راهنمای سفر با قطار به وان
13010 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تأسیس راه زمینی وان باعث شده تا گردشگری در شهر وان تا حد زیادی رونق پیدا کند. همچنین تور وان ریلی با قطار اکنون دیگر غیرممکن نیست و از تبریز به وان راه زمینی بسیار باکیفیتی تأسیس شده که سالانه گردشگران زیادی از آن استفاده می‌کنند. از نکات قابل توجه باید به این نکته اشاره کنیم که بلیت قطار تهران به وان چیزی نزدیک به 225 هزار تومان برای افراد بزرگ‌سال و 130 هزار تومان برای خردسالان تعیین شده است.

سفر ریلی با قطار به وان


سفر-زمینی-وان


ابتدای تیر ماه سال 1398 با هدف توسعه شبکه راه‌آهن اعلام کردند که سفر قطارهای تهران به وان ترکیه امکان‌پذیر شده است. درواقع طی توافقاتی که با کشور ترکیه انجام شده برای این که حجم ترانزیتی که انجام می‌شود افزایش پیدا کند، مسیری جدید و ریلی احداث شده است. وان از شهرهای کوچک ترکیه محسوب می‌شود که مرزی مشترک با تبریز دارد. همچنین برای سفر زمینی وان امکانی به جز قطار نیز پیش رویتان وجود دارد و آن هم سفر با خودروی شخصی خودتان است.

اما نکته‌ای که هنگام سفر به وان با خودروی شخصی باید در نظر داشته باشید، هزینه بیمه خودرو، هزینه پلاک بین‌المللی، عوارض خروج و همچنین داشتن گواهینامه بین‌المللی است که تقریباً پروسه‌ای است که باید برایش هزینه و زمان زیادی صرف کنید. بهتر است برای سفر زمینی وان، سفری ریلی با قطار را انتخاب کنید تا علاوه بر هزینه‌های کمتری که باید صرف کنید، لذت سفرتان دو برابر شود.


ساعات حرکت قطار برای سفر به وان با قطار


زیباییهای-شهر-وان


در ادامه جدولی شامل ساعات حرکت قطار و همچنین مقصدهای مختلفی که می‌توانید انتخاب کنید آمده است:

ردیف

مسیر

روز و ساعت حرکت از مبدأ

روز و ساعت رسیدن به مقصد

1.

قطار تهران به وان

دوشنبه 9:30

سه‌شنبه 8:35

2.

قطار تهران به آنکارا

چهارشنبه 22:15

جمعه 10:22

3.

قطار آنکارا به تهران

چهارشنبه 10:25

جمعه 20:05

4.

قطار تبریز به وان

دوشنبه 22:35

سه‌شنبه 8:35

5.

قطار وان به تبریز

سه‌شنبه 20:00

چهارشنبه 6:25

 

لزوم داشتن ویزا برای سفر زمینی وان


بلیت-قطار-وان


توافقاتی که میان ایران و ترکیه اتفاق افتاده، حاکی از این بوده که سفر به این کشور نیازی به ویزا ندارد و می‌توانید تا 90 روز بدون نیاز به ویزا در ترکیه باشید. حضور شما در ترکیه تا 90 روز به معنای مجوز کار در این کشور نخواهد بود. نکته دیگر درباره سفر به وان با قطار این است که عوارض خروج از کشور برای دفعه اولی که این کار را می‌کنید چیزی در حدود 220 هزار تومان و برای دفعه دوم 330 هزار تومان و برای دفعه سوم به بعد چیزی نزدیک به 440 هزار تومان در طول یک سال خواهد بود.


بلیت قطار وان


قلعهای-در-شهر-وان


بلیت قطار وان از تهران و برعکس برای افراد بزرگ‌سال همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، 225 هزار تومان است. این مبلغ صرف برای یک مسیر بوده و برای بازگشت از سفر نیز باید به همین اندازه پرداخت نمایید. همچنین گرانی‌ها و تورم نیز ممکن است در این قیمت بلیت تأثیر مستقیم بگذارد پس بهتر است هرچه زودتر برای تهیه بلیت قطار وان اقدام نمایید و آن را با قیمتی مناسب خریداری نمایید.


نکاتی درباره سفر به وان با قطار و بعد از آن


سفر-ریلی-با-قطار-به-شهر-وان

  • همان‌طور که میدانید واحد پول کشور ترکیه، لیر است و به همین دلیل لازم است تا پول خود را به صرافی ببرید و لیر تهیه کنید. البته اگر دلار داشته باشید هم می‌توانید در کشور ترکیه آن را به لیر تبدیل کنید.
  • مردم شهر وان اکثراً کرد هستند و دین آن‌ها اسلام است و پوشش موجهی دارند.
  • اختلاف ساعت وان با ایران چیزی در حدود 30 دقیقه بوده، درواقع 30 دقیقه‌ای عقب‌تر هستند.
  • بهتر است برای ارتباط گرفتن با مردم شهر وان ترکی بلد باشید چرا که تقریباً اوضاع  انگلیسی مردم این شهر خیلی خوب نیست و نمی‌توانید به دانستن زبان انگلیسی برای سفر به وان با قطار بسنده کنید.
  • بهترین زمان سفر به وان با قطار یا هر وسیله نقلیه دیگری، فروردین تا مهرماه است. از ماه آبان به بعد بارش برف در این شهر آغاز می‌شود که سفر را برایتان دشوار و بعضاً غیرقابل‌تحمل می‌سازد. آب و هوای وان در روزهای معمولی بسیار مطلوب است و مشکلی از این جهت نخواهید داشت.

شماره‌های ضروری مورد لازم در شهر وان ترکیه


طبیعت-زیبای-وان


دانستن برخی شماره‌های ضروری در شهر وان ترکیه می‌تواند به شما کمک کند تا هنگام برخورد با مشکل بتوانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید. در ادامه به معرفی این شماره‌های ضروری خواهیم پرداخت:

شماره پلیس 155، شماره آمبولانس 122 و شماره آتش‌نشانی 110 می‌باشد. همچنین پیش‌شماره تلفن در شهر وان +432 است.

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به سفر به وان با قطار و همچنین نحوه تهیه بلیت قطار وان اشاره کردیم و نکاتی لازم درباره سفر به این شهر تاریخی را که مورد نیاز گردشگران خواهد شد را در اختیارشان قرار دادیم. اگر قصد سفر زمینی وان را دارید و می‌خواهید از دیدنی‌های آن لذت ببردی، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، اطلاعات لازم در خصوص سفر به وان با قطار را در اختیارتان قرار دهند.


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید