بهترین مکان‌های استانبول برای خوردن چای
حامد مقتدایی 1398/10/26 1709 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر می‌خواهید با مقرون‌به‌صرفه‌ترین و بهترین مکان‌های استانبول ترکیه که می‌توانید در آن به خوردن چای مشهور و خوش‌عطر ترکی مشغول گردید، با ما همراه شوید. 


آشنایی با چای و صبحانه ترکی

چای ترکی برای محلی‌های ترکیه از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار است. تعداد زیادی از مردم ترکیه همانند ما ایرانیان، عاشق این نوشیدنی هستند و روزشان را بدون آن آغاز نمی‌کنند. چای ترکی پای ثابت همه مجالس است، چه در حال گذر از روزهای داغ تابستان باشید چه در روزهای سرد زمستانی به سر ببرید، در بازدید از دوستان و خانواده‌تان، حین استراحت بین ساعات کاری یا حین کار، نوشیدن چای فراموش نمی‌شود؛ ترک‌ها نیز به مانند ما ایرانی‌ها علاقه زیادی به چای دارند. نوشیدن چای ترکی با آغاز روز و در کنار صبحانه آغاز شده و در طول تمام وعده‌های غذایی روزانه وجود داشته تا اینکه شب شود و به خواب بروید. چای ترکی سنتی سیاه بوده و مصرف آن بسیار بالا است. 

در کنار صبحانه‌های پرزرق و برق ترکی، نوشیدن یک چای دبش و خوش‌طعم واقعاً می‌چسبد و به شما گردشگران تور استانبول پیشنهاد می‌شود، که آن را در وعده صبحانه‌تان فراموش نکنید. رایج‌ترین نوع نان در بین مردمان ترک، نان سفید است. بااین‌حال، مردم این روزها انواع نان‌های جو مانند چاودار را برای داشتن تغذیه‌ای سالم، در فهرست مواد غذایی‌ مورداستفاده‌شان قرار داده‌اند. در کنار چای استانبول و نان سفید، می‌توانید پنیر سفید، پنیر کپک‌زده، زیتون‌های سیاه و سبز، کره، عسل، مربا، املت یا نیمرو، گوجه‌فرنگی قطعه‌قطعه‌شده، فلفل دلمه‌ای و خیار را نیز امتحان کنید و از خوردن یک صبحانه کامل در بهترین‌ مکان‌های استانبول برای نوشیدن چای لذت ببرید. 


بهترین مکان‌های استانبول برای نوشیدن چای و صبحانه

در ادامه 5 مورد از بهترین مکان‌های استانبول برای نوشیدن چای و صبحانه برای شما علاقمندان به گردشگری و ثبت نام در تور استانبول آورده شده است: 


1. باغ چای خانوادگی طارحی سینارالتی در سنگلکوی

باغ خانوادگی چای سبز طارحی سینارالتی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و بهترین مکان‌های استانبول برای نوشیدن چای است که بین آب‌های بوسفور و درختان تاریخی چنار واقع شده است. 


باغ-چای-خانوادگی-طارحی-سینارالتی-از-بهترین-مکان‌های-استانبول-برای-خوردن-چای

در این مکان می‌توانید یکی از بهترین چای‌های ترکی را در کنار قهوه و صبحانه‌ای فوق‌العاده نوش جان کنید. این باغ خانوادگی زیبا، 24 ساعته از میهمانان و گردشگران پذیرایی می‌کند. چشم‌انداز اینجا، به عنوان یکی از بهترین مکان‌های استانبول برای نوشیدن چای، در صبح‌هنگام بسیار تماشایی است و ارزش عکاسی را دارد. 

آدرس: محله سنگلکوی، خیابان سینارلی کامی. 


2. کافه گالاتا کوناک در گالاتا

کافه گالاتا کوناک در گالاتا یکی از محبوب‌ترین مکان‌های استانبول برای نوشیدن چای است که بازدیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به آن از خوردن یک صبحانه مفصل در کنار چای اعلای ترکی در میان چشم‌اندازهای تماشایی‌اش و همچنین برج گالاتا، یکی از بیادماندنی‌ترین لحظات را در سفر به استانبول برای خود رقم بزنند. 


کافه-گالاتا-کوناک-از-بهترین-مکان‌های-استانبول-برای-خوردن-چای

این مکان در بین یکی از بهترین مکان‌های استانبول برای نوشیدن چای در فاصله 5 دقیقه‌ای از برج گالاتا و در پایین تپه واقع شده است. در این مکان شاهد ترکیبی لذت‌بخش از آرامش و سکون و نیز یک چشم‌انداز 360 درجه فوق‌العاده از برج گالاتا، بوسفور و پل آن، شاخ طلایی، پل گالاتای نقطه اتصال شبه‌جزیره تاریخی با 5 تپه از شهر، کاخ طوپقاپی، ینی کامی، ایاصوفیه، و مسجد سلیمانیه خواهید بود. 

آدرس: محله برکت‌زاده، خیابان حاجی‌علی، پلاک 2.


3. ببک قهوه در ببک

ببک قهوه به عنوان یکی از بهترین مکان‌های استانبول، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین باغ چای/قهوه و قهوه‌خانه بوده که به سرو صبحانه‌های ترکی، چای ترکی و قهوه ترک مشغول است. ببک قهوه بیش از 65 سال است که قدمت دارد و همواره شلوغ است. 


ببک-قهوه-از-بهترین-مکان‌های-استانبول-برای-خوردن-چای

مردم اغلب ترجیح می‌دهند در محوطه پیاده‌روی کنار دریایی این قهوه‌خانه قدم بزنند و گاهی نیز روی نیمکت بنشینند تا استراحت کنند و چای و قهوه‌شان را با تماشای چشم‌اندازهای استثنایی از بوسفور میل کنند. 

آدرس: محله ببک، خیابان سودات پاشا، پلاک 18. 


4. ساده قهوه در روملی‌حصار

ساده قهوه یکی از بهترین مکان‌های استانبول است که می‌توانید برای سرو صبحانه‌های فوق‌العاده ترکی به سراغ‌شان بروید، چای ترکی و قهوه ترکی در کنار مناظری تماشایی از بوسفور واقعاً خوردن چای را برایتان لذت‌بخش می‌سازد. این مکان بیشتر به علت محلی‌ها و توریست‌هایش مشهور شده و در بخش اروپایی بوسفور، در روملی‌حصار قرار دارد. 


ساده-قهوه-از-بهترین-مکان‌های-استانبول-برای-خوردن-چای

آدرس: محله روملی‌حصار، خیابان یحیی کمال، پلاک 20 الف. 


5. بلتاش کافه در بشیکتاش

بلتاش کافه بسیار محبوب و دوست‌داشتنی بوده و در ساحل دریای بشیکتاش واقع شده و صبحانه‌های ترکی، چای ترکی و قهوه ترکی فوق‌العاده سرو می‌کند. بازدیدکنندگان از صبحانه‌، چای یا قهوه‌شان در طول روز لذت می‌برند. 


بلتاش-کافه-از-بهترین-مکان‌های-استانبول-برای-خوردن-چای

آدرس: ساحل بشیکتاش. 

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با توضیحاتی جذاب و خواندنی از بهترین مکان‌های استانبول برای نوشیدن چای آشنا کردیم. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، می‌توانید با مراجعه به صفحه بلیط هواپیما استانبول، از قیمت بلیط هواپیما تهران به استانبول، مطلع شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید