CIP چیست و چه تفاوتی با VIP دارد
حسام مقتدایی 1398/10/22 4273 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



بسیاری از افرادی که مدام مسافرت می‌کنند و بسته به شرایط شغلی‌شان مجبور هستند جابجا شوند به خاطر جلوگیری از هدررفت زمان از خدمات CIP و VIP بهره می‌برند.


شناخت دقیق و معرفی کامل CIP و تفاوت آن با VIP 

این خدماتی که نام برده شد از انواع خدمات اختصاصی و راحتی به شمار می‌رود که اختیار مسافران قرار می‌گیرد تا سفری بی‌دردسر و دغدغه داشته باشند و استرس چیزی را نگیرند. همچنین نیازی به سپری کردن زمان برای انجام امور سفرشان را ندارند. در ادامه به معرفی خدمات CIP و همچنین تفاوتی که با VIP دارد خواهیم پرداخت تا سفری راحت و اختصاصی را در صورت تمایل تجربه کنید.


خدمات CIP 


سفر-با-خدمات-CIP

این خدمات مجموعه‌ای از خدمات فرودگاهی را شامل می‌شود که بیشتر برای افرادی است که به لحاظ تجاری سرشناس باشند. برای مثال می‌توان به رؤسای شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران اشاره کرد. این خدمات امکان خرید دارند به این معنا که همه مسافران می‌توانند با پرداخت هزینه آن از این خدمات بهره ببرند و درخواست خدمات CIP بدهند. از جمله خدماتی که در صورت انتخاب خدمات CIP در اختیار مسافر قرار می‌گیرد می‌توان به فضایی مناسب برای استراحت و آرامش اشاره کرد. همچنین افرادی در هنگام فرود هواپیما می‌آیند و چمدان‌ها را تحویل می‌گیرند یا هنگام بدرقه چمدان‌ها را به قسمت بار تحویل می‌دهند و مسافران را تا پای پلکان همراهی می‌کنند.


انواع خدمات CIP 


انواع-خدمات-CIP

کافی‌شاپ و نوشیدنی، رستوران و خوراکی‌های متنوع از جمله مواد غذایی دردسترس در جایگاه CIP است که می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین افرادی در این مکان حاضر هستند تا شما را راهنمایی کنند. آن‌ها به خوبی تعلیم دیده‌اند تا نیازهای شما را برطرف کنند. وجود بانک در جایگاه اختصاصی و سالن کنفرانس امکان‌های زیادی را برای افرادی که به سبب شغلشان سفر کرده‌اند، فراهم می‌سازد. همچنین جهت اقامت نیز می‌توانند در این جایگاه ویژه برای خودشان سوئیتی رزرو کنند و تا هر روزی که می‌خواهند در آن اقامت داشته باشند.


خدمات VIP 


خدمات-VIP

خدمات این بخش مناسب کسانی است که به لحاظ سیاسی مشهور هستند. برای مثال از این اشخاص می‌توان به رئیس‌جمهور، وزیران، سفرا و دیپلمات‌ها اشاره کرد. خدمات VIP از تأمین امنیت نیز برخوردار می‌باشد و جز این مورد، تمام خدمات مربوط به CIP را شامل می‌شود. نقطه‌ای که در این خدمات روی آن مانور بسیاری داده می‌شود، تأمین امنیت است که بسیار مورد توجه قرار دارد. هنگام استفاده از این نوع خدمات همه چیز به طور کامل با دوربین مداربسته چک می‌شود و افراد دارای محافظانی شخصی هستند که مراقب هر اتفاقی که رخ می‌دهد هستند. از طرفی دیگر، هزینه خدمات VIP را ارگان مربوطه پوشش می‌دهد و نیازی به هزینه شخص نیست. 


خدمات VIP مربوط به پرواز


خدمات-VIP-پرواز

افرادی که مسئولیت ارائه این خدمات را بر عهده دارند، همه امور مربوط به دریافت کارت پرواز و پذیرایی در فرودگاه را بر عهده دارند. درواقع علاوه بر انجام تمام این امور، به هنگام استقبال با یک دسته گل به استقبال مسافران می‌روند. در اصل این کارکنان بخش خدمات VIP هستند که همه کارها را باید انجام دهند و نیازی نیست شخص درگیر شود و دغدغه‌ای داشته باشد. فرد می‌تواند به راحتی سر جایش بنشیند و به برنامه‌هایش برسد چرا که کاری نیست لازم باشد انجام دهد. درواقع باید تا زمانی که هواپیما آماده حرکت می‌شود، استراحت کند.


خدمات VIP مربوط به رستوران 


خدمات-VIP--رستوران

رستوران‌های خدمات VIP بسیار مجهز، منحصربه‌فرد و شیک بوده و طراحی آن بسیار مدرن می‌باشد. از ویژگی‌های آن می‌توان به امکانات بسیار خوب و طراحی بسیار مناسب اشاره کرد. چیدمان دکور و همچنین صندلی‌های موجود در این رستوران به شکلی است که فضای بسیار دنج و آرامی را برای مسافران می‌سازد و می‌توانند ضمن میل کردن غذا از منظره اطرافشان و گل‌آرایی ویژه آن مکان لذت ببرند. کارکنان رستوران‌ها رفتار بسیار خوشایندی دارند و تمام تلاششان را می‌کنند که بهترین شکل پذیرایی را انجام دهند.


خدمات CIP فرودگاه امام خمینی و مهرآباد 


خدمات-CIP-فرودگاه

فرودگاه امام یکی از مجهزترین سالن‌های تشریفاتی اختصاصی را دارد که در سه طبقه و 7000 متر طراحی شده است. خدماتی که پیش‌تر شرح داده شد، در این جایگاه به مسافران ارائه می‌شود تا لحظات خوشایندی را پیش و بعد از سفرشان تجربه کنند. سفر بدون دغدغه از جمله مسائلی است که همیشه مسافران درگیر آن هستند با استفاده از خدمات CIP می‌توانید این مشکل را به طور کلی برطرف کنید. درواقع فضای آرام و دل‌نشینی که برای مسافران فراهم می‌شود به این خاطر است که بتوانند بدون استرس لحظات پیش از سفرشان را سپری کنند و کارهای مربوط به پروازشان توسط مأموران خدمات این بخش انجام می‌شود. 

جز مسافران ویژه تجارت و کسب و کارهای بزرگ، مسافران دیگر نیز می‌توانند از این خدمات استفاده کنند و صرفاً باید هزینه آن را بپردازند که نسبت به هزینه عادی سفر تفاوت زیادی می‌کند. در فرودگاه مهرآباد نیز این خدمات مربوط به CIP ارائه می‌شود. فضایی که برای چنین کاری تعبیه شده چیزی در حدود 7500 متر مربع بوده و در سه طبقه طراحی شده است. 


جمع‌بندی 

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی خدمات CIP و VIP پرداختیم. در ادامه درباره تفاوت‌های آن نوشتیم و همچنین به این نکته اشاره کردیم که همه مسافران امکان استفاده از خدمات نوع اول را دارند. اگر قصد سفر دارید می‌خواهید از این امکان برخوردار باشید بهتر است ابتدا با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت نکات لازم و ضروری در این خصوص را برایتان شرح دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید