بهترین غذاهای خیابانی لنکاوی
حامد مقتدایی 1398/11/02 1939 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



یکی از بهترین مقاصد گردشگری غذا در جهان لنکاوی است. غذاهای خیابانی لنکاوی ترکیبی از ادویه‌ها و طعم‌های محلی است که شما را شیفته خود خواهد کرد.


معرفی غذا‌ها

اگر عاشق زندگی شبانه و شکم گردی در رستوران‌ها و کافه‌های محلی هستید، تور لنکاوی بهترین انتخاب برای شما است. اما دلیل محبوبیت این غذاهای مالایی خوشمزه چیست و اصلا از میان این همه غذای متفاوت کدام را باید انتخاب کرد؟ در این مطلب از وبلاگ کایت به معرفی ۱۰ مورد از بهترین غذاهای خیابانی لنکاوی خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.


۱. ناسی کامپور (Nasi Campur)؛ بهترین غذای محلی

ناسی کامپور یکی از اصلی‌ترین غذاهای خیابانی لنکاوی و در سراسر مالزی و اندونزی است. در واقع این غذا یک نوع برنج مخلوط شده با سبزیجات و گوشت است. بهتر است از مردم محلی آدرس رستورانی که بهترین ناسی کامپور را درست می‌کند بپرسید. در لنکاوی می‌توانید سری به رستوران صدف دریایی (Seashell Langkawi) در جزیره پانتای چندانگ (Pantai Cendang) بزنید و بهترین برنج مخلوط شده تمام عمرتان را با ترکیبی از مرغ، توفو و سوپ سبزیجات نوش جان کنید.


ناسی-کامپور-(Nasi-Campur)تصویر از Unknown

۲. سامبل ( sambal)؛ طعم دهنده یا غذا

هیچ ناسی کامپوری بدون سامبل کامل نخواهد بود. در واقع سامبل نوعی طعم دهنده و سس تند است که از فلفل قرمز تهیه می‌‌شود. انواع مختلفی از سامبل وجود دارد اما بهترین آن سامبل قرمز است. این نوع سامبل در تهیه خمیر ماهی هم استفاده می‌شود. سامبل به حدی خوشمزه است که گاهی می‌توانید آن را به تنهایی نوش جان کنید.


سامبل-(-sambal)تصویر از Unknown

۳. لاکسا (Laksa)؛ بهترین غذای دریایی

اگر از طرفداران غذای دریایی هستید؛ لنکاوی مدینه فاضله شما خواهد بود. در لنکاوی هر روز ماهی تازه صید می‌شود بنابراین غذاهای دریایی همیشه بو و عطر خوبی دارند. لاکسا یکی از محبوب‌ترین غذاهای دریایی در تام مالزی است. در واقع این غذا نوعی سوپ متشکل از ماهی، رشته فرنگی یا میگو با طعم ادویه کاری است. هر نقطه‌ای از مالزی این غذا را به سبک متفاوتی درست می‌کنند. در صورتی که بخواهید به ظرف لاکسای شما یک تخم مرغ آب پز هم اضافه می‌شود.


لاکسا-(Laksa)تصویر از Unknown

۴. ساتای (Satay)؛ معروف‌ترین غذای خیابانی لنکاوی

ساتای غذایی مشترک بین مردم مالزی و اندونزی است. اگر به یکی از این دو کشور یا حتی تایلند هم سفر کرده باشید حتما سیخ‌های گوشت خوش آب و رنگی روی گاری‌ها دیده‌اید. این همان ساتای است. ساتای در واقع گوشت ادویه زده شده‌ای است که با سس طعم دار می‌شود. ساتای را با گوشت جوجه، گوسفند، گاو، خوک، ماهی یا توفو درست می‌ککنند. سیخ این غذا هم از گیاهان مختلفی مانند نارگیل، نخل یا بامبو تهیه می‌شود. این گوشت‌ها روی آتش چوب یا زغال گریل می‌شوند و بعد با سس و ادویه‌های مختلف سرو خواهند شد.

 بهترین نوع ساتای را در بازارهای شبانه لنکاوی می‌توانید با سس بادام زمینی و برنج کته‌ای نوش جان کنید.


ساتای-(Satay)تصویر از Unknown

۵. بیف رندانگ (Beef Rendang)؛ یکی از بهترین‌های لنکاوی

رندانگ غذایی است که بر اساس نظرسنجی CNN به عنوان خوشمزه‌ترین غذای جهان انتخاب شده است. این غذا در واقع یک خوراک گوشتی پر ادویه است که نزدیک به ۸ ساعت فقط برای طعم دار کردن گوشت گاو در سس کاری زمان نیاز دارد. این غذا، بیشتر در مهمانی و به خصوص جشن‌های عید فطر پخته می‌شود و هرچه گوشت گاو بیشتر در سس بماند بافت آن لطیف‌تر و آبدارتر خواهد بود. این غذا اصلا تند نیست و اگر به غذای تند علاقه دارید می توانید به آن سامبل بزنید. غذاهای خیابانی لنکاوی در کنار هم طعم فوق العاده‌ای دارند. با این غذا برنج یا سوپ توفو هم می‌توانید سفارش بدهید.


بیف-رندانگ-(Beef-Rendang)تصویر از Unknown

۶. ایکان باکار (Ikan bakar)؛ غذای محبوب محلی

یکی دیگر از غذاهای خیابانی لنکاوی که به راحتی همه جا پیدا می‌شود. ایکان باکار یا ماهی کبابی است. این غذا که از ماهی‌های کوچک اما خوشمزه دریایی درست می‌شود طعمی دودی دارد که شما را شیفته خود می‌کند. در کنار این غذا شما می‌توانید از سس باربیکیو یا سامبل استفاده کنید.


ایکان-باکار-(Ikan-bakar)تصویر از Unknown

۷. ماهی مرکب (Squid) ؛ غذایی که باید امتحان کنید.

شاید شنیدن نام ماهی مرکب حس چندان خوبی به شما ندهد اما خوردن ماهی مرکب سرخ شده چیزی است که نظر شما به طور کامل عوض خواهد کرد. در بازارهای شبانه لنکاوی چیزی که زیاد دیده می‌شود، رستوران‌های شبانه و گاری‌های غذایی است که بوی خوشمزه غذا از آن‌ها بلند می‌شود. یکی از غذاهای بسیار ارزان قیمت اما خوشمزه خیابانی در لنکاوی، ماهی مرکب سرخ شده است. این غذا بافتی نرم و لذیذ دارد و به همراه سامبل یا سیب زمینی سرخ کرده بسیار خوشمزه است.


ماهی-مرکب-(Squid)تصویر از Unknown

۸. موزارلا (Mozzarella) ؛ غذایی در لنکاویی

اگر عاشق پنیر پیتزا هستید و همیشه آرزو داشتید رستورانی فقط پنیر پیتزا سرو کند؛ به آرزوی خود در لنکاوی خواهید رسید. موزارلا یک غذای محلی نیست اما جزء بهترین غذاهای خیابانی لنکاوی بشمار می‌رود. این پنیر از گاومیش تهیه می‌شود و می‌توانید آن را به تنهایی یا ترکیب شده با سوپ توفو سفارش دهید. این پنیر دقیقا از پارک بوفالو واقع در جزیره تهیه می‌شود؛ پس ارزش امتحان کردن را دارد.


موزارلا-(Mozzarella)تصویر از Unknown

۹. آیس کاسانگ (Ais Kacang) ؛ بهترین دسر خیابانی

آیس کاسانگ یک دسر یخ زده و خوشمزه است که با میوه‌های شیرین و ژله‌های خوش رنگ تزئین می‌شود. این دسر به « ABC Special» هم معروف است. جالب است بدانید که ارزش غذایی این دسر بسیار بالا است زیرا از حبوبات شیرین خوراکی مانند دانه ذرت، لوبیا قرمز و بادام زمینی در بین یخ‌ها برای طعم دار کردن آن استفاده می‌شود. بهترین و خوشمزه‌ترین نوع این خوراکی را می‌توانید در فرودگاه یا خیابان‌های اطراف آن پیدا کنید.


آیس-کاسانگ-(Ais-Kacang)تصویر از Unknown

۱۰. دوریان لنکاوی (Durian Langkawi) ؛ عجیب‌ترین غذای خیابانی

شاید دوریان خوشمزه‌ترین میوه مالزی باشد؛ اما بهتر است بدانید که این میوه به حدی بدبو است که شما اجازه بردن و باز کردن آن در هتل یا هواپیما و مکان‌های عمومی را ندارید. اما یکی از بهترین غذاهای خیابانی لنکاوی با همین میوه بدبو درست می‌شود. برای تهیه این غذای خوشمزه، بعد از یخ زدن دوریان آن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و سرخ می‌کنند. می‌توانید دوریان لنکاوی را با بستنی وانیلی نوش جان کنید


دوریان-لنکاوی-(Durian-Langkawi)تصویر از Unknown

فستیوالی از طعم و رنگ

مالزی کشوری است که نژادهای مختلفی در آن زندگی می‌کنند و همین تنوع باعث به وجود آمدن طعم‌های مختلف غذاها و آداب و فرهنگ‌های متفاوت شده است. مالزی یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری غذا یا همان شکم گردی است. بنابراین شانس امتحان کردن خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی لنکاوی را در این سفر از دست ندهید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید