بهترین سوغاتی های وان در سفر به ترکیه
11661 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



 اگر قصد سفر به ترکیه را دارید بدانید که یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر از سفرتان به این کشور، خرید سوغاتی برای دوستان‌ و آشنایان‌تان است. در این مطلب قصد داریم به معرفی جذاب‌ترین کالایی‎هایی که می‌توانید در سفر به وان به عنوان سوغات با خود بیاورید بپردازیم و همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن لیست قیمت و اطلاعات بیشتر در مورد تورهای وان، به صفحه‌ی "تور وان" مراجعه نمایید.


سوغاتی


در ادامه تعدادی از بهترین سوغاتی های وان برای شما آورده شده است: 


چای ترک، نوشیدنی آرامش‌بخش


بعد از جنگ جهانی اول و سقوط امپراطوری عثمانی، چای به یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه به لحاظ اقتصادی برای مردمان ترکیه بدل شد. شما می‌توانید به عنوان یک سوغاتی ایده‌آل و کلاسیک، چای ترک، فنجان‌های چای و ظروف چای‌خوری ترکی را به عنوان یکی از زیباترین و شیک‌ترین سوغاتی های وان برای دوستان و آشنایان چای خورتان تهیه کنید. راستش را بخواهید پس از هر گشت‌وگذار در شهر وان، چای لازم می‌شوید و خیلی بهتان می‌چسبد. پس چرا نباید بخواهید یکی از انتخاب‌های سرراست‌تان برای خرید سوغاتی های وان باشد. 



چای-ترک،-یکی-از-سوغاتی-های-وان


2. گربه‌های مشهور، هدیه‌ای لوس و دوست‌داشتنی


گربه‌های ترکیه به زیبایی و فریبندگی مشهورند. نمی‌توانید بی‌تفاوت در شهر وان قدم بزنید و گربه‌ای ملوس و گوگولی را در مسیر خود نبینید. از آن‌جایی‌که نمی‌توانید یک بچه گربه با خودتان به ایران بیاورید (البته از ما ایرانی‌ها هر کاری ساخته است، زرنگ باشید چرا که نه)، می‌توانید به عنوان یکی از سوغاتی های وان، از کادو‌فروشی‌ها یا فروشگاه‌های سنتی شهر وان می‌توانید سوغاتی‌ها و دکوری‌های گربه‌ای شکل خریداری کنید. مطمئن باشید چنین چیزی برای دوستان‌تان به یکی از بهترین سوغاتی های وان بدل می‌شود و به خوبی از آن نگهداری می‌کنند.  


3. راحت‌الحلقوم، شیرینی‌های رنگی‌رنگی


امتحان کردن راحت‌الحلقوم را به همه شما گردشگران علاقمند به ثبت نام در تور وان کایت دعوت می‌کنیم. اما همه کیف و حالش نباید در اینجا به پایان برسد. شما می‌توانید برای خودتان، دوستان و آشناهایتان یکی از خوشمزه‌ترین سوغاتی های وان را تهیه کنید. این شیرینی خوشمزه و دسرطور در همه جای ترکیه و شهر وان پیدا می‌شود؛ حتی در فرودگاه‌ها که اگر در پایان سفر به یادش افتادید هم بتوانید آن را تهیه کنید و یکی از بهترین سوغاتی های وان از زیر دست‌تان در نرود. 


راحت‌الحلقوم،-از-خوشمزه‌ترین-سوغاتی-های-وان


4. اجناس سرامیکی، زیباترینِ سوغاتی های وان


موتیف‌ها و تکنیک‌های متفاوتی از زمان‌های گذشته درخصوص ساخت کاشی‌های سرامیکی و اجناسی از این دست تا به امروز در ترکیه باقی مانده است. در بین سوغاتی های وان، اجناس سرامیکی بیانگر تاریخچه و فرهنگ غنی مردمان ترک زبان همسایه ماست. کاسه‌ها، بشقاب‌ها، گلدان‌ها و... اجناس دیگری زیبا و دست‌ساز که در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا می‌شود، یکی از بهترین سوغاتی وان است که می‌توانید آن‌ها را با خیال راحت و عدم نگرانی نسبت به حمل‌ونقل‌شان به خانه آورده و به هر که دوستش دارید، هدیه‌اش دهید. 


اجناس-سرامیکی،-از-زیباترین-سوغاتی-های-وان


5. آثار هنری و تصویری، چشمه‌ای جوشان


یکی از بهترین سوغاتی های وان که می‌توان آن در جاهای خاصی از این شهر به دنبالش بود تا با خریدش آن را به یک مخاطب خاص هدیه دهید و واقعاً ارزش وقت گذاشتن را دارد، کارهای هنری است. شما می‌توانید به گالری‌های هنری مانند تابلو کنتی سری بزنید و علاوه بر لذت بردن از چیزهایی که به تصویر کشیده شده، یکی از منحصربه‌فردترین‌شان را برای عزیزان‌تان به عنوان یکی از باکلاس‌ترین سوغاتی های وان تهیه کنید. 


مطالب مرتبط:

جاذبه‌های توریستی وان

چگونه اقامت ترکیه بگیریم؟

راهنمای سفر به وان با اتوبوس و ون | ون‌های خوی به وان


6. ابزارآلات سنتی، باب میل عاشقان موسیقی


ابزارآلات سنتی ترکی، انتخاب خوبی برای تهیه یکی از کاربردی‌ترین سوغاتی های وان خواهد بود. اگر در بین دوستان‌تان و خانواده‌تان کسی هست که به موسیقی علاقه داشته باشد یا حتی در این رشته فعال باشد، خرید طبل‌های کوچک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 


ابزارآلات-سنتی،-از-هنری‌ترین-سوغاتی-های-وان


7. لوازم آنتیک، یادآور دوران عثمانی


اگر شما هم کشته مرده خرید کردن در سفرهای خارج از کشور باشید، حتماً دوست دارید از کنار هر مغازه و فروشگاهی که رد می‌شوید هر چیزی را که می‌بینید و از آن خوشتان می‌آید را تهیه کنید. به عنوان یکی از بهترین سوغاتی های وان می‌توانید به سراغ آنتیک‌فروشی‌های شهر بروید و جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین‌شان را برای دوستان‌تان تهیه کنید و حسابی جیبتان را خالی کنید. 


8. قهوه ترک، اصالت یک برند آسیایی


بعد از اقامت چند روزه در هر یک از شهرهای ترکیه و عادت کردن به نوشیدن قهوه برای رفع خستگی، آن هم قهوه ترک، حتماً لازم است برای خودتان و آشناهای‌تان چند بسته از بهترین‌ سوغاتی های وان را تهیه کرده و به خانه ببرید تا مدت‌ها پس از بازگشت از ترکیه، با یاد و خاطره نوشیدن قهوه ترک، روزتان را آغاز کنید. 


قهوه-ترک،-از-اصیل‌ترین-سوغاتی-های-وان


9. چشم نظر، فرار از دست حسودان


شما در بسیاری از فروشگاه‌های شهرهای ترکیه می‌توانید شاهد فروش چشم نظر باشید، سنگ‌های آبی‌رنگ با ظاهری عجیب، یکی از محبوب‌ترین سوغاتی های وان. این عقیده به فرهنگ مردمان یونان و روم باستان باز می‌گردد که چنین سنگی می‌تواند شیطان یا در واقع چشم بد، حسودان و تنگ‌نظران را از کسانی‌که آن را به همراه داشته باشند، دور نگه دارد. 


چشم-نظر،-از-خرافاتی‌ترین-سوغاتی-های-وان


10. فرش و گلیم، زیراندازهای دست‌بافت


نگران حمل‌ونقل این سوغاتی های وان نباشید. شاید قدمت این هنر دستی در ترکیه به اندازه ایران نباشد، اما طرح و نقش‌هایی که در فرش و گلیم‌های ترکیه دیده می‌شود را نمی‌توان از خاطر برد و حتماً دلتان هوس می‌کنید برای خودتان یا یکی از دوستان‌تان که خیلی به فرش‌ها علاقه دارد یک کوچک و جمع‌وجورش را در تهیه کنید و به عنوان خاص‌ترین سوغاتی های وان آن را به ایشان هدیه دهید. 

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با ده مورد از بهترین، زیباترین و جذاب‌ترین سوغاتی های وان که در سفرتان به کشور ترکیه می‌توانید برای نزدیکان‌تان آن‌ها را تهیه کنید، آشنا کردیم. اگر قصد دارید شهر وان ترکیه را برای سفر خود انتخاب کنید می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام تور وان راهنمایی کنند. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1400/07/01

    حاجی اینا رو دم سه راه افسریه هم میفروشن

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید