فرودگاه جدید استانبول بزرگترین فرودگاه جهان در اینده
4422 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



فرودگاه جدید استانبول، یکی از مدرن‌ترین فرودگاه‌های جهان است که سال گذشته ساخته شده و 5 آوریل امسال تمام پروازهای اصلی از فرودگاه آتاتورک به آن منتقل شد. چنین اقدامی را "گامی بزرگ" نامیده و از اهمیت بسیار زیادی برای استانبول برخوردار بوده است. در حالی که این فرودگاه در حال حاضر فعالیت می‌کند و پروازهای اصلی در انجام می‌شود اما با این حال، ساخت و سازی در آن در حال انجام است. در این مطلب به معرفی فرودگاه جدید شهر استانبول پرداخته‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم چنانچه به دنبال قیمت پرواز تهران-استانبول هستید، وارد صفحه لیست قیمت بلیط هواپیما استانبول شوید.


همه چیزی که لازم است درباره فرودگاه جدید استانبول بدانید

فرودگاه Istanbul اکنون چیزی در حدود 90 میلیون مسافر را در سال جابجا می‌کند و این کار را تنها با استفاده از یک ترمینال خود انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد این ترمینال بزرگ‌ترین ترمینال جهان باشد که چیزی به اندازه 4.724.400 میلیون متر مربع وسعت داشته باشد.


چیدمان و طراحی فرودگاه جدید استانبول


فرودگاه-استانبول


وقتی این فرودگاه تکمیل شود (تقریباً ده سال دیگر)، ظرفیت جابجایی 200 میلیون مسافر در سال را خواهد داشت و قطعاً به بزرگ‌ترین فرودگاه جهان تبدیل می‌شود. قسمت پایینی فرودگاه ظاهری شبیه عنکبوت دارد. مستطیلی در قسمت پایینی و مرکزی این فرودگاه قرار گرفته که سالن اصلی به حساب می‌آید و ترمینال‌ها و گیت‌های مختلف را به یکدیگر پیوند می‌دهد. اگر تصاویری که از بالای این فرودگاه ثبت شده است را ببینید با 5 گیت روبرو خواهد شد که به صورت A، B،D،F و G نام‌گذاری شده است. A، B، D و F گیت‌های بین‌المللی هستند در حالی که گیت G برای پروازهای داخلی است. برای متصل شدن این دروازه‌ها به یکدیگر، سالن اصلی مستطیل شکل بنا شده است.


فرودگاه جدید استانبول | زیبا و مدرن


فرودگاه-استانبول


همان‌طور که بسیاری از افراد انتظارش را داشتند، فرودگاه استانبول بسیار زیبا است. درواقع این فرودگاه سقف‌های بسیار بلندی دارد و همچنین از طراحی حیرت‌انگیزی برخوردار است. طراحی آن بسیار شبیه فرودگاه اینچئون است. اما چیدمان و همچنین لوازمی که در این فرودگاه به کار گرفته شده چند پله‌ای جلوتر از دیگر فرودگاه‌های جهان است. البته برخی قسمت‌های این فرودگاه شامل مبلمانی است که در نگاه اول این‌گونه به نظر می‌رسد که برای کودکان است اما تناسب آن با فضا باعث می‌شود دلیل وجود آن‌ها را متوجه شوید.


شکوه و بزرگی فرودگاه استانبول


فرودگاه-بزرگ-استانبول


یکی دیگر از ویژگی‌های فرودگاه جدید استانبول را می‌توان بزرگی و شکوه آن در نظر گرفت به قدری که نمی‌توان در یک نگاه کل طراحی آن را به شکلی منسجم دید و کار بسیار دشواری است. یکی از مشکلات این فرودگاه را شاید بتوان عدم وجود اتوبوس یا وسیله‌ای برای جابجایی بین گیت‌ها در نظر گرفت. فرودگاه استانبول، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان است و تنها امکانی که پیش پایتان قرار دارد، پیاده‌روی است و چنین کاری در چنین فرودگاهی بسیار دشوار است.

بهترین راه این است که موسیقی گوش دهید و خودتان را به دست زمان بسپارید تا این مسیر را با پیاده‌روی طی کنید. برای مثال اگر بخواهید از گیت B به طرف گیت F بروید، اگر تمام قوای بدنی‌تان را نیز به کار بگیرید، در بهترین وضعیت، 25 دقیقه طول می‌کشد تا به گیت مورد نظرتان برسید.


مزایای فرودگاه جدید استانبول


فرودگاه-مدرن-استانبول


  • ترمینالی با معماری مدرن و زیبا
  • جدید و مدرن بودن همه وسایلی که در فرودگاه وجود دارد.
  • اتوبوس‌های فرودگاهی ارزان که شما را به مرکز شهر برسانند.
  • امنیت بسیار بالا
  • بسیار خلوت‌تر از فرودگاه آتاتورک استانبول


مطالب مرتبط:

تور استانبول


برخی نکات منفی درباره فرودگاه جدید استانبول


فرودگاه-زیبا-و-مدرن-استانبول


  • فضای کافی برای نشستن افرادی که منتظر هستند، وجود ندارد.
  • هتل‌های نزدیک فرودگاه بسیار کم بوده و اقامت برای افرادی که می‌خواهند نزدیک فرودگاه باشند، دشوار است.
  • اگر با تاکسی بخواهید به این فرودگاه بیایید، زمان زیادی را در راه خواهید بود.
  • مسافت طولانی برای جابجایی میان ساختمان‌های ترمینال و همچنین بالا رفتن امکان از دست دادن پرواز
  • هیچ مترو یا قطار سریع‌السیری که به سمت استانبول باشد، وجود ندارد.


موقعیت جغرافیایی فرودگاه استانبول


فرودگاه-مجهز-استانبول


جدیدترین فرودگاه استانبول در شمال غربی شهر واقع شده است. جاده ملی D020 مسافت بسیار کمی از فرودگاه فاصله دارد و اگر اتومبیل شخصی دارید، بهتر است از این مسیر برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنید. علاوه بر ترمینال بزرگی که هم اکنون دارد، ترمینال دیگری در دست احداث است که در سال 2025 از آن بهره برداری می‌شود. اگر زمانی خواستید به دنبال فرودگاه جایگزینی برای سفر خود باشید، بهتر است سراغ نزدیک‌ترین فرودگاه‌ها به فرودگاه جدید استانبول بروید. فرودگاه آتاتورک، در فاصله 31 کیلومتری و فرودگاه سابیا گوکچن در فاصله 62 کیلومتری فرودگاه استانبول واقع شده است و به راحتی می‌توانید خودتان را به آن برسانید.


حمل‌ونقل فرودگاه استانبول


فرودگاه-جدید-و-مدرن-استانبول


اتومبیل شخصی


فاصله فرودگاه جدید استانبول تا مرکز شهر چیزی نزدیک به 50 کیلومتر بوده و با اتومبیل شخصی تقریباً 60 دقیقه طول می‌کشد تا به مرکز شهر برسید.


حمل‌ونقل عمومی


امکان اینکه با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی خودتان را به فرودگاه جدید استانبول برسانید، وجود دارد. درواقع می‌توانید از تاکسی استفاده کنید که کرایه آن کمی بالا است اما سفری امن را برایتان تضمین می‌کند. کرایه آن چیزی حدود 200 لیر می‌باشد. 

در این مقاله از مجله گردشگری کایت سعی کردیم فرودگاه جدید استانبول را به شما معرفی نماییم. همچنین به ویژگی‌های مثبت و منفی آن نیز اشاره کردیم تا به شما در داشتن نگاهی بهتر نسبت به این فرودگاه مدرن کمک کرده باشیم. در ادامه اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این فرودگاه مدرن به دست آورید یا می‌خواهید تجربه پرواز از آن را داشته باشید می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، شما را جهت رسیدن به هدفتان راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید