معرفی تاکسی‌های اینترنتی-آنلاین استانبول
علیرضا مشرقی 1398/12/13 2509 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تاکسی اینترنتی استانبول


حمل و نقل در کشورهای خارجی، چه در استانبول و چه هر شهر دیگری، یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که هر ایرانی با آن مواجه خواهد شد. قطعا یافتن یک آدرس در شهری که خیابان‌ها و زبان مردم آن را نمی‌شناسید، می‌تواند بسیار دشوار باشد.

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که تمایل دارید از آفرهای لحظه آخری استانبول باخبر شوید، وارد صفحه "تور استانبول" شوید.


ارزان‌ترین و راحت‌ترین راه برای حمل و نقل در شهر زیبای استانبول

بی شک شما می‌خواهید، از جاذبه‌های گردشگری آن شهر دیدن کنید یا به دنبال یک رستوران یا یک مرکز تفریحی می‌گردید. در همه این موارد، نیاز دارید که از سیستم حمل و نقل عمومی آن شهر استفاده کنید و این می‌تواند برای شما بسیار دشوار باشد. معمولا در سفرهای خارجی استفاده از اتوبوس و مترو خیلی توصیه نمی‌شود. زیرا شما در مورد خیابان‌ها، ایستگاه‌ها و ساعت حرکت قطارها و اتوبوس‌ها اطلاع ندارید و به همین خاطر ممکن است در شهر، مسیر خود را گم کنید و دچار مشکل شوید. از این رو بهترین راه حل ممکن، استفاده از تاکسی خواهد بود. اما در استانبول، قطعا عدم شناخت کافی در مورد زبان ترکی می‌تواند باز هم شما را با مشکل مواجه کند و باعث شود نتوانید منظور خود را به راننده برسانید. از طرف دیگر این عدم آگاهی شما می‌تواند راننده را وسوسه کند که هزینه بیشتری دریافت نماید. در چنین مواقعی، بهترین راه، استفاده از تاکسی‌های اینترنتی خواهد بود. به همین خاطر کایت قصد دارد تا شما را با انواع تاکسی اینترنتی در استانبول آشنا کند. با ما همراه باشید تا بهترین تاکسی اینترنتی استانبول را بشناسید.


چرا تاکسی اینترنتی بهترین روش برای حمل و نقل در استانبول است؟


زمانی که وارد شهر استانبول می‌شوید، متوجه خواهید شد که انواع سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر فعالیت می‌کند. به همین خاطر شاید وسوسه شوید که از روش‌های متنوع حمل و نقل عمومی در این شهر، مثل تراموا، قطارهای شهری، مترو و اتوبوس استفاده کنید و هزینه کمتری را نیز پرداخت نمایید. اما در درجه اول باید بدانید که استانبول پنجمین شهر بزرگ دنیا محسوب می‌شود و به همین خاطر گشت و گذار با سیستم حمل و نقل عمومی برای یک توریست می‌تواند بسیار دشوار باشد. در نتیجه اگر قصد دارید از این نوع وسایل عمومی برای حمل و نقل خود استفاده کنید، باید تسلط کافی بر نقشه مسیرها و خیابان‌ها داشته باشید. زیرا کوچک‌ترین اشتباه باعث می‌شود شما کیلومترها از مسیر خود دور شوید و برای بازگشت نیاز به تاکسی داشته باشید.


چرا-تاکسی-اینترنتی-بهترین-روش-برای-حمل-و-نقل-در-استانبول-است؟


بسیاری از مسافران، برای صرفه جویی در زمان و بردن بیشترین بهره‌ از سفر خود، ترجیح می‌دهند که از تاکسی استفاده کنند. اما فهماندن آدرس به یک راننده ترک زبان نیز می‌تواند بسیار دشوار باشد. برخی از مسافران، مقصد را با استفاده از نرم افزار گوگل مپ به راننده نشان می‌دهند و از او می‌خواهند که به آن مقصد برود. برخی دیگر نیز دست و پا شکسته تلاش می‌کنند با زبان ترکی یا انگلیسی به راننده بفهمانند که قصد دارند به کجا بروند. اما در نهایت بیشتر رانندگان زمانی که متوجه می‌شوند شما توریست هستید، نرخ خود را افزایش می‌دهند و از این موقعیت سوء استفاده می‌کنند.
اما زمانی که از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید، می‌توانید موقعیت مکانی خود را با استفاده از GPS و اپلیکیشن مخصوص، به راننده اعلام کنید. پیش از اینکه ماشینی برای شما ارسال شود، شما مقصد خود را نیز روی نقشه جستجو کرده‌اید و به این ترتیب راننده دقیقا می‌داند که قرار است شما را به کدام مقصد برساند. در مجموع می‌توان به استفاده از تاکسی‌های اینترنتی، سه مزیت کلی را نسبت داد:
مبداء و مقصد را روی نقشه گوگل مشخص می‌کنید و لازم نیست که مقصد خود را به راننده بفهمانید.
لازم نیست که در خیابان به دنبال تاکسی بگردید و در هر لحظه و هر مکان می‌توانید درخواست تاکسی دهید.
نرخ تاکسی اینترنتی استانبول کاملا مصوب است و راننده نمی‌تواند آن را تغییر دهد و به صورت کلی ارزان‌تر از نرخ تاکسی‌های معمولی این شهر نیز هست. پس می‌توان آن را یک گزینه مقرون به صرفه برای حمل و نقل دانست.


استفاده از بی تاکسی | BiTaksi


بی تاکسی یکی از معروف‌ترین تاکسی‌های اینترنتی استانبول محسوب می‌شود و کاربران بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند. همچنین خوشبختانه رانندگان بسیار زیادی نیز در بی تاکسی مشغول به کار هستند و به همین خاطر شما می‌توانید در حداقل زمان ممکن، تاکسی مورد نظر خود را پیدا کنید و کمترین زمان انتظار را نیز خواهید داشت. بر اساس اطلاعات به دست آمده، نرخ بی تاکسی نسبت به تاکسی‌های رسمی داخل استانبول بسیار کمتر است و شما می‌توانید با حداقل هزینه، خود را به مقصد مورد نظر برسانید. بر خلاف بسیاری از تاکسی‌های اینترنتی، در بی تاکسی تعداد مسافران بر نرخ حمل و نقل شما تاثیری ندارد. این یعنی شما هر تعداد که باشید – البته تعداد نفرات نباید بیشتر از سه نفر باشد – نرخ تاکسی برای شما تغییر نخواهد کرد.



مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


استفاده-از-بی-تاکسی-BiTaksi


برای استفاده از این تاکسی اینترنتی استانبول، می‌توانید عبارت BiTaksi را در گوگل پلی استور یا اپل استور جستجو کنید و بی تاکسی را با لوگوی زرد رنگ دانلود نمایید. پس از نصب اپلیکیشن، می‌توانید آن را اجرا کرده و دقیقا همانند تاکسی‌های اینترنتی ایرانی، مبدا و مقصد را روی نقشه مشخص کنید و منتظر تاکسی بمانید. فقط به یاد داشته باشید که برای استفاده از این اپلیکیشن، باید دسترسی به اینترنت داشته باشید. پس بهتر است به محض اینکه وارد استانبول شدید، یک سیم کارت ترک تهیه کنید.


استفاده از اوبر | Uber


اوبر یکی از معروف‌ترین تاکسی‌های اینترنتی است که به صورت بین المللی فعالیت می‌کند. به غیر از ایران و چند کشور تحریم دیگر، اوبر در بسیاری از کشورهای دنیا مشغول فعالیت است و می‌توانید با نصب کردن اپلیکیشن مخصوص آن، در هر جای دنیا، از خدمات مختلف تاکسی اینترنتی استفاده کنید. اوبر در ترکیه و استانبول نیز فعال است اما باید بدانید که این شرکت گزینه مناسبی برای تاکسی اینترنتی در استانبول نیست و نسبت به بی تاکسی، شما باید هزینه بیشتری را برای حمل و نقل پرداخت کنید. همچنین رانندگان زیادی در اوبر فعالیت نمی‌کنند و به همین خاطر باید زمان بیشتری را منتظر بمانید تا ماشین برای شما ارسال شود. اما در عین حال باید گفت که امنیت و کیفیت خدمات اوبر نسبت به بی تاکسی بیشتر است. شما می‌توانید نوع وسیله نقلیه را انتخاب کنید و باید بدانید که از تمامی رانندگان پیش از ثبت نام تست گرفته می‌شود. پس به نوعی می‌توان اوبر را خدماتی لوکس، ایمن و نسبتا گران دانست.


استفاده-از-اوبر-Uber


برای استفاده از اوبر می‌توانید عبارت Uber را در گوگل پلی استور یا اپل استور چستجو کرده و اپلیکیشنی که لوگوی مشکی رنگ با علامت U دارد را دانلود کنید. برای استفاده از این اپلیکیشن، باید ثبت نام را به صورت کامل انجام دهید و حتما یک کارت را به عنوان کارت بانکی خود معرفی نمایید. البته کاملا منطقی است که برای استفاده از اوبر، همانند هر نوع تاکسی اینترنتی دیگری در استانبول، نیاز به اینترنت خواهید داشت. پس بهتر است به محض حضور در این شهر، یک سیم کارت ترک تهیه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه زیادی بابت رومینگ نباشید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید