کاپادوکیا کجاست؟ راهنمای سفر به کاپادوکیا + عکس
حسام مقتدایی 1398/10/23 2888 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


کاپادوکیا یکی از متفاوت‌ترین مکان‌هایی است که در زندگی‌تان دیده‌اید. این تفاوت از تپه‌ها، خانه‌های لانه‌زنبوری و تخته‌سنگ‌های بلند آن ناشی می‌شود و آن را حیرت‌انگیز می‌سازد.

همچنین می‌توانید برای مشاهده اطلاعات و خرید آنلاین تور کاپادوکیا به صفحه "تور کاپادوکیا" مراجعه کنید. 

معرفی کامل و شناخت دقیق کاپادوکیا

یکی از زیباترین میراث جهانی یونسکو را کاپادوکیا در تور ترکیه تشکیل می‌دهد که روزانه گردشگران زیادی به آن روانه می‌شوند تا از آن منطقه با آب و هوای دل‌چسبش لذت ببرند. سنگ‌های بنفش، موزه‌های روباز گورمه و همچنین مناطق حفاظت شده موجود در کاپادوکیا به آن فردیتی بخشیده که نمی‌توان آن را با هیچ کجای دنیا مقایسه کرد. محل اقامت شما در کاپادوکیا شبیه غار خواهد بود و این امکان برایتان وجود خواهد داشت که در عصر تکنولوژی زندگی در غار را نیز تجربه کنید.


مختصری درباره تاریخچه کاپادوکیا


منطقه-کاپادوکیا

فرسایش مداوم خاک در طول سال‌ها باعث شده تا منطقه کاپادوکیا به این شکل امروزی خود دربیاید. در قرن 4 میلادی در چنین منطقه‌ای تمدنی شهری وجود داشت که به شکل زیرزمینی ساخته شده بود. فوران آتش‌فشان در از بین رفتن پوشش خاکی این منطقه و سختی آن بی‌تأثیر نبوده است. همچنین نمی‌توان اثر تخریبی باد و آب را در طول این سال‌ها نادیده گرفت. کاپادوکیا منطقه‌ای واقع در ترکیه بوده که به دلیل فرسایش دره گورمی به چنین شکل زیبا و خاصی درآمده است. 


جاذبه‌های دیدنی کاپادوکیا


بازدید-از-کاپادوکیا

در بالاترین قسمت کاپادوکیا می‌توانید شاهد پارک ملی بسیار بزرگی به نام گورمه و مناطق سنگی کاپادوسی باشید که نمایی بی‌نظیر را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین وجود سنگ‌هایی با اشکال عجیب و غریب و شبکه‌ای از غارها که به وسیله انسان ساخته شده می‌توانید ببینید که زمانی محل نگهداری حیوانات، زندگی و عبادت افراد بوده است. بازدید از کاپادوکیا برای همه افرادی که علاقه به طبیعت و ورزش دارند مناسب می‌باشد. دوچرخه‌سواران کوهستان نیز می‌توانند در مناطق مختلف کاپادوکیا به تمرین بپردازند و از این فضایی که برایشان فراهم آمده به خوبی استفاده کنند.

فرسایش و اتفاقات مختلفی که طی سالیان بر سر کاپادوکیا آمده باعث شده تا سنگ‌های این منطقه شبیه قارچ شوند. از نام‌های دیگری که روی این سنگ‌های قارچی شکل گذاشته شده می‌توان به دودکش‌های پری اشاره کرد. میان این سنگ‌های قارچی شکل می‌توانید بالون‌های زیادی را ببینید که گردشگران می‌توانند سوار آن شوند و از بالون‌سواری لذت ببرند. 


رقص سما در کاپادوکیا ترکیه


سفر-به-ترکیه

از جمله مراسم و آیین‌هایی که در این منطقه زیبا انجام می‌شود می‌توان به رقص سما اشاره کرد که رقصی است از فرقه‌ای صوفی متعلق به شاعری فارسی به نام مولانا که 700 سال پیش توسط او ساخته شد. درواقع در این رقص چرخش‌هایی مکرر انجام می‌شود و هدف از انجام چرخش‌ها این است که از بدن زمینی خودشان دور شوند و روحشان را به خدا نزدیک کنند. درواقع این فلسفه‌ای است که پشت کاری که انجام می‌دهند، در نظر دارند.


زمان مناسب برای سفر به کاپادوکیا


بالون‌سواری-در-کاپادوکیا

کاپادوکیا واقع در مرکز ترکیه بوده و در ارتفاعات بالا قرار می‌گیرد. هوای این منطقه در تابستان گرم و خشک و در زمستان بسیار سرد و پر از بارش برف می‌باشد. بهترین زمان برای سفر به کاپادوکیا ترکیه، فصل بهار و پاییز است. حتماً هنگام سفر به کاپادوکیا لباس گرم به همراه داشته باشید چرا که شب‌های سردی را پیش رو خواهید داشت اما در طول روز آب و هوای این منطقه گرم می‌باشد. بهترین راه برای رسیدن به کاپادوکیا از طریق استانبول است. اگر دوچرخه‌سواری بلد هستید یا عاشق ماشین‌سواری هستید می‌توانید در شهر گورمه اقدام برای کرایه این وسایل کنید و سپس به راحتی خودتان را به این منطقه زیبا برسانید. 


روش‌های سفر به کاپادوکیا ترکیه


سفر-به-کاپادوکیا

به طور کلی تورهایی که برای سفر به کاپادوکیا طراحی و برنامه‌ریزی می‌شوند 2 روزه می‌باشند. روز اول شما را به تماشای منطقه کاپادوکیا شمالی می‌برند و سپس شب را در همان نقطه می‌گذرانید. سپس در روز دوم به سمت قسمت جنوبی کاپادوکیا روانه می‌شوید و مناطقی همچون دره سرخ را می‌بینید. از دیگر تورهایی که می‌توانید تجربه کنید و از آن لذت ببرید و سفرتان را خاطره‌انگیزتر سازید می‌توان به ثبت‌نام در تور بالون‌سواری اشاره کرد.

شما از طریق ازمیر، استانبول یا حتی آنکارا می‌توانید اقدام برای خرید تور کاپادوکیا را انجام دهید. درواقع شما را از فرودگاه به طور مستقیم به منطقه کاپادوکیا می‌فرستند تا از آن دیدن کنید و تجربه سفری حیرت‌انگیز را برای خودتان رقم بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید