کشور مالزی و 10 مورد عجیب و غیرقانونی
حسام مقتدایی 1398/11/19 4570 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



بدیهی است نباید در هیچ کشوری کسی را به قتل برسانید یا مواد بفروشد اما آیا می‌دانستید تنها اقدام به خودکشی در کشور مالزی می‌تواند جریمه سنگینی برایتان داشته باشد؟ پس اگر قسط سفر به تور مالزی را دارید با ین مقاله همراه باشید.


معرفی 10 مورد عجیب و غیرقانونی

در ادامه قرار است به معرفی 10 مورد عجیب و غیرقانونی در کشور مالزی بپردازیم که هرگز در طول بازدیدتان از این کشور نباید دست به هیچ‌کدام از آن‌ها بزنید. 


جیواکینگ


جیواکینگ-در-کشور-مالزی

طبق اکتا لالولینتاس 1999 (قانون حمل و نقل جاده‌ای 1999)، اگر هنگامی که پل عابر پیاده یا گذرگاه عبور گورخر در فاصله 100 متری‌تان قرار دارد و شما سعی کنید از عرض خیابان عبور کنید، 500 دلار جریمه خواهید شد.

پس سعی کنید به دنبال پل بگردید و از روی آن بگذرید.


قبول کردن غذا و نوشیدنی قبل یا بعد از رأی‌گیری


قبول-کردن-غذا-و-نوشیدنی-قبل-یا-بعد-از-رایگیری

طبق قانون جرائم انتخاباتی سال 1954، مجازات قبول کردن غذا، نوشیدنی یا اسنک قبل، در طول یا بعد از رأی‌گیری، 2 سال حبس است و جریمه نقدی آن چیزی در حدود 1250 دلار می‌باشد و همچنین تا 5 سال حق رأی نخواهید داشت.


رفتار مستی

طبق قانون مجازات 510، اگر در اماکن عمومی، رفتاری همچون آدم‌های مست از شما سر بزند، تا 20 دلار جریمه خواهید شد یا به مدت 10 روز در زندان خواهید بود یا حتی ممکن است هردوی این مجازات‌ها برایتان در نظر گرفته شود. پس هرگز در خیابان یا اماکن عمومی رفتاری همچون افراد مست نداشته باشید و اگر مست بودید، بهترین جایی که می‌توانید بگذرانید، همان تختخوابتان است. سعی کنید از خانه بیرون نروید.


فیلم و سریالی که لحظات خشونت، جنسی و مذهبی داشته باشد.


فیلم-و-سریال-مستهجن

فقط 50 سایه خاکستری زیر تیغ سانسور نرفت. فیلم‌های جایزه برده‌ای همچون کوهستان بروکبک، قوی سیاه، شاهزاده مصر و فهرست شیندلر نیز به دلایلی که موضوعات آن مرتبط با مسائل جنسی، مذهبی و خشونت‌آمیز بود، ممنون هستند.

دیگر فیلم‌هایی که طبق دستور هیئت سانسور فیلم کشور مالزی ممنوع اعلام شده‌اند عبارت‌اند از زن شگفت‌انگیز (به این خاطر که بازیگر اصلی زن آن یعنی گال گادوت در گذشته از اعضای ارتش اسرائیل بوده است)، شوالیه سیاه (به خاطر خشونت، آشوبگری و تروریستم) و دیو و دلبر (به خاطر ارجاعات هم‌جنس گرایانه).

سریال‌ها نیز از چنین قوانینی جان سالم به در نبرده‌اند و آن‌ها هم زیر تیغ سانسور کشور مالزی رفتهاند. فمیلی گای، هوم اند اوی و سکس و شهر هرگز در مالزی نمایش داده نشده‌اند.


اسم فرزندتان را از روی میوه بگذارید

اگر دلتان می‌خواهد اسم اولین فرزند خود را سیب بگذارید، چنین امکانی را در مالزی نخواهید داشت. بعد از مجموعه‌ای از نام‌های عجیب فرزندان در سال 2006، اداره ثبت ملی محدودیتی برای تعداد نام‌هایی که والدین می‌توانند بر روی فرزندان خود بگذارند، تعیین کرد. پس از سال 2006، کودکان هرگز نام میوه، سبزیجات، رنگ، حشرات، حیوانات، شیاطین، اعداد و اتومبیل‌های ژاپنی را نخواهند داشت (دیگر هیچ بچه‌ای هوندا کوچولو نخواهد بود).


برخورد نامتعارف


برخورد-نامتعارف

لباس دو بندی شنا (بیکینی) در کلانتان و ترنگانو ممنوع است و اگر می‌خواهید در سواحل مالزی برهنه شوید، لطفاً این کار را هرگز انجام ندهید. برهنه شدن به هر دلیل حتی برای آفتاب گرفتن در مالزی غیرقانونی است و بسته به وضعیتی که داشته باشید برایتان جریمه بریده می‌شود و همچنین ممکن است مجبور باشید تا 3 ماه را در زندان بگذرانید.


آهنگ‌های مستهجن

هرگز دسپاسیتو اثر لوئیس فونسی را نخوانید چرا که ممکن است به خاطر خواندن این آهنگ به زندان بروید. این آهنگ در سال 2017 به دلیل محتوای مستهجنی که داشت در مالزی ممنوع اعلام شد و از آهنگ‌های دیگری که این وضع را دارند می‌توان به این‌گونه متولد شدم (از لیدی گاگا)، زندگی آمریکایی (مدونا) و قطعاً همه (ونسا آموروسی) اشاره کرد. 


غیرمسلمانی از واژه الله به عنوان خدا استفاده کند.


غیرمسلمانی-که-نام-الله-را-به-زبان-بیاورد

مالزی تنها کشوری در جهان است که به شدت غیرمسلمانان را از به زبان آوردن الله برای اشاره به خدا منع می‌کند. این تصمیم برای بسیاری از غیرمسلمانان ناپسند بوده و آن‌ها با احترام و برای قرن‌ها بود که از این واژه استفاده می‌کردند اما مسلمانان راست گفتند ما باید از الله محافظت کنیم چرا که این ضرورت دین ما است.


اقدام به خودکشی


اقدام به خودکشی ناموفق می‌تواند فرد را با زندانی شدن یک ساله روبرو کند یا این که برایش جریمه بریده شود. البته حتی ممکن است بسته به شرایط هردوی این مجازات‌ها برایش در نظر گرفته شود.


فروشگاه زدن در پارکینگ


فروشگاه-زدن-در-پارکینگ-عمومی

آیا قصد به راه انداختن فروشگاه شخصی خود را در پارکینگ عمومی داشتید؟ فکر کنم باید درباره این مسئله مجدداً فکر کنید. طبق بخش 9 و 46 قانون ساختمان و خیابان، هرکسی که در اماکن عمومی فروشگاهی بزند مشمول پرداخت 500 دلار جریمه خواهد بود. این شامل غرفه بدون مجوز غذا نیز می‌شود.


جمع‌بندی

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی 11 چیز عجیب و غیرقانونی در کشور مالزی پرداختیم که اگر روزی تصمیم گرفتید از این کشور بازدید کنید، حواستان باشد که یک وقت هیچ‌کدام از این کارها را انجام ندهید. ممنوعیت‌هایی که در این کشور وجود دارد، تقریباً زیاد بوده و بهتر است حسابی مراقب خودتان باشید. چنانچه قصد سفر به کشور مالزی را دارید بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت نکات لازم در خصوص سفر را بگویند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید