قوانین حمل حیوانات خانگی با هواپیما
علیرضا مشرقی 1398/12/23 2407 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



شرایط حمل حیوانات خانگی با هواپیما چیست؟


حیوانات خانگی در مدت کوتاهی تبدیل به یک عضو مهم از خانواده صاحبان خود می‌شوند و این مساله در مورد حیوانات مختلف صادق است و به همین خاطر، افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند، زمانی که قصد سفر با هواپیما دارند، به دنبال راهی می‌گردند تا حیوانات خانگی خود را نیز همراه‌شان ببرند تا یک لحظه هم از آنها دور نباشند. اما علاوه بر دل تنگی و دوری در سفر، بسیاری از حیوانات خانگی به مراقبت نیاز دارند و به همین خاطر نباید آنها را تنها گذاشت. خوشبختانه باید بدانید که طبق یک چهار چوب خاص، می‌توانید حیوانات خانگی خود را نیز در هواپیما به همراه‌تان ببرید. در اینجا قصد داریم با شما در مورد شرایط حمل حیوانات خانگی با هواپیما صحبت کنیم. البته که منطقی است برای رفاه حال مسافران دیگر و به خطر نیافتادن امنیت پرواز، حیوانات خانگی اجازه ورود به کابین هواپیما را ندارند و مخصوصا در مورد مقصد‌های خارجی، شرایط خاصی برای حفظ اکوسیستم و بهداشت در نظر گرفته‌اند. در نتیجه برای اینکه سفر شما تبدیل به یک خاطره تلخ نشود و با ورود حیوانات خانگی شما به هواپیما مخالفت نکنند، با کایت همراه شوید تا شرایط حمل حیوانات خانگی با هواپیما را بهتر بشناسید.



امکان حمل چه حیواناتی با هواپیما وجود دارد؟


معمولا در جایگاه اول این سوال برای مسافران به وجود می‌آید که چه حیواناتی را می‌توانند همراه خود با هواپیما به سفر ببرند. به صورت کلی ممنوعیت و محدودیت زیادی برای نوع حیوانات خانگی در ایرلاین‌های مختلف وجود ندارد و تنها تاکید بر این دارند که مدارک این حیوانات کامل باشد و همچنین بیمار نباشند. اگر حیوان خانگی شما بیمار باشد، قطعا با ورود او به هواپیما مخالفت خواهد شد. معمولا می‌توان گفت که با ورود اکثر حیوانات خانگی به هواپیما موافقت می‌شود و مساله اصلی در این مورد، تعریف خود عبارت حیوانات خانگی است. حیوانات درنده همانند شیر، پلنگ یا حیوانات موزی همانند مار، پیله حشرات یا حتی آبزیان، جزء حیوانات خانگی محسوب نمی‌شوند و خب طبیعتا اجازه ورود آنها به هواپیما نیز داده نمی‌شود. اما از طرف دیگر اکثر سگ‌ها، گربه‌ها و پرندگان، اجازه ورود و حمل با هواپیما را به دست خواهند آورد.

امکان-حمل-چه-حیواناتی-با-هواپیما-وجود-دارد؟


چه محدودیت‌هایی در حمل حیوانات خانگی با هواپیما وجود دارد؟


در درجه اول باید بدانید که تعداد حیواناتی که یک نفر به قسمت کارگو هواپیما تحویل می‌دهد، شامل محدودیت خواهد بود. به صورت کلی بر اساس قوانین حمل حیوانات خانگی با هواپیما، اجازه حمل بیشتر از دو قلاده سگ یا گربه و 10 پرنده زینتی به هر مسافر داده نمی‌شود. اما اگر حیوان شما ماده باشد، می‌تواند تا سه بچه خود را همراه ببرد و البته این تحت شرایطی است که وزن هر کدام بیش از دو کیلوگرم نباشد. همچنین در چنین شرایطی، باید هر یک از بچه‌ها را در یک قفس جداگانه قرار دهید و وزن قفس‌ها نیز برای محاسبه هزینه باربری، به صورت جداگانه در نظر گرفته خواهد شد.
در درجه دوم، شرایط سلامت حیوان باید بررسی شود که این مساله را هنگام تکمیل مدارک حیوانات در نظر می‌گیرند. اگر حیوان شما هر گونه بیماری داشته باشد، قطعا از ورود او به هواپیما جلوگیری می‌کنند. از این بابت ناراحت نشوید، تصور کنید که حیوان شما سالم است و در کنار یک حیوان بیمار، دچار مریضی شده و تلف ‌شود. پس به مسئولین فرودگاه حق دهید که با ورود چنین حیواناتی به قسمت بار مخالفت کنند.
در درجه سوم باید به نوع قفسی که حیوان خود را در آن قرار می‌دهید، دقت کنید. در بسیاری از مواقع، تنها به خاطر نوع قفسی که مسافران انتخاب کرده‌اند، با ورود حیوانات آنها مخالفت می‌شود. شما نباید از هر قفسی برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما استفاده کنید. بلکه باید تنها از قفس‌های مخصوص حمل حیوانات خانگی با هواپیما استفاده نمایید که فاقد هرگونه چرخ هستند و درب قفس آنها به صورت کامل قفل می‌شود و حیوان تحت هیچ شرایطی قادر به خروج از آن نخواهد بود.

چه-محدودیت‌هایی-در-حمل-حیوانات-خانگی-با-هواپیما-وجود-دارد؟


آیا می‌توانیم حیوانات خود را به داخل کابین هواپیما ببریم؟


با وجود اینکه شما عاشق حیوان خانگی خود هستید، اما قطعا برخی افراد از این حیوانات می‌ترسند و خیلی علاقه‌ای به هم جواری با آنها ندارند. به همین خاطر، امکان همراه داشتن حیوانات خانگی در کابین هواپیما وجود ندارد تا شرایط برای رفاه حال تمامی مسافران تامین شود. از این رو، شما هنگام تحویل بار، باید قفس حیوان خانگی خود را نیز تحویل دهید. البته پیش از آن باید بلیت مخصوص و مدارک لازمه را برای حیوان خود تهیه کرده باشید تا دچار هیچ مشکلی نشوید. شرکت‌های هواپیمایی به دو روش مختلف، حیوانات خانگی را برای شما جا به جا می‌کنند. در روش اول شما باید خودتان نیز در هواپیما باشید و تحت این شرایط، هزینه حمل حیوان خانگی روی بلیت شما محاسبه می‌شود و در انتهای پرواز، او را از قسمت بار تحویل می‌گیرید. اما گاهی امکان دارد که شما بخواهید حیوان خود را به تنهایی ارسال کنید. در این شرایط باید اطلاعات کامل مقصد و گیرنده را در بارنامه قید کرده و روی قفس او بچسبانید.

آیا-می‌توانیم-حیوانات-خود-را-به-داخل-کابین-هواپیما-ببریم؟


برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما نیاز به تهیه چه مدارکی است؟


در قسمت قبل اشاره کردیم که برای همراه بردن حیوانات خانگی در هواپیما، باید مدارک لازمه را تهیه کنید. اما این مدارک شامل چه مواردی می‌شوند؟ مهم‌ترین مدرکی که باید همراه داشته باشید، مدرک واکسیناسیون حیوان مربوطه است. همچنین باید حیوان شما شناسنامه رسمی و گذرنامه داشته باشد و تمامی این موارد را در بخش تحویل بار ارائه دهید. همچنین زمانی که قصد تحویل حیوان خود را به بخش باربری داشته باشید، از شما تقاضا می‌شود تا یک فرم مخصوص سه برگی را پر کنید که مربوط به حمل حیوانات زنده است. به یاد داشته باشید که اگر مقصد شما یک کشور خارجی بوده و از یک پرواز بین المللی استفاده می‌کنید، باید مدارک پزشکی حیوان خود را توسط دامپزشک معتمد فرودگاه و ایرلاین خارجی، به تایید برسانید.
پس از تکمیل مدارک، 24 ساعت قبل از پرواز با فرودگاه خود تماس بگیرید تا مراحل اخذ کد AVIH که مخصوص حمل حیوانات خانگی با هواپیما است را به شما نشان دهند. حتما 24 ساعت قبل از پرواز این کد را تهیه کرده و موارد را جزء به جزء با فرودگاه و ایرلاین خود هماهنگ کنید. در ضمن، برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل، دو تا سه ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر شوید و مراحل تحویل حیوان خود را با دقت تمام انجام دهید.

برای-حمل-حیوانات-خانگی-با-هواپیما-نیاز-به-تهیه-چه-مدارکی-است؟


هزینه حمل حیوانات خانگی با هواپیما چقدر خواهد بود؟


هزینه حمل سگ و گربه با هواپیما تنها بر اساس وزن حیوان به علاوه وزن قفس ضربدر دو محاسبه می‌شود. اما در پرندگان زینتی به دلیل وزن کم و در عین حال حجم زیادی که اشغال می‌کنند، این هزینه بر اساس وزن پرنده به علاوه وزن قفس ضرب در چهار محاسبه می‌شود. دلیل هزینه بیشتری که برای حیوانات خود نسبت به بار معمولی پرداخت می‌کنید، احتیاط بیشتری است که کارکنان هواپیما برای جا به جایی حیوان شما به خرج می‌دهند و باید از آن مراقبت بیشتری کنند. همچنین مسئولین هواپیما نمی‌توانند حیوانات شما را همانند چمدان روی هم قرار دهند و قطعا آنها فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. معمولا اگر همراه پروازهای بین المللی سفر می‌کنید، باید بین 75 تا 150 دلار هزینه اضافی را برای حمل حیوانات خانگی خود با هواپیما کنار بگذارید.

هزینه-حمل-حیوانات-خانگی-با-هواپیما-چقدر-خواهد-بود؟


آیا شرایط در پروازهای بین المللی تفاوت دارد؟


باید پیش از سفر حتما این مساله را در نظر داشته باشید که برخی از کشورهای خارجی، قوانین سفت و سختی را برای ورود انواع موجودات زنده و حتی گیاهان به کشور خود قائل هستند. به عنوان مثال کشورهایی همانند استرالیا و انگلیس، بدون قرنطینه، اجازه ورود و خروج هرگونه حیوان و موجود زنده را صادر نمی‌کنند. حتی اگر پرواز شما در این دو کشور توقف داشته باشد، باز هم این اصول رعایت خواهند شد و به شما اجازه تحویل بار و انتقال آن به هواپیمای دیگر را نیز نخواهند داد. پس باید حتما در مورد قوانین و شرایط ورود حیوانات به کشور مقصد خود یا حتی کشوری که در آن توقف دارید تحقیق کنید تا دچار مشکل نشوید.
اگر مقصد شما کشورهای خارجی با قوانین حساس باشند، باید علاوه بر مدارک ذکر شده، مدارک دیگری را نیز به پرونده خود اضافه کنید. بسیاری از کشورهای خارجی برای ورود حیوانات خانگی، حیوان را ملزم به داشتن میکروچیپ می‌کنند. شما باید میکروچیپ را تهیه و تزریق کنید و شماره سریال میکروچیپ، تاریخ دقیق تزریق آن و لیست کامل واکسن‌ها و تاریخ تزریق آنها را با تایید پزشک معتبر به فرودگاه ارائه دهید. همچنین باید با آزمایش خونی که حداقل 30 روز پس از تزریق واکسن هاری انجام شده باشد، آنتی بادی خون حیوان شما نیز اندازه گیری شود. این آزمایش را خودتان هم می‌توانید در کشور مبدا انجام دهید، اما دقت کنید که این آزمایش باید در آزمایشگاه‌های مورد تایید اتحادیه اروپا انجام بگیرد. جالب است بدانید که حتی پس از تایید جواب آزمایش و مناسب بودن شرایط، سه ماه بعد می‌توانید حیوان خود را به انگلستان منتقل کنید. همچنین در مورد حمل سگ با هواپیما به انگلیس، باید 24 تا 120 ساعت قبل از ورود او به فرودگاه، قرص ضد انگل نیز به او داده شود. پس از گذراندن تمامی این موارد، کد AHVLA به شما تعلق می‌گیرد.
تقریبا می‌توان گفت که کشورهای انگلیس و استرالیا، سخت‌گیرانه‌ترین شرایط را برای ورود حیوانات به کشور خود دارند. اما کشورهای دیگری همچون مالزی، قطر، عمان، آمریکا، کانادا یا حتی امارات متحده عربی نیز سخت‌گیری‌های منحصر به فرد خود را دارند که از پروازهای داخلی بیشتر و از کشور انگلستان کمتر است. معمولا تست هاری، آزمایش خون، تست انگل و همچنین تزریق میکرو چیپ باید در تمامی پروازهای خارجی انجام شود. حتی برخی از ایرلاین‌های خارجی به شما قفس مخصوص حمل حیوانات ارائه می‌دهند و واضح است که تنها باید از همان قفس‌ها استفاده کنید.

آیا-شرایط-در-پروازهای-بین-المللی-تفاوت-دارد؟


نکاتی که پیش از پرواز باید در نظر داشته باشید

  • خرید قفس را به روز آخر موکول نکنید. حداقل باید یک ماه قبل قفس را تهیه کرده و اجازه دهید حیوان شما به آن عادت کند. برای این کار می‌توانید برای چند هفته غذای او را در قفس قرار دهید یا اسباب بازی مورد علاقه‌اش را در آن بگذارید تا به قفس عادت کند و در طول پرواز آسیب نبیند.
  • زمانی که هواپیما در ارتفاعات قرار دارد، هوا به شدت سرد خواهد شد و این سرما در قسمت بار بیشتر است. به همین خاطر بهتر است تابستان سفر کنید تا حیوان شما در اثر سرما آسیب نبیند. اما اگر مجبور به پرواز در زمستان هستید، بهتر است پروازهای طول روز را انتخاب کنید.
  • اگر تحت هر شرایطی حیوان شما به دامپزشک یا قرنطینه یا هرگونه مراقبت ویژه نیاز داشته باشد، شما باید هزینه آن را به صورت جداگانه پرداخت کنید
  • قفس را حتما ضد عفونی کنید و شرایط راحتی حیوان را در قفس فراهم نمایید.
  • بهتر است چند ساعت قبل پرواز به حیوان خود غذا دهید.
  • حتما بر اساس طول پرواز، آب و غذای کافی در اختیار حیوان خود قرار دهید.

نکاتی-که-پیش-از-پرواز-باید-در-نظر-داشته-باشید

خب همراهان عزیز کایت، امیدواریم که با رعایت کردن موارد ذکر شده، حیوان شما سفری آرام را تجربه کند! به نظر شما سخت‌گیرانه‌ترین مقررات حمل حیوانات خانگی با هواپیما به کدام کشور یا کدام ایر لاین تعلق دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید! فراموش نکنید که ما مشتاق دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید