جزیره لنکاوی و بهترین زمان سفر به آن
حسام مقتدایی 1398/10/24 1841 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



جزیره لنکاوی از جمله مکان‌های گردشگری بسیار مهمی است که گردشگران بسیاری سالانه به آن سفر می‌کنند. این جاذبه اکوتوریستی زیبا در کشور مالزی واقع شده است.


معرفی کامل جزیره لنکاوی

اگر بخواهیم لنکاوی را دقیق‌تر بشناسیم درواقع مجموعه‌ای از تقریباً 100 جزیره به حساب می‌آید که در محلی برخورد تنگه مالایا با آب‌های دریای آندامان واقع شده است. معنای لغوی واژه لنکاوی یعنی عقاب قهوه‌ای. درست مثل همه مقاصد گردشگری، نکته‌ای که درباره جزیره لنکاوی حائز اهمیت است این است که اطلاعات کاملی درباره این مقصد داشته باشید. در ادامه به معرفی دقیق‌تر این جزیره زیبا در تور مالزی خواهیم پرداخت.


موقعیت جغرافیایی لنکاوی


مجمعالجزایر-لنکاوی

این مجمع‌الجزایر به طور کلی از 99 جزیره تشکیل شده که در ناحیه سواحل شمال غربی مالزی قرار دارد. مکان‌های گردشگری و جاذبه‌های توریستی بسیار حیرت‌انگیزی که در لنکاوی است باعث شده تا کشور مالزی به یکی از زیباترین کشورهای جهان تبدیل شود. حدود جمعیتی که در لنکاوی زندگی می‌کنند تقریباً 90 هزار نفر بوده و این در حالی است که آمار ما مربوط به 2010 می‌باشد.


تاریخچه لنکاوی


سفر-به-لنکاوی-مالزی

شاید بتوان تاریخ لنکاوی را مدیون نخست‌وزیر آن یعنی ماهاتیر محمد دانست چرا که او در سال 1986 با طرح و برنامه‌ای که به کار گرفت توانست در مدت زمان بسیار کوتاهی باعث رشد و پیشرفت لنکاوی شود. یکی از مهم‌ترین وجوه رشد لنکاوی را می‌توان جذب 3 میلیون توریست در سال 2012 در نظر گرفت. شغل مردم این منطقه علاوه بر ماهیگیری، ملوانی نیز بود که به طور کلی بیشتر دزد دریایی به حساب می‌آمدند و در اصل اهل جنوبی‌ترین شبه‌جزیره لنکاوی یعنی مالایا بودند. از جمله چیزهایی که درباره لنکاوی جالب و هیجان‌انگیز در نظر گرفته می‌شود این است که در گذشته محل زندگی دزدان دریایی بوده است. 


نکاتی عمومی در ارتباط با لنکاوی


سفر-گردشگری-به-لنکاوی

زبان رسمی مردم این منطقه مالایی بوده و واحد پولی که از طریق آن امرار معاش می‌کنند، رینگیت می‌باشد. پیش‌شماره تلفن لنکاوی +60 بوده و اختلاف ساعتی در حدود 4 ساعت و نیم با ایران دارد. شماره‌های ضروری آن با کمی تغییر نسبت به شماره ضروری آمریکا تعریف شده است. برای تماس با پلیس و آمبولانس باید شماره 999 و برای ارتباط با آتش‌نشانی باید شماره 994 را بگیرید. فرودگاهی که بیش‌ترین سفرها در آن انجام می‌شود، خصوصاً سفرهای بین‌المللی، به نام فرودگاه بین‌المللی لنکاوی است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.


بهترین زمان سفر به لنکاوی


بهترین-زمان-سفر-به-لنکاوی

محاصره شدن لنکاوی به وسیله شهرهای اصلی مالزی باعث شده تا این مجمع‌الجزایر آب و هوایی معتدل و نسبتاً گرم داشته باشد. دمای هوا در روزهای گرم در لنکاوی بین 31 تا 34 درجه بوده و در روزهای سرد نیز این دما بین 23 و 24 درجه سانتی‌گراد متغیر است. هوای لنکاوی نه آن‌قدر گرم است که قابل تحمل نباشد و نه آن‌قدر سرد که کسی را آزار دهد. در چنین شرایطی بهترین زمان سفر، همه فصول است.

شرایط آب و هوایی لنکاوی به گونه‌ای است که این امکان را به شما می‌دهد که هر زمانی که اراده می‌کنید، به آن سفر کنید چرا که اغلب، آب و هوایی بسیار مساعد دارد. اما در مجموع بهترین زمان‌هایی که اکثر گردشگران را به لنکاوی می‌کشاند، بین ماه‌های ژانویه تا مارس بوده که فصل بسیار داغ لنکاوی به حساب می‌آید. در این چند روز گردشگران بسیار زیادی به لنکاوی سفر می‌کنند پس عاقلانه این است که پیش از سفر، همه موارد مهم از جمله اقامت خود را برای هر چند روزی که قرار است در لنکاوی سپری کنید، در نظر داشته باشید.


خرج و مخارج زندگی در لنکاوی


هزینههای-سفر-به-لنکاوی

در لنکاوی نیازی به نگران بودن درباره این که هتل خوبی گیرتان خواهد آمد یا نه، نیست. هتل‌های بسیار باکیفیتی در لنکاوی وجود دارد که به راحتی می‌توانید آن را رزرو کنید و کاملاً مطابق بودجه‌ای که برای اقامتتان تعیین کرده‌اید، باشد. هتل‌های لوکس، متوسط و هاستل‌های موجود در لنکاوی، انتخاب‌هایی هستند که پیش پای شما قرار دارند و می‌توانید بسته بودجه‌ای که دارید، انتخابی بکنید ولی به هر حال انتخاب هاستل مشکلاتی از جمله عدم وجود امنیت و امکانات رفاهی را دارد. 


جاذبه‌های توریستی لنکاوی مالزی


جاذبه-توریستی-لنکاوی

از جمله جاذبه‌های گردشگری لنکاوی می‌توان به میدان عقاب آن اشاره کرد که درواقع الهام گرفته شده از واژه لنکاوی است. در این میدان می‌توانید شاهد بزرگ‌ترین مجسمه عقابی باشید که تاکنون در زندگی‌تان دیده‌اید. همچنین با فاصله بسیار کمی از شما، دریاچه‌ای در این میدان قرار گرفته که زیبایی آن را صدچندان ساخته است. پل، غذاخوری‌ها، گنبدهای آجری و طاق‌ها از جمله مناظر زیبایی هستند که در میدان عقاب لنکاوی می‌توانید شاهد آن‌ها باشید.

پل هوایی لنکاوی از دیگر جاذبه‌های گردشگری لنکاوی است که 125 متر بوده و جهت پیاده‌روی افراد است. مناظری که از روی پل می‌توانید آن‌ها را ببینید شامل جزایر کوچک اطراف لنکاوی، آبشار گونونگ و مات سینکانگ می‌شود. پلی که از آن حرف می‌زنیم در ارتفاع 700 متری سطحی دریا قرار گرفته و رسیدن به آن فقط از طریق تله‌کابین امکان‌پذیر است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به لنکاوی سفر کردید حتماً سری به این پل زیبا بزنید.


جمع‌بندی

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی لنکاوی و ویژگی‌های تاریخی و آب و هوایی آن پرداختیم. در عین حال بررسی کردیم بهترین زمان مسافرت به این مکان زیبا که در مالزی واقع شده، چه زمانی است. اگر قصد سفر به لنکاوی و تماشای این جاذبه‌های گردشگری زیبا را دارید، با راحتی می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت نکات لازم در ارتباط با سفر به لنکاوی را در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید