راهنمای برنامه تاکسی آنلاین - اینترنتی گرب مالزی | آپدیت 2020
علیرضا مشرقی 10/12/1398 4408 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


بی شک استفاده از انواع مختلف سیستم حمل و نقل عمومی در سفرهای خارجی می‌تواند یکی از مهم‌ترین چالش‌های یک مسافر باشد. ما در مورد کشورهای دیگر شناختی نداریم و حتی قادر نیستیم به زبان آنها صحبت کنیم. به همین خاطر، یافتن تاکسی مناسب و فهماندن آدرس به او کار بسیار دشواری است. البته این روزها با استفاده عمده از تلفن‌های همراه هوشمند و همچنین نرم افزار گوگل مپ، می‌توان به راحتی آدرس را روی نقشه به راننده نشان داد و از او خواست تا شما را به آن آدرس برساند. برای تعیین قیمت نیز فرد می‌تواند به انگلیسی اعداد را بیان کند و شما نیز هزینه را پرداخت ‌کنید. اما در این روش، از کجا می‌توانید در مورد هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید اطمینان حاصل نمایید؟ متاسفانه در کشورهای خارجی، زمانی که راننده متوجه می‌شود فرد اطلاعات زیادی ندارد، یک توریست خارجی است و امکان دارد دیگر هیچ گاه او را نبیند، هزینه‌های بسیار زیادی را از وی دریافت می‌کند و این موضوع در اکثر مواقع صادق است. اما در اینجا قصد داریم تا شما را با یک تاکسی اینترنتی بسیار معتبر در مالزی آشنا کنیم تا در سفر خود به این کشور، بتوانید به راحتی از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید و نگران قیمت‌های نا متعارف نباشید. با کایت همراه شوید تا راهنمای استفاده از تاکسی اینترنتی مالزی گرب یا همان Grab Taxi را ببینید و از آن در سفر خود استفاده کنید.  

تاکسی اینترنتی مالزی یا همان Grab Taxi  چیست؟

چند سالی است که تاکسی‌های اینترنتی جای خود را در بازار ایران نیز پیدا کرده‌اند و در مدت کوتاهی توانسته‌اند طرفداران بسیار زیادی را جذب خود کنند. در روزهای اول همه با خود می‌گفتند که چرا باید به یک راننده غریبه اعتماد کنیم یا استفاده از تاکسی دربست اینترنتی می‌تواند گران باشد. اما این سیستم هم به نفع راننده و هم به نفع مسافر است و دیگر نیازی نیست تا در سرما یا گرما به دنبال تاکسی مناسب بگردیم. به همین خاطر طولی نکشید تا کاربران تاکسی‌های اینترنتی به شدت افزایش پیدا کردند. اما باید بدانید که ایران نه تنها اولین کشوری نیست که از این تکنولوژی استفاده می‌کند، بلکه این تکنولوژی با تاخیر بسیار زیادی به کشور ما رسیده است و کشورهای دیگر، سالیان سال است که از این سیستم استفاده می‌کنند.

دقیقا همانند ایران، کشور مالزی نیز تاکسی اینترنتی منحصر به فرد خود را دارد که آن را Grab Taxi یا همان تاکسی بگیر نامیده‌اند! گرب یکی از مهم‌ترین تاکسی‌های اینترنتی مالزی محسوب می‌شود و باید بگوییم با وجود اینکه که چندین و چند تاکسی اینترنتی دیگر نیز در مالزی مشغول به کار هستند، اما گرب توانسته با قابلیت‌های منحصر به فرد خود، بهترین گزینه برای مردم مالزی یا حتی گردشگران خارجی باشد.

تاکسی اینترنتی گرب مالزی Grabb

چرا باید از Grab Taxi استفاده کنیم؟

گرب تاکسی یکی از بهترین تاکسی‌های اینترنتی مالزی به شمار می‌آید و بر اساس آمار به دست آمده، جزء پرکاربرد‌ترین اپلیکیشن‌های این کشور است. برای نصب این اپلیکیشن، تنها نیاز به یک تلفن هوشمند و دسترسی به اینترنت دارید. مهم‌تر از هر چیز، این است که گرب تاکسی مراحل نصب و ثبت نام بسیار ساده‌ای دارد و شما می‌توانید طی چند مرحله ساده، اپلیکیشن را نصب کرده و از آن استفاده کنید. در درجه دوم، این اپلیکیشن، یک تاکسی اینترنتی مقرون به صرفه برای مردم مالزی یا حتی گردشگران محسوب می‌شود. همچنین امکان پرداخت از راه‌های مختلف را در اختیار مسافر قرار می‌دهد تا بتواند بهترین گزینه را بر اساس شرایط خود انتخاب کند. تعداد رانندگان فعال این اپلیکیشن بسیار زیاد است و شما می‌توانید در هر لحظه، درخواست خود را ثبت نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، یک تاکسی مناسب در اختیار شما خواهد بود. خوشبختانه Grab Taxi تا خود صبح مشغول به کار است و شما می‌توانید در هر زمان که اراده کنید، یک تاکسی گرفته و خودتان را به مقصد برسانید. بر اساس گفته شرکت Grab Taxi، در حال حاضر از رانندگان مدارک کامل دریافت می‌شود و طی مراحل ثبت نام، ارزیابی‌های مختلفی انجام می‌شود تا سلامت اخلاقی و روانی آنها به دقت بررسی شود. پس لازم نیست که نگران راننده‌های این تاکسی اینترنتی باشید.  

تاکسی آنلاین گرب Grabb

راهنمای استفاده از تاکسی اینترنتی مالزی گرب یا همان Grab Taxi

استفاده از گرب تاکسی مالزی ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. شما می‌توانید اپلیکیشن Grab Taxi را به صورت کاملا رایگان از اپ استور یا گوگل استور دانلود کنید. اگر به خاطر تحریم‌ها، گوگل اجازه دانلود به شما نداد، می‌توانید به وبسایت گرب تاکسی مراجعه نمایید و اپلیکیشن آن را به صورت مستقیم دانلود کنید. همچنین با جستجو کردن عبارت "دانلود گرب تاکسی"، می‌توانید حتی از وبسایت‌های ایرانی نیز این اپلیکیشن را دریافت کنید. پس از دریافت اپلیکیشن، آن را به صورت کامل روی تلفن همراه خود نصب کنید و سپس اجرا نمایید. خوشبختانه برای استفاده از گرب به عنوان مسافر، لازم نیست که فرم‌های طولانی را پر کنید و سریعا می‌توانید از آن استفاده نمایید. در حقیقت گرب تاکسی تمرکز بسیار زیادی بر رابطه کاربری ساده داشته است و می‌توان گفت که با موفقیت به این هدف دست یافته است.   

پس از اجرای برنامه، شما باید نقطه‌ای که قصد دارید به آنجا عزیمت کنید را انتخاب نمایید. اگر در یافتن آدرس دچار مشکل شدید یا می‌خواهید به یک رستوران یا مرکز خرید خاص بروید، می‌توانید از گزینه سرچ این تاکسی اینترنتی مالزی استفاده نمایید. پس از تایید مقصد، گرب به صورت خودکار برای شما به دنبال خودرو مناسب می‌گردد. سپس اطلاعات خودرو، مشخصات راننده، اطلاعات تماس و موقعیت مکانی او را به شما نشان می‌دهد. در همین صفحه ابتدایی، هزینه کل مسیر نیز نشان داده خواهد شد و می‌توانید پیش از رسیدن تاکسی، از میزان کرایه اطلاع حاصل فرمایید. پس از سوار شدن، می‌توانید نوع پرداخت را به صورت نقدی یا کارت اعتباری انتخاب کنید. مبلغ کاملا از طرف شرکت و بر اساس مسافت و زمان سفر تعیین می‌شود. این مبلغ بسیار عادلانه بوده و حتی از نرخ تاکسی مالزی نیز کمتر است و به همین خاطر، بسیاری از شهروندان خود مالزی نیز از این سیستم استفاده می‌کنند.

اوبر یا گرب مالزی Malaysia Grabb

اوبر یا Grab Taxi؟

اوبر یک تاکسی اینترنتی بین المللی است که در صد‌ها کشور مشغول به کار بوده و فعالیت می‌کند. اما بسیاری از مسافران خارجی یا حتی ساکنین خود مالزی، از Grab Taxi استفاده می‌کنند. دلیل اصلی محبوبیت Grab Taxi را می‌توان در درجه اول، رابطه کاربری سریع و عدم نیاز به ثبت نام دانست. برای ثبت نام در اوبر، شما باید یک فرم بسیار بلند بالا را تکمیل کنید و حتما اطلاعات یک کارت بانکی بین المللی معتبر را در آن وارد نمایید. حتی اگر قصد استفاده از کارت اعتباری را نداشته باشید، باز هم باید این اطلاعات را وارد کنید و این موضوع اغلب برای مسافران خارجی دردسر ساز است. اما در گرب، محبوب‌ترین تاکسی اینترنتی مالزی ، نیازی به ثبت نام نیست. تعداد رانندگان گرب نیز از اوبر بیشتر است و هزینه مقرون به صرفه‌تری را از مسافر دریافت می‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که برای مسافران، گرب نسبت به اوبر گزینه بهتری خواهد بود.  

خب همراهان عزیز، نظر شما در مورد گرب تاکسی چیست؟ آیا تا به حال از تاکسی اینترنتی مالزی استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما کدام تاکسی اینترنتی خارجی از همه بهتر است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم.

ماشین های گرب مالزی کوالالامپور


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید