بهترین مکان‌های عکاسی در استانبول، کاپادوکیا و پاموکاله
حامد مقتدایی 1398/10/26 2176 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آیا می‌خواهید با بهترین مکان ها برای عکاسی در استانبول، کاپادوکیا و پاموکاله در سفر بعدی‌تان به ترکیه و جذابیت‌های بصری و استثنایی‌اش آشنا شوید؟.


12 تا از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در استانبول، کاپادوکیا و پاموکاله

در ادامه ابتدا به شما خواهیم گفت که برای عکاسی از مناظر بکر و تماشایی کشور ترکیه و تور استانبول باید چه نوع دوربینی همراه‌تان باشد و 12 مورد از بهترین مکان ها برای عکاسی در چند شهر زیبا و مثال‌زدنی این کشور پهناور و توریستی را به شما معرفی می‌کنیم. 


تجهیزات عکاسی برای عکس‌برداری از مناظر تماشایی ترکیه

برای اینکه بتوانید از چشم‌اندازهای دیدنی ترکیه و بهترین مکان ها برای عکاسی در شهرهای آن، تجربه عکس‌برداری لذت‌بخشی را رقم بزنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که امکانات حداقلی زیر را تهیه کنید: 

  •  دوربین دیجیتالی Canon 70D با یک باتری اضافی و کارت حافظه. 
  •  لنزهای 24 تا 70 میلی‌متری دوربین دیجیتالی کنون (لنزهای استاندارد برای زوم) مناسب برای تصاویر سبک زندگی
  •  لنزهای واید 20 میلی‌متری کنون برای چشم‌اندازهای تماشایی
  •  سه‌پایه‌های برند منفروتو 
  •  تلفن همراه آیفون 


بالون‌سواری-در-کاپادوکیا-از-بهترین-مکان-ها-برای-عکاسی

1. بالون‌سواری در کاپادوکیا

حتماً باید طلوع آفتاب را در کاپادوکیا به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی در سفر به ترکیه تجربه کنید و چون واقعاً جادویی است. بهتر است صبح زود از خواب بیدار شوید و به قصد رسیدن به محل بالون‌سواری هتل‌تان را ترک کنید، تا به موقع به آنجا برسید. 

پرواز بر فراز بالون و تماشای ترکیه از چنین ارتفاعی، تجربه‌ای است بسیار لذت‌بخش، فاصله‌ای حدوداً 4 الی 20 کیلومتری از سطح زمین، که لحظه لحظه حضورتان در این بالون را دلتان می‌خواهد بتوانید با دوستان و آشنایا‌ن‌تان به اشتراک بگذارید. 

برای اینکه بالون‌سواری لذت‌بخشی در کاپادوکیا، یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی را تجربه کنید، موارد زیر را رعایت کنید: 

  •  اگر وزش باد بسیار شدید باشد، مسئولین برگزارکننده، پرواز شما را صبح روز بعد به تاخیر می‌اندازند – حواستان باشد حتماً دو روز را بخواهید در کاپادوکیا اقامت داشته باشید.
  •  برای اینکه بتوانید خودتان را به موقع به زمان بلندشدن بالون‌ها برسانید، می‌توانید از شرکت‌های برگزارکننده بالون‌سواری بخواهید برایتان اتومبیل بفرستند. 
  •  در زمان بالون‌سواری کمی هوا سر می‌شود، پس حواستان باشد که لباس گرم با خودتان به همراه داشته باشید. 


2. عکس‌برداری حین پاراگلایدرسواری در پوماکاله

بعد از قدم‌زنی در اطراف استخرهای آب‌گرم پوماکاله می‌توانید به سراغ کوهستان اطراف و نقطه شروع یک بخش هیجان‌انگیز دیگر در یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی بروید. پاراگلایدرسواری بر فراز منطقه تماشایی و دیدنی پوماکاله. 


پاراگلایدرسواری-در-پوماکاله-از-بهترین-مکان-ها-برای-عکاسی

شما از طریق بخش پذیرش هتل‌تان می‌توانید برای شرکت در پاراگلایدرسواری ثبت نام کنید و از مناظر اطراف در حین این فعالیت هیجان‌انگیز، در یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی، عکس‌های حیرت‌انگیز ثبت کنید. 


3. پیاده‌روی در پوماکاله

اگر حس و حال قهرمان‌بازی و فعالیت‌های هیجان‌انگیز را ندارید، استخرهای گرمایی پوماکاله را می‌توان اسب تک‌شاخ پارک‌های طبیعی ملی ترکیه و یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی دانست. مجموعه‌ای جذاب و بی‌بدیل از استخرها و چشمه‌های سفید رنگ که قدم‌ زدن در کنارشان واقعاً تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. زمستان‌ها این پارک را ساعت 5 بعدازظهر می‌بندند، اما در بهار و تابستان، تا نیمه‌شب باز است و می‌توان در آن به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی ساعت‌ها مشغول عکس‌برداری شد. 


4. بازدید از افِسوس

شهر یونانی افسوس در انجیل مسیحیان اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از عجایب دنیای باستان که برای رسیدن به آن می‌توانید یک گشت کوچک از فرودگاه آندان مندرس داشته باشید. از مناظر تماشای این یادبود تاریخی به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی لذت خواهید برد. 

مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول

بازدید-از-افِسوس-از-بهترین-مکان-ها-برای-عکاسی

5. بازدید از مسجد آبی

بدون شک یکی از جذاب‌ترین و بهترین مکان ها برای عکاسی، مسجد آبی است و تماشای غروب آفتابش را به شدت به شما گردشگران تور ترکیه توصیه می‌کنیم. بازدید از آن رایگان است، اما در زمان اقامه نماز، بهتر است به نمازگزاران فضای کافی برای عبادت بدهید یا چه بهتر که خودتان هم به آن‌ها ملحق شوید. در طول نماز نمی‌توان عکس‌برداری کرد.


6. اقامت در غارهای در کاپادوکیا

هتل‌های هفت‌ستاره ابوظبی را کنار بگذارید! چون هیچ چیزی به اندازه اقامت در غارهای یک شهر زیرزمینی که در نهایت به یکی از محبوب‌ترین نقاط تماشایی و اقامتی لوکس کاپادوکیا بدل شده و یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی است، نمی‌رسد. می‌توانید در پشت‌بام هتل‌های غارمانند کاپادوکیا غذا بخورید و سپس در این غارها با وسایل قدیمی و آنتیک‌شان استراحت کنید. 


7. گشتی در شهر زیرزمینی

36 شهر زیرزمینی در کاپادوکیا وجود دارد که مشهورترین‌شان شهر زیرزمینی کای‌ماکلی است. شکل و ظاهر غارمانند این منطقه، به پدافند بسیار پیشرفته‌ای دربرابر دشمنان بدل شده بود و همین امر نیز آن را یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی کرده است. از سیستم‌های تهویه هوا، تا تله‌ها، کلیسا‌ها و درمانگاه‌ها، مهندسی 100 تونل و هشت طبقه این شهر را به یکی از خارق‌العاده‌ترین و بهترین مکان ها برای عکاسی و بازدید تبدیل کرده است. 


8. بازدید از پشت‌بام‌های استانبول

استانبول به خاطر هنرهای عجیب‌وغریب و پشت‌بام‌هایش با پخش موسیقی‌های متنوع و بدل شدنش به یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی مشهور است. می‌توانید برای نوشیدن قهوه و سایر نوشیدنی‌های مشهور استانبول به سراغ یکی از این پشت‌بام‌ها بروید و علاوه لذت بردن از مناظر اطراف از کلان‌شهر آسیااروپایی، تصاویری به یادماندنی نیز تهیه کنید. 


شهرهای-زیرزمینی-کاپادوکیا-از-بهترین-مکان-ها-برای-عکاسی

9. منظره‌ای تماشایی «چشم‌نظر»ها

در گوشه و کنار ترکیه و در بازارها یا در غذاخوری‌های‌شان می‌توانید مناظری از آویزان شدن، سنگ‌هایی تزئینی و لوازم دکوری مزین به ظاهر «چشم‌نظر» را شاهد باشید که به گفته محلی‌ها، بدیمنی‌ را از دارنده آن دور می‌کند. 


10. پیاده‌روی در ایاصوفیه

ایاصوفیه به معنای «خرد مقدس» بوده و اکنون به عنوان یک کلیسای مسیحی، کلیسای ارتدوکس یونانی، کلیسای کاتولیک رومی و مسجد سلطنتی با کاربری موزه و یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی، محبوب‌ دل‌های گردشگران است. 


11. پارک ملی گورم در کاپادوکیا

پارک ملی گورم را به دره گل‌های رز، دره قارچ‌ها و دره خیالی می‌شناسند. در این پارک می‌توانید شاهد سازه‌های سنگی آتش‌فشانی و عجیب‌وغریب به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی باشید. 


12. پل بوسفور استانبول

و اما در پایان این فهرست می‌رسیم به پل بوسفور استانبول که تماشای غروب و طلوع خورشید از آن بسیار تماشایی و استثنایی است و آخرین مورد در بین 12 مورد از بهترین مکان ها برای عکاسی این مقاله ما محسوب می‌شود. 


پل-بوسفور-استانبول-از-بهترین-مکان-ها-برای-عکاسی

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با توضیحاتی جذاب و خواندنی از بهترین مکان‌ ها برای عکاسی در استانبول، کاپادوکیا و پاموکاله، از بالون‌سواری و پاراگلایدرسواری تا پیاده‌روی روی پل بوسفر و مسجد ایاصوفیه آشنا کردیم. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور ترکیه راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید