جنگل گیسوم ، تجربه نسیم خنک ساحلی در جنگلی سرسبز و انبوه
5894 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



استان گیلان مملوء از جاذبه‌های طبیعی مختلف است. در هر گوشه از این خطه سرسبز، یک جاذبه دیدنی منحصر به فرد انتظار شما را می‌کشد. اگر شناخت کاملی در مورد جاذبه‌های دیدنی استان گیلان داشته باشید، بی شک فکر سفرهای خارجی از سر شما بیرون می‌رود. مناظر طبیعی استان گیلان بسیار خاص، زیبا و بی‌نظیر هستند. برای بازدید از برخی جاذبه‌های طبیعی این استان، باید مسیرهای صعب العبور را پشت سر بگذارید. اما در عین حال برخی دیگر از جاذبه‌های آن، دسترسی ساده و جاده بسیار رویایی و زیبایی دارند.


جنگل گیسوم

جنگل گیسوم یکی از جاذبه‌های استان گیلان است که دسترسی بسیار ساده‌ای دارد و می‌توانید در حین مسیر، از مناظر طبیعی خارق العاده‌ای  لذت ببرید. پس اگر به چنین جاذبه‌های طبیعی و زیبایی علاقه‌مند هستید، با کایت همراه شوید تا این جنگل را بهتر بشناسید. 


جنگل گیسوم کجاست؟ 

جنگل گیسوم در استان گیلان قرار گرفته و جزئی از منطقه تالش به حساب می‌آید. جنگل گیسوم در 15 کیلومتری جنوب تالش و همچنین 90 کیلومتری جاده رشت – آستارا قرار دارد. نام این جنگل از روستایی در همان حوالی، گرفته شده. 15 سال پیش بود که مسئولین منطقه تصمیم گرفتند بر روی این جنگل سرمایه‌گذاری وسیعی انجام دهند. نتیجه این سرمایه گذاری هم بسیار عالی بود و امروزه جنگل گیسوم تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری استان گیلان و منطقه تالش شده است. 

تورهای پیشنهادی:

تور فیلبند

تور ماسال

جنگل-گیسوم


گیسوم جزء معدود مناطقی است که منظره جنگل و دریا را در کنار یکدیگر دارد. شما می‌توانید از تونل جنگلی زیبایی عبور کنید و خودتان را به ساحلی دلباز و خواستنی برسانید. این یعنی شما می‌توانید دو جاذبه مهم شمال ایران، یعنی دریا و جنگل را در کنار هم داشته باشید. بازدید از جنگل گیسوم را باید به نوعی یک تیر و دو نشان دانست.


چرا باید از جنگل گیسوم بازدید کنیم؟ 

تصور کنید که در حال عبور از جاده سرسبز رشت به آستارا هستید. همانطور که حرکت می‌کنید، ناگهان بوی دریا به مشام شما می‌خورد. به تدریج که نزدیک می‌شوید، هوا چند درجه سرد‌تر شده و نسیمی خنک صورت شما را نوازش می‌دهد. کمی جلوتر با تابلوی ورودی جنگلی به نام جنگل گیسوم رو به رو خواهید شد. وارد یک جاده فرعی می‌شوید. درختان انبوه و سرسبز بر جاده‌ای قدیمی سایه افکنده‌اند. حتی آفتاب را به سختی می‌توان دید. تا چشم کار می‌کند پوشش گیاهی انبوه و سرسبز است. قورباغه‌های آوازه خان به صورت گروهی در تالاب‌های کوچک و بزرگ جنگل شیرجه می‌زنند. پرواز پرندگان حواس شما را پرت می‌کند. 


جنگل-گیسوم


کمی که پیش می‌روید، مردم محلی را می‌بینید که صنایع دستی رنگارنگ خود را در کنار جاده به فروش می‌رسانند. لباس‌های گلدار و زیبا که به دست هنرمند مردم تالش تهیه شده‌اند. کلاه‌های حصیری و بادبادک‌های رنگی که بر اساس سنت دیرینه با حصیر ساخته شده‌اند. برخی دیگر یک منقل قدیمی را پر از چوب کرده‌اند و چای زغالی به بازدید کنندگان پیشنهاد می‌دهند. چشیدن طعم آش‌های سنتی آتشی در این جنگل واقعا تجربه‌ای به یاد ماندنی خواهد بود. 

مسیر را همینطور از میان جمعیت انبوه ادامه می‌دهید. ابتدا شاید صدای موج دریا به گوش شما بخورد. تصور می‌کنید که خیالاتی شده‌اید. نزدیک‌تر می‌روید. صدای موج با بوی دریا همراه می‌شود. همانطور که پیش می‌روید، ناگهان با منظره زیبای دریا رو به رو خواهید شد. انگار که در بهشت موعود حضور دارید. تلاقی سبزی جنگل و آبی دریا شما را مات و مبهوت می‌کند. تنها باید در این جاده حضور داشت و با حواس پنجگانه تمام این زیبایی را درک کرد. 


چه تفریحاتی می‌توان در جنگل گیسوم داشت؟ 

جنگل گیسوم برای هر گروه سنی و هر قشری، بازدیدی خاطره انگیز را به یادگار می‌گذارد. این جنگل ظرفیت آن را دارد که هر کس بتواند به نوعی خودش را در آن سرگرم کرده و از طبیعتی بکر و دیدنی لذت ببرد. 


جنگل-گیسوم


کمپ خانوادگی و درست کردن کباب 

بی شک هیچ چیز در طبیعت لذت‌بخش‌تر از یک کمپ خانوادگی و درست کردن کباب در کنار هم نیست. در جنگل گیسوم به خاطر حفظ بافت طبیعی، خیلی خبری از منقل‌های آماده، آلاچیق و یا سکوهای چادر زدن نیست. معمولا برای استفاده از سرویس بهداشتی، نمازخانه یا آبخوری، باید به بخش تفریحی – ساحلی مراجعه کنید. پس اگر قصد کمپ زدن در جنگل گیسوم را دارید، بهتر است همه تجهیزات لازم را همراه خود ببرید. در اکثر روزهای سال، خاک جنگل گیسوم بسیار مرطوب است. به همین خاطر سعی کنید زیراندازهای ضد آب همراه داشته باشید. فقط این نکته را به خاطر بسپارید که پس از میل کردن کبابی خوشمزه در کنار عزیزان، حتما از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنید تا آسیبی به طبیعت وارد نشود. 


پیاده روی در جاده رویا 

جاده‌ای که از طریق آن به خط ساحلی جنگل گیسوم می‌رسید، یک جاده رویایی، دیدنی و خاطره انگیز است. بسیاری از کسانی که به جنگل گیسوم می‌آیند، ترجیح می‌دهند از هوای پاک و فضای دیدنی آن برای کمی تندرستی و سلامت استفاده کنند. به همین خاطر اگر قصد پیاده روی در این جاده را دارید، مطمئن باشید که تنها نیستید. بسیاری از گردشگران را همراه خود در حال پیاده روی خواهید دید. پس حتما کفش‌های ورزشی خود را همراه بیاورید تا خاطره‌ای به یاد ماندنی را با راه رفتن در این جاده زیبا در ذهن ثبت کنید. 


دوچرخه سواری 

چه چیزی بهتر از آنکه در این جاده رویایی، سوار بر دوچرخه نسیم دریا را بر روی صورت خود احساس کنید؟ خوشبختانه امکان اجاره دوچرخه در جنگل گیسوم برای عموم وجود دارد. شما می‌توانید به دکه‌های مخصوص کرایه دوچرخه مراجعه کنید و با پرداخت هزینه‌ای ناچیز، دوچرخه‌ای مناسب برای خود اجاره کرده و از طبیعت زیبا به شکلی تازه لذت ببرید. 


تفریحات آبی ساحل گیسوم 

مسئولین شهرستان تالش تمام تلاش خود را کرده‌اند تا با سرمایه گذاری مناسب، جنگل گیسوم را به یک قطب تفریحی مهم در استان گیلان تبدیل کنند. خوشبختانه آنها در این زمینه کاملا موفق بوده‌اند و امروزه می‌توان شاهد تفریحات مختلف آبی در ساحل جنگل گیسوم بود. 


ساحل-گیسوم


شنا کردن 

ساده‌ترین تفریحی که می‌توانید در ساحل جنگل گیسوم داشته باشید، شنا کردن است. البته اگر دریا طوفانی باشد، مسئولین امنیت ساحل، اجازه شنا کردن به شما نمی‌دهند. اما در حالت معمول، شنا کردن در ساحل گیسوم کاملا آزاد است. پس اگر به شنا در دریا علاقه‌مند هستید، حوله و مایو را فراموش نکنید! 


پاراسل 

دقیقا همانند جزیره کیش، شما می‌توانید از تفریح هیجان انگیز پاراسل در گیسوم نیز لذت ببرید. پاراسل یک چتر بزرگ است که به پشت قایق‌های تندرو وصل می‌شود. داخل این چتر یک صندلی تعبیه شده و شما روی آن می‌نشینید. سپس قایق آنقدر سرعت می‌گیرد که چتر را در هوا شناور می‌کند. پاراسل یک تفریح بسیار هیجان انگیز است و شما می‌توانید بر فراز آسمان از منظره تلاقی جنگل و دریا لذت ببرید. 


موتور چهار چرخ 

در ساحل جنگل گیسوم شما می‌توانید یک موتور چهار چرخ آفرود را به مدت محدود اجاره کنید و در محل‌های تعیین شده هیجان خود را به اوج برسانید. سیستم فنربندی این موتورها به شکلی است که به شما اجازه می‌دهد تا بر روی ساحل یا تپه‌های مختلف به راحتی حرکت کنید. موتور چهار چرخ تفریحی بسیار مهیج است اما باید نکات امنیتی را در مورد آن کاملا رعایت کنید. 


جت اسکی 

جت اسکی یعنی چشیدن طعم سرعت و هیجان بی حد و مرز بر روی دریا. البته راندن جت اسکی به کمی مهارت نیاز دارد و در غیر این صورت ممکن است کمی خطرناک باشد. اگر شنا بلد نیستید یا از سرعت زیاد هراس دارید، بهتر است تفریحات آبی دیگری را در جنگل گیسوم امتحان کنید. 


اقامت در جنگل گیسوم 

به دلیل وجود پاسگاه پلیس در داخل جنگل گیسوم، شما می‌توانید با خیال راحت در کنار خانواده چادر زده و با آرامش کامل استراحت کنید. اما اگر داشتن یک محل اقامت مناسب با سرویس بهداشتی و حمام شخصی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید سراغ سوئیت و ویلاهای اجاره‌ای را از افرادی که کنار جاده ایستاده‌اند بگیرید. این منازل معمولا در روستاهای لاهارود و گتگسر قرار دارند که در همسایگی جنگل گیسوم واقع شده‌اند. هزینه اقامت در این سوئیت‌ها مقرون به صرفه است اما امکانات خیلی لوکس و درجه یکی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند. به هر صورت بیدار شدن با صدای پرندگان در این جنگل رویایی، خاطره‌ای به یاد ماندنی را در ذهن شما به جا می‌گذارد.


جنگل-گیسوم


بهترین زمان برای سفر به جنگل گیسوم 

جنگل گیسوم یک جنگل کاملا چهار فصل است. در هر چهار فصل سال، گردشگران زیادی را می‌توانید مشغول تفریح ببینید. هر فصل زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. پس شما بر اساس سلیقه و علاقه خود می‌توانید در هر زمان به این جنگل مراجعه کنید. اما اکیدا توصیه می‌شود که حداقل یک بار در هر فصل به جنگل گیسوم بیایید تا تفاوت را احساس کنید. این جنگل در هر فصل رخت خود را عوض می‌کند و به شکلی تازه از شما پذیرایی خواهد کرد. 


جنگل-گیسوم


در فصل بهار تا چشم کار می‌کند سرسبزی و طراوت است. گل‌های بهاری شکوفه می‌کنند و هوا مه گرفته و لطیف است. در تابستان، تلاقی جنگل و دریا اجازه نمی‌دهد که هوا شرجی و دم کرده شود. به همین دلیل اگر قصد دارید تا از گرمای هوای تهران فرار کنید، بهترین گزینه برای شما جنگل گیسوم خواهد بود. پاییز که شاه فصل‌ها است و جنگل گیسوم تبدیل به یک بوم نقاشی هزار رنگ می‌شود. تونل جنگلی گیسوم در فصل پاییز تبدیل به دالان عشاق شده و فضایی رمانتیک‌تر از آن در دنیا وجود ندارد. حتی زمستان جنگل گیسوم نیز دیدن دارد. همه جا سفید پوش شده و سکوت در جنگل حکم فرما خواهد بود. دسترسی به گیسوم در زمستان بسیار ساده است و وجود دریا اجازه نمی‌دهد که سرمای هوا شما را آزار دهد. 


دسترسی به جنگل گیسوم 

آدرس جنگل گیسوم: استان گیلان، 17 کیلومتری تالش

همانطور که خاطر نشان کردیم، جنگل گیسوم در 15 کیلومتری جنوب تالش و 90 کیلومتری جاده رشت – آستارا واقع شده. به همین خاطر برای بازدید از جنگل گیسوم باید از رشت به سمت آستارا حرکت کنید. در مسیر به پره سر خواهید رسید. کمی بعد از پره سر، با تابلوی ورودی جنگل گیسوم رو به رو خواهید شد. از ابتدای جاده تا ساحل گیسوم حدود سه کیلومتر راه پیش رو خواهید داشت. 

خب همراهان عزیز، نظر شما در مورد جنگل گیسوم چیست؟ آیا تا به حال از آن بازدید کرده‌اید؟ اگر به دنبال سفری ساده به جنگل گیسوم هستید و توان رانندگی این فاصله نسبتا طولانی را ندارید، برنامه ریزی سفر خود را به کایت بسپارید. کایت همواره در تلاش است تا بهترین و خاطره‌انگیزترین سفر را برای شما عزیزان تدارک ببیند. پس با شماره 02175097700 تماس بگیرید و بعد از آن همه چیز را به کایت واگذار کنید. با کایت همراه شوید تا جز خاطرات خوش چیزی در ذهن شما باقی نماند! 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید