راهنمای سفر به ایروان | در سفر پنج روزه چه کاری انجام دهیم
علیرضا مشرقی 1399/01/05 1948 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر به ایروان یکی از مقرون به صرفه‌ترین سفرهای خارجی برای ایرانیان محسوب می‌شود و به همین خاطر همواره شاهد حضور ایرانیان در شهر زیبای ایروان هستیم. ایروان پایتخت جمهوری ارمنستان است که تنها حدود 30 سال از استقلال آن می‌گذرد. ایروان دارای جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و تفریحی مختلفی است و سلیقه‌های متنوعی را پوشش می‌دهد. با وجود آنکه سفر به ایروان یکی از مقرون به صرفه‌ترین سفرهای خارجی برای ایرانیان محسوب می‌شود، اما شاید افرادی هم باشند که شناختی در مورد ایروان و سفر به این شهر ندارند. به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم تا شما را به صورت کامل با ایروان آشنا کنیم. همچنین در ادامه مقاله، با راهنمای سفر به ایروان رو به رو خواهید شد تا بدانید در سفری پنج روزه به ایروان دقیقا باید چه کاری انجام دهید و از چه اماکنی بازدید کنید. این راهنمای سفر به ایروان را می‌توان یکی از جامع‌ترین راهنماهای سفر به این شهر دانست. پس این مقاله را از دست ندهید و با کایت همراه باشید.

برای مشاهده ارزان‌ترین تورهای ایروان، وارد صفحه "ارزان‌ترین تورهای ایروان ارمنستان" شوید.


با سیر تا پیاز سفر به ایروان آشنا شوید


راهنمای سفر ما از لحظه اول، یعنی اخذ بلیت آغاز می‌شود و تا جزئی‌ترین اتفاقاتی که در سفر شما رخ می‌دهند، ادامه خواهد داشت! ما بخش به بخش پیش می‌رویم تا بتوانید در سفر خود به ایروان، همانند یک دایرةالمعارف از این راهنمای سفر استفاده کنید. پس ابتدا کمی شما را با آب و هوای ارمنستان و ایروان آشنا می‌کنیم.


آب و هوای ایروان


ارمنستان از نظر آب و هوایی جزء کشورهای سردسیر جهان محسوب می‌شود و به همین خاطر شاید شش ماه دوم سال زمان مناسبی برای سفر به ایروان نباشد. اگر سرمای هوا شما را آزار می‌دهد، بهتر است اردیبهشت تا مرداد را برای سفر خود انتخاب کنید که دمای هوا به بالای 40 درجه می‌رسد. اما در این چهار ماه سال، هزینه سفر به ایروان افزایش پیدا می‌کند. در فصل پاییز، هوا نه آنچنان سرد و نه خیلی گرم است و هزینه سفر به ایروان نیز کاهش پیدا می‌کند. در عید نوروز آب و هوای این شهر شبیه به اوایل پاییز است و به همین خاطر تعطیلات نوروز هم، از نظر آب و هوایی زمان مناسبی برای سفر به ایروان محسوب می‌شود، اما به دلیل استقبال زیاد مردم ایران، قیمت تور ایروان باز هم شاهد افزایش چشم‌گیری خواهد بود.

آب-و-هوای-ایروان


بلیت سفر به ایروان


ارمنستان در شمال غربی ایران واقع شده است و با ایران مرز زمینی دارد. به همین خاطر، امکان سفر زمینی به ایروان برای علاقه‌مندان وجود خواهد داشت. شما می‌توانید از طریق هواپیما، اتوبوس و وسیله شخصی، خودتان را به ایروان برسانید. سفر زمینی به ایروان کمی زمان بر خواهد بود اما برای افرادی که به ماجراجویی علاقه‌مند هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. البته لازم به ذکر است که سفر زمینی به ایروان بسیار مقرون به صرفه نیز هست و می‌تواند هزینه سفر شما را به شدت کاهش دهد.

بلیت-سفر-به-ایروان


اقامت در ایروان


هزینه اقامت و زندگی در ایروان نسبت به کشورهای دیگر بسیار مقرون به صرفه است و می‌توان گفت که تفاوت زیادی با هزینه‌های زندگی در تهران ندارد و شاید حتی در برخی موارد ارزان‌تر از مخارج تهران هم هست. برای اقامت در ایروان، شما گزینه‌های مختلفی پیش روی خود دارید و می‌توانید در هتل‌های سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره و یا حتی آپارتمان‌های شخصی اقامت داشته باشید. هزینه اقامت در انواع هتل‌های ایروان، بین 10 تا 60 دلار متغیر است و البته در ایام پیک سیزن، همانند عید نوروز، تابستان و کریسمس، این قیمت بین 30 تا 60 درصد افزایش پیدا می‌کند. هتل‌های گرند هتل، رادیسون، نشنال و گلدن پالاس، جزء بهترین هتل‌های ایروان برای اقامت در این شهر محسوب می‌شوند.

اقامت-در-ایروان


شکم گردی در ایروان


فرهنگ و رسوم مردم ارمنستان شباهت زیادی به مردم ایران دارد و این را مدیون دوران امپراتوری ایران است. از این رو، باید بدانید که دست پخت مردم ارمنستان نیز بسیار شبیه به دست پخت مردم ایران است و قطعا می‌توانید طعم غذاهای خوشمزه‌ای را در سفر خود به ارمنستان بچشید. هزینه غذا در ارمنستان بسیار کم است و می‌توانید با 1 تا 3 دلار، یک وعده غذای خوشمزه نوش جان کنید. در این راهنمای سفر به ارمنستان ، قصد داریم تا شما را با غذاهای خوشمزه ارمنی نیز آشنا کنیم. پس بهتر است حتما طعم شاورما، دولمه برگ و همچنین پیتزای سنتی ارمنستان را بچشید. رستوران‌های زیادی در ایروان وجود دارند اما رستوران آرارات، انوش، دولماما و شیروان جزء بهترین رستوران‌های این شهر به حساب می‌آیند. البته می‌توانید از دکه‌‌های خیابانی نیز غذاهای سنتی و خوشمزه ارمنستان را با قیمت بسیار مقرون به صرفه تهیه کنید.

شکم-گردی-در-ایروان


حمل و نقل در ایروان


ایروان شهر بزرگی نیست و تنها 223 کیلومتر مربع وسعت دارد و در مقایسه با تهران، با 730 کیلومتر مربع مساحت، بسیار کوچک‌تر است. از این رو لازم نیست که هزینه زیادی برای حمل و نقل در ایروان بپردازید. هزینه اتوبوس در ایروان حدود 100 تا 200 درام یعنی بین سه تا شش هزار تومان است و در عرض 20 تا 30 دقیقه می‌توانید این سر شهر را تا آن سر شهر را بپیمایید. تاکسی در این شهر نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی، گران‌تر است و برای پیمودن یک مسافت معمولی، باید حدود سه هزار درام، حدود 100 هزار تومان پرداخت کنید. البته برخی از تاکسی‌های اینترنتی نیز در این شهر مشغول به کار هستند که با هزینه‌ای حدود نصف قیمت، شما را به مقصدتان می‌رسانند.
اما یکی از بهترین روش‌های حمل و نقل در ارمنستان، اجاره خودرو است. برای اجاره خودرو با راننده باید 25 تا 30 هزار درام در روز بپردازید. اما اجاره خودرو بدون راننده هزینه کمتری در حدود 15 هزار درام به ازای هر روز دارد. این هزینه نسبتا معقول است اما باید گواهی نامه بین المللی داشته باشید و پاسپورت خود را به قید ضمانت در اختیار موسسات اجاره خودرو قرار دهید. این نرخ برای کسانی که به صورت خانوادگی سفر می‌کنند بسیار مقرون به صرفه خواهد بود اما به صورت کلی بهترین روش، استفاده از اتوبوس‌های شهری است.


مطالب مرتبط:

راهنمای فرودگاه ایروان

بهترین مراکز خرید ایروان

راهنمای سفر ارزان به ایروان

معرفی هتل دایاموند ایروان


حمل-و-نقل-در-ایروان


بهترین جاذبه‌هایی که باید حتما از آنها دیدن کنید


در قسمت آخر راهنمای سفر به ایروان قصد داریم تا شما را با بهترین جاذبه‌های دیدنی این شهر آشنا کنیم که بازدید از آنها در یک سفر چهار تا پنج روزه حتما توصیه می‌شود.


میدان جمهوری


میدان جمهوری یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایروان محسوب می‌شود که می‌توانید به صورت رایگان ساعت‌ها در آن مشغول گشت‌زنی و آشنایی با فرهنگ مردم ارمنستان باشید. زندگی تا خود صبح در این میدان جریان دارد و می‌توانید شاهد حضور نوازندگان موسیقی خیابانی باشید که در گوشه و کنار میدان، فضای شهر را شادتر می‌کنند. دست فروشان مختلف، در دور تا دور میدان مشغول به کار هستند و می‌توان این میدان را قلب تپنده ایروان دانست. در اطراف میدان جمهوری چندین و چند هتل و همچنین بازار و مرکز تجاری مختلف وجود دارد که می‌توانید از آنها بازدید نمایید. در ضمن، بستنی فروشی‌های معروفی در این میدان حضور دارند که باید حتما طعم بستنی سنتی آنها را بچشید.

بهترین-جاذبه‌هایی-که-باید-حتما-از-آنها-دیدن-کنید


صومعه گغارد


صومعه گغارد، اولین کلیسای غاری در جهان است که معماری بسیار منحصر به فردی دارد و در استان کوتایک ارمنستان قرار گرفته و قدمت آن به قرن چهارم باز می‌گردد. با وجود آنکه این صومعه فاصله 40 کیلومتری تا ایروان دارد، اما بازدید از آن به همه مسافران ارمنستان توصیه می‌شود. برای بازدید از این صومعه باید پنج هزار درام بپردازید.


کاسکاد


کاسکاد یا همان ساختمان هزار پله، یکی از نماد‌های مهم ایروان و حتی ارمنستان به شمار می‌آید که حتما باید از آن بازدید کنید. این ساختمان زیبا در قسمت شمالی میدان اپرا واقع شده است و گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. کاسکاد در ارتفاعات ایروان قرار گرفته و به همین خاطر برای بالا رفتن از آن باید چندین و چند پله مختلف را پشت سر بگذارید.


پارک عشاق


پارک عشاق یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ارمنستان محسوب می‌شود که قدمت آن به قرن هجدهم باز می‌گردد و در گذشته قلعه شاهان در آن قرار داشته است. امروزه این پارک تبدیل به محیطی زیبا برای گشت و گذار خانواده‌ها و همچنین گردشگران شده است.


قلعه اربونی


قلعه اربونی متعلق به حکومتی است که حدود سه هزار سال پیش، در نزدیکی دریاچه وان ترکیه امروزی وجود داشت و بر تمام منطقه حکم فرمایی می‌کرد. قلعه اربونی نیز به عنوان مرکز حکم فرمایی آنها در جنوب شرق شهر و بر تپه‌ای در نزدیکی ایروان امروزی قرار داشته است که امروزه تبدیل به یک موزه دیدنی و تاریخی شده و در راهنمای سفر به ایروان، بازدید از آن اکیدا توصیه می‌شود.


خب همراهان عزیز، تقریبا با سیر تا پیاز سفر به ایروان آشنا شدید. اگر در زمینه سفر به ایروان هر سوالی در ذهن شما وجود دارد، از ما بپرسید! فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم! پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید