داروهای غیرمجاز کشور امارات | آپدیت 2020
حامد مقتدایی 1398/11/07 4374 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد سفر به کشور امارات متحده عربی را دارید بهتر است حتماً پیش از سفر و اقدام به بستن چمدان‌تان، درخصوص فهرست داروهای غیرمجاز و جرائم‌شان چیزهایی بدانید.


جریمه‌های‌ داروهای غیرمجاز کشور امارات چگونه است؟

پیش از ورود به هر کشور خارجی باید اطلاعات اجناس و اقلام مجاز و غیرمجاز را برای گذاشتن در چمدان‌های‌تان بررسی کنید تا سروکارتان به پلیس بین‌الملل نیفتد و متوجه جرائم سنگین آن کشور نشوید:


توضیحات اولیه در خصوص ورود دارو به امارات متحده عربی

پیش از ورود به هر کشور خارجی باید با سر زدن به وبسایت سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران مربوط به آن کشور اطلاعات لازم در ارتباط با اقلام مجاز و غیرمجاز جهت ورود را به دقت بررسی کنید و حواستان‌ باشد که آن‌ها را اتفاقی هم که شده داخل چمدان‌تان نگذارید. سالانه این فهرست داروها متوجه تغییر و تحولاتی می‌شود و شما باید از آن‌‍ها اطلاع داشته باشید چون گاهی پیش می‌آید که شخصی بیمار است یا با نسخه پزشک باید داروی خاصی را مصرف کند یا افراد کهنسال همراهشان هست و موارد این‌چنینی که در هر سفری ممکن است پیشامد کند. 


جریمه-داروهای-غیرمجاز-در-سفر-به-امارات

به این مسئله نیز توجه داشته باشید، بسیاری از داروهایی که در ایران برای تعداد زیادی از بیماران از سوی پزشک‌ها تجویز می‌شود، برایمان عادی است، اما برخی از آن‌ها در کشورهای خارجی همچون امارات متحده عربی، مواد مخدر محسوب می‌شوند و ورودشان به هر کشوری ممنوع بوده و در فرودگاه‌ها و مناطق مرزی برایتان مشکل‌ساز خواهد شد. 


الزامات قانونی ورود دارو به کشور امارات متحده عربی

پیش از اقدام به سفر به کشور امارات متحده عربی یا شهر پرطرفدارش برای گردشگران و توریست‌های ایرانی، یعنی دبی، باید به موارد زیر توجه داشته باشید: 

1. هر نوع داروی آرام‌بخش به صورت آمپول، شربت، قرص‌های اعصاب، خواب‌آور و مسکن‌های کدئین، ورودشان به امارات متحده عربی ممنوع است. 

2. اگر بنابر به هر دلیلی نیاز به همراه داشتن قرص‌ها و داروهای ذکرشده در مورد 1 را داشتید، با تشخیص پزشک و پیش از سفر اقدامات زیر را انجام دهید: 

الف) دریافت نسخه مهردار از یک پزشک دارای پروانه فعالیت معتبر

ب) ترجمه نسخه پزشک مذکور به زبان عربی توسط دارالترجمه‌ها

پ) ارائه نسخه جهت تایید به مراکز همچون وزارت بهداشت، قوه قضاییه، وزارت امور خارجه ایران و سفارت امارات متحده عربی

ت) ارائه مدارک تاییدشده به ماموران گمرک و انتظامی امارات در حین ورود به فرودگاه یا بندر 

3. حتماً مقدار مشخص‌شده دارو در نسخه را به همراه داشته باشید. 

4. می‌توانید داروهای‌تان را در بیمارستان هلال احمر (ایرانیان) مستقر در دبی یا سایر بیمارستان‌های امارات متحده عربی پس از معاینه پزشک تهیه کنید. 

نکته مهم: اگر تمامی موارد فوق‌الذکر را رعایت کردید و نسخه داروی موردتایید همراهتان بود و در فرودگاه به مشکل برخورد کردید می‌توانید فوراً با سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران جهت رسیدگی تماس گرفته و مشکل‌تان را مطرح نمایید. 


جریمه-داروهای-غیرمجاز-در-سفر-به-امارات

فهرست داروهای غیرمجاز جهت ورود به امارات متحده عربی

در ادامه به فهرست داروهای غیرمجاز برای ورود به کشور امارات متحده عربی اشاره می‌کنیم: 

ردیف

نوع داروی غیرمجاز

فهرست اسامی داروهای غیرمجاز

1

آمپول

تری فلوپرازین، ترامادول، تیوپنتال، پروپوفول، فنوباربیتال، پرفنازین، پانکورونیوم، میدازولام، متوکاربامول، کتامین، هیدروکسی زین، هالوپریدول، فلوفنازین، دیازپام، کلرپرومازین، بی پریدین، آتراکوریم.

2

قطره

هالوپریدول، تریمیپرامین

3

شربت

دکسترومتورفان، دکسترومتورفان پی، هیدروکسی زین، فنوباربیتال

4

قرص

آلپرازولام، والپروات سدیم، تریمیپرامین، تری هگزیفنیدیل، تری فلوپرازین، ترامادول، تیوریدازین، تیوپنتال، رمیرون پریمیدون، فنوباربیتال، پرفنازین، پاروکستین، اکزازپام، نورتریپتیلین، متوکاربامول، مپروبامات، لورازپام، لیتیوم کربنات، هالوپریدول، ایمی پرامین، فلوفنازین،  فلوکستین، هیدروکسی زین،  دیفنوکسیلات، فلووکسامین،  دکسترومتورفان، کلرپرومازین، کلیدینیم سی، دیازپام، کلومیپرامین، آمی تریپتیلین،

باکلوفن، آسپرین کدئینه، بی پریدین، کلردیازپوکسید، متادون، کلونازپام، فنتانیل،           مورفین، پتیدین، کدئین، دکسترومتورفان، فنوباربیتال، باربیتالها، دیفنوکسیلات، آمفتامین‌ها، متیل فنیدیت، مپروبامات، اتینامات، پنتازوسین، کلونازپام، کلوبازام، دیازپام، استازولام، فلورازپام،            لورازپام، میدازولام، اکزازپام، تمازپام، کلودیازپوکساید، کلودیازپوکسایداستامینوفن، کدئینه اوربیافین، آرتین تری هگزوفنیدیل، فنی تونین کمپاند، ترامادول هیدروکلراید،کیمادرین

5

کپسول

آمانتادین، دکسپین، فلوکستین،  تیوتیکس



در ادامه به دسته‌بندی دیگری از موارد مطرح در جدول فوق برای داروهای غیرمجاز جهت ورود به کشور امارات متحده عربی اشاره می‌کنیم: 



جریمه-داروهای-غیرمجاز-در-سفر-به-امارات

ردیف

نوع داروی غیرمجاز

فهرست اسامی داروهای غیرمجاز

1

قرصهای حاوی مواد مخدر و مرفینی

متادون ۵ میلیگرم، مرفین ۱۰ میلیگرم، اپیوم، کدئین فسفات ۳۰ میلیگرم، متیل فنیدیت، دیفنوکسیلات

2

قرص های دیفنوکسیلاتی حاوی مواد روبرو

دیازپام، اکسازپام، فلورازپام، کلردیازپوکساید، کلرنازپام، آلپرازلام، اورازپام، فئرباربیتال، مهربامات

3

آمپولهای حاوی مواد مخدر و مرفینی

مرفین ۱۰ میلیگرم، متادون ۵ میلیگرم، پنتازوسین ۵۰ میلیگرم، پتیدین ۵۰ میلیگرم، پتیدین ۱۰۰میلیگرم، الفنتانیل، فنتامیل، سوفنتاتیل، تالامونال، دی هیدروبلزپریدول، نالوکسال



نکات قابل‌توجه و ضروری برای حمل دارو به امارات متحده عربی

پیش از سفر به کشور امارات متحده عربی جهت حمل دارو بهتر است به موارد زیر نیز توجه داشته باشید: 

1. داروهای‌تان را در بسته‌بندی مخصوص خود نگه‌دارید. 

به شما توصیه می‌کنیم تمامی داروهای موردتاییدی که قرار است همراهتان باشد، حتی قرص‌های ویتامین را هم داخل قوطی یا بسته مخصوص به خود بگذارید و آن‌ها را جدا نکنید تا شناسایی‌شان راحت باشد و در فرودگاه کشور امارات متحده عربی با مشکل مواجه نشوید. همچنین بهتر است تمامی داروهای‌تان را داخل یک پلاستیک شفاف و در زیبپ‌های جلویی چمدان‌تان قرار دهید. 

2. درباره مواد تشکیل‌دهنده داروهای‌ مصرفی‌تان تحقیق کنید. 

حتماً درباره اینکه داروهای مصرفی‌تان از چه مواد شیمیایی تشکیل‌شده اطلاعات لازم داشته و همچنین اگر قرار است مدت زمان زیادی در کشور خارجی اقامت داشته باشید، در نسخه موردتایید باید از پزشک‌تان بخواهید که میزان داروی بیشتری را بنویسد. 

3. سطح استفاده از داروی موردنظرتان را کاهش دهید یا آن را با داروی دیگری جایگزین کنید. 

حمل و جابجایی یک‌سری داروها مجاز است اما مقدار آن نباید از حد مشخصی تجاوز کند و جهت سفر باید میزان استفاده از آن داروها را کاهش دهید یا برایشان با مشورت پزشک و نشان دادن فهرست داروهای مجاز آن کشور، داروی دیگری را انتخاب کنید.  


جریمه حمل داروهای غیرمجاز به کشور امارات متحده عربی

توجه داشته باشید که مسئله حمل دارو به کشور امارات متحده عربی واقعاً جدی است و در حال حاضر تعداد ایرانیان محکوم به حبس ابد یا اعدام در زندان‌های این کشور کم نیستند. بنابر قوانین کشور امارات متحده عربی، مصرف‌کنندگان و دارندگان کدئین یا دیازپام به چهار سال حبس و والیوم به ده سال حبس محکوم می‌شوند. همچنین به خاطر داشتن ده قرص دیازپام به مدت 5 سال و برای پنجاه عدد از این قرص 15 سال حبس و مقادیر بیشتر به حبس ابد محکوم می‌شوند. 


جریمه-داروهای-غیرمجاز-در-سفر-به-امارات

در ادامه جدول جرائم مرتبط با حمل داروهای غیرمجاز به کشور امارات متحده عربی برایتان آورده شده است:

ردیف

جرم و مجرمان

حبس

جریمه نقدی

1

سوءاستفادکنندگان از داروهای غیرمجاز بدون مجوز

بین 1 تا 4 سال

حداقل 10.000 درهم امارات

2

سوءاستفاده‌کنندگان از داروهای مخدر یا گیاهان مخدر تاثیرگذار بر ذهن

بین 1 تا 3 سال

حداقل 10.000 درهم امارات

3

کسانی‌که سایرین را به ارتکاب جرائم مرتبط با مواد مخدر تشویق کنند یا انجامش را برایشان تسهیل نمایند

حداقل 5 سال

حداقل 20.000 درهم امارات

4

واردکنندگان، معرفی‌کنندگان، صادرکنندگان، تولیدکنندگان داروهای غیرمجاز

بین 7 تا 10 سال

بین 50.000 تا 200.000 درهم امارات

5

قاچاق‌چیان یا مبلغان استفاده از مواد مخدر

حبس ابد

بین 50.000 تا 200.000 درهم امارات

6

کسانی‌که ماموران دولتی مسئول اجرای قانون را به قتل برساند

اعدام

-



در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با توضیحاتی مفید و خواندنی از الزامات قانونی و فهرست داروهای غیرمجاز و جرائم مربوط به آن در سفر به امارات متحده عربی آشنا کردیم. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید