آشنایی با خدمات هتل‌ها UALL  All  FB
حسام مقتدایی 1398/10/24 2363 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



هنگامی‌که صحبت از رزرو هتل و اقامت می‌شود، اغلب با مواردی روبرو خواهید شد که تحت عنوان اصطلاحات هتل شناخته می‌شوند و جزو خدمات هتل می‌باشند. دانستن این موارد مهم است.


انواع خدمات هتل‌ها

پیش از رزرو هتل و محلی مناسب برای اقامت دانستن برخی نکات بسیار مهم است. از آنجایی که اغلب هتل‌هایی که برای اقامت انتخاب می‌کنید را پیش از این ندیده‌اید، باید به خوبی از شرایط آن آگاه باشید. برای این که آگاهی نسبی و مناسبی نسبت به هتلتان پیدا کنید، باید با انواع اصطلاحات هتل آشنا باشید. استانداردهای مختلفی وجود دارد که هتل‌ها برای داشتن آن مستلزم شرایط خاصی هستند. در ادامه به معرفی انواع خدمات هتل خواهیم پرداخت.


انواع خدمات هتل


انواع-خدمات-هتل

در کنار اتاقی که در هتل‌ها در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، خدمات هتل دیگری نیز وجود دارد. بسته به نوع خدمات هتلی که اتاقتان داشته باشد، نوع امکاناتی که پیش رویتان قرار می‌گیرد تفاوت می‌کند. بنابراین برای داشتن انتخابی مناسب، بهتر است با اصطلاحات هتل آشنا باشید.


خدمات هتل O.R

O.R مخفف واژه Only Room بوده که به معنی پرداخت هزینه اتاق می‌باشد. به این معنا که فقط هزینه اتاق پرداخت شده نه استفاده از خدمات هتل اضافی. در چنین شرایطی اگر بخواهید صبحانه یا هر وعده غذایی دیگری را میل کنید باید برای آن هزینه‌ای جداگانه بپردازید. کمتر پیش می‌آید در شرایطی که با تور سفر کنید، چنین سرویسی انتخاب شده باشد.


خدمات هتل B.B


شناخت-انواع-خدمات-هتل

در این مورد از خدمات هتل، علاوه بر هتل، امکان صرف صبحانه نیز برای مسافر وجود دارد. B.B درواقع کوتاه شده Bed & Breakfast بوده و معنی اتاق و صبحانه را می‌دهد. چنین سرویسی باعث می‌شود تا از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. همچنین بیشتر تورهای گردشگری را می‌توانید پیدا کنید که از این خدمات هتل بهره می‌برند.


خدمات هتل H.B

این مورد از خدمات هتل به معنی Half Board بوده که یعنی شما علاوه بر رزرو اتاق و صرف صبحانه می‌توانید یک وعده غذایی دیگر، ناهار یا شام را نیز میل کنید. این وعده غذایی بستگی به زمان‌بندی حضور شما در هتل دارد. البته برخی هتل‌ها خودشان وعده غذایی را انتخاب می‌کنند. برای مثال در هتل‌های دبی بیشتر اوقات این امکان برای صرف شام وجود دارد. این خدمات هتل خیلی شایع نیست به همین علت کمتر پیش می‌آید که در تور گردشگری شرکت کنید و با چنین سرویسی روبرو شوید.


خدمات هتل F.B


اصطلاحات-هتل

F.B یا Full Board جزو خدمات هتل انتخابی مسافرانی بوده که به صورت شخصی به جایی سفر می‌کنند و می‌خواهند در محل اقامتشان همه وعده‌های غذایی را داشته باشند. درواقع 3 وعده غذایی اصلی یعنی صبحانه، ناهار و شام در شرایط انتخاب این سرویس، در اختیار مسافر قرار می‌گیرد. شاید به شکلی پراکنده بتوانید این سرویس را ببینید که در تورهای داخلی استفاده می‌شود. 


خدمات هتل All

اگر می‌خواهید از مزایای بیشتری نسبت به خدمات هتل F.B را در اختیار داشته باشید باید سراغ سرویس All بروید. وقتی چنین سرویسی را انتخاب می‌کنید علاوه بر وعده‌های غذایی، از میان وعده‌های جذاب و نوشیدنی‌های هتل را نیز می‌توانید استفاده کنید. درواقع این جزئی‌ترین بخش خدمات هتل All Inclusive است. اگر سراغ هتل مجهزی رفته باشید می‌توانید از سالن ماساژ و استخر آن نیز استفاده کنید. خصوصاً اگر در تورهای ترکیه شرکت کرده باشید چنین امکانی پیش رویتان قرار می‌گیرد که پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن استفاده کنید.


خدمات هتل UALL 


شناخت-اصطلاحات-هتل

این سرویس هتل مختص هتل‌هایی است که در شهرهای ساحلی قرار گرفته باشند. درواقع سرویسی است که به صورت 24 ساعته در اختیار مسافران بوده و از خدمات هتل بسیار محبوب و خاص به شمار می‌رود. از آنجا که در شهرهای ساحلی، هتل‌ها به صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی می‌کنند، چنین سرویسی مختص آن جغرافیا است. خدمات هتل UALL به این معنا است که در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید از خدمات هتل استفاده کنید. در چنین سرویسی هیچ محدودیتی برای مسافر وجود ندارد و به نسبت خدمات و کیفیت آن، قیمت بالایی هم دارد که کاملاً منطقی است. از مزیت‌های دیگر این خدمات هتل می‌توان به سالن ماساژ و استفاده از امکانات رفاهی دیگر هتل اشاره کرد.


شناخت انواع اتاق‌های هتل


نکات-رایج-خدمات-هتل

علاوه بر شناخت انواع خدمات هتل بهتر است انواع اتاق‌های هتل را نیز بشناسید که بسته به ابعاد و تعداد تخت‌هایی که در آن قرار می‌گیرد، تفاوتش تعریف می‌شود.


اتاق تک‌نفره SGL

به طور کلی اتاقی دنج و نقلی به شمار می‌رود که در آن تختخواب، حمام و سرویس بهداشتی قرار می‌گیرد. 


اتاق دونفره DBL

شکل ارائه این اتاق‌ها به دو شکل می‌باشد. هم می‌توانید آن را با یک تخت دونفره رزرو کنید و هم این امکان برای شما وجود دارد که دو تخت یک‌نفره را برای اتاقتان تقاضا کنید.


اتاق سه‌نفره TPL 

از دیگر انواع اتاق‌هایی که در هتل‌ها ارائه می‌شود، می‌توان به اتاق سه‌نفره اشاره کرد که معمولاً در آن یک تخت دونفره و یک تخت تک‌نفره قرار دارد. به چنین سرویسی در اصطلاحات هتل، تریپل میگویند. البته انواع دیگری از اتاق‌ها وجود دارند که در اینجا صرفاً هدف، تقسیم‌بندی اتاق بر اساس تعداد تخت‌های آن بود.


جمع‌بندی

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی انواع خدمات هتل از جمله خدمات هتل UALL، ALL و ... پرداختیم که به شما کمک می‌کند که انتخابی مناسب داشته باشید و پیش از انتخاب سرویس مورد نظرتان همه چیز را در نظر بگیرید. چنانکه قصد سفر دارید و می‌خواهید برای اقامت خود هتلی را رزرو کنید، بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، موارد لازم در این خصوص را در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید