معرفی بهترین مناطق جنگلی برای سفر
محمد قاسمی 1398/11/23 4099 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ایران پر از زیبایی‌های ناشناخته است و در گوشه و کنار آن می‌توان مناطق بسیار زیبایی را پیدا کرد که شما را حیرت‌زده می‌کنند. اگر به طبیعت علاقه دارید و می‌خواهید برای یک ماجراجویی تازه برنامه‌ریزی کنید، با کایت همراه باشید تا بهترین مناطق جنگلی برای سفر را به شما معرفی کنیم. 


10 تا از بهترین جنگل های ایران برای سفر

اگرچه بسیاری از بخش‌های ایران به صورت کوهستانی است، اما عمده جنگل‌های بزرگ و زیبا در شمال کشور جای گرفته‌اند. با این حال، لیست زیر شامل 10 جنگل زیبای ایران در استان های مختلف می‌شود و مطمئنا مسافرت به آنها حسابی می‌تواند حال و هوای شما را تغییر دهد. 


جنگل گیسوم

جنگل گیسوم یکی از بهترین مناطق جنگلی برای سفر در شهر تالش است که زیبایی‌های آن هوش را از سر شما می‌برد. در حقیقت، پارک جنگلی دکتر درستکار به عنوان بخشی از جنگل گیسوم، این روزها به یکی از قطب‌های اصلی سفر در استان گیلان تبدیل شده است. درختان بلندی که در کنار جاده اصلی این جنگل قرار گرفته‌اند، چشم‌اندازی بی‌بدیل را  در مقابل چشمان شما قرار خواهند داد.

گیسوم یکی از بهترین مناطق جنگلی شمال کشور با محیط بکر، درختان پیر و جوان بسیار و بیش از 76 گونه گیاهی است که در فاصله 80 کیلومتری رشت از سمت آستارا واقع شده و می‌تواند مقصدی عالی برای طبیعت‌گردی باشد. 


جنگل گیسوم

جنگل دالخانی

اگر به جنگل‌های مه‌آلود و مرموزی که شما را شگفت‌زده می‌کنند علاقه‌مند هستید، همین حالا برای سفر به جنگل دالخانی برنامه‌ریزی کنید! این جنگل بسیار زیبا که در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع شده و به دالان بهشت نیز مشهور است، معمولا از مه غلیظ پوشیده می‌شود و با دریای خزر فقط 10 کیلومتر فاصله دارد. این یعنی بعد از یک جنگل‌گردی حسابی، می‌توانید از تفریح در کنار ساحل دریا لذت ببرید. البته، برای این کار نیاز به وسایل ضروری و آشنایی با جنگل نیز هست. 


جنگل دالخانی

جنگل النگدره

جنگل النگدره یکی از فوق‌العاده‌ترین جنگل های شمال کشور در پنج کیلومتری غربی گرگان است و از آن به عنوان پارک جنگلی شاخص شمال کشور یاد می‌کنند. عبور رودخانه قلاشی از قسمت جنوبی تا شمالی پارک با چندین چشمه زیبا، حس و حالی متفاوت را به جنگل النگدره بخشیده است. پوشش گیاهی بسیار متنوع و وجود درختان لرگ، شیردار، افرا، بید، بلوط، ممرز، خرمندی و انجی سبب شده تا جنگل النگدره، ظاهری بسیار زیبا و البته بسیار متفاوت پیدا کند. این جنگ زیبا یکی از بهترین مناطق جنگلی برای سفر در روزهای خنک پاییزی و نخستین روزهای بهار محسوب می‌شود.


جنگل النگدره

جنگل راش سوادکوه

جنگل راش یکی از گنجینه‌های بزرگ استان مازندران است و طبعیت بی‌نظیر آن، هر گردشگری را برای سفر به این منطقه مشتاق می‌کند. اگر می‌خواهید از دنیای پرهیاهوی شهر دور شوید و چند ساعتی را در میان درختانی بلند سپری کنید، همین حالا آماده سفر به شهرستان سوادکوه شوید! گوش دادن به نغمه‌خوانی پرندگان در میان درختان کشیده و تفریح در کنار آبشار بسیار زیبای اوبن، تفریحی است که در کمتر جایی می‌توان آن را پیدا کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این جنگل به صفحه "جنگل راش" مراجعه نمایید.


پارک جنگلی سراوان


پارک جنگلی سراوان

افرادی که با جاذبه های طبیعی ایران آشنایی داشته باشند، حتما نام پارک جنگلی سراوان را شنیده‌اند؛ یکی از بهترین مناطق جنگلی برای سفر که در کیلومتر 17 جاده رشت-قزوین واقع شده و سالانه میزبان هزاران نفر از مسافران ایرانی از گوشه و کنار کشور است. محیط رازآلود و درختانی که یکدیگر را در آغوش کشیده‌ و مناظری حیرت‌انگیز از جنگل‌های تودرتو را به وجود آورده‌اند، بدون شک شما را بهت‌زده خواهند کرد. مورد قابل توجه، وجود مرداب سراوان در این پارک جنگلی است. به شما قول می‌دهیم که قایق‌سواری در این مرداب، عبور از میان درختان کوچک و بزرگ و همچنین گوش دادن به صدای پرندگان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. 


پارک جنگلی سراوان

جنگل ابر

یکی دیگر از بهترین مناطق جنگلی ایران برای سفر و تفریح، جنگل ابر در یکی از استان‌های کویری و گرم ایران یعنی سمنان است. جنگل ابر در حقیقت در 45 کیلومتری شمال شاهرود و مرز میان گلستان و سمنان قرار گرفته و قدمت آن به دوران سوم زمین‌شناسی می‌رسد. اما چرا این جنگل را «ابر» نام‌گذاری کرده‌اند؟ پاسخ ساده است: زیرا در اکثر مواقع، اقیانوسی از ابرها این جنگل را در آغوش می‌کشد و منظره‌ای خیره‌کننده را در مقابل گردشگران قرار می‌دهد.


جنگل ابر

جنگل های ارسباران

جنگل های ارسباران، یکی دیگر از جنگل های هیرکانی در استان آذربایجان غربی هستند که اگر فصل پاییز به آن سفر کنید، چیزی جز صدای چشمه‌های آب، خش‌خش برگ‌های زرد و نغمه پرندگان را نخواهید شنید! گونه‌های جانوری زیادی در ارسباران زندگی می‌کنند و علی‌رغم اینکه این جنگل از سال 1350 به عنوان منطقه‌ای حفافظت‌شده معرفی شده است، برخی شکارچیان به صورت غیر قانونی اقدام به شکار حیوانات مختلف در آن می‌کنند.


جنگل های ارسباران

جنگل های دوهزار و سه‌هزار

جنگل های دوهزار و سه‌هزار تنکابن از بهترین مناطق جنگلی استان مازنداران هستند که حتما پیش از این آوازه آنها را شنیده‌اید. تفریح در محیط بکر این جنگل‌ها و تماشای درختان حیرت‌انگیز ون، چنار، راش، هیرکانی و درختان بسیار زیبای دیگر، لمس روح واقعی طبیعت را امکان‌پذیر می‌کنند. جالب است بدانید قله سیالان با ارتفاع 4250 متر نیز در جنگل دوهزار واقع شده و از محبوب‌ترین جاذبه‌های ورزشی منطقه نیز محسوب می‌شود. اگر به این منطقه سفر کردید، بهتر است بدانید در مسیر صعود این قله چشم‌اندازهایی خیره‌کننده در انتظار شماست که شاید مهم‌ترین آن، تماشای دریای آبی خزر از بالای قله باشد! 


جنگل های دوهزار و سه‌هزار

جنگل های حرا

جنگل های زیبا فقط در شمال یا غرب کشور وجود ندارند؛ حرا نام یکی از بهترین مناطق جنگلی برای سفر در جنوب و جزیره قشم با مساحتی تقریبا 7500 هکتاری است که بی‌شک زیبایی‌های آن، شما را مسحور خود خواهد کرد.

چیزی که جنگل های حرا را از دیگر جنگل های ایران متمایز می‌کند، قرارگیری آن در میان آب‌های خلیج فارس و تاثیر جزر و مد آب بر روی آن است. به بیان دیگر، وقتی که آب دریا بالا می‌آید، درختان به‌نظر حالتی شناور بر روی آب دارند و با پایین رفتن آب نیز این منطقه ظاهری مانند جنگل های خشک خواهد داشت. وجود انواع جانوران آبزی و طبیعت متفاوت جنگل های حرا سبب شده تا از آن به عنوان یکی از عجایب هفتگانه قشم یاد شود. 


جنگل های حرا

جنگل الیمستان

باز هم مازندران و باز هم یکی دیگر از بهترین مناطق جنگلی برای سفر! الیمستان از آن دست جنگل‌های بسیار زیبا با پوشش گیاهی متنوع و چشم‌اندازهای خاص است که برای یک‌بار هم که شده، حتما باید از آن دیدن کنید! جنگل الیمستان که با نام «طلای سبز ایران» نیز شناخته می‌شود، در 20 کیلومتری جاده هراز به آمل قرار گرفته و مناظر مه‌آلود آن سبب شده است تا بسیاری از عکاسان برای ثبت تصاویر ناب و متفاوت، به این منطقه سفر کنند. 


جنگل الیمستان

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید