معرفی بهترین مقاصد سفر ایران در زمستان
حامد مقتدایی 1398/11/24 1115 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آیا با مقاصد طبیعت گردی ایران در سفر زمستان، مجموعه‌ای از زیباترین‌ها، شگفت‌انگیزترین‌ها، خیره‌کننده‌ترین‌ها، از جزیره تا چشمه و از قلعه تا تنگه آشنایی دارید؟


در زمستان به کجای ایران سفر کنیم؟

در ادامه با معرفی 8 مورد از زیباترین و شگفت‌انگیزترین تورهای داخلی ایران برای سفر زمستان آشنا می‌شوید: 


1. جزیره قشم

برای طبیعت گردی و یک تجربه خاطره‌انگیز در سفر زمستان، می‌توانید در تور جزیره قشم، یکی از محبوب‌ترین تورهای داخلی ایران از طریق وبسایت کایت ثبت نام کرده و از جاذبه‌های گردشگری زیر در آب‌‍‌و‌هوایی مطلوب، نه سرد، نه گرم، لذت ببرید: 

الف) غار نمکی: مجموعه غار نمکی جزیره قشم، به عنوان یک دیدنی‌ترین‌های تور ایران، از 3 غار تشکیل شده که طولانی‌ترین‌شان 6400 متر طول و 8 تا 9 هزارسال قدمت دارد و نمک‌های استخراج‌شده از آن خواص دارویی بسیار زیادی دارد. 


سفر-زمستان-به-جزیره-قشم

ب)  دره ستارگان: در بخش غربی روستای برکه خلف جزیره قشم در این بخش از سفرتان، به یکی از مرموزترین و هراس‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعت گردی تور ایران، برخورد می‌کنید. در این دره شاهد تندیس‌ها و شکاف‌های خارق‌العاده‌ طبیعی ایجادشده بر اثر فرسایش خواهید بود که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در ضمن غروب‌ها بعد از ساعت شش نمی‌توانید وارد محوطه آن شوید، گفته می‌شود کسانی‌که بعد از این ساعت وارد این دره شده‌اند، دیگر بازنگشته‌اند.

پ) تنگه چاهکو: در این تنگه از جزیره قشم، می‌توانید در یک سفر زمستانی، شاهد حجم‌ها، اشکال و تندیس‌های دیدنی و دربردارنده صدها حفره و کاسه و طاقچه‌های سنگی و چاه‌های آبی باشید که بر اثر تغییرات آب‌وهوایی ایجاد شده‌اند. 


2. کاخ آپادانا، شوش

کاخ آپادانا، یکی از مقاصد گردشگری مناسب برای سفر زمستان، 500 سال پیش از میلاد مسیح به دستور داریوش بزرگ، پادشاه فراموش‌نشدنی عصر طلایی هخامنشی، به وسعتی 10434 مترمربعی ساخته شد و در سال 1880 میلادی توسط باستان‌شناسان فرانسوی، از خاک بیرون کشیده شد. کاخ آپادانا که دیواره، سرستون‌ها و کتیبه‌های آن به تاراج رفته و می‌توان بسیاری از آن‌ها را در موزه لوور فرانسه مشاهده کرده، اتاق‌ها و تالارهای بسیاری داشته که 110 مورد از آن‌ها کشف شده است و از بین‌شان می‌توان به تالار بار عام، حرمسرا، دوازه و کاخ پذیرایی اشاره کرد. چیز زیاد و قابل مشاهده جز چندین تکه سنگ و پایه‌های ستون و فضای کلی کاخ، برجای نمانده است و از تماشای این مکان تاریخی، جز حسرت و اندوه هیچ چیز عایدمان نمی‌شود، اما درس زندگی از آن باید گرفت. 


سفر-زمستان-به-کاخ-آپادانا

3. چشمه آب گرم گنو، بندرعباس

چشمه آب گرم گنو واقع در 35 کیلومتری بندرعباس، یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعت گردی سفر زمستان محسوب می‌شود که با ثبت نام در یکی از تورهای داخلی ایران مربوط به جنوب می‌توانید، در حال و هوای زمستانی، تن‌تان را به آب گرم با 40 درجه سانتی‌گراد بسپارید و لذت ببرید. در این چشمه، یک نوع کمیاب از ماهی، به نام آوینیوس گینویس زندگی می‌کند. این چشمه برای استفاده خانم‌ها و آقایان، دو استخر جداگانه در نظر گرفته و در اطراف این محل، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و آلاچیق‌هایی برای استراحت شبانه و عصرگاهی تعبیه شده است. 


سفر-زمستان-به-چشمه-آب-گرم-گنو

4. کویر نایبند، طبس

کویر نایبند، یکی دیگر از دیدنی‌ترین و تماشای‌ترین جاذبه‌های طبیعت گردی تورهای داخلی ایران، در فاصله 225 کیلومتری از طبس و در مسیر به سوی راور کرمان، در فاصله اندکی از کویر لوت واقع شده است. یکی از مناسب‌ترین‌های تور ایران برای سفر زمستان، کویر نایبند با زیبایی‌های چشم‌گیر و خیره‌کننده فضای سرسبز آن به خاطر وجود نخلستان‌ها و ترکیب هنرمندانه خالق طبیعت با رنگ خاکستری کویر، تماشایش حتماً به شما علاقمندان به کویرگردی پیشنهاد می‌شود. 


سفر-زمستان-به-کویر-نایبند

5. تنگه کول فرح، ایذه

تنگه کول فرح ایذه یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین تورهای داخلی ایران در سفر زمستان محسوب شده و در هفت کیلومتری شمال شرق ایذه واقع شده است. در این تنگه شش نقش برجسته تاریخی مربوط به دوران ایلامیان وجود داشته و پرستشگاه نارسینا یکی از خدایان ایلامی محسوب می‌شود. در بخش راست ورودی این تنگه، دو قطعه سنگ بزرگ با نقش‌نماهایی ظریف و زیبا از چهره انسان و حیوانات در حال عبادت مشاهده می‌شود. 


سفر-زمستان-به-تنگه-کول-فرح

6. قلعه سریزد، مهریز

قلعه 3 طبقه خشت و گلی سریزد مهریز، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بانک‌های جهان و یک جاذبه طبیعت گردی فرهنگی تاریخی برای سفر زمستان، در مساحتی 7790 مترمربعی قدمتش به دوران ساسانیان باز می‌گردد. در گذشته از این قلعه جهت ذخیره مواد غذایی، پول، طلا و زیورآلات استفاده می‌شد. جالب است بدانید که در این عمارت، 468 حجره خانوادگی حاوی اشیای باارزش وجود داشته است. 


سفر-زمستان-به-قلعه-سریزد

7. آبشار شوی دزفول

آبشار شوی، یکی از جاذبه‌های طبیعت گردی برای سفر زمستان، در دهستانی به همین نام در شهرستان درفول به ارتفاع 85 متر و عرض 70 متر واقع شده است. دسترسی نه چندان آسان به این آبشار زیبا و تماشایی موجب شده تا محیط مناسبی برای یکی از محبوب‌ترین تورهای داخلی ایران باشد و به عنوان 35امین اثر طبیعی ملی و اولین اثر ملی خوزستان در سال 1393 به ثبت برسد. 


سفر-زمستان-به-آبشار-شوی

8. پارک جنگلی النگدره در گرگان

پارک جنگلی النگدره یکی از مقاصد طبیعت گردی و تفریحی کشور به مساحتی 185 هکتاری در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهارخوران واقع شده است. تماشای این پارک جنگلی با جنگل‌های انبوه و درختان سربه‌فلک‌کشیده و رودخانه‌ای که از آن گذر می‌کند، برای سفر زمستان، مناظری استثنایی و بی‌نظیر را مقابل چشمان شما به تصویر می‌کشد. 

از مهم‌ترین انواع درختان این پارک جنگلی می‌توان به درختان ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و... اشاره کرد. 


سفر-زمستان-به-پارک-جنگلی-النگدره

در این مقاله از مجله گردشگری کایت شما را با توضیحاتی جذاب و خواندنی از بهترین تورهای داخلی ایران، از چشمه تا قلعه، از شمال تا جنوب ایران آشنا کردیم. همچنین می‎توانید بهترین مقاصد ایران برای سفر در فصل پاییز را در صفحه "معرفی بهترین مقصد‌های سفر در پاییز" مشاهده نمایید. اگر قصد دارید یکی از این تورهای داخلی ایران را برای طبیعت گردی انتخاب کنید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در انواع تور ایران برای سفر زمستان راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید