مواردی که در انتخاب تور کویر گردی باید رعایت کنیم
2881 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



امروزه یکی از مرموزترین و در عین حال جذاب‌ترین مقاصد سفر، کویر است. به همین خاطر انتخاب بهترین تور کویرگردی برای داشتن لحظاتی خاطره‌انگیز بسیار مهم است.


معیارها و موارد بسیار مهم در انتخاب بهترین تور کویرگردی

بیش‌ترین کویرهایی که این روزها مقصد تورهای کویرگردی است عبارت‌اند از کویر مصر، بیابانک، مرنجاب و ... که مناطقی بسیار زیبا و در عین حال حیرت‌انگیز به شمار می‌روند و گردشگران زیادی را سالانه به خود جلب می‌کنند. کایت، مجری معتبر برگزارکننده تور کویرگردی در کشور بوده و تمام معیارهای مناسبی که تور کویرگردی مناسب باید دارا باشد را دارد. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با این معیارها به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت که انتخاب بهتری داشته باشید.

لینک‌های مرتبط:

معیارهای مناسب در انتخاب تور کویر


تورهای-کویرگردی


از مهم‌ترین معیارها در انتخاب تور کویرگردی می‌توان به قیمت، کیفیت و امنیت اشاره کرد. برای داشتن انتخابی درست ابتدا بهتر است تور کویرگردی را تعریف کنیم. تور کویرگردی درواقع سفری دسته‌جمعی به کویر است برای خوش‌گذرانی که می‌تواند از چند ساعت تا چند روز توسط شرکت‌های مختلف و معتبر برگزار شود. 

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در انتخاب تور کویر قیمت این تورها است که معمولاً انواع مختلف و متفاوتی دارد. این قیمت بسته به عواملی همچون مسافت مقصد، نوع وسیله نقلیه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، خدماتی همچون غذا و کیفیت تور می‌تواند متفاوت باشد. این‌ها درواقع تمام معیارهایی است که باید به خوبی پیش از این که تور کویر موردنظرتان را انتخاب کنید، در نظر داشته باشید.


وسایل نقلیه برای تور کویرگردی


انتخاب-تور-کویر


به طور کلی برای تورهای تفریحی انواع مختلفی از وسایل نقلیه وجود دارد که 4 مورد از آن‌ها بسیار مهم است. برخی از این وسایل نقلیه برای تور کویر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

تور کویرگردی با اتوبوس

اتوبوس از جمله وسایل نقلیه مهمی است که هزینه به مراتب کمتری را به همراه دارد و باعث می‌شود هزینه کمتری برای تور کویر پرداخت کنید. همچنین از دیگر ویژگی‌های استفاده از اتوبوس به عنوان وسیله نقلیه می‌توان به فضای دوستانه‌تری که میان افراد ایجاد می‌شود اشاره کرد. عموماً استفاده از این وسیله نقلیه برای سفرهای یک روزه است.

تور کویر با قطار

قطار یکی دیگر از وسایل نقلیه‌ای است که از آن برای تور کویرگردی استفاده می‌شود. البته میزان استفاده از قطار به مراتب کمتر از اتوبوس است. همچنین با توجه به امکاناتی که قطار در اختیار گردشگران قرار می‌دهد، هزینه متفاوتی نیز دریافت می‌کند.


خدمات و  زمان تور کویرگردی


تور-کویر-مناسب


مدت زمان تور کویرگردی بسیار متغیر است. بسته به توری که انتخاب می‌کنید، زمان آن نیز می‌تواند از یک روز تا چند روز تفاوت کند. البته این نکته نیز وجود دارد که تور کویرگردی یک روزه از جمله محبوب‌ترین تورهایی است که در میان گردشگران علاقه‌مند به کویر وجود دارد. خدماتی که تورهای کویرگردی ارائه می‌کنند بسته به شرکت ارائه‌دهنده تور متفاوت خواهد بود. در ادامه به معرفی برخی از این خدمات خواهیم پرداخت.

خدماتی که توسط شرکت‌ها ارائه می‌شود تنوع بسیار زیادی دارند. برای مثال خدماتی همچون ناهار، شام، اقامتگاه بومگردی مناسب از جمله خدمات مهمی است که باید هنگام انتخاب تور کویر خود در نظر داشته باشید. این که مجریان تور خدماتی که ارائه می‌دهند را پیش از تور اطلاع‌رسانی می‌کنند به این منظور است که گردشگران بتوانند به راحتی انتخاب کنند کدام یک از این تورها برایشان مناسب‌تر است. بسته به کیفیتی که برای این خدمات در نظر گرفته می‌شود، هزینه تور کویرگردی نیز متغیر خواهد بود.


کیفیت تور کویرگردی


انتخاب-تور-کویرگردی


علاوه بر معیارها و مواردی که بالاتر به آن‌ها اشاره شد، کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهد از دیگر مواردی است که باید هنگام انتخاب تور کویر به آن به خوبی توجه کنید. یکی از مواردی که می‌تواند باعث شود تور کویر به شما خوش نگذرد، کیفیت پایین تور کویرگردی ای است که انتخاب کرده‌اید.

یکی دیگر از مهم‌ترین وظایفی که مجریان تور بر عهده دارند، راهنمایی شما است. خصوصاً وقتی نسبت به مناطق کویری که می‌خواهید به آن جا بروید هیچ‌گونه آشنایی ندارید و در این صورت انتخاب تور کویر اهمیت بسیار ویژه‌ای پیدا می‌کند. معمولاً این اطلاعاتی است که راهنمای تور باید در اختیار افراد قرار دهد تا بتوانند بیش‌ترین استفاده و لذت را از تور کویرگردی خود ببرند. از جمله ویژگی‌های یک راهنمای خوب می‌توان به داشتن تسلط کامل به لهجه مردم محلی آن جغرافیا اشاره کرد. همچنین تجربه کافی نیز از جمله مواردی است که به مدیریت بهتر فضا کمک می‌کند.


غذا و وسایل نقلیه باکیفیت در تور کویر


کویر


غذا و رعایت بهداشت در تهیه آن از دیگر مواردی است که در تور کویر اهمیت ویژه‌ای دارد. در مناطقی که عملاً دسترسی زیادی وجود ندارد، بهتر است تمام این موارد در نظر گرفته شده باشد و انتخاب تور کویر مناسب در این لحظه اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. همچنین تمیزی و کیفیت بالای وسایل نقلیه به لحاظ فنی از دیگر مواردی است که بهتر است به خوبی در نظر گرفته شود. وجود سیستم گرمایشی و سرمایشی از دیگر نکاتی است که در سفر به مناطق کویری باید در نظر گرفته شود.

برخورد مناسب افراد و همچنین نظم و برنامه ریزی از دیگر معیارهای مهم در انتخاب تور کویرگردی است. بدون برنامه ریزی دقیق و وجود مشکلات در طول مسیر ممکن است این تور کویر که عملاً توری تفریحی است، به هیچ عنوان برای گردشگران خوشایند نباشد و موجب آزار آن‌ها شود.

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی معیارهای مناسب برای انتخاب بهترین تور کویرگردی پرداختیم. کایت مجری معتبر برگزاری تور کویرگردی در کشور است و به خوبی در این زمینه تجربه دارد. چنانچه قصد سفر به مناطق کویری از طریق تور کویر را دارید، بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت نکات لازم در ارتباط با نحوه ثبت نام را در اختیارتان قرار دهند و همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده بهترین آفرهای تور کویر، وارد صفحه لیست تور کویر گردی شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید