وسایل حمل‌ونقل در پاتایا
1228 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



از ارزان‌ترین تا گران‌قیمت‌ترین وسایل حمل‌ونقل پاتایا، پربازدیدترین و محبوب‌ترین شهر تایلند را باید پیش از اقدام به سفر به این کشور بشناسید و از خدماتش آگاه باشید.


معرفی وسایل حمل‌ونقل در پاتایا

 پاتایا یکی از شهرهای ساحلی استان چونبوری خلیج تایلند، با مناطق تماشایی بسیار متنوع و طبیعت گرمسیری خود میزبان تعطیلات پاییزی و زمستانی است. از طریق وسایل حمل‌ونقل در تور پاتایا می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری و تفریحی آن با کمترین هزینه سر بزنید و آنجا بیشتر پول خرج کنید.


1. سانگ‌تو، ارزان‌ترین وسایل حمل‌ونقل در پاتایا

هر شخص به ازای هر سفر برای بیشتر مسیرها در پاتایا می‌تواند صرفاً 10 بات بپردازد. سانگ‌تو یکی از راحت‌ترین و محبوب‌ترین راه‌های گشت‌وگذار در پاتایا و جومتین و ناکلوآست. سانگ‌تو به وانت باربری با یک سقف برزنتی و دو صندلی نیمکتی در عقب برای مسافران گفته می‌شود. سانگ‌توها در مسیرهای مشخص تردد می‌کنند و مسافران باید در بخش‌های نشان‌دار در مسیر سوار و پیاده شوند.

با دست تکان دادن می‌توانید در طول مسیر یک سانگ‌تو را نگه دارید و اگر سرعت‌شان کم شد و برایتان بوق زدند می‌توانید با سرعت کم آن، سریع بپرید و سوارش شوید.  بهتر است زمانی‌که سوار سانگ‌تو می‌شوید از راننده مسیر را نپرسید یا نگویید که کجا می‌خواهید بروید، درغیراین‌صورت آن‌ها با شما دربستی حساب می‌کنند. هر زمان که خواستید در ایستگاهی یا نزدیکی آن پیاده شوید باید زنگی که بالای سرتان تعبیه شده را فشار دهید و بعد از پیاده‌شدن به نزد راننده بروید و از کنار شیشه همان کرایه 10 باتی را پرداخت کنید، نپرسید چقدر شد، اگر کم باشد خودش به شما می‌گوید.


سانگ‌تو-از-وسایل-حمل‌ونقل-در-پاتایا


منتظر نمایید حتماً سانگ‌توهای مسیر یا خط موردنظر شما از راه برسد تا سوارتان کند، بهتر است هرکدام را که دیدید سوار شوید، و اگر داشتید از مسیر منحرف میشدید، پیاده شوید. مسیر سانگ‌توها از پاتایا به جومتین و ناکلوآ و بالعکس تعبیه شده‌اند.

ایستگاه‌های سانگ‌توها در یک منطقه قرمزرنگ مشخص شده‌اند. بیشتر مسیرهای سانگ‌تو در پاتایا 10 بات به ازای هر نفر است. مگر در گشت‌هایی از جومتین به شمال پاتایا که هزینه‌اش 20 بات می‌شود. هیچوقت بیشتر پرداخت نکنید، آن‌ها بقیه پولتان را پس نمی‌دهند. اگر هم می‌خواهید یک سانگ‌تو دربست بگیرید، بهتر از همان اول هزینه‌ها را با وی طی کنید.


2. تاکسی موتورسیکلت‌های پاتایا

تاکسی موتورسیکلت‌ها یکی از راهکارهای پرسرعت و مطمئن برای گردش در پاتایا هستند. آ‌ن‌ها از سانگ‌توها گران‌تر هستند، اما می‌توانند ترافیک شهر پاتایا را دور بزنند و سریعتر از هر وسیله نقلیه دیگر در این شهر عمل کنند.

کرایه‌های سواری بر یک تاکسی موتورسیکلت در سال 2015 مصوب شدند. به طور تقریبی می‌توانید کرایه‌های زیر را درنظر داشته باشید، ولی هرچقدر می‌دهید، کم بدهید بهتر است تا اینکه بیشتر بدهید:



مسافت

کرایه

مسیر

3.7 کیلومتر

100 بات

از شمال پاتایا تا سوی دایانا این

2.7 کیلومتر

60 بات

از خیابان واکینگ تا جاده تپراسیت جومتین

1.8 کیلومتر

60 بات

از بزرگراه سوخومویت تا سوی نرپلوبوان

800 متر

40 بات

از جاده جنوب پاتایا تا بزرگراه سوخومویت

1.6 کیلومتر

60 بات

از کوئین سرکیت پارک تا وات چای مونگون در جاده جنوبی پاتایا



نرخ رسمی تاکسی موتورسیکلت در پاتایا بدین شرح است: تا 2 کیلومتر 25 بات، از 2 تا 5 کیلومتر، هر کیلومتر 5 بات به علاوه 25 بات اول، از 5 تا 15 کیلومتر، هر کیلومتر 10 بات به علاوه 40 بات اول و بعد از 15 کیلومتر نیز می‌توان برایش چانه زد.

اعداد و ارقام بالا با چیزی که در جدول آمده، در تناقض است و اگر نرخ رسمی را دوبرابر کنیم، منطقی‌تر به نظر می‌رسد، اما حواستان باشد از همان ابتدا با راننده بر سر قیمت به توافق برسید.


تاکسی-موتورسیکلت‌-از-وسایل-حمل‌ونقل-در-پاتایا


3. اپلیکیشن گرب، اسنپِ تایلندی‌های پاتایا

شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن گرب تاکسی، اسنپ تایلندی درخواست دهید. دقیقاً مشابه همان نسخه‌ای که در ایران وجود دارد کار می‌کند. همچنین در آن بخشی برای مقایسه‌ قیمت‌های اتوبوس‌های بات و تاکسی موتورسیکلت‌ها درج شده است.


4. تاکسی‌های ویژه در پاتایا

این تاکسی‌ها به مانند تاکسی‌های تلفنی ما عمل می‌کنند و در بیرون بیشتر فروشگاه‌ها و مراکز خرید و موقعیت‌های استراتژیک در اطراف پاتایا حضور دارند. همانند ایران، آن‌ها نیز از دستگاه‌های تاکسی‌مترشان استفاده نمی‌کنند. پیش از سوار شدن هم حتماً بر سر قیمت چانه بزنید.


تاکسی‌های-ویژه-از-وسایل-حمل‌ونقل-در-پاتایا


5. خودروهای کرایه‌ای، مناسب‌ترین گزینه برای خانواده‌ها در پاتایا

در مرکز شهر پاتایا، مراکزی برای اجاره خودرو تعبیه شده و اگر گواهینامه بین‌المللی داشته باشید می‌توانید به راحتی علاوه‌ براتومبیل، موتورسیکلت، دوچرخه یا اسکوتر نیز کرایه کرده و در شهر گشتی بزنید. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که فرهنگ رانندگان تایلندی مانند اروپا نیست و باید کمی صبوری به خرج دهید.


6. قطارهای بین‌شهری

بلیت قطارهای بین‌شهری، از وسایل حمل‌ونقل دیگر پاتایا، دارای سه کلاس از مقرون‌به‌صرفه، معمولی و حرفه‌ای هستند. در شهر پاتایا هم دو ایستگاه به نام‌های پاتایا ترین و پاتایا تای ترین در نزدیکی جومتین تعبیه شده است که از آن می‌توان برای رفتن به بانکوک یا سایر شهرها بهره‌مند شد.


قطارهای-بین‌شهری-از-وسایل-حمل‌ونقل-در-پاتایا


7. سانگ‌توهای بزرگراه سوخومویت

در کنار رفت و آمد در داخل و اطراف پاتایا، می‌توانید از سانگ‌توهای بزرگراهی برای سفر به شمال و جنوب بزرگراه سوخومویت استفاده نمایید. سانگ‌توهای بزرگراهی آبی پررنگ در بزرگراه سوخومویت همیشه دیده می‌شوند، حتی امکان دربستی گرفتن‌شان نیز وجود دارد. سانگ‌تو بزرگراهی اصلی در سوخومویت، سانگ‌توی بزرگراهی سفید است که تا جنوب به ساتاهیپ و از شمال به ناکلوآ می‌رسد. دیگر رنگ‌های سانگ‌توهای بزرگراهی آبی کم‌رنگ، قرمز و سبز هستند.

سانگ‌توهای بزرگراهی سفید و آبی کم‌رنگ را می‌توان برای تردد بین سوخومویت انتخاب کرد، اما اگر می‌خواهید فراتر از ساتاهیپ بروید باید از سانگ‌تو بزرگراهی سفید شهری استفاده کنید. در مرکز شهر پاتایا، بهتر است از سانگ‌تو بزرگراهی آبی استفاده نمایید. با استفاده از سانگ‌تو بزرگراهی سفید می‌توانید تا شمال سریراچا بروید ولی در ناکلوآ مجبور به تعویض اتوبوس خواهید بود. 


سانگ‌توهای-بزرگراه-از-وسایل-حمل‌ونقل-در-پاتایا


پیدا کردن مسیرتان در پاتایا

به راحتی می‌توانید از کتاب‌فروشی‌ها نقشه‌های کاغذی پاتایا را خریداری کنید. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن گوگل مپ یا ویز برای پیدا کردن مسیر موردنظرتان در پاتایا استفاده نمایید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید یک تلفن همراه و یک سیم کارت تایلندی (که برای خریدش به گذرنامه احتیاج دارید) داشته باشید که می‌توانید آن را از مراکز خرید یا مغازه‌های محلی بخرید یا به محض ورودتان در فرودگاه آن را تهیه کنید. می‌توانید برای بسته‌های اینترنت نیز از بسته‌های روزانه، هفتگی یا ماهانه که از 15 بات روزانه آغاز می‌شوند و ماهیانه‌شان حوالی 300 الی 400 بات می‌شود، استفاده نمایید.


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با توضیحاتی جذاب و خواندنی از وسایل حمل‌ونقل در پاتایا، از سانگ‌تو تا تاکسی موتور سیکلت آشنا کردیم. اگر قصد سفر به پاتایا در تایلند را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور پاتایا راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید