بهترین ماشین برای آفرود در ایران
50697 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



در این مقاله از مجله گردشگری کایت شما را به دنیای سرعت و هیجان می‌بریم و با بهترین ماشین‌های آفرود ایران و مشخصات‌شان آشنا می‌کنیم. برای مشاهده تورهای آفرود کایت وارد صفحه "تور آفرود" شوید.

لیست تورهای آفرود کایت

معرفی ماشین‌ها


در ادامه به بررسی 6 تا از ماشین‌های آفرود، از تویوتا لندکروز تا نیسان رونیز می‌پردازیم:


تویوتا لندکروز


تویوتا لندکروز، هیولای ماشین‌های آفرود از جمله محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای شاسی‌بلند مناسب آفرود در ایران است. این خودرو در دو تیپ VXR و GXR با ویژگی‌ها و امکاناتی همچون مانیتور 8 اینچی، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی، 6 عدد ایربگ، سیستم تهویه اتوماتیک و… در بازار ایران وجود دارد.


تویوتا-لندکروز


این خودروی شاسی‌بلند و مناسب آفرود در ایران، با موتورهای 8 سیلندر و چندصد اسب‌بخاری خود با داشتن جعبه‌دنده‌های قدرتمند و قفل‌های دیفرانسیل سبک، نیمه سبک و سنگین، کاملاً مناسب آفرودسواری در جنگل‌های شمال ایران است. 

قیمت خرید مدل‌های سال 2009 این خودرو در بین ماشین‌های آفرود، در پاییز 1398، از 1 میلیارد تومان آغاز شده تا مدل‌های 2013 آن که حدوداً در حوالی قیمتی 1 میلیارد و 750 میلیون تومان به فروش می‌رسند. 


2. تویوتا پرادو


مدل تویوتا پرادو در سال 2005 با ویژگی‌هایی همچون اتاق بی‌صدا، پیشرانه پرتوان، فضای جادار کابین و سیستم تعلیق کارآمد، یکی از بهترین ماشین‌‌های آفرود ایران محسوب می‌شود. بااین‌حال، در بین سال‌های 2010 تا 2013 مدلی دیگر از این خودرو مناسب آفرود در ایران با امکانات رادار جلو شامل کروز هوشمند و ترمز اضطراری، دوربین جانبی راننده، صندلی برقی راننده، کمکی حرکت در شیب و سیستم پخش JBL، از مهم‌ترین تجهیزات استاندارد پرادو VXL آنرود و ویژگی‌هایی مانند دوربین جانبی دو طرف، کرال کنترل و تعلیق سه‌حالته ازجمله امکانات استاندارد پرادو VXL آفرود وارد بازار شد. 


تویوتا-پرادو


این خودروی مناسب آفرود در ایران با در اختیار داشتن موتور قدرتمند و گیربکسی کارآمد، به علت سطح فشار پایین وارده به موتور، در حین عبور از مناطق صعب‌العبور عملکردی درخشان داشته و ضربات بسیار کمی را به کابین خودرو منتقل می‌کند. 

قیمت خرید مدل‌های سال 2006 این خودرو در بین ماشین‌های آفرود، در پاییز 1398، از 425 میلیون تومان آغاز شده تا مدل‌های 2013 آن که حدوداً در حوالی قیمتی 990 میلیون تومان به فروش می‌رسند. 


3. کیا سورنتو


کیا سورنتو، یکی از ماشین‌های آفرود، شاسی بلندی است مخصوص جاده و طبیعت، امروزی، خانوادگی و شهری. در نسل اول کیا سورنتو (2008)، آپشن‌هایی همچون رینگ و لاستیک 18 اینچی، جعبه‌دنده اتومات، صفحه لمسی، صندلی‌های برقی، سانروف وجود داشت. اما در نسل سوم این خودرو (2015 تا 2017)، شاهد ویژگی‌ها و امکاناتی همچون تهویه اتوماتیک دوگانه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سانروف، کروز کنترل هوشمند، تنظیم ده‌حالته صندلی راننده و سیستم هشداردهنده نقاط کور هستیم. 


کیا-سورنتو


ارتفاع مناسب و شاسی مستحکم این خودروی مناسب آفرود در ایران در کنار اتومات بودنش به کمک ویژگی دو دیفرانسیلی که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها در بین ماشین‌های آفرود محسوب می‌شود. 

قیمت خرید مدل‌های سال 2008 این خودرو در بین ماشین‌های آفرود، در پاییز 1398، از 250 میلیون تومان آغاز شده تا مدل‌های 2017 آن که حدوداً در حوالی قیمتی 750 میلیون تومان به فروش می‌رسند. 


4. میتسوبیشی پاجرو


میتسوبیشی پاجرو، یکی از ماشین‌های آفرود شاسی بلند، قدرتمند و ویژه تردد در خارج از جاده بوده و به خاطر وجود دو دیفرانسیل و ظاهری که دارد، به سادگی می‌تواند از هر پستی و بلندی عبور کند و خوراک آفرود در ایران است. 

این خودروی شاسی بلند، چهاردر و شش سیلندر می‌باشد و برخلاف ذات آفرودی که دارد، بسیار انعطاف‌پذیر و نرم است و سرنشیان این خودرو بمنظور آفرود در ایران،  هیچ‌گونه ضربه‌ای را از سوی ناهمواری‌های جاده احساس نمی‌کنند و کاملاً در آسایش خواهند بود. 


میتسوبیشی-پاجرو


از دیگر مزایای میتسوبیشی پاجرو می‌توان به استهلاک کم، کیفیت بالای قطعات و هزینه‌های پایین نگهداری آن اشاره کرد.

قیمت خرید مدل‌های سال 1992 این خودرو در بین ماشین‌های آفرود، در پاییز 1398، از 150 میلیون تومان آغاز شده تا مدل‌های 2008 آن که حدوداً در حوالی قیمتی 600 میلیون تومان به فروش می‌رسند. 


5. هیوندای توسان


خودروی شاسی‌بلند مناسب آفرود در ایرانِ هیوندای توسان، کاملاً جمع‌وجور بوده و برای رفت‌وآمدهای شهری هم کاملاً مناسب است. این خودرو در سه نسل مختلف در بازار ایران عرضه شده است. نسل سوم این خودرو از پیشرانه‌ای 2 لیتری با قدرت 155 اسب بخار و 192 نیوتن متر برخوردار است. 

با توجه به ظاهر خشن و زمخت، موتور نسبتاً قوی و ارتفاع زیاد از سطح زمین، هیوندای توسان به یکی از ماشین‌های آفرود مناسب طبیعت‌گردی و محبوب علاقمندان به گردشگری محسوب می‌شود. 


هیوندای-توسان


قیمت خرید مدل‌های سال 2007 این خودرو در بین ماشین‌های آفرود، در پاییز 1398، از 225 میلیون تومان آغاز شده تا مدل‌های 2017 آن که حدوداً در حوالی قیمتی 550 میلیون تومان به فروش می‌رسند. 


6. نیسان رونیز


یک خودروی مقرون‌به‌صرفه در مقایسه با سایر ماشین‌های آفرودی، رونیز محصول شرکت نیسان است که در 1382 توسط شرکت پارس خودرو عرضه شد. موتور این خودرو 2.4 لیتری و 4 سیلندر بوده و توان خروجی آن 150 اسب بخار و 208 نیوتن متر گشتاور دارد. 

قدرت این خودرو نسبت به سایر ماشین‌هآی آفرودی، کمتر بوده و سطح امکانات و ویژگی‌های رفاهی و ایمنی آن هم پایین است. اما باید توجه داشته باشید که بدنه نیسان رونیز قدرتمند و محکم بوده که شاید تا حد بتواند قدرت پایین موتورش را پوشش دهد و آن را برای آفرود در ایران مناسب جلوه دهد. 


نیسان-رونیز


قیمت خرید مدل‌های سال 1383 این خودرو در بین ماشین‌های آفرود، در پاییز 1398، از 175 میلیون تومان آغاز شده تا مدل‌های 1389 آن که حدوداً در حوالی قیمتی 235 میلیون تومان به فروش می‌رسند. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1399/11/03

    سلام من آش نیسان پاترول هستم ماشین آفرودی خوبیه از کوه ها و سخره ها خوب میره بالا اما بدنه ضعیفی داره

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید