دارو‌های مجاز در سفر به مالزی
حامد مقتدایی 1398/10/05 4278 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد سفر به کشور مالزی را دارید بهتر است حتماً پیش از سفر و اقدام به بستن چمدان‌تان، درباره فهرست داروهای غیرمجاز چیزهایی بدانید تا دستگیر نشوید.  پیش از ورود به هر کشور خارجی باید اطلاعات اقلام قانونی و غیرقانونی را جهت گذاشتن در چمدان‌های‌تان بررسی کنید تا خدای نکرده به دردسر نیفتید و حتما در سفر به مالزی نیز باید به این نکته بسیار زیاد توجه کنید.


توضیحات اولیه

در ارتباط با ورود دارو و لوازم آرایشی به مالزی قوانین و مقرراتی وجود دارد. در مالزی، محصولات داروخانه‌ای مانند ویتامین‌ها و مکمل‌های بهداشتی تحت قانون سموم 1952، قانون داروهای خطرناک 1952، قانون فروش داروها 1952 و کنترل داروها و مقررات لوازم آرایشی 1984 تحت کنترل قرار دارد.

تنها محصولات حاوی ویتامین و مکمل‌های بهداشتی ثبت‌شده در سازمان کنترل دارو، وزارت بهداشت مالزی و لوازم آرایشی موردتایید این وزارتخانه، مجاز است که به کشور مالزی وارد شود و این کار باید توسط صادرکننده‌ای صورت گیرد که مجوز صدور چنین محصولی را داراست یا اجازه وارد کردن لوازم آرایشی را دارد.

اتهام جرائم واردات محصولات یا لوازم آرایشی ثبت‌نشده بدون مجوز واردات توسط شخص حمل‌کننده، متهم را به پرداخت جریمه 25000 رینگیت مالزی یا حبس حداکثر 3 سال یا هر دو ملزم می‌کند.


داروهای-مجاز-در-سفر-به-مالزی


ورود دارو به مالزی برای استفاده شخصی

بازدیدکنندگان بین‌المللی و همه گردشگران می‌توانند برای استفاده شخصی برمبنای قوانین و مقررات زیر به مالزی دارو حمل کنند. هر شخص بازدیدکننده از مالزی مجاز به حمل‌ داروهای خود یا شخصی است که با آن‌ها سفر می‌کند. قوانین و مقررات مربوط به آن شرح زیر است:

الف) ماده 25 قانون داروهای خطرناک 1952

ب) ماده 8 تبصره 2 قانون سموم 1952

پ) قانون سموم ماده 4 تبصره 2 الف 1989

ت) قانون کنترل داروها و قوانین لوازم آرایشی ماده 7 تبصره 3 1984

ث) قانون کنترل داروها و لوازم آرایشی ماده 18 تبصره الف 1 1984


الزامات قانونی ورود دارو به کشور مالزی

الزامات قوانین و مقررات مربوط به وارد کردن دارو به مالزی به شرح زیر است:

1. داروهایی مانند ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی صرفاً برای استفاده شخصی خود یا برای یکی از اعضای خانواده‌تان نباید از حد مجاز استفاده برای یک نفر در یک ماه بیشتر باشد. میزان مجاز دارو برای مصرف یک ماه شخص بنابر برچسب دز آن دارو تعیین می‌شود.

2. نسخه‌های دارویی شامل داروهای خطرناک مانند داروهای حاوی شاهدانه (ماری‌جوآنا) و مخدر به خاطر ماهیت سوءاستفاده‌گری یا وابستگی‌شان باید در مرز تحویل داده شوند.


داروهای-غیرمجاز-در-سفر-به-مالزی


3. برای داروهای نسخه‌دار تحت کنترل قانون داروهای خطرناک 1952 و مقررات سموم 1989، باید نسخه معتبر یا نامه‌ای از پزشک معتبر به همراه داشت. یک نسخه معتبر باید به زبان انگلیسی نوشته شود. در کنار نام دارو، میزان دز و مقداری که همراهتان میاورید هم باید ذکر شود.

داروهای غیرمجاز و مشتقات دارویی موارد زیر جهت ورود به کشور مالزی:

استیلدی هیدروکودین

کوکائین

کدئین

پروپیرام

فلوکودین

تریاک

اتیل مورفین

آلفنتانیل

دی هیدروکودین فنتانیل

اکسی کدون

پتیدین

سوفنتانیل

دکستروپروکسیپن

دیفنوکسین

دکستروپروکسیپن

نکات قابل‌توجه و ضروری برای حمل دارو به مالزی

برای اینکه بتوانید به راحتی داروهایی که می‌خواهید را از مرز رد کنید، باید:

1. برای داروهای نسخه‌دار تحت کنترل قانون سموم 1952، نسخه مجاز یا نامه‌ای معتبر از پزشکتان را به مامورین گمرک یا افسر مربوطه به محض رسیدن به گیت ورود نشان دهید. همانطور که بالاتر هم گفته شد این نسخه باید به زبان انگلیسی نوشته شده باشد و در آن نوع دارو، دز و مقدار آن درج شود.


داروهای-مجاز-در-سفر-به-مالزی


2.  لطفاً برچسب‌های مربوط به دارو را نکنید و آن‌ها را در بسته‌بندی‌ خودشان نگه دارید تا بشود آن‌ها را شناسایی کرد.

3. داروها را برای کسانی غیر از خودتان یا اعضای خانواده همراهتان به مالزی نیاورید.

4. اگر در حین بازدید از مالزی مریض شدید یا قصد اقامت بیش از یک ماه را داشتید و به داروی خاصی احتیاج پیدا می‌کنید، حتماً به سراغ یک پزشک معتبر بروید.

5. پیش از رسیدن به مالزی باید درخصوص رویه‌های وارداتی اطلاعات لازم را کسب کنید.


سایر موارد ممنوعه در سفر به مالزی

توجه داشته باشید که ورود مواد مخدر به مالزی غیرقانونی است و مجازت آن اعدام تعیین شده است. این قانون را با تنها با پارتی‌های داخلی مالزی می‌توانید دور بزنید، پس مطمئن باشید نمی‌توانید ماموران بسیار سخت‌گیر این کشور را دور بزنید تا در اجرای حکم خلل وارد آورید.

از سایر موارد ممنوعه به کشور مالزی می‌توان به هر نوع کالا از کشورهای آفریقای جنوبی و اسرائیل و نیز هر نوع کالایی دربردارنده عکس، اسکن و پرینت از هر واحد پول و اسکناس کشوری اشاره کرد.


داروهای-غیرمجاز-در-سفر-به-مالزی


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با توضیحاتی مفید و خواندنی از الزامات قانونی و مقرراتی داروهای غیرمجاز و مجاز در سفر به مالزی آشنا کردیم.


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید