چگونه از اینترنت رایگان در استانبول استفاده کنیم
14323 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



یکی از مهم‌ترین امکاناتی که گردشگران در سفر به آن نیاز پیدا می‌کنند، پیدا کردن وای فای رایگان است. در استانبول می‌توانید با استفاده از IBB Wi-Fi به مقصودتان برسید.

استفاده از سیم‌کارت‌ها و داده‌های همراه ممکن است برایتان هزینه بسیار زیادی را در پی داشته باشد. به همین خاطر پیدا کردن اینترنت رایگان در استانبول از جمله موارد مهمی است که باید به فکر آن باشید تا سفری آسوده داشته باشید. انتخاب‌های زیادی پیش رویتان وجود دارد که یکی از بهترین‌ها، استفاده از اینترنت رایگان IBB Wi-Fi در استانبول است. در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت:

صفحه‌های مرتبط:

لیست تورهای استانبول در سایت کایت

بلیط هواپیما استانبول

خدمات اینترنت رایگان IBB Wi-Fi در استانبول


اینترنت-رایگان


این سرویسی که قرار است به شما معرفی کنیم، هنگام سفرتان به استانبول به شما این امکان را می‌دهد تا با خدمات اینترنت رایگانی که دارد، هر زمان که اراده کنید و هر جایی که باشید به جهان متصل شوید. شاید بهتر است پیش از این که به نحوه اتصال به این نوع اینترنت رایگان را برایتان شرح دهیم درباره ماهیت آن کمی بیشتر توضیح دهیم. 


اینترنت رایگان IBB Wi-Fi چیست؟ 


وای-فای-رایگان


شهرداری شهر بزرگی همچون استانبول خدمات ارتباطی ایمن و در دسترسی را برای شهروندان محلی و گردشگران خارجی فراهم کرده است. از آوریل سال 2014، اینترنت رایگانی را تحت عنوان IBB Wi-Fi در بسیاری از اماکن عمومی از جمله میدان‌ها، خیابان‌ها، پارک‌ها، باغ‌ها، اماکن ورزشی و فرهنگی قرار داده است تا افراد به راحتی به تمام دنیا دسترسی داشته باشند. خدمات اینترنت رایگان IBB Wi-Fi قدمی در جهت اجرای مفهوم جهانی Muni Wi-Fi (شبکه‌های بی‌سیم منطقه‌ای) که توسط شهرداری کلان‌شهر استانبول در حال برداشته شدن است. 

اینترنت رایگان IBB Wi-Fi که به شهروندان در سرتاسر استانبول ارائه شده دسترسی آزاد و رایگانی به خدمات اینترنت در بسیاری از نقاط شهر را فراهم ساخته است. پروژه اینترنت رایگان توسط IBB در 27 موقعیت جغرافیایی در 1 آوریل سال 2014 به‌طور هم‌زمان آغاز شد. هدف این شرکت ادغام خدمات اینترنت رایگان IBB Wi-Fi با فناوری‌های نوین و کیفیت برتر و گسترش آن به سرتاسر ترکیه به خصوص مناطق عمومی آن است.


هدف از ارائه اینترنت رایگان IBB Wi-Fi 


IBB-Wi-Fi


خدمات اینترنت رایگان IBB Wi-Fi مهم‌ترین چالشی بوده که در برخورد با شهروندان، پارک‌ها و اماکن دیگر به وجود آمده است. گسترش در مناطق و همچنین افزایش رضایت شهروندان با تأسیس منطقه خدماتی جدید از مهم‌ترین اهداف این سرویس محسوب می‌شود. همچنین ایجاد شبکه ارتباطی بی‌سیم مومی در مرزهای شهری استانبول از دیگر اهدافی است که اینترنت رایگان IBB Wi-Fi دنبال می‌کند. در روزهایی که بلایای طبیعی اتفاق می‌افتد، شبکه IBB Wi-Fi در مناطقی خارج از شبکه قرار دارد تا شهروندان بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند و به کارهایشان برسند. 

کلیه وسایل نقلیه عمومی در محدوده پوشش اینترنت رایگان هستند تا به شهروندان خدمات برسانند. ترکیه اکنون نقش بسیار مهمی در ایجاد جامعه‌ای اطلاعاتی دارد و برنامه‌ریزی کرده تا به زودی خدمات ارتباطی باکیفیت، ایمن و در دسترس برای برطرف ساختن همه نیازهای افراد فراهم سازد. 


نحوه استفاده از اینترنت رایگان IBB Wi-Fi 


اینترنت-رایگان-در-استانبول


به منظور استفاده از خدمات اینترنت رایگان IBB Wi-Fi هر کاربر باید از طریق تلفن همراه هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ خود به شبکه بی‌سیم IBB Wi-Fi متصل شود. بعد از اتصال به شبکه IBB Wi-Fi از منطقه‌ای که شبکه IBB Wi-Fi در آن واقع شده یا از اتوبوس‌های IETT و مترو، کاربر باید روی دکمه ثبت نام کاربر کلیک کند و اطلاعات لازمی که از او درخواست می‌شود را نیز وارد نماید. بعد از پر کردن اطلاعات ضروری متعلق به کاربر (همچون شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل و نام و نام خانوادگی)، پسوردی به صورت پیامک برای کاربر ارسال می‌شود. از طریق وارد کردن پسورد، کاربر قادر خواهد بود به اینترنت رایگان IBB Wi-Fi در استانبول متصل شود.


استفاده روزانه از اینترنت رایگان IBB Wi-Fi به چه صورت است؟


اینترنت-رایگان-در-استانبول


خدمات اینترنت رایگان با سهمیه یک گیگابایت در روز و سرعتی حداکثر 2 مگابایت در ثانیه برای تمام شهروندان و تمام گردشگرانی که به استانبول آمده‌اند، فراهم شده است. استفاده از اینترنت رایگان IBB Wi-Fi بیشتر به منظور رفع نیازهای ساده و همچنین انجام امور روزمره‌ای همچون چک کردن پیغام‌های ایمیل یا خواندن پیام‌های پیام‌رسان‌های فضای مجازی و تماشای یک قسمت سریال کفایت می‌کند. 


چرا اینترنت رایگان IBB Wi-Fi به‌صرفه‌تر از داده‌های تلفن همراه است؟ 


IBB-Wi-Fi-در-استانبول


تهیه سیم کارت در استانبول لزوماً کار ساده‌ای نیست و حتماً باید پاسپورت همراهتان داشته باشید. سپس فرم‌هایی را پر کنید و اگر بخواهید بیش از یک ماهی در استانبول بمانید آن وقت لازم است در شبکه محلی آن جا ثبت نام کنید و مالیات مربوطه را نیز بپردازید. استفاده از خدمات اینترنت رایگان نیازی به انجام هیچ‌کدام از این کارها را ندارد و شما به راحتی می‌توانید به آن متصل شوید. 

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که مکانی را پیدا کنید که تحت پوشش IBB Wi-Fi باشد. سپس به آن متصل شوید. بعد وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید قسمت Kayit را انتخاب کنید. اطلاعاتی را که از شما خواسته شده را وارد می‌کنید. پیامکی حاوی رمز برایتان ارسال می‌شود و سپس در هر جایی که پوشش اینترنت رایگان IBB Wi-Fi را داشته باشید، این امکان برای شما وجود دارد تا به سرتاسر جهان دسترسی داشته باشید.


جمع‌بندی 

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به ارائه راهنمایی کامل درباره نحوه استفاده از اینترنت رایگان IBB Wi-Fi در ترکیه پرداختیم. همچنین آن را به‌طور کامل معرفی کردیم و از اهداف آن نیز مواردی را ذکر کردیم. چنانچه قصد سفر به استانبول را دارید می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت نکات تکمیلی و لازم در ارتباط با هر مسئله‌ای که ممکن است پیش رو داشته باشید را در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/03/09

    مطلبی را که می‌توانید در ده پانزده سطر بنویسید چرا در پنجاه شصت خط می‌نویسید؟

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید