برای سفر به روسیه روبل همراه داشته باشیم یا دلار؟
علیرضا مشرقی 1398/12/07 4779 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر به روسیه، سفر به سرزمین عجایب است، پس مطمئن باشید که تجربه‌ای خاطره انگیز در انتظار شما خواهد بود. اما در عین حال روسیه مقصدی نیست که ایرانیان به کرات آن را برای مسافرت‌های خود انتخاب کنند.


روبل روسیه | در سفر به روسیه روبل همراه داشته باشیم یا دلار؟

به همین خاطر قطعا در این سفر کمی احساس سر درگمی می‌کنید و نمی‌دانید باید چطور خودتان را برای آن آماده کنید. مردم روسیه به زبان روسی صحبت می‌کنند، زبانی که ایرانیان هیچ شناختی نسبت به آن ندارند. آب و هوای روسیه سرد است اما همه قسمت‌های آن اینطور نیست. شاید حتی ما شناخت زیادی در مورد فرهنگ مردم روسیه هم نداشته باشیم. اما تمامی این مسائل پس از گذشت چند ساعت از ورود شما به این کشور، حل می‌شوند و دیگر نگران آنها نخواهید بود. ولی موضوعی که در این میان از اهمیت زیادی برخوردار است، میزان آمادگی شما قبل از شروع سفرتان خواهد بود. مسائلی که پیش از رسیدن به روسیه باید در نظر بگیرید تا در حین سفر دچار مشکلات عدیده‌ای نشوید. یکی از این مسائل، انتخاب واحد پولی است که همراه می‌برید. مردم برخی از کشورهای دنیا همانند ترکیه و ارمنستان، ترجیح می‌دهند که به جای واحد پولی رسمی کشورشان، از دلار یا یورو برای معامله با گردشگران استفاده کنند. اما در عین حال برخی کشورهای دیگر، تنها از واحد پولی رسمی خودشان برای معاملات مختلف استفاده می‌کنند. به نظر شما روسیه جزء کدام دسته است؟


با روبل روسیه بیشتر آشنا شوید


باید بدانید که واحد پولی رسمی کشور روسیه، روبل است. هر روبل معادل 100 کوپک بوده که واحد پول خرد روسیه محسوب می‌شود. در حال حاضر، اسکناس‌های 10، 50، 100، 500، 1000 و 5000 روبلی وجود دارند و به عنوان پول رایج کشور معامله می‌شوند. علاوه بر این اسکناس‌ها، سکه‌های 1، 5، 10 کوپکی نیز وجود دارند. اما علاوه بر سکه‌های کوپکی، سکه‌های 1، 2، 5 و 10 روبلی نیز موجود هستند. این روزها هر دلار آمریکا معادل 64 روبل است و این نشان می‌دهد که این واحد پولی ارزشی بیشتر از ریال ایران دارد. در حال حاضر، هر روبل روسیه، حدود 2500 تومان ارزش دارد. البته در مقایسه با واحد‌های پولی بین المللی همانند دلار و یورو، هنوز روبل ارزش بسیار کمتری دارد و تقریبا می‌توان آن را هم ارزش با لیر ترکیه دانست. البته باید در نظر داشته باشید با وجود اینکه لیر ترکیه ارزش بیشتری از روبل دارد، اما سفر به روسیه می‌تواند گران قیمت‌تر از سفر به ترکیه باشد.

با-روبل-روسیه-بیشتر-آشنا-شوید


در سفر به روسیه روبل همراه داشته باشیم یا دلار؟


یکی از سوالاتی که پیش از سفر به روسیه برای مسافران و گردشگران به وجود می‌آید این خواهد بود که در سفر به روسیه بهتر است کدام واحد پولی را همراه داشته باشیم ؟ این یک سوال مهم و چالش بر انگیز است که می‌تواند مسافران را دچار سردرگمی و حتی مشکلات بسیاری کند. مردم روسیه مردم سنت گرایی هستند و تمایل زیادی به مدرنیته ندارند. از این رو ترجیح می‌دهند تا معاملات خود را با روبل و نه با واحد‌های پولی خارجی انجام دهند. البته این مساله کاملا به مکانی که قصد خرج کردن پول خود را دارید نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، قطعا برای پرداخت هزینه تاکسی یا هزینه غذا در یک رستوران کاملا معمولی یا دکه‌های خیابانی، حتما باید از روبل استفاده کنید. حتی برای پرداخت هزینه ورودی جاذبه‌های گردشگری مختلف روسیه نیز حتما باید از واحد پول رسمی این کشور، یعنی روبل استفاده نمایید.
اما اگر قصد دارید از فروشگاه‌های بین المللی و برند جهانی، همانند گوچی، ورساچی یا مشابه آنها خرید کنید، احتمال دارد که به دلار نیاز داشته باشید. البته معمولا در این فروشگاه‌ها امکان خرج کردن دلار نیز وجود دارد اما هیچ اجباری در آن نیست. یعنی اگر دلار همراه داشته باشید، می‌توانید از دلار استفاده کنید و اگر روبل همراه‌تان باشد، امکان استفاده از روبل نیز فراهم است. این مساله در مورد هتل‌های پنج ستاره بین المللی نیز صادق است. یعنی شما می‌توانید هم از روبل و هم از دلار برای پرداخت هزینه اقامت خود استفاده نمایید. در نتیجه می‌توان گفت که در 90 درصد مواقع، روبل برای شما مناسب خواهد بود. به همین خاطر، حتما باید برای اینکه در سفر خود دچار مشکل نشوید، روبل روسیه را همراه داشته باشید.

در-سفر-به-روسیه-روبل-همراه-داشته-باشیم-یا-دلار؟


کدام اسکناس‌های روبل روسیه بیشتر مناسب خرید هستند؟


زمانی که پول خود را به روبل روسیه تبدیل می‌کنید، هیچ ایده‌ای از اینکه چه اسکناس‌هایی بیشتر در سفر برای شما مناسب خواهند بود، ندارید. به همین خاطر در این بخش قصد داریم تا کمی شما را با مخارجی که در روسیه خواهید داشت آشنا کنیم. به این ترتیب، می‌‌توانید پیش بینی کنید که در سفرتان، کدام اسکناس‌ها بیشتر کاربردی خواهند بود و دچار مشکل نداشتن پول خرد نمی‌شوید. در حال حاضر، برای میل کردن یک غذای اقتصادی در رستوران، باید حداقل 500 روبل پرداخت کنید. اگر قصد میل کردن غذا در یک رستوران لوکس را داشته باشید، باید حدود هزار روبل پرداخت کنید. یک ساندویچ کامل مک دونالد در شعب این رستوران، حدود 300 روبل قیمت دارد. همچنین برای تهیه کردن یک بطری آب معدنی باید 30 روبل پرداخت کنید. بلیت مترو یک سفره 25 روبل قیمت دارد و برای تاکسی حداقل باید 100 روبل بپردازید.
اگر به این رقم‌ها دقت کنید، خواهید دید که اسکناس‌های 100 روبلی و 10 روبلی و همچنین 50 روبلی بیشتر از همه کارایی دارند. با وجود اینکه اسکناس‌های 100 روبلی می‌توانند حجم پول شما را افزایش دهند، اما قطعا دچار مشکل نداشتن پول خرد نخواهید شد. متاسفانه در بسیاری از مواقع، مردم کشورهای خارجی از گردشگران سوء استفاده می‌کنند و زمانی که نیاز به پول خرد باشد، ادعا می‌کنند که پول خرد ندارند تا هزینه بیشتری از گردشگران دریافت کنند. برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است اسکناس‌های 100، 50 و 10 روبلی همراه خود داشته باشید. همچنین همراه داشتن سکه‌های 5 روبلی نیز توصیه می‌شود. البته لازم به ذکر است که اصلا نیازی به کوپک نخواهید داشت. سکه‌های کوپک تنها جیب شما را سنگین می‌کنند و کارایی زیادی نخواهند داشت.

کدام-اسکناس‌های-روبل-روسیه-بیشتر-مناسب-خرید-هستند؟


از ایران دلار همراه داشته باشیم یا روبل روسیه؟


در تمامی شهرهای روسیه، مخصوصا شهرهای توریستی، هزاران صرافی مختلف مشغول به کار هستند. قطعا شما می‌توانید دلار همراه خود داشته باشید و آن را در روسیه تبدیل به روبل کنید. اما باید بدانید که معامله کردن با یک ایرانی فارسی زبان در کشور خودمان به مراتب ساده‌تر از معامله با یک خارجی روس زبان خواهد بود. به علاوه اینکه ممکن است در کشورهای خارجی، از کمبود اطلاعات ما سوء استفاده کرده و کمیسیون بیشتری از ما دریافت کنند. همچنین، متاسفانه در محله‌های خطرناک، بسیاری از سارقین در نزدیکی صرافی‌ها در کمین نشسته‌اند و منتظر توریست‌های خارجی هستند. با در نظر گرفتن این دو مورد، قطعا اگر از همان ابتدا روبل همراه داشته باشید، برای شما بسیار بهتر خواهد بود. اما برای اطمینان بیشتر، می‌توانید مقداری دلار نیز با خود ببرید تا در صورتی که روبل شما به پایان رسید، در شرایط اورژانسی، آن را به روبل تبدیل کنید.

از-ایران-دلار-همراه-داشته-باشیم-یا-روبل-روسیه؟


خب همراهان عزیز، نظر شما در این مورد چیست؟ شما کدام واحد پولی را ترجیج می‌دهید؟ اینکه دلار همراه داشته باشید و آن را در روسیه تبدیل به روبل کنید، یا از اول روبل همراه خود ببرید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما عاشق دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید