معرفی بهترین رستوران‌های باکو
حامد مقتدایی 1398/11/24 2061 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد سفر به آذربایجان را دارید و می‌خواهید با بهترین رستوران‌ها در باکو، شهر مدرن و درحال‌شکوفاییِ باشکوه و سرزنده دریای خزر، آشنا شوید، با ما همراه باشید. در صورت نیاز به اطلاعات تورهای باکو می‌توانید وارد صفحه "تور باکو" شوید.


رستوران‌های باکو: از ایلِوِن تا اسکالینی

تاریخچه وجودی شهر باکو به دوران امپراطوری روم باستان باز می‌گردد و شمای کلی معماری آن دوران کماکان نیز در غذاخوری‌های شهرش مشاهده می‌شود. در ادامه به ارائه توضیحاتی مختصر درباره 8 مورد از بهترین رستوران‌های باکو پرداخته‌ایم: 


1. رستوران ایلِوِن

یک رستوران ژاپنی فوق‌العاده که در طبقه یازدهم هتل پارک‌این واقع شده، یکی از بهترین چشم‌اندازها را در پایتخت باکو، در پیش چشمان شما قرار می‌دهد. این رستوران به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های باکو انتخابی است مناسب برای آن دسته افرادی که می‌خواهند سوشی و سایر غذاهای خوشمزه ژاپنی و آسیایی را امتحان کنند. شب‌هنگام، رستوران ایلون به یکی از منحصربه‌فرد‌ترین موقعیت‌های باکو بدل می‌شود و در آن موسیقی جاز برای محلی‌ها و سایر گردشگران حاضر نواخته می‌شود. 


ایلِوِن-از-بهترین-رستوران‌های-باکو

2. رستوران آواز

یک رستوران سنتی که هدفش به نمایش گذاشتن فرهنگ آذربایجانی است و نه تنها در بین غذاهایش می‌توان از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی لذت برد، بلکه اجراهای موسیقی جاز و فولکولور نیز در روزهای مشخصی از هفته در آن برگزار می‌شود. در منوی این رستوران می‌توانید فهرست کاملی از غذاهای سنتی را در کنار غذاهای پیشنهادی سرآشپز امتحان کنید که برپایه تاریخچه غنی این کشور و با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و فراوانی سبزیجات ارگانیک محلی و میوه‌هایی که دارد، طبخ می‌شوند. در بین ظروف غذای توصیه‌شده، ماهیان خاردار با سرکه و سبزیجات، سوپ کدو و کباب بره نیز دیده می‌شود. 


آواز-از-بهترین-رستوران‌های-باکو

3. رستوران آرت گاردن

آرت گاردن یکی از آن بهترین رستوران‌های باکو است که در قلب بخش تاریخی شهر پنهان شده و باید حتماً به آن سر بزنید. با داشتن یک فضای باز غذاخوری، شامل اتاق‌های شام اختصاصی متعدد تزئین‌شده توسط هنرمندان خوش‌ذوق محلی با صحنه‌های سنتی از منطقه، این رستوران را به یک رستوران بسیار شیک و باکلاس تبدیل کرده است. منوی این رستوران انواع و اقسام شیرینی‌های محلی باکو را نیز دربردارد که نمی‌توانید دربرابرش مقاومت کنید. علاوه براین‌ها، در رویدادهای مختلف فرهنگی می‌توانید شاهد برگزاری مراسم‌های مختلف، نمایشگاه‌ها و کنسرت‌های موسیقی جاز باشید. 


آرت-گاردن-از-بهترین-رستوران‌های-باکو

4. رستوران کافه‌سیتی

یکی از بهترین‌ رستوران‌های باکو که از طرف سایت تریپ‌ادوایزر در سال 2014 گواهی برتری دریافت کرده، کافه‌سیتی است که فضایی در سطح و اندازه رستوران‌های بین‌المللی دارد. قیمت‌ منوی این رستوران بسیار منطقی بوده و در بین محلی‌ها نیز از محبوبیت‌ بالایی برخوردار است. تمپورای میگو و پودینگ‌های سرخ‌شده، بادمجان کبابی، گوشت گوساله دودوی، انواع سالادها شامل سالاد یونانی یا سالاد میگو، سوپ‌های تازه، پاستاها، پیتزاها و دسرهای خانگی از تیرامیسو تا بستنی از جمله آیتم‌های فوق‌العاده خوشمزه موجود در منوی رستوران کافه‌سیتی محسوب می‌شود. 


کافه‌سیتی-از-بهترین-رستوران‌های-باکو

5. رستوران چنار

بدون شک رستوران چنار یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های باکو محسوب می‌شود که توسط درخت‌های چنار قدیمی پوشانده شده و در نزدیکی مجسمه افسانه‌ای قهرمان آذری، بهرام گور در حال شکست یک اژدهای قدرتمند، قرار دارد و انتخاب مناسبی برای آن دسته افرادی که می‌خواهند طعم و مزه غذاهای آسیایی را بچشند. در این رستوران غذاهایی از کشورهایی همچون چین، تایلند، مالزی و سنگاپور وجود دارد. از آیتم‌های ویژه غذاهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: جوجه شیرین و ترش چنار، انار و زردآلو، تمپورای خرچنگ کانادایی با نمک چای سبز یا کباب دم گاو واگیو با سس‌های تند مخصوص. 


چنار-از-بهترین-رستوران‌های-باکو

6. رستوران دریا فیش هاوس

یک جای فوق‌العاده ایده‌آل برای عاشقان غذاهای دریایی و انواع ماهی که تجربه لذت‌بخش و بی‌نظیری را برایتان به ارمغان می‌آورد. در این رستوران فضاهای اختصاصی طراحی‌شده مناسب خانواده وجود داشته و یکی از بهترین مکان‌های شهر است که در آن می‌توانید از تماشای یک غروب فراموش‌نشدنی در پایتخت آذربایجان لذت ببرید. ظروف غذای ارائه‌شده در این رستوران از ماهی‌های صیدشده توسط صیادان محلی تهیه می‌شود. 


دریافیش-هاوس-از-بهترین-رستوران‌های-باکو

7. رستوان روم

رستوران روم از آن دسته رستوران‌هایی است که با سایر رستوران‌های سنتی باکو، از زمین تا آسمان تفاوت دارد و با تکیه به مفهوم «باید احساس کنید در اتاق خودتان هستید»، حتماً باید به آن سر بزنید. شما می‌توانید چیزهایی که می‌خواهید و در منو نیست را از قبل به آن‌ها سفارش دهید تا برایتان آماده‌اش کنند. در محوطه این رستوران نیز می‌توانید شاهد نمایشگاه‌های هنرهای عالی نیز باشید. 


روم-از-بهترین-رستوران‌های-باکو

8. اسکالینی

از آن دسته مکان‌هایی که در آن می‌توان طعم و عطر مدیترانه‌ای را در کنار غذاهای ایتالیایی در باکو شاهد باشید و از آن لذت ببرید. برای آن دسته افرادی که می‌خواهند از غذاهای محلی آذربایجانی فاصله بگیرند، این رستوران فوق‌العاده، یکی از بهترین رستوران‌های باکو محسوب می‌شود. در بخشی از منوی غذایی این رستوران می‌توانید چنین آیتم‌هایی را شاهد باشید: پنیر بورتا با مارچوبه و چغندر، کالاماری سرخ‌شده با کدو سبز، سالاد مخلوط با کالاماری و گوجه‌فرنگی‌های خشک‌شده، راویولی خانگی با ریکوتا و اسفناج یا گنوکی خانگی با پنیر گرگونزولا و گردو و نیز تیرامیسو با ژلاتین تازه.


اسکالینی-از-بهترین-رستوران‌های-باکو

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از بهترین رستوران‌های باکو از ایلِوِن تا اسکالینی آشنا کردیم. اگر قصد سفر به آذربایجان را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور باکو راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید