راهنمای کامل بیابان گردی در ایران
حامد مقتدایی 1398/11/07 4912 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



پیش از اقدام به بیابان گردی در ایران چند سوال ذهن‌تان را مشغول می‌کند. چطور برای سفر به بیابان آماده شوم؟ چه تجهیزاتی باید با خود به همراه ببرم؟.


بیابان گردی در ایران

در ادامه پاسخ این سوالات برای شما آورده شده و سعی کرده‌ایم، همه آن چیزی که پیش از بیابان گردی یا کویر گردی در ایران لازم است بدانید را برایتان بازگو کنیم: 


چگونه برای بیابان گردی در ایران آماده شویم؟

ما باور داریم که موفقیت یک سفر بیابان گردی در ایران پیش از شروع به سفر و از منزل آغاز می‌شود. همه تورها پیش از اینکه بخواهید در آن‌ها ثبت نام کنید، اطلاعاتی جزئی را در ارتباط با الزامات سفر به شما ارائه می‌کنند، اما ما نکات دیگری را در اینجا برایتان مطرح می‌کنیم، که دانستشان برای هر گردشگری الزامی است. 


نمای-از-دور-یک-گردشگر-در-بیابان-گردی-در-ایران

1. نسبت به بیابان گردی در ایران ذهنیت مناسبی داشته باشید. اگرچه بیابان گردی سرگرم‌کننده و پر از فعالیت‌های افزایش‌دهنده سطح آدرنالین است، بیابان گردی در ایران می‌تواند برای شما چالش‌برانگیز هم باشد. مطمئن شوید که به لحاظ ذهنی و فیزیکی آماده کسب چنین تجربیاتی هستید. روحیه قوی داشته باشید، حس ماجراجویانه‌تان را فعال کنید، مصمم باشید و آماده رفتن به دل بیابان شوید. 

2. یک چک‌لیست سفر به همراه داشته باشید. همیشه داشتن خرت‌وپرت به شما کمک می‌کند، اما برخی از آن‌ها در بیابان گردی در ایران برایتان معجزه می‌کند. دقیقاً به هر آن‌چیزی که فکر می‌کنید در بیابان به آن احتیاج پیدا می‌کند، فکر کنید و در کوله‌پشتی‌تان قرارش دهید. 

3. پیش از شروع به بیابان گردی در ایران غذای سبک بخورید. شما بدنتان و شکم‌تان را بهتر از هرکس دیگری می‌شناسید، اما به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک ساعت پیش از شروع یک ناهار سبک بخورید. سعی کنید چیزهای چرب و تند نخورید. بیابان گردی در ایران، بالاو‌پایین‌ها و دردسرهای زیادی دارد، بنابراین با یک معده ناراحت واقعاً نمی‌توان پا به میانش گذاشت. 


نکات ضروری برای بیابان گردی در ایران

در ادامه 13 نکته مفید و کاربردی که باید حتما جهت بیابان گردی در ایران آن‌ها را رعایت کنید، آورده شده است: 

1. تور بیابان گردی را انتخاب کنید که از یک راهنمای تور مجرب و متخصص بهره می‌برد.

2. حتماً وسایل ضروری موردنیازتان در سفر را به همراه داشته باشید (به تعدادی از آن‌ها در ادامه اشاره خواهیم کرد). 

3. به اندازه کافی با خود آب به همراه داشته باشید.

4. خوراکی‌های شیرین و خوشمزه را حتماً در کوله‌پشتی‌تان قرار دهید.

5. پیش از شروع بیابان گردی در ایران، نسبت به حیوانات کویر اطلاعات لازم و کافی کسب کنید. 

6. علائم گرمازدگی در کویر را بشناسید و نسبت به آن‌ها آگاه باشید. 

7. برای مقابله با هرگونه شرایط اضطراری و غیرمنتظره از سطح آمادگی لازم برخوردار باشید. 

8. مراقب باشید که هرجایی روی زمین را برای نشستن یا دراز کشیدن انتخاب نکنید. 

9. برای بیابان گردی در کویر حتماً عینک آفتابی به همراه داشته باشید. 

10. لباس‌های مناسب بیابان گردی در ایران را در کوله‌پشتی‌تان جای دهید. 


گردشگران-خارجی-در-بیابان-گردی-در-ایران

11. بهترین زمان برای بیابان گردی در ایران را به لحاظ وضعیت آب‌وهواشناسی انتخاب کنید. 

12. کوله‌پشتی‌تان را به شیوه رولی پر کنید. 

13. در بیابان گردی مراقب و مواظب طوفان شن و گردوخاک باشید.


تجهیزات لازم برای بیابان گردی در ایران

در ادامه به تجهیزات لازم برای بیابان گردی در ایران اشاره می‌کنیم، البته خودتان هم می‌توانید به آن‌ها چیزهایی که مدنظرتان هست را اضافه کنید: 

1. آب. به همراه داشتن آن جزو بدیهیات محسوب می‌‎شود، اما یک الزام در کویر است. خیلی راحت حین بیابان گردی سطح آب بدن‌تان کاهش پیدا می‌کند. همچنین خیلی بیشتر از موقعیت‌های سربسته، به آب نیاز خواهید داشت. حداقل اندازه بطری آبی که باید به همراه داشته باشید، یک بطری آب 64 اونسی است. 

2. کرم ضدآفتاب. آن دسته گردشگران بیابان گردی در ایران که فراموش کنند از پوست‌شان محافظت کنند، خورشید سوزان کویر با آن‌ها بد تا می‌کند. و هیچ چیزی بیش از یک آفتاب‌سوختگی نمی‌تواند یک سفر را خراب کند. هر چند ساعت در کویر از آن استفاده کنید. 

3. عینک آفتابی. شاید یکی از ابزارهای لوکس در سفر باشد، اما صحرا شرایطش فرق می‌کند و می‌تواند واقعاً برای چشمان‌تان دردسرساز شود. به همراه داشتن بسیار ضروری خواهد بود. 


شتر-در-بیابان-گردی-در-ایران

4. کلاه. کلاه چیز دیگری است که در بیابان گردی در ایران باید به همراه داشته باشید. بدون داشتن یک کلاه بزرگ و محافظ ماجراجویی در بیابان‌های ایران کار اشتباهی است. از کلاهی استفاده کنید که آنقدر پهن باشد تا بتواند، از صورت، گردن، گوش‌ها و شانه‌های شما محافظت نماید.

5. صندلی‌های پیاده‌روی. یک جفت صند پیاده‌روی چیزی آن نوع کفشی است که باید در بیابان گردی در ایران به همراهش داشته باشید تا از پیاده‌روی روی رمل‌های کویر خسته نشوید. 

سایر چیزهایی که می‌توانید برای بیابان گردی در ایران در کوله‌پشتی‌تان آن‌‎‌‌ها را جای دهید به شرح زیر است: 

نوار بهداشتی، قطره چشم، گوش پاک‌کن، مرطوب‌کننده دست، باتری‌های اکسترنال، کاغذ توالت، جعبه‌ کمک‌های اولیه سفری، اسپری حشرات، ابزار چندکاره.


چه چیزهایی را نباید در بیان گردی به همراه داشته باشیم؟

در پایان این مقاله قصد داریم شما را با چیزهایی که بهتر است در بیابان گردی با خود به همراه نداشته باشید، آشنا کنیم: 

1. لباس‌های شیک و جواهرآلات. نیازی نیست که خودتان را به چنین لباس‌ها و جواهراتی بیارایید. واقعاً در بیابان گردی می‌خواهید چه کسی را تحت تاثیر قرار دهید؟

2. لوازم الکترونیکی غیرضروری. واقعاً نیازی به همراه داشتن تبلت، لپتاپ و امثال این‌ها در بیابان گردی در ایران نیست.

3. لباس‌های جین. در کل لباس‌های جین مناسب بیابان گردی نیستند و بهتر است آن‌ها را از فهرست پوشاک خود خط بزنید. 

4. چیزهای ارزشمند. نیازی نیست نگران دزد و سارقین در بیابان باشید؛ اگر چیزهای ارزشمند به همراه داشته باشید، خطر آسیب دیدن یا گم شدن‌شان در بیابان گردی در ایران مطرح خواهد بود. 


بیابان-گردی-در-ایران

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با توضیحاتی مفید و خواندنی پیش نیاز اولیه، نکات ضروری و تجهیزاتی که برای بیابان گردی در ایران به همراه داشته باشید، آشنا کردیم. اگر قصد سفر به بیابان‌های ایران را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای بیابان گردی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید