معروفترین کارناوال و فستیوال تایلند
حسام مقتدایی 1398/10/10 1623 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تایلند نه تنها بهترین سواحل و زیباترین مناظر را در خود جای داده بلکه در طول سال فستیوال‌ها و کارناوال‌های متعددی در آن برگزار می‌شود که رنگ و فضای خودشان را دارند.


معرفی 4 فستیوال و کارناوال معروف تایلند 

فستیوال‌های بسیاری وجود دارند که در تور تایلند برگزار می‌شوند و گردشگران با شرکت یا بازدید از این فستیوال‌ها و کارناوال‌ها می‌توانند با فرهنگ مردم تایلند بیشتر آشنا شوند و همچنین با تاریخ غنی این کشور نیز روبرو شوند. بیشتر فستیوال‌ها و کارناوال‌های تایلند، جشن‌هایی فرهنگی هستند و به شهرها یا مناطق مشخصی از این کشور تعلق دارند. چنین چیزی باعث می‌شود شهرهای مختلف تایلند گردشگران بسیار زیادی به خود ببینید و در نتیجه منبع درآمدی بسیار مناسبی برای کشور نیز به‌حساب می‌آید.


جشن سال نو چینی تایلند (بانکوک)


جشن سال نو چینی تایلند


بدون شک بزرگ‌ترین فستیوال چینی در تایلند، جشن سال نو چینی رنگارنگ و هیجان‌انگیز است که در حوالی ژانویه یا فوریه در یائووارات (محله چینی‌های بانکوک) بسته به تقویم قمری سالانه چینی‌ها برگزار می‌شود. خیابانی را با افرادی مذهبی و پرستش‌کننده، چراغ‌های نمادین قرمز چینی، اجراهای رنگارنگ، آتش‌بازی و رقص زیبای اژدها تصور کنید. جشن سال نو چینی بسیار فراتر از خیابان‌های یائووارات می‌رود و تا ساخون ساوان، کو ساموی، چیانگ می و پوکت نیز گسترش می‌یابد و جشن‌هایی در معابد آن جا برگزار می‌شود. همچنین ضیافت‌هایی از غذاهای خوشمزه چینی، غرفه مواد غذایی و رژه اژدها در سرتاسر تایلند برگزار می‌شود.

سال نو چینی توسط مردم محلی در قالب پرستش خدایان، شرکت در جشن‌های بزرگ خانوادگی در خانه و احترام به اجداد برگزار می‌شود. مشاوره رایگان فنگ شوی نیز به عنوان هدیه و شیوه‌ای تبلیغاتی در فروشگاه‌های بزرگ ارائه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتماً بلیتتان به مقصد بانکوک را برای تجربه جشن سال نو چینی بعدی تهیه کنید و این فضای بسیار حیرت‌انگیز را تجربه کنید.


جشن آب تایلند (در سرتاسر کشور)


جشن آب تایلند


جشن آب تایلند یا سونکران ریشه در واژه‌ای سانسکریت به معنی عبور یا نزدیک شدن دارد. مهم‌ترین، سرگرم‌کننده‌ترین و شناخته‌شده‌ترین فستیوال تایلند را می‌توان جشن آب تایلند در نظر گرفت که با نام سونکران نیز شهرت دارد. رویدادی بسیار مهم در تقویم بودائی که خبر از شروع سال نو سنتی تایلند را می‌دهد اما در سرتاسر کشور به عنوان نبرد آبی شناخته می‌شود که برای همه بسیار هیجان‌انگیز و مفرح است. 

خوشحالی و طراوت همه از کودکان نوپا گرفته تا سالخورده‌هایی که از سر تا نوک انگشت پایشان خیس شده، میزان تعلق خاطر ملت به این رویداد را نشان می‌دهد. همه به مدت سه روز دست از کاری که انجام می‌دهند می‌کشند و با سطل به یکدیگر آب می‌پاشند. گاهی پیش می‌آید که از تفنگ آبپاش استفاده کنند یا از بالکن روی هم آب بپاشند. در همین حین بسیاری از افراد با موسیقی جشن می‌گیرند و به خیابان‌ها می‌آیند. استفاده از آب و پاشیدن آن به‌نوعی در سنت بودا جهت پاک‌سازی و تصفیه استفاده می‌شود.


فستیوال ارواح تایلند (استان لویی)


فستیوال ارواح تایلند


فستیوال ارواح تایلند همچنین با نام فی تا خون نیز شناخته می‌شود و فستیوالی کاملاً منحصربه‌فرد برای منطقه خرافی دان سای در استان لویی است و نماد اعتقادات محلی‌ها به ارواح و شبح است. فستیوال ارواح تایلند هر ساله به عنوان بخشی از جشنواره باشکوهی به نام بون لوانگ برگزار می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های روستاهای کوچکی است که در کوه‌های شمال شرقی تایلند واقع شده‌اند. مردها در این فستیوال که حال و هوایی شبیه به هالووین دارد، ماسک‌هایی تزئین شده می‌گذارند و همچنین لباس‌هایی بسیار بلند و دست و پا گیر به تن می‌کنند تا شبیه به ارواح شوند. این فستیوال همچنین برای کودکانی است که عاشق رقص و موسیقی هستند.

فستیوال ارواح تایلند نه تنها  فستیوالی رنگارنگ و پر جنب و جوش است بلکه به گردشگران این امکان را می‌دهد تا با آیین‌ها و اعتقادات بسیاری از محلی‌های تایلند آشنا شوند. این فستیوال بسیار دیدنی است و گفته می‌شود بر اساس سفرهای طولانی شاهزاده واسانتارا که گفته می‌شد در بخشی از زندگی‌اش بودائی باشد، ساخته شده است. بعد از این که سفرش طولانی شد و هرگز بازنگشت، پیروانش فرض کردند که مرده است تا این که یک روز سالم و سلامت بازگشت. افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید پیروان او وقتی شاهزاده را دیدند این‌طور می‌پنداشتند که از دنیای مردگان بازگشته است. 


جشن فانوس تایلند (سرتاسر کشور)


جشن فانوس تایلند


جشن فانوس تایلند با منظره خیره کننده‌ای که از هزاران چراغ در آسمان و بالای رودخانه می‌سازد یکی از مهم‌ترین جشن‌های تایلند به شمار می‌رود. جشن فانوس تایلند همچنین با نام لوی کراتونگ نیز شناخته می‌شود و این رویداد هر ساله در عصر ماه دوازدهم تقویم قمری برگزار می‌شود. این فستیوال سنتی و معنوی برای تجلیل و تکریم بودا و الهه رودخانه برگزار می‌شود و همچنین در سرتاسر کشور رژه‌های خیره کننده و جشن‌های رنگارنگی برگزار می‌شوند که بسیار دیدنی هستند. مهم‌ترین جنبه جشن فانوس تایلند رها کردن کراتونگها است.

کراتونگ، کشتی شناور کوچکی است که بیشتر از برگ‌های موز ساخته شده و سپس با گل و شمع تزئین شده است. گاهی اوقات روی این کراتونگ‌ها، علاوه بر شمع، بخشی از مو یا ناخن را قرار می‌دهند تا قدردانی‌شان را نسبت به الهه آب نشان دهند و همه کینه‌ها را از خودشان دور کنند. جشن فانوس آب با فستیوال یی پنگ در چیانگ می هم‌زمان رخ می‌دهند و هزاران فانوس کاغذی به آسمان فرستاده می‌شود تا منظره‌ای واقعاً زیبا و خیره کننده بسازد.


نکات تکمیلی درباره فستیوال‌های تایلند

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی 4 فستیوال مهم و مشهور تایلند پرداختیم و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر کدام گفتیم. همچنین سعی کردیم شما را با فرهنگ مردم محلی تایلند نیز آشنا کنیم. اگر قصد سفر به تایلند و شرکت در این فستیوال‌ها را دارید، بهتر است ابتدا با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، موارد مهم و ضروری در ارتباط با این سفر را در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید