استانبول شهری که هر ایرانی به 10 دلیل باید به آن سفر کند
حامد مقتدایی 1398/10/18 1563 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



در تصمیم‌گیری برای سفر به استانبول دو دل هستید؟ آیا می‌دانید که چرا هر ایرانی باید حتماً در طول دوران زندگی خود حتماً یک بار به استانبول سفر کند؟ در ادامه سعی‌شده تا 10 دلیل برای رفتن به استانبول و سفر به این شهر برای بازدیدکنندگان و گردشگران ایرانی به قلم نگارش درآید تا به شما در تصمیم‌گیری برای تعطیلات بعدی‌تان کمک نماید.

لیست تورهای مرتبط:

تور استانبول

1. مناظر تماشایی بوسفور

یکی از ویژگی‌ها و جاذبه‌های اصلی که در سفر به استانبول می‌توانید شاهدش باشید، تنگه بوسفور است که بخش‌های آسیایی و اروپایی استانبول را از هم جدا کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در تور استانبول از ایران روی یک قایق عمومی سوار شوند یا یک قایق اختصاصی اجاره کنند تا مناظر فوق‌العاده و بی‌نظیر کلان‌شهر استانبول را تماشا کنند. چشم‌اندازهایی که از این تنگه می‌توانید شاهد باشید و دلیل سفر به استانبول شما خواهد بود، عمارت‌های کناردریایی دوران عثمانی، پل شهدای 15 جولای، دهکده ماهی‌گیری آنادولو کاواگی و قصرهای دوران بیزانس هستند. چیزهایی که در طول مسیرتان می‌توانید شاهدش باشید به نوع بودجه و سفری که انتخاب می‌کنید (کوتاه یا کروز کامل)، بستگی دارد.


بوسفور-در-سفر-به-استانبول

2. جاهای تاریخی فراوان در سطح شهر

قصرهای دوران عثمانی، قلعه‌های مستحکم دوران بیزانس و ابلیسک‌های روم باستان، تنها بخش کوچکی از جاهای تاریخی این شهر و دلیل سفر به استانبول برای شما خواهند بود. تعدادی از جاهای تماشایی تاریخی که در سفر به استانبول حتماً باید از آن‌ها بازدید کنید، موزه ایاصوفیه و مسجد آبی است. علاوه بر این موارد، گالری‌ها، موزه‌ها و جاهای مذهبی متعددی نیز وجود دارد که در تور استانبول از ایران می‌توانید به آن‌ها سربزنید. 


3. تنوع و گوناگونی در تمام سطوح

ناپلئون گفته است: «اگر جهان فقط یک کشور بود، استانبول می‌توانست پایتخت آن باشد». به دلایل متعدد، مسافران در گذر زمان با این بیانیه موافقت خود را اعلام داشته‌اند. استانبول همواره در خود افراد، مذاهب و فرهنگ‌های گوناگونی را جای داده است. پرستشگاه‌های یهودیان تا کلیسا و مسجد را در تور استانبول از ایران، حتماً مورد بازدید قرار دهید. در شهر استانبول که قدم می‌زنید، با زبان‌های متعددی مواجه خواهید شد، از گرجستانی و کره‌ای گرفته تا فیلیپینی و هزاران لهجه و گویش دیگر. 


4. غذاهای فوق‌العاده خوشمزه

استانبول مرکز جهانی و بین‌المللی خوشمزه‌گردی است و چشیدن دستپخت آشپزهای سرشناس آن بخاطر طبخ انواع ظرف‌های غذا از دستورات تهیه غذاهای ترکی سنتی، می‌تواند دلیل سفر به استانبول شما باشد. شما می‌توانید در سفر به استانبول، در خیابان‌های پررمز و راز این شهر، غذاهای کلاسیک خیابانی مانند سیمیت، دلمه و کباب دونر را امتحان کنید. 

برای ناهار می‌توانید ایمام بایلدی، یک ظرف غذای تهیه‌شده با بادنجان سرخ‌شده را در رستوران کاراکوی لوکانتاشی برای سفر به استانبول تهیه کنید. برای شام هم می‌توانید به سراغ رستوران‌های لوکس بروید و از وعده‌های غذایی متفاوت‌شان چیزهایی را بخورید و لذت ببرید. 


غذاهای-خیابانی-در-سفر-به-استانبول

5. تماشایی‌ترین همسایگی‌های دو قاره

بلت، کاراکوی، کادیکوی –سه همسایگی که نمایانگر گذشته استانبول هستند و در طول سالیان اخیر تغییرات زیادی کرده‌اند و ماحصل آن این است که در سفر به استانبول باید شاهد کافه‌ها، رستوران‌ها، محل‌های سرو نوشیدنی و... باشید. 

بلت، بخش یهودی‌نشین تاریخی شهر است که خانه‌هایی رنگارنگ در آن جای داشته و یکی از قدیمی‌ترین کنیسه‌های جهان را می‌توانید در تور استانبول از ایران شاهد باشید. 

کاراکوی، بخشی دیگر از همسایگی اروپایی است که در آن ترکیبی از دنیای قدیمی و جدید دیده می‌شود. هتل‌های بوتیک، کلیساهای قدیمی و فروشگاه‌های حراجی را در هر گوشه از این محله در سفر به استانبول می‌توان شاهد باشید. 

در بخش آسیایی، محله کادیکوی پیش رویتان سبز خواهد شد که به خاطر بازار داغ  ماهی و رستوران‌های متعددش شناخته‌شده است و مناظر تماشایی و فوق‌العاده‌ای را می‌توانید در بخش کادیکوی-مودای آن شاهد باشید. 


6. بازارهای خرید فوق‌العاده

بازارها، بخش بزرگی از هویت این شهر را تشکیل می‌دهند و بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگترین بازارهای جهان با بیش از 30 هزار مترمربع، یک دلیل سفر به استانبول دیگر برای شما علاقمندان به شرکت در تور استانبول از ایران خواهد بود. بازدیدکنندگان می‌توانند برای خرید اجناس مختلف، همچون کاشی‌ها، گلیم‌ها و لوازم آنتیک چانه‌زنی کنند. بازار ادویه را نیز در سفر به استانبول نباید فراموش کرد، چون با ارائه انواع ادویه، گیاهان دارویی و چای میزبان شما گردشگران خواهد بود. 


7. رمضان در استانبول

ماه مقدس روزه‌گرفتن در طول رمضان یکی از زمان‌های شگفت‌انگیزی است که می‌توانید در سفر به استانبول از آن بازدید کنید. شاید در طول روز، بیرون از هتل خیلی خبری نباشد، اما بعد از غروب آفتاب شهر جان تازه‌ای به خود می‌گیرد. هر شب، در جای جای شهر سفره‌های افطار هزاران نمازگزار پخش می‌شود و همگی در کنار هم، روزه‌شان را با شنیدن صدای اذان باز می‌کنند. در این ماه می‌توانید شاهد اتحاد و همبستگی جامعه مسلمانان در جایی خارج از کشورمان، با شرکت در تور استانبول از ایران باشید. 


رمضان-در-سفر-به-استانبول

8. گشت‌وگذارهای کوتاه روزانه

گشت‌وگذارهای روزانه در اطراف شهر اگر به دنبال فرار از جمعیت‌های توریستی باشید، خصوصاً در ماه‌های تابستان که دمای هوا بسیار گرم است، در سفر به استانبول برایتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. وقت بگذارید تا شهرک‌ها و ساحل‌های دریایی سیاه، جزایر شاهزاده در دریای مرمره یا جنگل بلگراد را به عنوان یک دلیل سفر به استانبول بازدید کنید. کمی غذا با خود ببرید، اسپیکر بلوتوثی هم در کوله تان باشید و از مناظر تماشایی استانبول لذت ببرید. 


9. گربه‌های خیابانی

مستند کدی سال 2016 نشان می‌دهد که این گربه‌های ترکی تا چه حد وجودشان اهمیت دارد چون در سفر به استانبول متوجه خواهید شد که آن‌ها به این شهر هویت می‌بخشند. هزاران گربه، خیابان‌های استانبول را دربرگرفته و ساکنان واقعاً به وجودشان اهمیت می‌دهند، و تماشا و بازدید از آن‌ها می‌تواند یکی از خاطره‌های خوش شما در تور استانبول از ایران باشد.


10. حمام‌های ترکی

حمام‌های ترکی نقش مهمی را در زندگی مردمان ترک در دوران روم باستان ایفا می‌کردند. این حمام‌ها، به عنوان مراکز اجتماعی مردان و زنان جهت تعامل و فرار از زندگی روزانه در نظر گرفته می‌شدند. امروزه، بازدیدکنندگان می‌توانند از این حمام‌ها بازدید کنند و تجربه لذت‌بخش حمام به سبک و سیاقی قدیمی را تجربه کنند. هرچند که شاید این حمام‌ها را بتوان در گوشه و کنار تهران پیدا کرد، اما لذت تجربه آن به سبک ترکی، حال و هوای دیگری دارد.  


حمام‌های-ترکی-در-سفر-به-استانبول

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با توضیحاتی جذاب و خواندنی از 10 آیتم از مواردی که می‌توانند دلیل سفر به استانبول برایتان باشند، آشنا کردیم. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، با مراجعه به صفحه تورهای استانبول و صفحه بلیط هواپیما تهران استانبول، اطلاعات بیشتری را برای سفر به استانبول کسب نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید