معرفی بهترین رستوران‌های تکسیم استانبول
حسام مقتدایی 1398/11/16 3185 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



میدانی در استانبول ترکیه وجود دارد به نام تکسیم که در آن می‌توانید رستوران‌های بسیار مدرنی با غذاهای باکیفیت و خوشمزه پیدا کنید. این رستوران‌ها، نماهای بسیار جذابی هم دارند.پس اگر قسط سفر به تور استانبول را دارید با ما با این مقاله همراه باشید.


معرفی 10 مورد از بهترین رستورانهای منطقه تکسیم استانبول

همان‌طور که میدانید، استانبول شهری است جادویی که به دلیل تقسیم شدن آن بین دو قاره، از تاریخی غنی و باشکوه برخوردار است. در ادامه این مطلب قرار است به یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مرکز شهر استانبول، یعنی منطقه تکسیم و رستوران‌های درون آن بپردازیم. 


اوتانتیک


رستوران اوتانتیک

گُزلِمِه یکی از غذاهای سنتی دست‌سازی است که اغلب وقتی در خیابان‌های ترکیه قدم بزنید، آن را می‌بینید. همچنین اگر وارد رستوران‌های ترکیه شوید نیز، گزلمه را می‌توانید در منوی آن پیدا کنید. اوتانتیک یکی از بهترین گزلمهها را طبخ می‌کند. قیمت‌های این رستوران بسیار مقرون به صرفه بوده و اتمسفر و منوی آن تجربه فرهنگی معتبری را برایتان به ارمغان می‌آورد. کباب‌های بره آن بسیار شیرین و نرم بوده و جزو غذاهای موردعلاقه مشتریان به حساب می‌آید. یکی از سنتی‌ترین دسرهای ترکی که در این رستوران ارائه می‌شود، گولاش بوده که ماده اصلی آن شیر است و با آب گلاب و انار طعم دار شده است. 

آدرس: محله اسمالی مشیت، خیابان استقلال، پلاک 170


استانبول 360


رستوران استانبول-360

این رستوران که بر روی پشت بام قرار دارد، این حس را به شما می‌دهد که انگار در آسمان شناور هستید چرا که دیوارهای آن شیشه‌ای است و نمایی 360 درجه از استانبول را به شما می‌دهد. منوی آن ترکیبی است از غذاهایی که بین ترکی، مدیترانه‌ای، هندی و ایتالیایی هستند و از موارد موجود در منوی آن می‌توان به سوپ طالبی بستنی فتا و اسانس نعناع اشاره کرد یا مزه‌های گرمی همچون بشقاب لوبیا، کره و هشت‌پا. برخی شب‌ها، آن‌ها دی جی به این رستوران می‌آورند تا موسیقی پخش کند و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای نیز سرو می‌شود. البته حتی اگر فقط به قصد منظره تماشایی و نوشیدنی‌های آن پا به این مکان بگذارید، امکان ندارد غذا نخورده آن را ترک کنید.

آدرس: محله تومتوم، خیابان استقلال، پلاک 163


کافه خانه


رستوران کافه-خانه

کافه خانه در آپارتمان تاریخی میسیر واقع شده و رستورانی است به سبک غربی در وسط خیابان استقلال با نورپردازی زیبا، صندلی‌های آرام و موسیقی خوشایندی که فضای دل‌پذیری را می‌سازد. غذا و خدماتی که در این رستوران به شما ارائه می‌شود، شگفت‌انگیز است. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای موجود در منو، ماهی قزل‌آلای کباب شده با اسفناج، سیب‌زمینی، آویشن و رز ماری است. سادگی مواد اولیه این غذا باعث می‌شود تا ماهی تردی در اختیار شما قرار گیرد که به راحتی در دهانتان آب می‌شود. درحالی‌که همه غذاهای منو، خوشمزه هستند، غذاهایی که ماده اصلی آن‌ها ماهی است بسیار خوشمزه‌تر هستند چرا که رستوران فاصله بسیار کمی تا بازار ماهی‌فروشان دارد و به همین خاطر تازه هستند. نوشیدنی‌های این رستوران‌ها نیز بسیار فوق‌العاده است. هر سه وعده غذایی را می‌توانید در این رستوران پیدا کنید.

آدرس: خیابان استقلال، آپارتمان میسیر


مطالب مرتبط:

رستوران دریایی الئوس


رستوران-دریایی-الئوس

الئوس، نگین پنهانی در طبقه دوم ساختمانی تاریخی نزدیک تونل در انتهای بیوگلوی خیابان استقلال است. این رستوران یونانی، نوشیدنی‌های خاص و کهن را با مزه‌هایی بسیار خوشمزه پیش از وعده‌های غذایی به مشتریانش ارائه می‌کند. فضای این رستوران بسیار دنج بوده و همچنین منظره زیبایی از بسفر را پیش رویتان خواهید داشت که یادآور میزان تازگی ماهی‌های این رستوران خواهد بود. بسته به منو، نوع ماهی ارائه شده، تغییر می‌کند، ماهی خال مخالی، ساریکانات یا بلوفیش برخی از ماهی‌های موردعلاقه مشتریان است. غذای اصلی در این رستوران همیشه به همراه میوه و نوشیدنی سرو می‌شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که نمای این رستوران خیلی جذاب نیست اما فضای داخل آن بسیار دنج است. اگر عاشق غذای دریایی هستید اما خیلی علاقه ندارید بوی بازار ماهی آزارتان دهد، بهتر است سراغ این رستوران بروید.


رستوران کارائوکه تکسیم


رستوران-کارائوکه-تکسیم

رستوران کارائوکه تکسیم، رستورانی است که به طور منحصر به فردی تم کره‌ای دارد و در ترکیه، فضایی بسیار متفاوت ایجاد کرده است. بشقاب‌هایی 6 طرفه در این رستوران وجود دارد که به آن بنچن میگویند و در آن غذای اصلی شما سرو می‌شود. غذاها در این رستوران بسیار زیاد سرو می‌شوند و اگر خیلی گرسنه نباشید می‌توانید دو نفری آن را میل کنید. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای اصلی این رستوران، داکبال است که در آن پای مرغ پخته شده با سس مخصوص وجود دارد. سس خاص آن در ظرفی جداگانه نیز سرو می‌شود. اگر قصد ماجراجویی ندارید می‌توانید مرغ سوخاری تند کره‌ای را انتخاب کنید. البته، فراموش نکنید سراغ کارائوکه آن نیز بروید. 


فاروس


رستوران فاروس

فاروس، رستورانی مدیترانه‌ای و ایتالیایی است که به طور خاص برای بوفه صبحانه‌اش مشهور است. سوکوک یا سوسیس ترکی، آبدار و بسیار خوش‌طعم است و گزینه‌های گیاه‌خواری زیادی نیز در اینجا پیش رویتان است. در این مکان همه‌روزه می‌توانید گردشگران و مردم محلی زیادی را ببینید. همچنین پیتزاهای این مکان نیز بسیار مشهور می‌باشد. 


چنگا


زستوزان چنگا

این رستوران برنده جایزه بهترین طراحی در بین رستوران‌ها شده و در خانه هنر آرت نو وو واقع شده است. آشپز آن یعنی پیتر گوردون، از ابتدا همراه این رستوران بوده است. سقف شیشه‌ای آن این امکان را به شما می‌دهد تا آشپز را حین آماده کردن غذا ببینید. دکور این رستوران بسیار هنری بوده و نقاشی‌های دیواری بسیار زیبایی را می‌توانید در این مکان ببینید. یکی از غذاهای خوشمزه رستوران چنگا، کنگر بوده که بشقاب صدف اسپانیایی است. 


لبی دریا


رستوران لبی-دریا

این رستوران بر روی پشت بام واقع شده و منظره زیبایی به سمت بسفر دارد. در این مکان می‌توانید مزه‌هایی سنتی را به عنوان پیش غذا در منو پیدا کنید. همچنین ظرف‌هایی آمریکایی همچون پوست سیب‌زمینی، سیب‌زمینی سرخ کرده، ناچو و مرغ کاخون نیز از دیگر پیش غذاهای منوی این رستوران است. غذاهای اصلی آن اغلب دارای گوشت هستند به همین خاطر خیلی مناسب گیاه‌خواران گرسنه نیست. 


پیکانته


رستوران پیکانته

اگر می‌خواهید غذای مکزیکی میل کنید، حتماً به این رستوران سر بزنید. غذاهای مکزیکی سنتی در این رستوران سر می‌شود. پیکانته، بوریتو، تاکو، ناچو و سالساهایی دارد که قطعاً از آن‌ها لذت خواهید بود. سس تند خانگی آن به طور خاص در هر انتخابی که بکنید، قرار دارد. غذاهای این رستوران به شکلی خاص سرو می‌شوند. فضای رستوران کوچک و دنج است و نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه‌ای در آن سرو می‌شود.


درخت لیمو


رستوران درخت-لیمو

درخت لیمو رستوران سنتی ترکیه است که دست‌خوش تغییراتی مدرن شده است. این رستوران روبروی هتل پرا واقع شده و فضای دنجی دارد. مزه‌های موجود در این رستوران از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و سالن کارهای آن بسیار خوش‌برخورد می‌باشند و شما را به خوبی راهنمایی می‌کنند. یکی از خوشمزه‌ترین مزه‌های این رستوران، شمن باییلدی بوده که از فلفل سبز شیرین سرخ شده پر شده از پنیر و پیاز و پسته درست می‌شود. همچنین موسیقی سنتی ترکی نیز در پس‌زمینه این رستوران پخش می‌شود.


رستوران‌های منطقه تکسیم استانبول

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی 10 مورد از بهترین رستوران‌های منطقه تکسیم استانبول پرداختیم. همچنین سعی کردیم یکی از بهترین غذاهای هر کدام از این رستوران‌ها را به شما معرفی کنیم که طبق سلیقه خود انتخاب نمایید. چنانچه قصد سفر به استانبول را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه بلیط هواپیما استانبول و صفحه تور استانبول مراجعه نمایید تا برای سفر اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید