معرفی برج گالاتای استانبول
حامد مقتدایی 1398/11/17 1118 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آیا با برج گالاتای در استانبول، یکی از محبوب‌ترین نمادهای تاریخی و قدیمی‌ترین برج‌های جهانِ واقع در شهر زیبای استانبول و ویژگی‌های تماشایی آن آشنایی دارید؟


برج گالاتای استانبول: بلندترین ساختمان قسطنطیه

برج گالاتای استانبول در سال 1348 میلادی، بلندترین ساختمان استانبول بود و از فراز آن می‌شود یک چشم‌انداز 360 درجه به شهر داشت و نیمی از جاذبه‌های گردشگری دیدنی استانبول مانند پل بوسفور، کاخ توپقاپی و مسجد سلطان احمد از آنجا پیداست. 


معرفی برج گالاتای استانبول

در زبان ترکی به این برج استوانه‌ای و سنگی «گالاتا کولیسی» و در زبان لاتین به آن «برج مسیح» می‌گویند. برج گالاتای استانبول واقع در بخش شمالی شاخ طلایی، در قرن 14ام توسط جنوایی‌های ایتالیایی ساخته شده تا از آن به عنوان برج دیدبانی و محل کنترل رفت‌وآمد کشتی‌ها استفاده شود. برج گالاتای استانبول به ارتفاع 67 متر و در 9 طبقه، در دورانی که ساخته شد، به بلندترین ساختمان این شهر معروف شد. 


نمای-بیرونیِ-برج-گالاتای-استانبول

قسمت‌های مختلف برج گالاتای استانبول

برج گالاتای استانبول از 3 قسمت ورودی، رستوران و سکوی بازدید تشکیل شده و بازدیدکنندگان و گردشگران تور استانبول برای رسیدن به طبقات بالایی باید از آسانسورهای تعبیه‌شده در برج استفاده کنند. توجه داشته باشید که دسترسی به 2 طبقه فوقانی برج تنها از طریق پله‌نوردی امکان‌پذیر است. 

1. قسمت ورودی: با بهره‌مندی از استندهای اطلاعات تاریخی برج گالاتای استانبول یا درخواست کمک از راهنمایان گردشگری مستقر در این محل می‌توانید پاسخ سوالات‌تان را دریافت کنید. در ادامه مسیر، بسته به توانمندی و حس‌وحال‌تان می‌توانید آسانسور یا پله‌های مارپیچ را برای دسترسی به طبقات بالایی برج انتخاب کنید. 

2. سکوی تماشا: جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین قسمت از بازدیدتان از برج گالاتای استانبول، سکوی آن خواهد بود که می‌توانید با رسیدن به آن از منظر 360 درجه شهر لذت ببرید و همه جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و تاریخی شهر را یکجا ببینید. 

3. رستوران و کافه: رستوران برج گالاتای استانبول را می‌توان بدون شک یکی از تماشایی‌ترین رستوران‌های شهر دانست که ارزش یک‌بار امتحان کردن غذا در بلندترین برج تاریخی شهر را با چشم‌اندازی خیره‌کننده دارد و تجربه‌ای بیادماندنی برایتان ثبت می‌شود. 


تاریخچه برج گالاتای استانبول

پیش از سلطه عثمانی‌ها بر ترکیه امروزی، امپراطوری بیزانس در این موقعیت حکمرانی می‌کردند و سال‌ها پیش از ساخت برج گالاتای استانبول، بیزانسی‌ها جهت سلطه بر دریای مرمره و کنترل رفت‌وآمد کشتی‌ها برج چوبی را در قالب یک فانوس دریایی احداث کردند که بر اثر زمین‌لرزه و آتش‌سوزی در سال 1203 کاملاً از بین رفت و جا برای برج سنگی باز شد. 

پس از سلطه ایتالیایی، جنواها، برجی مستحکم و باداوم‌تر را جایگزین برج چوبی کردند که در سال 1348 میلادی به بلندترین برج گالاتای استانبول بدل شد. 

با حکومت عثمانی‌ها، بخش‌هایی از برج گالاتای استانبول تغییر کاربری دادند و در کنار بخش‌های فوقانی که سکوی دیدبانی بودند، بخش‌های زیرینش به زندان و سیا‌ه‌چاله بدل شدند. 


رستوران-برج-گالاتای-استانبول

در جدول زیر می‌توانید شاهد تغییرات برج گالاتای استانبول در گذر زمان باشید: 

سال

بلایای طبیعی

مرمت و بازسازی

نوع کاربری

1509

در اثر زلزله

توسط معمار مشهور عثمانی، هایردین

تاسیس رصدخانه توسط تاج‌الدین افندی

1546

-

-

زندان کارگران اجباری در دوران سلطنت سلطان مراد سوم

1794

آتش‌سوزی

بازسازی در دوران سلطنت سلطان سلیم

-

1831

آتش‌سوزی

در زمان سلطنت سلطان محمود که دو طبقه دیگر و یک گنبد مخروطی به آن اضافه شد.

-

تا 1960

-

-

دیده‌بانی و روشن‌ کردن آتش در هنگان شب و کنترل کشتی‌ها

1965 تا 1967

-

-

بدل شدن تدریجی به سازه‌ای تاریخی و جایی برای سرگرمی گردشگران



امکانات، مسیر و هزینه رفتن به برج گالاتای استانبول

از امکانات برج گالاتای استانبول می‌توان به کافه، رستوران، سرویس‌ بهداشتی، آسانسور و فروشگاه خرید سوغات اشاره کرد. 

برج گالاتای استانبول در محله برکت‌زاده واقع شده و هزینه بازدید از آن 35 لیر ترکیه است و ساعات بازدید از آن هم 9 صبح تا 8 و نیم شب می‌باشد. 


فروشگاه-برج-گالاتای-استانبول

راه‌های دسترسی به برج گالاتای استانبول به شرح زیر است: 

الف) از هر کجا که هستید، سوار تراموا شوید، خود را به ایستگاه توپخانه برسانید و سپس وارد خیابان لولچی هندک شوید. پس از 650 متر نیز با پیاده‌روی به برج گالاتای استانبول می‌رسید. 

ب) کافی است از میدان تکسیم تا کاباتاش را با فونیکولار بروید و سپس با تراموای جدید خودتان را به محله کاراکوی برسانید. 

پ) با مترو کافی است از تکسیم به شیشانه رفته و از آنجا تا خیابان گلیپ 150 متری پیاده‌روی کنید و پس از آن 300 تا 350 متر به سمت پایین خیابان بروید تا برج گالاتای استانبول را در سمت راست خود ببینید. 


دیدنی‌های اطراف برج گالاتای استانبول

پس از اینکه بین یک ساعت تا چهل و پنج دقیقه وقت گذاشتید و از برج گالاتای استانبول بازدید کردید و کلی عکس گرفتید و خاطره خوبی را بر فراز یکی از خوش‌چشم‌اندازترین بخش استانبول تجربه کردید، می‌توانید به سراغ یکی از دیدنی‌های اطراف بروید: 

فاصله برج گالاتای استانبول از پل بوسفور، پل گالاتا، مسجد ایاصوفیه، کاخ دلمه باغچه، میدان تکسیم و حمام خرم سلطان به ترتیب 9.8، 0.9، 4.2، 3.4، 3.3 و 3.9 کیلومتر است. 



ورودی-برج-گالاتای-استانبول

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با توضیحاتی مفید و خواندنی از تاریخچه، قسمت‌های مختلف، امکانات، مسیر دسترسی، هزینه بازدید و دیدنی‌های اطراف برج گالاتای استانبول، آشنا کردیم. چنانچه قصد سفر به استانبول را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه بلیط هواپیما استانبول و صفحه تور استانبول مراجعه نمایید تا برای سفر اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید