ویزای الکترونیکی چیست؟  معرفی “E visa” به صورت کامل
ضحا اکبری 1398/11/14 2720 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


ویزا، مجوزی است که هر فرد باید قبل از سفر به یک کشور خارجی، آن را دریافت کند، البته برای سفر به برخی کشورها، نیازی به گرفتن ویزا نیست، اما برای سفر به بسیاری از کشورهای جهان، حتما باید ویزا دریافت کرد، به خصوص ما ایرانی‌ها که پاسپورتمان جزء کم اعتبارترین پاسپورت‌های دنیاست! در این مقاله تصمیم داریم در مورد یکی از انوع مهم ویزا با نام ویزای الکترونیکی با شما صحبت کنیم، پس اگر زیاد به خارج از کشور سفر می‌کنید و از روش سنتیِ اخذ ویزا خسته شده‌اید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ویزای الکترونیکی (E visa)

برای اخذ ویزای کشورهای خارجی 3 روش وجود دارد: روش اول اخذ ویزا به صورت حضوری است که با مراجعه به سفارت کشور مقصد انجام می‌گیرد. روش دوم، ویزای فرودگاهی است که پس از سفر به کشور مقصد و در فرودگاهِ آن کشور قابل دریافت است (برخی از کشورها ویزای فرودگاهی صادر می‌کنند). اما روش سوم اخذ ویزای الکترونیکی یا (E VISA) می‌باشد که امروزه با وجود تعدد سفرهای خارجی، زیاد بودن متقاضیان دریافت ویزا، صف‌های طولانی متقاضیان و...، به یک روش پرطرفدار تبدیل شده است.

ویزای الکترونیکی چیست؟

ویزای الکترونیکی در واقع، نوعی از ویزاست که تمام مراحل اخذ آن به صورت آنلاین واز طریق اینترنت انجام می‌شود. یعنی برای دریافت ویزای الکترونیکی، کلیه‌ی مراحل از ثبت نام تا پرداخت هزینه و حتی دریافت ویزا به صورت اینترنتی خواهد بود. دریافت ویزای الکترونیکی، علاوه بر اینکه برای فرد متقاضی به صرفه است، در وقت و هزینه‌ی کشور مقصد نیز صرفه جویی می‌کند، به همین دلیل است که امروزه دریافت ویزا به صورت الکترونیکی، به یکی از محبوب‌ترین روش‌هایِ دریافتِ ویزا تبدیل شده است.

چه کشورهایی ویزای الکترونیکی را می‌پذیرند؟

به دلیل برخی معایب ویزای الکترونیکی، کشورهایی هستند که این نوع ویزا را ارائه نمی‌دهند، اما کشورهای بسیاری هم هستند که ویزای الکترونیکی برای آن‌ها قابل قبول است، این کشورها عبارتند از: زیمباوه، زامبیا، ازبکستان، اوگاندا، امارات، ترکیه، تانزانیا، سریلانکا، سنت کیس، سودان جنوبی، سنگاپور، سائوتومه، رواندا، روسیه، نیوزیلند، میانمار، مالزی، لائوس، کویت، کنیا، ایران، هند، گرجستان، گابن، مصر، ساحل عاج، کامبوج، بحرین، آذربایجان و ارمنستان.

البته در بسیاری از کشورها برخی مراحلِ اخذ ویزا اینترنتی است، اما برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده، قسمتی از پروسه‌ی دریافت ویزا باید حضوری باشد، مثلا مراحل اولیه‌ی دریافت ویزا در کشورهایی مانند کانادا یا کشورهای حوزه‌ی شینگن آنلاین است، اما در نهایت فرد متقاضی باید برای ثبت بیو متریک (ارائه‌ی اثر انگشت و...) به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کند.

چه مدارکی برای اخذ ویزای الکترونیکی لازم است؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای الکترونیکی با ویزایی که به صورت حضوری دریافت می‌شود، تفاوتی ندارد، تعدادی از این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت که باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • بیمه‌ی مسافرتی
  • رزرو هتل
  • مدارک تحصیلی و شغلی
  • و...

البته ممکن است در موارد محدودی به دلیل نقص مدارک یا وجود موردی مشکوک در اسنادِ ارائه شده، فرد به سفارت کشور مقصد خوانده شده و مصاحبه‌ی کوچکی با او انجام گیرد.

اخذ ویزای الکترونیکی به چه روش‌هایی انجام می‌گیرد؟

برای دریافت ویزای الکترونیکی 2 روش وجود دارد:

  • اول اینکه شخص خودش به وبسایت کشور مقصد (که ویزای الکترونیکی ارائه می‌دهد) مراجعه کرده، مراحل اخذ ویزا را به صورت اینترنتی انجام داده و در صورتِ عدمِ وجود هر گونه مشکل یا ایراد، می‌تواند ویزای خود را دریافت کند
  • فرد متقاضی می‌تواند مسئولیت اخذ ویزای الکترونیکی خود را به یک شرکت مسافرتی معتبر بسپرد، در این صورت آن شرکت تمام مراحل اخذ ویزا را انجام داده و اگر ویزا تایید شود آن را برای متقاضی ارسال می‌کند

اخذ ویزای الکترونیکی چه مراحلی دارد؟

اگر فرد متقاضی بخواهد شخصا برای دریافت ویزای الکترونیکی اقدام کند، باید مراحل زیر را انجام دهد:

  • ابتدا بررسی کند که آیا کشوری که قصد سفر به آن را دارد، ویزای الکترونیکی ارائه می‌دهد یا خیر
  • در مرحله‌ی بعد وبسایت درخواست ویزای الکترونیکیِ کشور مقصد را پیدا کرده و درخواستِ خود را در آن ثبت ‌نماید
  • مرحله‌ی بعدی ارائه‌ی مدارک لازم برای اخذ ویزاست، که در این روش مدارک باید به صورت اینترنتی و در وبسایتِ کشور مقصد، بار گزاری شود
  • در اینجا باید هزینه‌ی دریافتِ ویزا را پرداخت کنید که غالبا به صورت اینترنتی، از طریق درگاه‌های الکترونیکی و به وسیله‌ی کارت‌های بانکیِ معتبر مانند مستر کارت انجام می‌گیرد
  • در نهایت پس از اینکه تمام مراحل با موفقیت انجام شد، پس از چند روز نتیجه‌ی درخواست اخذ ویزا در همان وبسایت برایتان ارسال خواهد شد، در صورت تایید درخواستِ ویزا صفحه‌ای دیده‌ می‌شود که ویزای الکترونیکی فرد است، متقاضی باید از آن صفحه پرینت گرفته و در هنگام سفر به کشور مقصد آن برگه را به ماموران ارائه دهد

هزینه‌ی ویزای الکترونیکی چقدر است؟

هزینه‌ای که بابت دریافت ویزای الکترونیکی پرداخت می‌شود، با هزینه‌ای که باید برای دریافت ویزا به صورت حضوری، پرداخت نمود تفاوتی ندارد، مقدار این هزینه به نوع ویزای مورد درخواستِ فرد، شرایط فرد متقاضی و ضوابطی که کشور مقصد برای ویزای الکترونیک تعیین کرده بستگی دارد، به همین دلیل نمی‌توان مقدار مشخصی را برای هزینه‌ی ویزای الکترونیکی، عنوان کرد.

پرداخت هزینه‌ی ویزای الکترونیکی چگونه انجام می‌شود؟

برای ویزای الکترونیکی باید هزینه را به صورتی اینترنتی پرداخت کرد، این کار می‌تواند به وسیله‌ی خود شخص با کارت‌های اعتباری معتبر انجام ‌گیرد، یا اینکه فرد پرداخت هزینه را به یک شرکت واسطه یا فردی دیگر، محول کند. این مورد برای افرادی است که دارای محدودیت پرداخت بین المللی هستند مانند برخی از ایرانی‌ها که بخاطر تحریم‌های مختلف نمی‌توانند در سطح بین الملل، پول جابجا کنند.

دریافت ویزای الکترونیکی چقدر زمان می‌برد؟

مدت زمان دریافت ویزای الکترونیکی، به موارد مختلفی از جمله قوانین کشور مقصد، نوع ویزا و... بستگی دارد، ولی در حالت عادی نتیجه‌ی درخواست ویزا طی 5 تا 10 روز کاری مشخص خواهد شد.

ویزای الکترونیکی چه مدت اعتبار دارد؟

معمولا ویزای الکترونیکی برای سفرهای کوتاه مدت و بیشتر برای گردشگران صادر می‌شود، در اکثر کشورها اعتبار ویزای الکترونیکی دو ماه (60 روز) است و افراد باید برای سفرهای طولانی‌تر یا اقامت دائم به صورت حضوری به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کنند.

اخذ ویزای الکترونیکی ایران چگونه است؟

ایران یکی از کشورهایی است که ویزای الکترونیکی ارائه می‌دهد، 180 کشور در دنیا هستند که شهرواندان آن‌ها می‌توانند برای سفر به ایران ویزای الکترونیکی بگیرند. در ایران امور مربوط به ویزای الکترونیکی در وزارت امور خارجه انجام گرفته و بررسی‌های بیشتر بر عهده‌ی کنسولگری این وزارت خانه است، تمام افرادی که برای ویزای الکترونیکی ایران درخواست می‌دهند باید پس از ثبت درخواست خود، با سفارت ایران تماس بگیرند، زیرا برخی موارد نیاز به مصاحبه دارند.

در این مقاله ویزای الکترونیکی را به شما معرفی کرده و در ارتباط با موارد مربوط به آن مانند هزینه، مدت زمان اعتبار، مراحل دریافت و... توضیحاتی ارائه دادیم، شرکت کایت اقدامات مربوط به اخذ انواع ویزا را انجام می‌دهد، در صورتی که تمایل دارید اخذ ویزای خود را به کایت بسپارید می‌توانید به سایت شرکت ما مراجعه کرده یا به صورت تلفنی با کارشناسان کایت در ارتباط باشید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید