جزایر پرنس استانبول چهارجزیره خارق‌العاده
4142 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آیا با جزایر پرنس استانبولِ ترکیه و چهار جزیره معروف و تماشایی با مناظر و چشم‌اندازهای خیره‌کننده آن از هیبلیادا تا کینالیادا آشنایی دارید؟گشت‌های تفریحی یک‌روزه جزایر پرنس استانبول در بین گردشگران و بازدیدکنندگان از محبوبیت بسیاری برخوردارند. می‌توانید از شلوغی و همهمه استانبول خودتان را دور کنید و سری به جزایر پرنس ترکیه بزنید.


معرفی جزایر پرنس

اگر می‌خواهید در فضاهای طبیعی کمی وقت بگذارنید، در این راهنما همه آن‌چیزی را که باید پیش از اقدام به شرکت در گشت جزایر پرنس در تور استانبول بدانید برایتان آورده شده است!


 جزایر پرنس ترکیه

اول از همه باید به این مسئله اشاره کرد که جزایر پرنس استانبول، نام دیگرشان جزایر آدالار است. نُه جزیره در بین جزایر پرنس وجود دارد اما گردشگران اغلب ترجیح می‌دهند که از بزرگترین‌شان بازدید کنند. این جزیره بزرگ نامش بویوکاداست، که محبوب‌ترین و دورترین جزیره در بین جزایر پرنس استانبول محسوب می‌شود.


جزایر-پرنس


دومین جزیره بزرگ، هیبلیادا است که پس از جزیره اول بازدیدکنندگان به سراغ آن می‌روند. جزایر سوم و چهارم پرنس نیز برگز و کینالیادا هستند. همچنین، اگر بخواهید از جزایر پرنس در زمستان بازدید کنید، امکان تهیه کشتی‌های فری از مسیرهای متفاوت و غیرمعمول وجود دارد، اما توصیه می‌شود که حتماً در روزهای آفتابی و تابستانی به سراغ بازدید از جزایر پرنس استانبول بروید.


چگونگی رسیدن به جزایر پرنس استانبول

شما می‌توانید از دو مسیر متفاوت از فری‌ها برای رسیدن به جزایر پرنس استانبول استفاده کنید.


الف) کشتی فری سهیر هاتلاری

اولین مورد، مسیر کشتی فری است که توسط سهیر هاتلاری هدایت می‌شود. شما می‌توانید هزینه لازم برای این سفر با کشتی فری را با استانبول‌کارت پرداخت کنید و به هزینه 1 دلار به سمت جزایر پرنس استانبول بروید. اگر کارت نداشته باشید باید 1.5 دلار پرداخت کنید. 

محبوب‌ترین مسیر از امینونو (در نزدیکی سلطان‌احمد) تا کادیکوی (بخش آسیایی شهر) به سوی جزایر است. کشتی در هر چهار جزیره از جزایر پرنس استانبول توقف دارد، بنابراین می‌توانید هرکجا بخواهید پیاده شوید. بزرگترین و محبوب‌ترین جزیره، بویوکادا، آخرین ایستگاه است (اگرچه تعدادی از کشتی‌های فری تا بندری به نام بستانچی نیز می‌روند). این مسیر 1 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد.


ب) کشتی فری دنتور آوراسیا

دومین مورد، کشتی فری دنتور آوراسیاست. می‌توانید یک مسیر کشتی را برای رفت و مسیری دیگر را برای برگشت انتخاب کنید. کشتی فری دنتور آوراسیا اغلب کمتر از کشتی فری سهیر هاتلاری حرکت می‌کند، اما سرعت بیشتری داشته و یک ساعت و ده دقیقه‌ای شما را به مقصد می‌رساند و هزینه هر مسیر 2 دلار است.

به خاطر داشته باشید که این کشتی فری صرفاً در دو مورد از جزایر پرنس، جزایر بزرگ آن یعنی هیبلیادا و بویوکادا توقف دارد. بنابراین اگر می‌خواهید به جزایر کوچک سری بزنید باید همان کشتی قبلی را انتخاب کنید. کشتی فری دنتور آوراسیا از بندر کاباتاس حرکت کرده و در بندر بشیکتاش توقف می‌کند (هر دو در بخش اروپایی قرار دارند).


جزایر-پرنس


هزینه رفت و برگشت به جزایر پرنس استانبول

صادقانه بخواهیم برخورد کنیم، هزینه‌‌ زیادی به همراه ندارد. هزینه حمل‌‍ونقل به سوی جزایر پرنس بسیار پایین است و قیمت‌ آن بسته به مسیر انتخابی حداقل 1 و حداکثر 2 دلار خواهد بود. زمانی هم که به بویوکادا رسیدید، کوه‌نوردی را انتخاب کنید، چون رایگان است. در این صورت می‌توانید با کمترین هزینه و به همراه داشتن ناهار یک گشت تفریحی مقرون‌به‌صرفه را در جزایر پرنس داشته باشید.


مطالب مرتبط:

تور استانبول

بلیط هواپیما استانبول


فعالیت‌های تفریحی، گردشگری در جزایر پرنس

به محض اینکه به جزایر پرنس برسید می‌توانید کمی نان تازه خریداری کنید و از تماشای شهر کوچکی که در آن واقع شده لذت ببرید. سپس می‌توانید به سوی کلیسای آیا یورگی بروید و از چشم‌انداز و مناظر اطرافش لذت ببرید. می‌توانید در اطراف جزیره و در پارک بزرگ گشت بزنید.

در پارک، یک یتیم‌خانه متروکه بزرگ وجود دارد که هم ترسناک است و هم تماشایش هیجان‌انگیز. اگر این مسیر را انتخاب کنید، 45 دقیقه از ایستگاه فری تا مقصد راه دارید و 3.5 کیلومتری را نیز باید طی کنید.

دوچرخه‌های فراوان اجاره‌ای در اطراف بویوکادا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. جزایر پرنس پر از تپه و بلندی است و کسانی‌که دوچرخه کرایه می‌کنند، واقعاً ضرر می‌کنند.

بعد از اینکه به نیمه مسیر کلیسا می‌رسید، در محوطه‌ پارکینگ، فروشگاه‌ها و غرفه‌ها و رستوران لوناپارک را می‌بینید.  ازینجا به بعد شیب تپه‌ها زیاد می‌شود و برای رسیدن به بالای آن باید 30 دقیقه دیگر را نیز تحمل کنید. واقعاٌ دوچرخه‌سواری در این مسیر پرشیب و خطرناک است، حتی اسب‌ها و کاروان‌ها نیز از بردن مشتریان به بالای تپه خودداری می‌کنند.

اگر می‌خواهید از منظره لذت ببرید، باید برای رسیدن به آن سختی بکشید. کار دشواری است، اما ارزش تلاش را دارد.  کلیسای کوچک بالای تپه زیباست، اما منظره آن بسیار فوق‌العاده و تماشایی است. چشم‌انداز اصلی در سمت راست جزیره است.


جزایر-پرنس


درخت‌ها و مسیرهای متنوعی وجود دارد و می‌توانید یک صخره خوب پیدا کنید و برای خودتان پیک‌نیک علم کنید. در تابستان نیز در سراسر ساحل، کلوب‌های ساحلی وجود دارد. اگر اهل موزه‌گردی هم باشید، می‌توانید به موزه آدالار سری بزنید و درخصوص فرهنگ و تاریخچه جزایر پرنس استانبول چیزهایی یاد بگیرید.

شما در جزایر پرنس استانبول می‌توانید به پارک برگزدا، مدرسه مذهبی هالکی، موزه اینونو اوی و پرستشگاه یهودیان بویوکادا نیز سر بزنید.


رستوران‌های جزایر پرنس

شما در جزیره بویوکادا از جزایر پرنس استانبول می‌توانید به سراغ یکی از رستوران‌های برتر زیر بروید و از تنوع غذاهای داخلی منوی‌شان لذت ببرید:

نام رستوران

نوع غذا

سیکرت گاردن

دریایی، مدیترانه‌ای

بالیکچی سلیمان

مدیترانه‌ای، اروپایی

سوتپه کر گازینوسو

ترکی، مدیترانه‌ای

بیسترو کندی گاردن

ترکی

پالیا

ترکی، دریایی

فقط حواستان باشد که کلاس قیمتی این رستوران‌ها پایین نیست.


مراکز اقامتی جزایر پرنس

شما در جزیره بویوکادا از جزایر پرنس استانبول می‌توانید برای یک اقامت تماشایی و دلچسب به سراغ یکی از هتل‌های زیر بروید:

نام هتل

هزینه اقامت شبانه (به طور میانگین) در پاییز 1398

سرگوزست

205 هزارتومان

آدا پالاس

187 هزارتومان

اسپلندید پلس

432 هزارتومان

نظام بوتیک

92 هزارتومان

کانکایا

96 هزارتومان


جزایر-پرنس


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با توضیحاتی جذاب و خواندنی از جزایر پرنس استانبول، معرفی اولیه، مسیرهای رفت‌وبرگشت، فعالیت‌های تفریحی، رستوران‌ها و هتل‌های آن آشنا کردیم. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور استانبول راهنمایی کنند.


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید