وضعیت شیوع کرونا در ترکیه چگونه است؟ به‌روزرسانی 12 فروردین
حسام مقتدایی 1398/01/12 3985 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آپدیت ۱۲فروردین


سرعت گسترش بیماری کرونا به حدی بوده که می‌توان با اطمینان گفت تمام کشورهای جهان را در بر گرفته و ترکیه هم علی‌رغم محدودیت‌هایش، درگیر این بیماری شده است. تاکنون 786.072 نفر در سرتاسر جهان به این بیماری ویروسی مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها، 37.800 نفرشان جان خود را از دست داده‌اند. این یعنی کشندگی این ویروس نسبت به دیگر ویروس‌های مشابهی همچون سارس و مرس به مراتب کمتر است و تقریباً 5% است. کشور ترکیه در این میان جزو آن کشورهایی است که از همان ابتدا محدودیت‌های زیادی برای جلوگیری از ورود کرونا در نظر گرفت و یکی از آن‌ها لغو پروازهای ایران به مقصد ترکیه بود. اکنون از ایران امکان سفر به ترکیه وجود ندارد و تنها چند پرواز، به صورت پراکنده برای برگرداندن ایرانیانی که در ترکیه هستند، انجام می‌شود.


وزارت بهداشت ترکیه و آمار کرونا


تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در ترکیه طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت این کشور، 10.827 نفر اعلام شده و این در حالی است که تعداد افرادی که از این بیماری جانشان را از دست داده‌اند به 168 نفر رسیده است. این آماری است که برای چند روز گذشته از زمان شیوع ویروس تاکنون اعلام شده است. اما به تازگی بعد از آزمایش گرفتن از 9.982 نفر، اعلام شده که کرونای 1.815 نفر از آن‌ها، مثبت شده است. از طرفی به تازگی در توئیتر وزارت بهداشت ترکیه به نقل از وزیر بهداشت گفته شده که 11.535 آزمایش طی 24 ساعت گذشته انجام شده که از این بین 162 نفرشان حالشان خوب شده و 725 نفر وضعیت بسیار وخیمی را می‌گذرانند.
در هفته‌های اخیر، ترکیه بسیاری از اماکن عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی را بست. همچنین مراقبتی 24 ساعته برای افرادی که سنشان 65 یا بالاتر است در نظر گرفت چرا که احتمال انتقال این ویروس به چنین افرادی به مراتب بیشتر است. در استانبول، افراد 65 سال به بالا بدون هیچ هزینه مالی می‌توانند بسته‌های غذایی را جلوی درب منزلشان دریافت کنند. این مطلبی است که جمعه پیش گفته شد. این کمپین فعالیت رسمی خود را از روز دوشنبه آغاز کرد و تقریباً 50.000 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و 6 هفته‌ای طول می‌کشد.

کرونا-و-بهداشت-ترکیه


محدودیت‌های ترکیه برای مقابله با کرونا


در برخی شهرها و شهرستان‌ها، افسران پلیس از غربالگری حرارتی برای معاینه افرادی که می‌خواهند وارد شهر شوند، استفاده می‌کنند. برای افزایش آگاهی، چراغ راهنمایی در بیشتر شهرهای ترکیه اکنون، پیام‌هایی را برای مردم نمایش می‌دهد و از آن‌ها خواهش می‌کند تا در خانه بمانند. همان‌طور که تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 افزایش پیدا می‌کند، ترکیه هم محدودیت‌های جدیدتری برای نگه داشتن مردم در خانه معرفی می‌کند تا از گسترش سریع این بیماری جلوگیری کند.
ترکیه اعلام کرده در 40 شهر خود داروی جدیدی را از چین وارد کرده که می‌تواند سرعت بیماری را کند، کند اما تاکنون نامی از این دارو را اعلام نکرده است. چین، مرکز شیوع کرونا، قرار است به زودی 1 میلیون کیت آزمایش جدید برای ترکیه بفرستد. وزیر کشور هم قوانین جدیدی برای فروشگاه‌های مواد غذایی اعلام کرد و گفت ساعت کار آن‌ها باید از 9 صبح تا 9 شب باشد و مشتریان باید هر کدام در فاصله 2 متری از یکدیگر قرار بگیرند. اتوبوس‌های داخل شهری هم فقط می‌توانند به اندازه نصف ظرفیتشان، بلیت بفروشند.

مقابله-با-کرونا-در-ترکیه


افزایش محدودیت‌ها در پی گسترش کرونا در ترکیه


این قوانین جدید در پی برخی محدودیت‌های قبلی برای تشویق فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شده که شامل بستن مدارس، ممنوعیت تجمعات در مساجد، لغو رویدادهای فرهنگی و تعطیل کردن ده‌ها هزار شغل از باشگاه ورزشی گرفته تا سالن زیبایی و سالن عروسی می‌شود. برخی از بانک‌ها نیز ساعات کاری‌شان را کاهش داده‌اند و مجلس هم برای محافظت از زندانیان، بسیاری از آن‌ها را آزاد کرده است. لیگ‌های ورزشی به حالت تعلیق درآمده‌اند. در این میان خبر بد برای علاقه‌مندان به فوتبال ترکیه شاید این باشد که فتیح تریم، مدیر 66 ساله باشگاه فوتبال گالاتاسرای، به بیماری کرونا مبتلا شده است. متأسفانه، معاون او هم به این بیماری دچار شده است.
ترکیه از اینکه قرنطینه را از در خانه‌ها آغاز کند سر باز زده است. او صرفاً این محدودیت را برای افرادی که بیماری زمینه‌ای یا سن بالایی دارند در نظر گرفته است و از دیگران صرفاً درخواست کرده تا حتی‌المقدور در خانه‌شان بمانند و در چنین شرایطی بیرون نیایند. دولت نگرانی‌های زیادی درباره اقتصاد کشور دارد ولی به هر حال باید شرایط را پذیرفت. یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که به اقتصاد ترکیه وارد شده، درآمدی بوده که ترکیه از صنعت گردشگری خود به دست می‌آورد. خصوصاً در ایام نوروز ما ایرانیان، بسیاری از ایرانی‌ها به ترکیه سفر می‌کردند و هزینه بسیار زیادی را در این کشور خرج می‌کردند که در چنین شرایطی و با لغو تمامی پروازها به این کشور، آسیب زیادی به اقتصاد ترکیه وارد می‌شود. حال باید دید دولت ترکیه چه تدابیری در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

افزایش-محدودیت‌ها-با-گسترش-کرونا


گسترش ویروس کرونا در ترکیه


وضعیت شیوع ویروس کرونا در ترکیه وخیم گزارش شده و دولت این کشور از مردم تقاضا دارد تا در خانه بمانند و به هیچ عنوان مگر در شرایط خاص، خانه‌شان را ترک نکنند. کنترل این ویروس و قطع زنجیره انتقال آن کار ساده‌ای نیست و به همکاری همه مردم جهان نیاز دارد. اوضاع کشورها بسیار بحرانی گزارش شده و به طور روز افزون، تعداد مبتلایان رو به افزایش است. در چنین شرایطی با ماندن در خانه می‌توانیم این امکان را به دولت‌ها بدهیم تا کنترل بیماری کرونا را به دست بگیرند و از شر آن خلاص شویم. ترکیه نمونه‌ای است در میان دیگر کشورها و تقریباً وضعیت مشابهی در هر کجای دیگر وجود دارد. در خانه بمانید.


آپدیت ۲۴ اسفند

در حال حاضر 146.326 نفر در سرتاسر جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که تقریبا 3 روزی میشود که ویروس کرونا وارد کشور ترکیه شده است. از بین تعداد مبتلایانی که گفته شد، 5.443 نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند که آمار بسیار وحشتناکی به نظر میرسد. در حالی که ترکیه از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا تمام اقدامات لازم برای جلوگیری آن را اتخاذ کرده بود و بسیاری از پروازها را که از کشورهایی که ویروس در آن شایع شده، لغو کرده بود، 21 اسفند ماه، وزیر بهداشت ترکیه از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. این خبر در حالی اعلام شد که ترکیه از خیلی قبل اقدامات پیشگیرانه خود را آغاز کرده بود. در این مقاله از مجله گردشگری کایت، به شیوع کرونا در ترکیه خواهیم پرداخت.


اقدامات پیشگیرانه ترکیه در مقابله با ویروس کرونا


ترکیه-در-مقابله-با-کرونا


شهرهای ترکیه عملیات ضد عفونی گسترده ای را در اماکن عمومی و وسایل نقلیه عمومی انجام دادند. در استانبول، شهرداری تصمیم گرفت ضد عفونی کننده هایی را در ایستاگاه های مترو و اتوبوس نصب کند. وزارت آموزش و پرورش ترکیه نیز اعلام کرد که آنها از مواد ضد عفونی کننده مخصوصی برای تمیز کردن مدارس در برابر تهدید ویروس کرونا استفاده خواهند کرد. ضیاء سلچوک اظهار داشت هر سطحی که در معرض دانش آموزان قرار بگیرد، ضد عفونی خواهد شد و تمام مدارس در صورت باز بودن، از هرگونه تهدید مصون خواهند بود. همچنین خاطرنشان کرد، کارخانه های ما به طور روزانه 100 تن مواد ضد عفونی کننده تولید میکنند.


نخستین مورد ابتلا به کرونا در ترکیه


اولین-مورد-ابتلا-به-کرونا-در-ترکیه


همه آن احتیاطهایی که گفتیم در ترکیه انجام شد اما با این حال در ساعات ابتدایی از روز 21 اسفند 1398، وزیر بهداشت ترکیه، فخرالدین کوجا اعلام کرد که یک مرد ترکیه ای که به تازگی از اروپا برگشته بود، اولین مورد ابتلا به کرونا در این کشور است. او همچنین اعلام کرد، فرد مبتلا به ویروس اکنون در بیمارستانی قرنطینه شده و اعضای خانواده او را نیز مورد بررسی قرار داده اند.
وزیر آموزش و پرورش ترکیه، ضیا سلچوک در روز 22 اسفند ماه، کنفرانسی ترتیب داد و در آن اعلام کرد ضد عفونی بعد از بسته شدن کلی مدارس ادامه خواهد داشت. او همچنین اضافه کرد که آموزش از طریق اینترنت و به صورت آنلاین برای دانش آموزان ادامه خواهد داشت و برنامه درسی آنها به صورت هفتگی ارائه خواهد شد. همچنین این که آنها اقدامات لازم برای جلوگیری از اختلال و وقفه در تحصیل و برنامه های آموزشی اتخاذ خواهند کرد.


افزایش آمار مبتلایان ویروس کرونا در ترکیه


شیوع-ویروس-کرونا-در-ترکیه


ترکیه روز جمعه، 23 اسفند ماه 5 مورد ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد و درباره افزایش بیماری در بین بیش از 80 میلیون نفر از جمعیت خود ابراز نگرانی کرد. همه افرادی که به تازگی تست ابتلای آنها به ویروس کرونا مثبت اعلام شده از نزدیکان فرد اولی بودند که اوایل هفته، گزارشش بیرون آمد. این پیامی بود که وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد. همچنین او در ادامه به این نکته اشاره کرد که اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش ویروس را اتخاذ خواهد کرد. اولین اقدامات آنها بعد از پیدا شدن اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا، بستن مدرسه ها و دانشگاه ها و لغو تمام فعالیت ها و مسابقات ورزشی بود. همچنین همه پروازها را لغو نمود تا امکان خارج شدن شهروندان از کشور وجود نداشته باشد. از دیگر اقداماتی که مقامات ترکیه گرفتند این بود که از مردم خواستند تا حد امکان از مسافرت شهری هم خودداری کنند و به نوعی خودشان را در خانه قرنطینه کنند.
خبرگزاری دولتی آنادولو روز جمعه گزارش داد که دولت تا پایان ماه، برگزاری مجلس پارلمانی کشور را لغو کرده است. نگرانی ها در مورد تاثیر اقتصادی ویروس، ارزش لیر را به پایین ترین حد خود در معاملات کشاند. این در حالی است که آخرین بار چنین اتفاقی در ماه سپتامبر 2018 رخ داده بود. ساعت 10:12 روز جمعه 24 اسفند ماه، هر دلار آمریکا به اندازه 6/31 لیر ترکیه خرید و فروش شد.


اتفاقات پیرامون افزایش شمار مبتلایان کرونا در همان ساعات ابتدایی 24 اسفند


افزایش-مبتلایان-کرونا-در-ترکیه


شهرداری استانبول از کاهش 10% در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از روز دوشنبه خبر داد و احتمال وجود ویروس کرونا را دلیل چنین اتفاقی دانست. تعداد افرادی که از حمل و نقل عمومی استفاده میکردند از 7/4 میلیون نفر در تاریخ 19 اسفند به 6/7 میلیون نفر در 22 اسفند ماه کاهش یافت. این آماری است که توسط سخنگوی شهرداری اعلام شده است. شرکت مخابرات ترکیه در روز جمعه، 3 گیگابایت اینترنت رایگان در اختیار کاربرانش قرار داد تا بتوانند از راه دور و در روزهای تعطیلی از درس های آموزشی استفاده کنند.
به عنوان بخشی از اقدامات ترکیه برای مهار گسترش ویروس کرونا، تمام پروازهای این کشور به آلمان، فرانسه، اسپانیا، نروژ، دانمارک، بلژیک، اتریش، سوئد و هلند را تا تاریخ 29 فروردین لغو کرد. ترکیه همچنین ماه گذشته پروازهایش را به چین، ایران، عراق، ایتالیا و کره جنوبی به خاطر شیوع بیماری کرونا در این کشورها، لغو کرده بود. همه سفرهای زمینی به ایران نیز بخاطر همین رخداد، لغو شده بودند.


وضعیت خطرناک در ترکیه


در پی شیوع کرونا در ترکیه، حالا نگرانی دولت و مردم این کشور از بابت گسترش این بیماری است چرا که علی رغم همه اقدامات پیشگیرانه باز هم میبینیم این ویروس توانسته وارد کشور شود و کمابیش عده ای را درگیر کند. حال باید دید شمار مبتلایان به این بیماری تا چقدر افزایش خواهد یافت. در این مقاله از مجله گردشگری کایت به بررسی وضعیت شیوع کرونا در ترکیه تا تاریخ 24 اسفند ماه پرداختیم. در ادامه هر خبری که درباره گسترش این بیماری خطرناک برسد را به روز رسانی خواهیم کرد و جدیدترین اخبار را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1398/12/27

    متشکر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید