راهنمای کامل اجاره موتور و ماشین در تایلند
حسام مقتدایی 1398/10/22 6801 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تایلند از جمله کشورهایی است که سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند و بیشترشان دلشان می‌خواهد خودشان جابجا شوند و این کار را با اجاره موتور و ماشین انجام می‌دهند.
بیشتر افرادی که به تایلند سفر می‌کنند سعی می‌کنند موتور و ماشین لوکس اجاره کنند تا در سفرشان حداقل تجربه نشستن پشت چنین وسایل نقلیه‌ای را پیدا کنند. در بیشتر شهرهای تایلند از جمله، بانکوک، پوکت و پاتایا می‌توانید با داشتن گواهینامه بین‌المللی و تنها با پرداخت مقداری پول وسیله نقلیه‌تان را داشته باشید. 


دریافت گواهینامه بین‌المللی در تایلند


سفر-به-تایلند

علاوه بر دریافت گواهینامه بین‌المللی باید با فرهنگ رانندگی مردم تایلند نیز آشنا شوید. آن‌ها در رانندگی مشابه ایرانی‌ها رفتار می‌کنند و اعصابشان اغلب خرد است. بهتر است هرگز با آن‌ها درگیر نشوید تا سفرتان برایتان تلخ نشود. اگر راننده با حوصله‌ای هستید و حس می‌کنید می‌توانید شرایط مختلف رانندگی افراد را تحمل کنید، پس گواهینامه بین‌المللی را بگیرید و دست به کار شوید.


مدارک مورد نیاز جهت اجاره وسیله نقلیه در تایلند

اگر قصد اجاره ماشین را دارید باید مدارکی از جمله، پاسپورت، پول نقد، گواهینامه بین‌المللی و اطلاعات تماستان را به همراه داشته باشید. هر شرکتی که برای اجاره ماشین به آن مراجعه کنید از شما چنین مدارکی را درخواست خواهند کرد. 


انتخاب شرکت‌های معتبر


اجاره-موتور-در-تایلند

در سرتاسر شهرهای بزرگ تایلند می‌توانید شرکت‌های بسیاری را ببینید که ماشین کرایه می‌دهند. برای کرایه ماشین بهتر است سراغ شرکت‌هایی بروید که ظاهر آراسته‌ای دارند، همچنین درباره‌شان پرس و جو کنید و ببینید در بین مردم چه جایگاهی دارند و معتبر هستند یا نه. شاید تنها بدی این مراکز معتبر این باشد که مبلغ بیشتری پول از شما دریافت می‌کنند اما به شما این اطمینان را می‌دهند که نگران مدارکتان نباشید. بهتر است هر مدرکی که دریافت می‌کنید یا می‌خواهید تحویل دهید را یکی کپی از آن تهیه کنید و پیش خودتان نگه دارید.


هنگام اجاره ماشین در تایلند، سراغ مواردی که بیمه دارند، بروید

قیمت ارزان می‌تواند وسوسه کننده باشید به همین خاطر سعی کنید سراغ ماشینی بروید که از بیمه بودن آن مطمئن باشید. اجاره وسایل نقلیه بیمه دارد در تایلند کمی گران‌تر است اما مطمئن خواهید بود اگر اتفاقی رخ دهد، ماشین شما بیمه دارد. 


هنگام تحویل گرفتن خودرو از سلامت آن مطمئن شوید


اجاره ماشین در تایلند

بیشتر اوقات شرایطی پیش آمده که گردشگران در تایلند ماشینی اجاره کرده‌اند و وقتی آن را بازگرداندند شرکت از آن‌ها غرامتی گرفته درحالی‌که فرد مقصر آن اشکال پیش آمده نبوده است. به همین خاطر بهتر است هنگامی‌که برای تحویل گرفتن ماشین به شرکت مراجعه می‌کنید به خوبی ظاهر آن را بررسی کنید و از سلامت وسیله نقلیه مطمئن شوید.


کرایه موتور در تایلند

موتورسواری از جمله فعالیت‌هایی است که در تایلند و دیگر کشورهای آسیایی رواج دارد. برای گشت و گذار و همچنین مراجعه به مکان‌های دیدنی از آن استفاده کنید. هزینه کرایه موتور به طور عمومی چیزی در حدود 5 دلار بوده و حتی ارزان‌تر نیز می‌توانید پیدا کنید. 


مدارک مورد نیاز جهت کرایه موتور در تایلند


سفر به بانکوک

  • پاسپورت
  • پول نقد
  • فتوکپی پاسپورت
  • گواهینامه رانندگی
  • اطلاعات تماس


موتوری که کرایه می‌کنید باید بیمه باشد

خدمات بیمه از جمله خدماتی است که شرکت‌های بزرگ اجاره موتور در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. کاملاً منطقی است برای داشتن بیمه باید هزینه بیشتری کنید اما به این فکر کنید که در صورت بروز حادثه شما کمترین آسیب را خواهید دید. به همین خاطر سرمایه‌گذاری روی بیمه با هر قیمتی که باشد همیشه ارزشش را دارد چرا که هدف آن حفظ سلامت روحی و جسمی شما است.


پاسپورت خودتان را به فروشنده ندهید


بازدید-از-تایلند

مغازه‌هایی که اعتبار بیشتری در بین محلی‌های منطقه داشته باشند، گزینه مناسب‌تری برای اجاره موتور به شمار می‌روند. همچنین سعی کنید موتور را با کپی پاسپورت اجاره کنید نه با گذاشتن پاسپورت. همچنین می‌توانید مقداری پول به آن‌ها دهید که این پیشنهاد را بپذیرند و پاسپورت شما را تحت هیچ شرایطی نزد خود نگه ندارند. گاهی شرایط ممکن است به گونه‌ای پیش برود که آسیبی به موتور وارد شود و اگر پاسپورت را تحویل داده باشید ممکن است دیگر نتوانید مدرکتان را پس بگیرید.


از موتور اجاره‌ای خود عکس بگیرید

بهتر است همان ابتدا در هنگام اجاره موتور، به خوبی آن را بررسی کنید چند عکس از زوایای مختلف آن ثبت کنید. این عکس‌ها به شما کمک می‌کند که فرد اجاره دهنده آسیب قدیمی را گردن شما نیندازد و سعی نکند تا به‌نوعی از شما کلاه‌برداری کند. به هر حال چنین اتفاقاتی رخ‌داده و اکنون تجربه شده تا از بروز مجدد چنین موارد و مشکلاتی جلوگیری شود.


نکات ایمنی موتورسواری در تایلند را رعایت کنید


مسافرت-به-تایلند

همان‌طور که خودتان میدانید موتور از جمله وسایل نقلیه خطرناک به شمار می‌رود و لزوم رعایت نکات ایمنی از جمله موارد مهم موتورسواری است. بهتر است هنگام موتورسواری به خصوص در تایلند از کلاه ایمنی استفاده کنید تا خطرات احتمالی به حداقل برسد.

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به ارائه راهنمای کاملی درباره نحوه اجاره موتور و ماشین در تایلند پرداختیم. همچنین نکاتی را مربوط به احتیاط و مراقبت در هنگام اجاره نیز گفتیم. چنانچه قصد سفر به تایلند را دارید بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان ما نکات مربوط در این خصوص را به شما ارائه کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید