روستاگردی در ماسوله ی پلکانی
4784 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

جاهای دیدنی ماسوله را با کایت ببینید


ماسوله روستایی در دل طبیعت است که با سبک معماری خانه‌های رس به زرد رنگ؛ بسیاری از گردشگران را به جاهای دیدنی ماسوله جلب می‌کند. روستاگری آرامش را به شما هدیه می‌کند؛ تصور کنید در هوای پاک و به دور از هیاهو قدم می‌زنید و بوی خانه‌های کاهگلی به مشام می‌رسد و مردمانی مهربان و مهمان‌نواز شما را به خانه خود دعوت می‌کنند و با آغوش باز؛ پذیرای شما هستند و نان داغ تنوری و خوردن غذاهای محلی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های روستاگردی است. با کایت همراه باشید تا جاهای دیدنی ماسوله را ببینیم. برای مشاهده‌ی بهترین تورهای گروهی ماسوله، وارد صفحه "تور ماسوله" شوید.

جاهای دیدنی ماسوله را با کایت ببینید
چرا به جاهای دیدنی ماسوله می‌رویم؟


وسعت روستای پلکانی ماسوله صد هکتار است که در ارتفاع زیادی از سطح دریا قرار دارد که به علت سبک معماری پلکانی خانه‌ها که بام هر خانه حیاط خانه دیگری است به چهار محله: (خون‌ور؛ مَزَ ور؛ بن کی سر؛ اَسَ مَل) از محله‌های ماسوله هستند. صفا و صمیمیت در این روستا موج می‌زند که از مهم‌ترین رکن‌های جلب توریست برای بازدید از جاهای دیدنی ماسوله است.

چرا به جاهای دیدنی ماسوله می‌رویم
آبشار کوشم؛ از جاهای دیدنی ماسوله


آبشار کوشم با ارتفاع 30 متر در دل جنگلی سرسبز از بکرترین جاهای دیدنی ماسوله است؛ برای رسیدن به این آبشار بسیار زیبا از جاده‌ای سرسبز گذر می‌کنیم که شیب ملایمی دارد تا به زیباترین آبشار ماسوله می‌رسیم که صدای خروشان بودن آن در دل جنگل می‌پیچد و فضایی بسیار دل‌انگیز را به وجود می‌آورد. در تور ماسوله از آبشار کوشم که یکی از جاهای دیدنی ماسوله است دیدن می‌کنیم.

آبشار کوشم
بازارگردی بعد از دیدن جاهای دیدنی ماسوله


اگر قصد خرید سوغاتی از روستای زیبای ماسوله را دارید به بازار این منطقه سری بزنید تا از صنایع دستی و وسیله‌های سنتی آن سوغاتی از ابیانه تهیه کنید تا لذت بازدید از جاهای دیدنی ماسوله را با بازارگردی تکمیل کنید. سبک بازار هر منطقه معماری خاصی دارد؛ این بازار هم چند طبقه‌ای است که در نوع خود منحصر به فرد است.

بازارگری ماسوله
موزه مردم شناسی از دیگر جاهای دیدنی ماسوله


از دیگر جاهای دیدنی ماسوله موزه‌ مردم‌شناسی است که در سال 1381 افتتاح شد تا سنت و آداب و رسوم مردم مهمان‌نواز ماسوله را برای گردشگران به نمایش بگذارد. وسایلی که در این موزه نگه‌داری می‌شود عتیقه است و برخی از آنها 400 سال قدمت دارد. یکی از گردش‌های مفیدی که در تور ماسوله انجام می‌شود؛ بازدید از موزه مردم شناسی است که از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ماسوله برای علاقه‌مندان به فرهنگ مردم‌شناسی ماسوله است.

موزه مردم شناسی ماسوله
پارک جنگلی و کوهستانی از زیباترین جاهای دیدنی ماسوله


2000 هکتار پارک جنگلی در ماسوله وجود دارد که از طبیعتی بکر برخوردار است و هر ساله گردشگران زیادی از جاهای دیدنی ماسوله و این پارک جنگلی دیدن می‌کنند. درختان تنومند این جنگل کوهستانی خبر از قدمت چندین ساله این منطقه را می‌دهند که درختانی مثل فندق و راش در این پارک جنگلی به چشم می‌خورد. در تور ماسوله به دیدن این جنگل بی‌نظیر که از جاهای دیدنی ماسوله است می‌رویم.

پارک جنگلی و کوهستانی از زیباترین جاهای دیدنی ماسوله
ثبت جاهای دیدنی ماسوله در میراث جهانی


در سال 1390 اقداماتی جهت ثبت جاهای دیدنی ماسوله به وسیله یونسکو در میراث جهانی شد که عوامل چون دو واحد تجاری و مسکونی در مناطق سبز؛ مانع جهانی شدن این روستای زیبا و جاهای دیدنی ماسوله است. امید است که این موانع بر طرف شود و زیبایی‌های این بهشت پلکانی به شهرت جهانی برسد.

 ثبت جاهای دیدنی ماسوله در میراث جهانی

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید