قشم و آشنایی با 10 جاذبه گردشگری آن
3162 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس، قشم است و دارای تفاوت‌هایی بنیادین با دیگر جزایر است. برای مثال حتی حجاب زنان نیز در این جزیره شکل متفاوتی دارد و به لحاظ اقلیمی و آب و هوا نیز بسیار متفاوت است. جاذبه‌های گردشگری عجیب، دلفین و ... از جمله مواردی است که این منطقه را حیرت‌انگیز ساخته است. در ادامه به معرفی 10 مورد از این جاذبه‌های گردشگری حیرت‌انگیز متعلق به جزیره قشم خواهیم پرداخت.

تورهای پیشنهادی:

تور قشم

تور هرمز


قشم | جزیره ناز


جزیره-ناز


این جزیره تقریباً 22 کیلومتر از قشم فاصله دارد. در اینجا می‌توانید صدف‌های رنگارنگ و عروس دریایی را در ساحل ببینید. حتی این امکان برایتان وجود دارد که با اتومبیل تا یک کیلومتر وارد آب‌های خلیج فارس شوید. البته نه در زمانی که آب بالا می‌رود چراکه ممکن است برایتان خطر آفرین باشد. شن و ماسه‌های نرم آن به قدری لذت‌بخش است که می‌توانید روی آن به راحتی قدم بزنید و لذت ببرید.


قشم | جنگل حرا


جنگل-حرا


شاید یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم را بتوان جنگل حرا در نظر گرفت. این مکان جنگلی است که با بالا آمدن آب به زیر می‌رود و وقتی پایین می‌آید، دشت وسیعی از درختان حرا را می‌توانید ببینید. شاید تا اینجا خیلی شگفت‌زده نشده باشید اما نکته عجیب اینجا است که این جنگل درست در دل آب‌های شور زندگی می‌کند. عمر این جنگل‌ها چیزی در حدود 30 میلیون سال تخمین زده شده است. موقعیت جغرافیایی این جنگل در شمال غربی قشم است. درختانی که در این جنگل می‌روید، از نوع مانگرو بوده و عمدتاً از این جنگل برای ماهیگیری و فعالیت‌های گردشگری استفاده می‌شود.


قشم | جزیره هنگام


جزیره-هنگام


در ناحیه جنوبی قشم واقع شده و صبح‌ها میزبان دلفین‌هایی است که برای اجرای کارهای نمایشی می‌آیند و گردشگران زیادی برای تماشای آن‌ها جمع می‌شوند. این جزیره در مقابل روستای شیب دراز قرار گرفته و قدیمی‌ها آن را با نام هنجام یا هنیام می‌شناسند. جزیره هنگام واقع در قشم سرشار است از معادن سرب، خاک و نمک. فعالیت اکثر مردم این منطقه ماهیگیری است. اگر اهل شنا و غواصی باشید، اینجا برایتان حکم بهشت را خواهد داشت. می‌توانید زمان زیادی را در این منطقه بگذرانید و تفریح کنید.


قشم | دره ستارگان


دره-ستارگان


روستایی در قشم واقع شده به اسم برکه خلف که اگر راه خاکی آن را به سمت شمال پیش بگیرید به منطقه‌ای بسیار گسترده می‌رسید که تا چشمتان کار کند کوه‌های تو در تو می‌بینید. درواقع باد و فرسایش و طوفان باعث شده تا در طول زمان، حفره‌های بسیار زیادی در دل این کوه‌ها ایجاد شوند. اگر باد بیاید فضای ترسناکی را می‌سازد چراکه حرکت باد درون این حفره‌ها باعث ایجاد صداهایی ترسناک می‌شود. دلیل نام‌گذاری این منطقه به این خاطر است که روستاییان میگویند در گذشته ستاره‌ای از آسمان افتاده و باعث شده سنگ و خاک این منطقه به شکلی حیرت‌انگیز دربیاید.


قشم | بندر لافت


بندر-لافت


موقعیت جغرافیایی آن دقیقاً در دل قشم و کنار جنگل حرا قرار گرفته است. این بندر و شکل معماری ساختمان‌هایش باعث شده تا تبدیل به تهویه‌ای طبیعی برای آن منطقه شود و با شهر بادگیرها یعنی یزد رقابت کند. مخازن آب قدیمی در این منطقه بسیار کم است که مردم محلی هنوز مجبور هستند از آن‌ها استفاده کنند. این بندر را زمانی به عنوان مرکز قشم در نظر می‌گرفتند. 


مطالب مرتبط:

معرفی کامل قلعه پرتغالی ‌ها قشم

جاذبه‌های متنوع جزیره هنگام


قشم | منطقه لنج سازی


منطقه-لنج-سازی


به حیاط کشتی‌سازی نزدیک بندر لافت، منطقه لنج سازی میگویند. بیش‌ترین استفاده اهالی از این منطقه، به منظور ماهیگیری است. شیوه ساخت کشتی‌ها را که در این منطقه ببینید ناخودآگاه شما را به یاد قصه‌هایی که درباره حضرت نوح شنیده‌اید می‌اندازد. 


قشم | غار نمکی


غار-نمکی


طول این غار چیزی در حدود 6400 متر بوده و طولانی‌ترین غار نمکی جهان به شمار می‌رود. پژوهش‌های گسترده‌ای انجام شده و تخمین زده شده که قدمت نمک‌های این غار به چیزی حدود 570 سال نیز می‌رسد. فاصله دهانه این غار تا کنار سواحل قشم چیزی حدود 2 کیلومتر است. یکی دیگر از نکات جالب درباره غار نمک این است که این غار به طور کلی در زیر زمین بوده و با گذشت سال‌ها کم‌کم از زیر زمین بیرون آمده و اکنون به شکل یک غار وجود دارد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.


قشم | غار خربس


غار-خربس


نکته حیرت‌انگیز درباره این غار که در قشم واقع شده، این است که نصف آن به شکلی طبیعی و نصف دیگر آن به دست انسان ساخته شده است. داخل این غار که بروید متوجه وجود تونل‌هایی می‌شوید که این تونل‌ها را ایرانیان ساخته‌اند و گفته می‌شود از آن برای محافظت از خودشان در برابر تهدیدهایی که پیش‌بینی‌نشده بود استفاده می‌کردند.


قشم | تنگه چاه کوه


تنگه-چاه-کوه


در فاصله 70 کیلومتر نسبت به قشم و در مجاورت روستایی به نام چاهوی، دره‌ای وجود دارد که بسیار رازآلود و عجیب و در عین حال زیبا به نظر می‌رسد. تنگه چاه کوه درواقع کوهی است سنگی با دیواره‌های بلند که هرچه در آن پیش بروید عرض راه کمتر می‌شود و سخت‌تر می‌توانید آسمان را ببینید. دلیل نام‌گذاری آن، حفر چاه‌های کم‌عمق توسط محلی‌ها برای حفظ بارانی است که می‌بارد.


قشم | قلعه پرتغالی‌ها


قلعه-پرتغالی‌ها-در-قشم


پرتغالی‌ها در قشم برای خود قلعه‌ای ساخته بودند تا از تنگه هرمز محافظت کنند. تقریباً یک قرن هم این قلعه سر پا بود و عمر کرد. درواقع شاید یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری قشم را بتوان قلعه پرتغالی‌ها در نظر گرفت که به دست آلفونسو آلبرکرک در سال 1507 ساخته شد.

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی 10 جاذبه گردشگری حیرت‌انگیز در جزیره زیبای قشم پرداختیم. سعی کردیم موارد بسیار مهمی که در شناخت هرچه بهتر شما کمک می‌کند را در اختیارتان قرار دهیم. چنانچه قصد سفر به جزیره قشم را دارید و می‌خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید، بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را برای رسیدن به هدفتان و پاسخی که دنبالش هستید، راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید