اسم بازی استوژیت به گوشتان خورده، اگر نخورده در دیجی کالا می‌توانید آن را پیدا کنید. بازی مهیجی است و می‌توانید آن را با اعضای خانواده‌تان بازی کنید. یکی از مهم‌ترین دلایلی که این بازی را به شما معرفی می‌کنیم، خلاقیتی است که در جریان بازی لازم است به کار ببندید تا برنده بازی شوید. بازی‌های کارتی دیگری هم وجود دارند که می‌توانید سراغشان بروید. روپولی و انواع بازی‌های فکری دیگر.


در ایام قرنطینه، پانتومیم هم هست!


پانتومیم-بازی-کردن-در-قرنطینه


قطعاً پانتومیم یکی از آن بازی‌هایی است که باید دور هم جمع شوید و برای سر نرفتن حوصله، انجامش دهید. اما اگر دو نفر هستید هم نگران نباشید. اپ بازی پانتومیم را نصب کنید و دو نفره بازی کنید. در این صورت دیگر تنها مسئله سرگرمی مطرح است و مطمئن باشید سرگرم خواهید شد و شما را به هیجان می‌آورد. خود بازی پانتومیم را می‌توانید به شیوه‌های مختلف عادی و سرعتی جلو ببرید که به مراتب هیجانش بیشتر می‌شود و می‌توانید از انواع اشکالی که در خندوانه هم وجود داشت، وام بگیرید.


در ایام قرنطینه، آشپزی کنیم!


آشپزی-در-قرنطینه-کرونا


قطعاً خیلی پیش آمده آن‌قدر درگیر کار و مشغله‌هایمان بوده‌ایم که سال 98 را بیشتر با غذاهای بیرون به انتها رساندیم تا با غذایی که خودمان درستش کرده باشیم. کرونا و قرنطینه اجباری هم باعث شده کمی به فکر سلامتی خودمان بیفتیم و چه کاری بهتر از آشپزی کردن. یکی از آن منابعی که می‌توانید مدام مراجعه کنید و دستور پختهای تازه و جدید را در آن پیدا کنید، وب‌سایتی است به نام allrecipes.com که جزو بهترین وب‌سایت‌های آشپزی در سرتاسر دنیا است و روزانه از سرتاسر دنیا به این وب‌سایت مراجعه می‌کنند تا از دستور پخت آن استفاده کنند. از جزئیات مواد غذایی موردنیازتان گرفته تا مدت زمانی که طول می‌کشد تا آماده شود در این وب‌سایت قرار گرفته و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.


در ایام قرنطینه، پادکست گوش کنیم!


قرنطینه-و-شنیدن-پادکست


یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید در این ایام انجام دهید تا حوصله‌تان سر نرود و در عین حال، حالتان خوب شود و مطالب مفیدی هم یاد بگیرید، گوش دادن به پادکست است. پادکستهای بسیار خوبی به تازگی در حال تولید است که می‌توانید آن‌ها را گوش کنید. بسته به سلیقه‌تان، پادکستهای متفاوتی وجود دارند. مثلاً اگر می‌خواهید قصه‌های واقعی که در گوشه و کنار دنیا اتفاق می‌افتند و بسیار حیرت‌انگیز هستند را بشنوید بهتر است سراغ پادکست چنلبی بروید. اگر می‌خواهید درباره تاریخ جنگ‌ها در جهان بدانید، پادکست پرچم سفید می‌تواند مفید باشد. اگر عاشق فرهنگ و موسیقی و ادبیات کشورهای مختلف هستید، پادکست رادیو دیو در خدمت شما است. شنیدن پادکست هیچ هزینه‌ای ندارد و می‌توانید به طور رایگان با استفاده از اپ کست باکس به آن گوش کنید.


در ایام قرنطینه، کتاب بخوانیم!


کتاب-خواندن-در-قرنطینه-کرونا


کم پیش می‌آید همه کتاب‌های کتابخانه‌تان را خوانده باشید و دیگر چیزی برای خواندن نداشته باشید ولی اگر چنین شرایطی هم وجود دارد، نگران نباشید. اپ طاقچه و فیدیبو این امکان را به شما می‌دهند تا با پرداخت هزینه‌ای ناچیز هر کتابی که اراده کنید را داشته باشید و بخوانید. بسته به علاقه‌تان می‌توانید انتخاب کنید چه کتابی بخوانید. در ادامه 10 کتاب معروفی که باید حتماً در زندگی‌تان بخوانید را فهرست خواهیم کرد.

  • آناکارنینا از لئو تولستوی
  • مادام بواری از گوستاو فلوبر
  • جنگ و صلح از تولستوی
  • گتسبی بزرگ از اسکات فیتزجرالد
  • لولیتا از ولادیمیر نابوکوف
  • ماجراهای هاکلبری فین از مارک تواین
  • داستان‌های آنتوان چخوف
  • در جستجوی زمان از دست رفته از مارسل پروست
  • هملت از شکسپیر
  • دن کیشوت از سروانتس


این فهرستی است که 125 نویسنده بزرگ دنیا انتخاب کرده‌اند و پیشنهاد آن‌ها به شما است و می‌توانید آن‌ها را در این اپها پیدا کنید و بخوانید.


در ایام قرنطینه، ورزش کنیم!


ورزش-و-مقابله-با-کرونا


قرنطینه شده‌ایم و ویروس کرونا هم در کمین است. این به معنای ناامید شدن نیست. بلکه باید بیشتر از همیشه برای مقابله با این ویروس آماده شوید و حالا که امکانش وجود دارد، حسابی ورزش کنید و بدنتان را سلامت نگه دارید. برای ورزش نکردن هم بهانه نداشتن برنامه را نیاورید. اکنون دیگر راهکارهای ساده‌ای برای دریافت برنامه‌های بسیار خوب ورزشی وجود دارد. اپهای زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها انتخاب کنید می‌خواهید روی کدام نقطه از بدنتان متمرکز شوید و آیا هدفتان سوزاندن چربی است یا نه. اگر امکان دسترسی به این اپها را ندارید هم باز مشکلی نیست می‌توانید با نرمش‌های ساده کششی بدنتان را هوشیار نگه دارید.


در ایام قرنطینه، به اتاقمان برسیم!


مرتب-شدن-در-قرنطینه


وقت خوبی است برای اینکه نگاهی به سر و وضع اتاقمان بکنیم و ببینیم چقدر همه چیز به هم ریخته است. به‌طورکلی این شرایط وقت کافی به ما داده تا جدای از مرتب کردن اتاق، کامپیوتر و تلفن همراهمان را هم مرتب کنیم. سر و شکلی به تک‌تک فایل‌های آن بدهیم و بالأخره بعد از این ایام کارمان را به مراتب سریع‌تر انجام دهیم. قطعاً شما هم این مشکل را داشته‌اید که نتوانید فایل موردنظرتان را پیدا کنید. وقت را غنیمت بشمارید و دست به کار شوید. یا اکنون یا هیچ‌وقت. فردا برای لذت بردن است. اکنون کنترل اوضاع را در دست بگیرید.


در این ایام، مراقبت خودتان باشید!


10 فعالیت مختلف را برایتان شرح دادیم و مفصل گفتیم که به اینجا برسیم و بگوییم این‌ها اموری است که می‌توانید بکنید تا حوصله‌تان سر نرود اما نمی‌شود جدی بودن این ویروس را نادیده گرفت. با همه این حرف‌ها، مراقب خودتان باشید و توصیه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنید تا از این وضعیت سخت به خوبی عبور کنیم. اگر نکته یا موردی هم شما دارید که می‌تواند برای دیگران مفید باشد و در این ایام پیشنهاد می‌کنید، انجام دهند، حتماً برایمان بنویسید. در این مقاله از مجله گردشگری کایت، هدف، پیشنهاد کردن کارهایی بود که می‌تواند کمی حالتان را بهتر کند و این وضعیت را قابل‌تحمل‌تر سازد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید