راهنمای خرید در سفر به ایروان|معرفی بهترین مراکز خرید ایروان
علیرضا مشرقی 1399/01/04 1971 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ایروان، پایتخت کشور زیبا و همسایه ارمنستان، یکی از مقاصد توریستی مهم در بین مردم ایران محسوب می‌شود. تور ایروان، بعد از تور استانبول، جزء پرطرفداران‌ترین تورهای مسافرتی بین ایرانیان به شمار می‌آید. دلایل مختلفی پشت این محبوبیت نهفته است که یکی از مهم‌ترین آنها، واحد پولی ارمنستان یعنی درام است. درام ارمنستان تفاوت زیادی با واحد پولی کشور ما ندارد و برای خرید هر درام، تنها باید 32 تومان بپردازید. در نتیجه سفر به ایروان می‌تواند جزء سفرهای خارجی ارزان قیمت برای ایرانیان باشد. با وجود آنکه بسیاری از افراد به قصد تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ایروان عازم این شهر می‌شوند، اما قطعا با در نظر گرفتن واحد پولی نسبتا کم ارزش این کشور، خرید کردن نیز می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد. به همین خاطر است که همواره بازارها و مراکز خرید ایروان شاهد ازدحام شدید گردشگران خارجی و مخصوصا ایرانیان است. شاید تصور کنید که در مقایسه با کشورهایی مثل ترکیه، در این شهر تولیدات مناسبی وجود ندارد، اما باید بدانید که برند‌های معروف جهان در این شهر شعبه دارند و به این طریق می‌توانید کالاهای اورجینال خارجی را با بهترین قیمت تهیه کرده و به ایران بیاورید. همه این مسائل باعث شدند تا ما تصمیم بگیریم که یک راهنمای خرید در سفر به ایروان را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. پس این بار هم با کایت همراه باشید تا یک خرید عالی را در ایروان، پایتخت کشور ارمنستان تجربه کنید.


راهنمای خرید در سفر به ایروان


بی شک ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش برای ایجاد راهنمای خرید در سفر به ایروان ، تفکیک بر اساس مراکز خرید مختلف است. اما در این مقاله ما قصد داریم تا بر اساس اجناسی که شما قصد خرید آن را دارید، مراکز مربوطه را معرفی کنیم. به این طریق، شما می‌توانید بر اساس کالایی که می‌خواهید خریداری کنید، بهترین مرکز مربوط به آن را بیابید. پس با ما در این راهنمای خرید در سفر به ایروان همراه شوید و مقصد مورد نظر خود را در کسری از ثانیه بیابید!


خرید انواع زیورآلات در ایروان


قطعا حضور برندهای مطرح جواهر دنیا در ایروان باعث می‌شوند تا شما وسوسه شوید که یک تکه جواهر زیبا که به دست هنرمندان مطرح جهان ساخته شده است را از ایروان برای خود یا عزیزان‌تان سوغات ببرید. البته شاید کمتر کسی در سفر به ایروان دنبال خرید جواهر و زیورآلات باشد. اما قطعا در کشور خودمان فرصت دست یافتن به یک کلکسیون کامل از جواهراتی که توسط برند‌های مطرح دنیا طراحی شده‌اند را پیدا نخواهید کرد. از طرف دیگر، برای دیدن این کلکسیون‌های زیبا لازم نیست که حتما خرید کنید و بازدید از این جواهرات زیبا می‌تواند نوعی تفریح در سفر شما نیز محسوب شود! پس در سفر خود به ایروان، بهتر است سری به خیابان Northern Avenue بزنید. در این خیابان بوتیک‌ها و فروشگاه‌های جواهرآلات بسیار لوکسی حضور دارند که می‌توانید از آنها دیدن کنید و لذت ببرید. اما در بین تمام فروشگاه‌ها، فروشگاه Chronograph از همه محبوب‌تر، معروف‌تر و زیباتر است. علاوه بر آن، می‌توانید سری به خیابان Abovyan و فروشگاه Orange gold نیز بزنید که یک کلکسیون بسیار لوکس و لاکچری از برترین برند‌های دنیا را در کنار هم جمع آوری کرده است. در این فروشگاه می‌توانید شاهد حضور زیورآلاتی سفارشی و منحصر به فرد باشید که قطعا در تمام عمر خود دیگر مثال آن را نخواهید دید.


خرید لباس در ایروان


قسمت دوم راهنمای خرید در سفر به ایروان، متعلق به پر طرفدارترین خرید در سفر، یعنی پوشاک است. پوشاک و لباس یکی از مهم‌ترین خرید‌هایی محسوب می‌شوند که مسافران در طول سفرهای خارجی خود انجام می‌دهند. بر خلاف کشور ترکیه که صنعت نساجی و پوشاک بسیار قدرتمندی دارد، لباس‌های ارمنستانی شاید کیفیت بالاتری از محصولات ایرانی یا چینی نداشته باشند. اما در عین حال، می‌توانید شاهد حضور برترین برندهای پوشاک در شهر ایروان باشید. شاید در نگاه اول لباس‌های این برند‌ها به نظر شما گران بیایند، اما اگر قیمت آنها را با کالاهای لوکس داخلی مقایسه کنید، خواهید دید که می‌توانید خریدی بسیار مقرون به صرفه انجام دهید.
در ایروان همانند استانبول نمی‌توانید شاهد نمایندگی‌های عظیم برند‌های مشهور دنیا همانند گوچی یا ورساچی باشید، اما بوتیک‌های بسیار لوکسی در خیابان Northern Avenue وجود دارند که یک کلکسیون زیبا از برندهای مختلف و اورجینال پوشاک جهان را در کنار هم جمع کرده‌اند تا شما بتوانید با یک تیر چند نشان بزنید. در این خیابان، فروشگاه‌های مختلف کیف، کفش، لباس، ساعت و جواهرآلات وجود دارند. اما در بین همه آنها، فروشگاه Guess مشتریان مخصوص به خود را دارد و برندهای بسیار لوکس، با کیفیت و مناسبی را ارائه می‌کند.

خرید-لباس-در-ایروان


خرید آثار هنری


اگر به دکوراسیون منزل یا محل کار خود اهمیت می‌دهید، قطعا به جای تابلوهای چاپی ساده، به تابلوهای هنری که اثر دست هنرمندان خلاق هستند، علاقه بیشتری دارید. راهنمای خرید در سفر به ایروان تنها محدود به پاساژها و مغازه‌های لوکس و زیبا نیست، بلکه شما می‌توانید سری به بازار ورنیساژ و همچنین Saryan Park بزنید که در آن هنرمندان آثار هنری خود را در معرض نمایش گذاشته‌اند و می‌توانید آنها را با قیمت مناسبی خریداری کنید. البته علاوه بر تابلوهای نقاشی، در این بازار می‌توانید شاهد حضور فروشندگانی باشید که صنایع دستی مخصوص کشور ارمنستان را به فروش می‌رسانند. این بازار آنقدر رنگارنگ و زیباست که ناگهان متوجه می‌شوید که ساعت‌ها در آن مشغول گشت و گذار هستید و اصلا متوجه گذر زمان نشده‌اید. آثار موجود در این بازار تنوع قیمتی زیادی دارند و با هر بودجه‌ای می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

خرید-آثار-هنری


خرید لباس کودک


با وجود آنکه همواره جنس لباسی که به تن می‌کنید، چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان یک فاکتور بسیار مهم در زمینه پوشش به حساب می‌آید، اما کودکان و مخصوصا نوزادان پوست حساس‌تری دارند و به همین خاطر باید لباس‌های باکیفیت‌تری تن آنها کرد. اگر شما نیز به سلامت کودک خود می‌اندیشید و به دنبال لباسی باکیفیت برای او هستید، می‌توانید با مراجعه به اکثر مراکز خرید لوکس ایروان، شاهد حضور برند‌های معتبر جهانی همانند Mothercareیا Debehams باشید. البته اگر قصد خرید از این برند‌ها را دارید، باید بهای کیفیت بالای آنها را نیز بپردازید. در فروشگاه‌های Mothercare، علاوه بر لباس کودک و نوزاد، می‌توانید انواع تجهیزات نوزادان و کودکان را نیز خریداری کنید.

خرید-لباس-کودک


با مراکز خرید ایروان بیشتر آشنا شوید


حال در ادامه راهنمای خرید در سفر به ایروان ، نوبت به معرفی مراکز خرید معتبر و مشهور آن می‌رسد که حتما باید سری به آنها بزنید.


مرکز خرید روزیا مال


مرکز خرید روزیا مال یا همان Rossia Mall، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید سرپوشیده ایروان است که در خیابان Tigran Mets واقع شده و از نظر وسعت، سومین مرکز خرید بزرگ تمام ایروان به شمار می‌آید. این مرکز در سال 2016 تاسیس شد و جزء مراکز خرید نوساز با معماری مدرن و دیدنی است و ده‌ها رستوران شیک، کافه دنج و فروشگاه‌های لوکس و تماشایی را در خود جای داده است. یک طبقه از این مرکز خرید به فودکورت اختصاص داده شده و شما می‌توانید پس از یک خرید جانانه، به آنجا مراجعه کنید و دلی از عزا در بیاورید. در این فودکورت شاهد حضور انواع رستوران سنتی، رستوران بین المللی و فست فود خواهید بود. همچنین اگر فرزند شما از خرید خسته شد، برای سرگرمی او، زمین بازی گزینه مناسبی است. در این فروشگاه برند‌های معروف جهانی همچون ال سی واکیکی، رالف رینگر، آدیداس و غیره حضور دارند که همگی نمایندگی اصلی این برندها هستند.

مرکز-خرید-روزیا-مال


مرکز خرید ایروان


مرکز خرید ایروان یا همان ایروان مال یکی از معروف‌ترین مراکز خرید این شهر محسوب می‌شود که حتما باید در راهنمای خرید در سفر به ایروان به آن اشاره کنیم. این مرکز خرید در سال 2014 افتتاح شد و در خیابان Arshakunyats قرار گرفته است. مرکز خرید ایروان با 59 هزار متر مربع مساحت، 120 فروشگاه را در خود جای داده است و همچنین میزبان اولین هایپرمارکت ایروان، یعنی هایپرمارکت کارفور است که یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین هایپرمارکت‌های تمام ارمنستان به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که در سال 2015، پردیس سینمایی ایروان مال با پنج سالن مختلف افتتاح شد تا بازدیدکنندگان بتوانند از دیدن فیلم‌های روز دنیا روی پرده‌ نقره‌ای لذت ببرند. همچنین یک طبقه از این مرکز خرید به فودکورتی وسیع و متنوع اختصاص داده شده که انواع برندهای بین المللی فست فود، غذاهای سنتی و غذاهای بین المللی را در خود جای داده است. به صورت کلی باید گفت که مرکز خرید ایروان هر نوع امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. علاوه بر آن، نمایندگی انواع برندهای معروف جهان نیز در این مرکز خرید شعبه دارند و اجناس کاملا اورجینال را به شما ارائه می‌دهند. پس بدون نگرانی از آنها خرید کنید و از کیفیت کالای خریداری شده لذت ببرید.

مرکز-خرید-ایروان


مرکز خرید دالما گاردن


مرکز خرید دالما گاردن یا همان باغ دالما، یکی از زیباترین مراکز خرید ایروان محسوب می‌شود که در سال 2010 افتتاح شده است و مخصوص کسانی است که به خریدی لوکس از برندهای معروف و مطرح دنیا علاقه دارند. این مرکز خرید که در نزدیکی یادمان نسل کشی ارامنه قرار گرفته، میزبان حضور برندهای معروف و تراز اول جهان، همانند مارکس اند اسپنسر، زارا، آدیداس، تاپ شاپ، ماسیمو دوتی و پل اند بیر است. همچنین لازم به ذکر است که اگر به دیدن زیورآلات و جواهرات بی نهایت لوکس علاقه‌مند هستند، بهتر است سری به مرکز زیورآلات دالما گاردن بزنید که بزرگ‌ترین مرکز زیورآلات در تمامی ایروان و ارمنستان محسوب می‌شود. همچنین اگر از خرید خود خسته شدید، می‌توانید سری به پردیس سینمایی دالما گاردن، با نام سینما استار که دارای شش سالن سینمایی بزرگ و مجهز است، بزنید و از دیدن فیلم‌های روز دنیا که در حال اکران هستند، کنار خانواده و دوستان خود لذت ببرید. علاوه بر آن، اگر به ورزش هیجان انگیز بولینگ علاقه‌مند هستید، باید در جریان باشید که داخل این پاساژ، یک سالن بولینگ مجهز و بزرگ وجود دارد. یک طبقه از پاساژ دالما گاردن نیز به فودکورت اختصاص داده شده که در خود ده‌ها رستوران مختلف سنتی، فست فود و همچنین بین المللی را جای داده است.

مرکز-خرید-دالما-گاردن


بازار گومی شوکا


شاید برخی از افراد بازار گومی شوکا را جزء مراکز خرید بزرگ و معروف به حساب نیاورند. اما این بازار یکی از بازارهای جالب مواد غذایی در ایروان محسوب می‌شود که حتما ارزش بازدید کردن را دارد. در این بازار فروشندگان محلی و کشاورزان، محصولات تازه خود را به فروش می‌رسانند و در آن می‌توانید انواع ادویه، میوه تازه، شیرینی جات، آجیل، سوسیس و کالباس دست ساز خانگی و سایر تنقلات سنتی مردم ارمنستان را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید طعم شیرین باقلوا‌های سنتی تازه ارمنستان را نیز در همین بازار بچشید. حقیقتا باید گفت که بازار گومی شوکا، یکی از خوشمزه‌ترین بازارهای ارمنستان است که در خیابان Movses Khorenatsi واقع شده و در محیطی کاملا مسقف قرار دارد.


خرید ارزان در ایروان


خرید ارزان در هر جایی برای هر کسی لذت بخش است! اگر به دنبال خرید سوغاتی ارزان قیمت هستید، بهتر است سری به میدان جمهوری بزنید. در اطراف میدان جمهوری، فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند که اجناس ارزان قیمتی را ارائه می‌دهند. همچنین فروشگاه دو طبقه نزدیک میدان جمهوری، مرکز پوشاک ارزان قیمت است و می‌توانید اجناس مناسبی را از آنجا تهیه کنید. همچنین بازار پوشاک خیابان Tigran Mets نیز گزینه مناسبی برای خرید ارزان در ایروان محسوب می‌شود.


خب همراهان عزیز کایت، امیدواریم که راهنمای خرید در سفر به ایروان یک راهنمای جامع و کامل برای شما بوده باشد. آیا تجربه بازدید از هیچ یک از مراکز خرید ذکر شده را داشته‌اید؟ شما کدام مرکز را ترجیح می‌دهید؟ آیا مرکز خریدی بوده که از خرید در آن راضی بوده‌اید و می‌خواهید آن را به سایر همراهان کایت معرفی کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم! پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید