شبکه اجتماعی فوراسکوئر(Foursquare)
حامد مقتدایی 1398/11/29 3466 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



یکی از بهترین، محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین اپ‌های تلفن همراه جهت شناسایی جاهای مختلف در سفر مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، فوراسکوئر است.


آموزش استفاده از برنامه فوراسکوئر(Foursquare) در سفر

فوراسکوئر، یکی از اپلیکیشن‌های جستجوی مکان رایگان برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید تلفن‌های همراه است. با استفاده از آن می‌توانید جاهای جدید اطراف‌تان را پیدا کنید تا براساس جستجوها یا توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده از سوی اپ، به بازدیدشان بشتابید. 


فوراسکوئر چطور کار می‌کند؟

فوراسکوئر، از قابلیت GPS تلفن همراه شما جهت شناسایی موقعیت مکانی‌تان شما می‌کند و نزدیک‌ترین جاها را به شما پیشنهاد می‌دهد. هرچه از این اپ بیشتر استفاده کنید، بیشتر در مورد جاهایی‌که می‌خواهید بروید یاد می‌گیرید، طوری‌که کم کم جاهایی که عاشقشان هستید به شما توصیه می‌شود.


معرفی-فوراسکوئر-در-سفر

توصیه‌های مطرح‌شده از سوی کاربران فوراسکوئر مانند شما ارائه می‌شود که در آن جاها بوده‌اند و به آن‌ها رتبه‌های خوبی داده‌اند و نقد و بررسی‌های مناسبی برایشان نوشته‌اند. مشابه با سایر اپ‌های کشف مکان مانند یِلپ، اوپِن‌تیِبل و... توصیه‌های فوراسکوئر از سوی انجمن کاربران اختصاصی این اپ به شما ارائه می‌شود. 


از فوراسکوئر برای پیدا کردن چه جاهایی می‌توان کمک گرفت؟

شما می‌توانید از اپ فوراسکوئر برای پیدا کردن نزدیک‌ترین جاها در دسته‌بندی‌های زیر استفاده کنید: 

  •  جاهایی برای خوردن صبحانه، ناهار و شام مانند رستوران‌ها
  •  جاهایی برای نوشیدن نوشیدنی‌های سرد و گرم مانند کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خوری‌ها
  •  جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، پارک‌های موضوعی، موزه‌ها، تئاترها، ریزورت‌ها، مراکز آبی، مراکز ورزشی، زمین‌های گلف و...


در سفر چطور باید از فوراسکوئر استفاده کرد؟

همه مسافران پیش از سفر، نه زمان کافی دارند نه می‌خواهند که دست به تحقیق و پژوهش بزنند. فرض کنید صبح خیلی زود از هتل بیرون می‌زنید و می‌خواهید بروید تا در شهر چرخی بزنید. خب چه کار می‌کنید؟ 

در فوراسکوئر میلیون‌ها نکته و رتبه‌بندی محلی وجود دارد که در آن می‌توانید بهترین جاها برای خوردن، نوشیدن، خرید کردن و بازدید کردن را پیدا کنید. این اپ جستجوی محلی را جهت کمک به شناسایی جاهایی که دوست دارید، در قالبی جدید ارائه کرده است. 


نحوه کار با فوراسکوئر: از صفر تا صد

در ادامه یاد می‌‎گیرید که چطور می‌توان از فوراسکوئر در سفر استفاده کرد: 


1. اپ فوراسکوئر را باز کنید و جستجو را آغاز کنید.

فرض کنید، ساعت 8 صبح است و در شهر استانبول به دنبال جایی برای خوردن صبحانه هستید. از یکی از دسته‌بندی‌ها استفاده کرده و در نوار جستجو «Breakfast - صبحانه» را تایپ کنید. با شروع به تایپ کردن، دسته‌بندی‌های خاص متعددی پیش روی‌تان ظاهر می‌شود: «Breakfast»، «Brunch - چاشت» و... 


نمایی-از-اپ-فوراسکوئر-در-سفر

2. انتخاب‌های‌تان را محدود کنید.

در ادامه مثال قبل، با وجود هزاران رستوران و غذاخوری در استانبول، کدام‌شان را برای ناهار انتخاب می‌کنید؟

براساس فاصله و رتبه‌بندی، نتایج جستجو را مرتب کنید، تا توصیه‌شده‌ترین جاها برای‌تان نمایش داده شود. نتایج‌تان را فیلتر کنید تا ببینید کدام‌شان از چه ساعتی تا چه ساعتی باز هستند. همچنین می‌توانید نتایج را فیلتر کنید تا توصیه‌های دوستان یا برندهایی که آن‌ها را دنبال می‌کنید را ببینید و از همه مهم‌تر آن‌هایی که خود فوراسکوئر به شما پیشنهاد می‌کند. 


3. نکات مفید را  دنبال کنید.

یکی از ویژگی‌های خوب فوراسکوئر این است که نکات ارائه‌شده در آن محدودیت کاراکتر 200 تایی دارد و می‌توانید شاهد موجزترین مسائل مرتبط باشید.  

این نکات اغلب به شما می‌گویند که غذای توصیه‌شده چیست، زمانی‌که یک آیتم مشخص فروخته می‌شود، یا قیمت‌گذاری ویژه یا حراج چه زمانی رخ می‌دهد و... . همچنین می‌توانید به دنبال کلمات کلیدی محبوب بروید تا ببینید بحث چه چیزی داغ است و بر سر زبان‌ها قرار دارد. 


4. ذخیره کنید و بعداً استفاده نمایید.

یکی از چیزهایی که در مورد فوراسکوئر عاشقش می‌شوید، این است، زمانی‌که به چیزی که دوست دارید، برخورد کردید می‌توانید آن را ذخیره کرده و به عنوان یک یادآور بعداً به سراغش بروید. آن را به فهرست «جاهای ذخیره‌شده من» خود اضافه کنید و هر زمان که خواستید برگردید تا فهرست‌تان را بررسی کنید. می‌توانید فهرست‌های جدیدی ایجاد کنید و آن‌ها را نیز به جاهای ذخیره‌شده خود بیفزایید و با این‌ کار ابزار فوق‌العاده‌ای برای سفرتان داشته باشید. 


معرفی-فوراسکوئر-در-سفر

5. فهرست‌ها را پیدا کنید.

اگر به دنبال پارک‌های دارای وای‌فای هستید یا می‌خواهید از جدیدترین رستوران‌های شهر و تخفیف‌های‌شان باخبر شوید یا به دنبال ارزان‌ترین جاهای دیدنی و تماشایی شهر هستید، فهرست‌های از پیش‌ایجادشده به شما کمک می‌کنند. برندهای مورداعتمادتان را دنبال کنید تا بتوانید به فهرست‌های تجمیعی توصیه‌های‌شان دسترسی پیدا کنید. می‌توانید این فهرست‌ها را ذخیره کنید و آن‌ها را روی نقشه، هر زمان که به آن‌ها نیاز داشتید ببینید، تا بتوانید رد اطرافیان‌تان را بزنید. 


6. تجربه جستجوی‌تان را شخصی‌سازی کنید.

پیش از سفر می‌توانید به سراغش بروید. به حساب‌تان «علایق‌تان» را اضافه کنید و فوراسکوئر نتایج جستجوی شما را براساس علائق‌تان برایتان شخصی‌سازی می‌کند. اگر «مناظر تماشایی» در بین «علایق‌تان» باشد، یک جستجوی سریع برای «کباب ترکی» در استانبول، بهترین غذاخوری‌های شهر را نشان‌تان می‌دهد. 

و اگر دوستا‌ن‌تان یا سایر افراد را دنبال کنید، فوراسکوئر جاهای توصیه‌شده از سوی دوستان و برندهای مورداعتمادتان را به شما نشان می‌دهد. 


7. اعلان‌ها را فعال کنید.

زمانی‌که یکی از جاهای ذخیره‌شده‌ در نزدیکی‌تان بود، فوراسکوئر به شما اطلاع می‌دهد، و اگر چیز خارق‌العاده‌ای در اطراف‌تان باشد، بازهم این کار را می‌کند. اگر قصد تجربه چیزهای خارق‌العاده را دارید، این امکان را در بخش تنظیمات فعال کنید.  


8. ببینید چه چیزی در صدر فهرست جستجوها قرار دارد.

اگر در شهر بزرگی مانند استانبول باشید، صفحه نمایش فوراسکوئر شما، چیزی را تحت عنوان «فهرست ترند این هفته» نشان‌تان می‌دهد.  فوراسکوئر می‌گوید این «فهرستِ بیلبوردطوری است که میلیون‌ها نفر در آنِ واحد به سراغ بهترین جاها برای خوردن و نوشیدن‌شان هستند». به سراغش بروید و ببینید چه چیزی در حال ترند است و نکته بنویسید، رتبه بدهید و به جاهای مختلف سر بزنید و پسندشان کنید. 


نمایی-از-اپ-فوراسکوئر-در-سفر

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از اپ فوراسکوئر، نحوع کارکرد آن، مزایای آن و نحوه استفاده از آن در سفر آشنا کردیم. اگر قصد سفر دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای داخلی و خارجی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید